hodowcamlody

Przełożenie osprzętu z Jumza na mtza?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hodowcamlody    53

Pytanie teraz teoretyczne bo ciągników tych nie mam ale... więc właśnie czy do mtza standardowego 82 w dużej kabinie dało by radę przełożyć ramię i lemiesz z przodu od jumza w wersji rolniczej, dużo by było przeróbek? Zapytacie się czemu chcę przekładać przecież jumz dobra maszyna, dobra ale ja chcę żeby było to bardziej mobilne, w błoto wjechać itd. Potrzeba mi czegoś do załadunku obornika bo w jednej oborze płyta jest -1,5m poniżej gruntu (w górach mieszkam) no i elektrycznym ładowaczem to nie robota (czas i ciężko) a w drugiej to jak przejadę parę razy ciągnikiem z turem to błoto pierońskie ;), taką koparką to bym sobie i coś porównał, fosy po poprawiał, jakieś skarpy wyrównał, może nawet jakieś drewno na przyczepę załadował (w końcu prawie jak hds  :D ) A teraz mi się drugie pytanie jeszcze nasunęło czy taki jumz dałby radę ładować bale sianokiszonki (do 600kg)? Pisać co kto myśli na ten temat, myślałem jeszcze żeby kupić hds z auta ciężarowego i zrobić jak cyklop no ale jednak to koszta a samojezdne to już nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Musiałby przemierzyć jak jest w praktyce, ale obecnie osprzęt rolniczy wychodzi praktycznie na MTZ (pewnie właśnie ze względu na napęd). Produkowany był w wersji właśnie na JUMZ i MTZ  możliwe ze różnice są kosmetyczne. (Otwory do mocowania z przednia rama???)

http://www.yuat.ru/index1.html

Udźwig wersji rolniczej PE-F-1  to tona bez chwytaka /w praktyce ostrożnie to i z nim :) / i 750kg dla wersji z dłuższym chyba o 1m ramieniem, ale takiej jeszcze na żywo nie widziałem.

 

 

Ewentualnie jak będzie okazja mogę coś zmierzyć przy osprzęcie na Jumzie. Oba ciągniki miały wspólne korzenie (MTZ-5) i możliwe, że  mocowania i główne wymiary nadal są te same. W wersji rolniczej pompy są zakładane na wałek WOM i ciekawe czy śruby mocujące podpasują. Nawet jak nie pasuje to łatwiej to przerobić, niż boczną przystawkę do pompy z wersji budowlanej.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Osprzęt JUMZa ma udźwig 800kg, ale jak pamiętam, nasza kładła kiszonki chwytakiem do obornika jakby pustą łyżke miała


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj