Skocz do zawartości

Zdjęcie

Od 2015 Zetor będzie składakiem


76 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Kamil1998

Kamil1998

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 620 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 11 styczeń 2015 - 14:20

Od 2015 Zetor będzie składakiem no nie do końca w jednej, bo nie które podzespoły jak np. pompa paliwowa są robione w różnych miejscach miasta i kraju. Design typu maska też nie są robione w ich fabryce tylko przez pod dostawcę, który chyba także zaopatruje markę Crystal.
Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Od 2015 Zetor będzie składakiem Dzisiaj, 03:19
  •  

#22 Share pawel372

pawel372

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 69 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 styczeń 2015 - 12:56

Od 2015 Zetor będzie składakiem

Mowicie wszyscy ze kazdy ciagnik to skladak tylko znajdzcie mi jakoms marke oprocz zetora ktora produkuje swoje silniki,skrzynie,tylne mosty,kabiny wszystkie głowne podzespoly ciagnika i to w jednej fabryce.

 

nie bulwersuj sie

kazdy ciagnik to skladak nie ma takiego ciagnika ktorego 100% czesci jest wyprodukowane przez tego samego producenta!!!! i w 1 fabryce jesli by tak bylo to traktor kosztowal by znacznie wiecej niz obecnie

edit

zetora lubie ale tez skladak jak kazdy traktor taka jest prawda


Edytowany przez pawel372, 12 styczeń 2015 - 12:57.


#23 Share mister

mister

    Prezes

  • Members
  • PipPipPip
  • 722 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Logistyka

Napisany 12 styczeń 2015 - 13:55

Od 2015 Zetor będzie składakiem

 

Witam,

 

Info dla malkontentów, że Ursus jest składakiem. Zetor też będzie składakiem. Bo jak można Polski składak kupić, przecież to niedopuszczalne, przecież to wielki szajs ...

 

 

"Od kilku dni wiadomo, że od 2015 roku, nowe ciągniki Zetor będą napędzane silnikami marki Deutz AG. Ta informacja wywołała spore dyskusje w branży techniki rolniczej. Rolnicy wymieniają się opiniami i dość burzliwie komentują nowe plany czeskiego producenta.

Zetor tłumaczy swoją decyzję koniecznością spełnienia normy spalin Stage 4B. Jak podkreśla czeski producent, w ten sposób chce zagwarantować swoim klientom wysoką jakość oferowanych ciągników.
Niemieckie silniki mają trafić do dwóch nowych modeli ciągników o mocy 60 - 80 KM. W nich zastosowane będą silniki 4-cylindrowe Deutz TCD 2.9 L4. Zetor planuje również premierę dwóch nowych modeli o mocy po wyżej 150 KM, które będą napędzane 6-cylindrowymi silnikami Deutz TCD 6.1 L6. Oznacza to, że silniki Deutz będą montowane przede wszystkim w ciągnikach nowych serii, które Zetor planuje wprowadzić do oferty w latach 2015 i 2016.
Opinie rolników na temat planów Zetora są jak zwykle podzielone. Wśród wielu komentarzy na pierwszy plan wyłaniają się dwa nurty: miłośników starych, sprawdzonych konstrukcji oraz zwolenników nowych rozwiązań technologicznych. Urok kultowych modeli z lat 80-tych i 90-tych nie maleje i według wielu to najlepsze ciągniki w historii Zetora. Jednak świat idzie do przodu i czeski producent nie ma odwrotu w rozwoju swoich produktów. Nowe ciągniki muszą sprostać konkurencji i wymagającym normom spalin. Sympatycy nowoczesnych maszyn rolniczych wybór silników Deutz oceniają pozytywnie. Podkreślają, że jeśli Zetor chce wprowadzać na rynek nowoczesne ciągniki, szczególnie te o mocy po wyżej 150 KM, to kooperacja z tak doświadczoną i renomowaną firmą jak Deutz AG to mądra decyzja. Nie ma sensu dalszego rozwoju już i tak mocno „wyciśniętego” 4-cylindrowego silnika własnej produkcji a budowa nowej jednostki napędowej nie ma finansowego uzasadnienia. Podsumowując, sukces nowych modeli uzależniony jest od faktu, czy ciągniki Zetor z silnikami Deutz zachowają swój charakter i nie staną się po prostu kolejnym wcieleniem innych zachodnich ciągników np. Deutz-Fahr.
Najwięcej obaw wzbudzają oczywiście ceny nowych Zetorów. Czy wyposażenie ich w jednostki napędowe Deutz nie spowodują znaczących podwyżek, co odbije się na atrakcyjności czeskich ciągników i dla wielu potencjalnych klientów staną się one nieosiągalne.
Wierzymy, że tak doświadczona marka jak Zetor bardzo dokładnie przeanalizowała wszystkie aspekty swojej decyzji co przełoży się na dynamiczny rozwój firmy."
 
 
Źródło: http://www.maszynydlafarmera.pl/index.php/aktualnoci/2448-czy-silniki-deutz-rozpdz-zetora
 
 
Pozdrawiam

 

 

No i co w związku z tym ??? Silnik deutza nie powinien być gorszy... a jak dla mnie każda część może być robiona w innym kraju byle tylko całokształt się nie psuł. Wszyscy teraz tak robią wiec po co to tak przeżywasz. 



#24 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 12 styczeń 2015 - 19:18

Od 2015 Zetor będzie składakiem

A kto powiedział że zetor zawsze był w całości czeski? Nawet starsze modele np 7211...  Pierwszy rzucający się w oczy przykład to zegary węgierskie



#25 Share mrc1005

mrc1005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:EPI

Napisany 12 styczeń 2015 - 19:26

Od 2015 Zetor będzie składakiem

@mister, ja przeżywam ??? he he he, jak dla mnie to zetora może nie być 



#26 Share mister

mister

    Prezes

  • Members
  • PipPipPip
  • 722 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Logistyka

Napisany 12 styczeń 2015 - 21:21

Od 2015 Zetor będzie składakiem

No pewnie ;D zawsze możemy uprawiać końmi i chodzić za pługiem :) 



#27 Share bodzio9909789

bodzio9909789

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wlkp.

Napisany 13 styczeń 2015 - 07:23

Od 2015 Zetor będzie składakiem

nie bulwersuj sie

kazdy ciagnik to skladak nie ma takiego ciagnika ktorego 100% czesci jest wyprodukowane przez tego samego producenta!!!! i w 1 fabryce jesli by tak bylo to traktor kosztowal by znacznie wiecej niz obecnie

edit

zetora lubie ale tez skladak jak kazdy traktor taka jest prawda

 I tu się koledzy mylicie Kubota i Kioti to 100% swoje wyroby



#28 Share damianlech

damianlech

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 13 styczeń 2015 - 19:39

Od 2015 Zetor będzie składakiem

Zetor posiada tylko pewne detale nie swoje typu zegary,lampy,maski ale silniki sa zetorowskie skrzynie,tylne mosty,kabiny a to podstawa  i nazywacie go skladakiem,a taki ursus co produkuje swojego? kabiny? i tez niby skladak a "pewna" roznica jest o to chodzi.



#29 Share marcianjargit

marcianjargit

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów

Napisany 14 styczeń 2015 - 08:04

Od 2015 Zetor będzie składakiem

teraz to nie ma juz dobrych ciagnikow.nie ma co sie oklamywac...prawie wszystko chinszczyzna



#30 Share mrc1005

mrc1005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:EPI

Napisany 20 styczeń 2015 - 22:37

Od 2015 Zetor będzie składakiem

silniki już nie będą zetorowskie 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Od 2015 Zetor będzie składakiem Dzisiaj, 03:19
  •  

#31 Share tracker

tracker

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, polityka, motoryzacja, mechanizacja

Napisany 26 styczeń 2015 - 09:34

Od 2015 Zetor będzie składakiem

Ursus w Warszawie byl prawie w 100% produkowany w zakładzie, tylko opony i paski klinowe były spoza zakładu, poprzez to było większe zatrudnienie pracowników w przeliczeniu na jeden ciągnik - był to jeden z argumentów  że zakład jest przestarzały i niewydolny ekonomiczne - co było oczywiście kłamstwem. Zakład z premedytacją zniszczono.

 

Normy emisji spalin są po to by ktoś na tym zarobił, UE wprowadza pakiet klimatyczny, ktos na tym zarabia, dopłaty do odnawialnych źródeł energii, ktoś na tym zarabia. Kto? Ten kto rzadzi w UE - Niemcy, silniki spełnijące normy ... z Niemiec, zamykanie kopalń oczywiście wszędzie tylko nie w Niemczech gdzie są dotowane potężnymi dotacjami państwowymi, stocznie w Niemczech funkcjonują, biopaliwa tak, ale nie dla zwykłego rolnika, wiatraki tak, ale stare wyeksloatowane złomy z Niemiec, i tak jest ze wszystkim, Niemcy wszytsko, nawet wyspy greckie chcą za długi odbierać, po kij Hitlery, czołgi gdy można pokojowo, ludzie pujdą grzeczniutko do takich lekkich obozów pracy w tzw strefach ekonomicznych, potem na zakupy do Lidla, raj, raj, ale chyba niemiecki.



#32 Share filip3512

filip3512

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:koło Pleszewa
  • Zainteresowania:Rolnictwo,
    Zapraszam na moje konto yt
    https://www.youtube.com/user/Filipjuszczak/videos

Napisany 23 luty 2015 - 21:33

Od 2015 Zetor będzie składakiem

zetor nie był składakiem a tak się psuje. przynajmniej silniki będą bezawaryjne teraz. 



#33 Share STIG0013

STIG0013

    Studenciak :)

  • Members
  • PipPipPip
  • 1083 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zamojski

Napisany 24 luty 2015 - 05:58

Od 2015 Zetor będzie składakiem

ciekawe jaka maszyna się nie psuje....


Jeżeli pomogłem lub podoba Ci się mój wpis, to wciśnij ,,FAJNE" 


#34 Share tracker

tracker

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, polityka, motoryzacja, mechanizacja

Napisany 17 marzec 2015 - 10:50

Od 2015 Zetor będzie składakiem

Wyatarczy sobie wejść na stronę Zetora i ściągnąć nowe foldery w pdf-ie. Major ma silnik z CR, Proxima i Forterra dalej ma zetorowskie silniki z mechaniczną pompą wtryskową, 16V,


Edytowany przez tracker, 17 marzec 2015 - 10:51.


#35 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 17 marzec 2015 - 12:05

Od 2015 Zetor będzie składakiem

Zachodnie ciągniki już daaaaawno miały skrzynie ZF i inne podzespoły renomowanych firm jak lucas, bosch itp. Zetor jak i Ursus musiały w końcu dojść do wniosku że tuningowanie zetora 4011 czy 8011 w XXI wieku nie ma przyszłości , i albo zrobią coś własnego albo kupią nowoczesne podzespoły.... 



#36 Share agrotechnicZ165

agrotechnicZ165

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Północen Lubelskie (miedzy Moszacznką a Kockiem)
  • Zainteresowania:Zetor Fan, Modele.

Napisany 17 marzec 2015 - 19:07

Od 2015 Zetor będzie składakiem

To dlaczego większość ciągników jest "składakami" to wynik tego, że gdyby chcieć wszystko robić w swoim zakresie to raz- trzeba by wszystko opracować, dwa- trzeba by zorganizować produkcje, trzy- trzeba by to produkować. A to są koszty, koszty i jeszcze raz- koszty które przekładają się na cenę. Przykładowo opracowanie kombajnów serii Axial-Flow kosztowało International Harvestera milion roboczogodzin i 12 milionów dolarów w latach 60/70-tych. Vario Fendta też było drogim rozwiązaniem które spłaca się zresztą do dzisiaj na każdej sztuce sprzedanego ciągnika. Zresztą nie wiem jak niektórzy sobie wyobrażają produkcje 100% własnej konstrukcji- silnik to raz, przekładnia i transmisja dwa, układy elektryczne i elektronika to trzy, karoseria i reszta to cztery, nie mówiąc już o kosztach homologacji i wmaganych dokumentów. Czyli co, postawić odlewnie, fabrykę kabli, fabrykę elektroniki i resztę potrzebnych zakładów? Właśnie takie wyjście wykończyło ursusa i przy okazji połowę przemysłu ciężkiego w tym kraju, bo odlewnia w Lublinie powstała głównie pod kątem produkcji wysokiej jakości żeliwa do Fergusonów, nie mówiąc o nigdy nie ukończonych halach które zostały wyburzone i innych zakładach które musiały zainwestować OGROMNY kapitał żeby produkować ciągniki licencyjne. Teraz jest tak że jak ktoś produkuje silniki, ma w tym doświadczenie, zaplecze i gdzie produkować, to się bierze od niego silniki. Jeśli ktoś robi dobre przekładnie i układy transmisji, to się od nich bierze. Jeżeli ktoś ma doświadczenie w produkcji elektroniki (w ciągnikach są używane głównie układy BOSCH Rexroth który ma nie małe i wieloletnie doświadczenie w tym) to się bierze to od niego. A jeśli chce się mieć swój silnik to trzeba zaprosić kogoś do współpracy, tak jak japońskie auta mają silniki francuskie, ople czy saaby włoskie i tak dalej. I to jest proceder znany od dawna. C330 był ciągnikiem względnie prostym i niewymagającym skomplikowanych technologii więc można było go robić w całości u siebie. Taka Forterra HD czy Valtra T to już zaawansowana zabawka.

 

@tracker- W fabryce ZTS Martin już w latach 80-tych wprowadził do składania głowic robota przemysłowego żeby produkcja szła wydajniej i taniej. Linka jak to wyglądało wstawiam jeśli będzie prośba.

 

A jeśli chodzi o ciągniki produkowane w maksymalnym stopniu w jednej firmie to jest Belarus, Valtra w modelach N i T (SISU należy dawno do Valtry, przekładnie też mają swoje), Kioti, Kubota i cała masa firm z dalekiego wschodu. Ale zauważyć należy że firmy z dalekiego wschodu to głównie ciągniki proste do bólu i o niezbyt skomplikowanej konstrukcji, Belarus produkuje maszyny głównie pod kątem rynku krajów byłego ZSRR gdzie maszyna kolokwialnie mówiąc- zapiernicza w kołchozie i zaawansowane rozwiązania w większości nie są na kieszeń tamtych gospodarstw (aczkolwiek kogo stać to kupuje lepsze zabawki i to z najwyższej półki).

 

Wracając do tematu- na Agro Parku stał Major 80 z silnikiem Deutza. Cena?

 

2015-03-08%252015.09.33.jpg

 

Odnieść to do ceny Majora z silnikiem Zetora jaka była w tamtym roku i wszystko jasne.

 

PS- jako fan Zetora to mnie osobiście lata czy silnik jest tam swój czy Deutza. Ważne że marka istnieje, ma się dobrze, rozwija, wprowadza nowe rozwiązania i ma branie. Tak jak i nowy ursus- ciul z tym że perkins, carraro i inne niekrajowe podzespoły. Marka nadal istnieje, jest w polskich rękach, coś działają więc jest OK.


Ha traktor, Akkor Zetor!

Zetor Team

#37 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 18 marzec 2015 - 08:14

Od 2015 Zetor będzie składakiem

Jeśli chodzi o 100% Kubotę to ma układ paliwowy Denso jak JD.

Stary Ursus też wszystkiego nie robił wszystkiego u siebie bo np. uklad wtryskowy WSK Poznań, podnośniki Agromet Archimedes Wrocław, kabiny Kunów.

Dzisiaj Zetor kabiny ma produkowane na Węgrzech. O tym na swojej stronie pisali.

To ja poproszę link do robota.

I raczej nie chodziło o produkcję tańszą tylko ludzie mogli dzięki temu zagonić więcej osób do produkcji czołgów wszak ta fabryka znana była z tego że w dzień wyjeżdżały z niej ciągniki a w nocy czołgi :P


Edytowany przez adikpl1, 18 marzec 2015 - 08:26.


#38 Share agrotechnicZ165

agrotechnicZ165

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Północen Lubelskie (miedzy Moszacznką a Kockiem)
  • Zainteresowania:Zetor Fan, Modele.

Napisany 18 marzec 2015 - 19:39

Od 2015 Zetor będzie składakiem

W Zetorze jak kabina to ma z tyłu takie coś na górze:

 

2014-04-17%252012.04.49.jpg

 

Link do robota. :P

 

http://historiarobot...om/?page_id=302

 


Edytowany przez agrotechnicZ165, 18 marzec 2015 - 19:40.

Ha traktor, Akkor Zetor!

Zetor Team

#39 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1851 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 19 marzec 2015 - 08:28

Od 2015 Zetor będzie składakiem

Przepraszam nie cała kabina a rama http://www.zetor.co....osion-cab-frame

A swoją drogą nie wiesz co z producentem silników DS Matin?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Od 2015 Zetor będzie składakiem Dzisiaj, 03:19
  •  

#40 Share agrotechnicZ165

agrotechnicZ165

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Północen Lubelskie (miedzy Moszacznką a Kockiem)
  • Zainteresowania:Zetor Fan, Modele.

Napisany 19 marzec 2015 - 19:19

Od 2015 Zetor będzie składakiem

ZTS Martin po rozstaniu z Zetorem stał się spółką należącą do HTC Holding i funkcjonował pod nazwą ZTS Tees. Produkował ciągniki UR II Super (modele 12245 i 16245 po liftingu i lekkim zmianach) oraz UR IV (8311-18345) i też maszyny leśne które chyba zresztą do dziś robią. Potem jak HTC Holding przejął Zetora, to jakoś około 2002-2003 pozbył się ZTS-a jako nieprzyszłościową lokatę (ZTS produkował ciągniki które technicznie były w latach 80-tych na tle konkurencji, silniki też nie najnowsze, więc musieli by wpompować duuużo pieniędzy w modernizacje, a tak był Zetor który miał już względnie nowoczesny ciągnik w ofercie jakim była Forterra, miał lekkie 2 serie w postaci 3320-7340 oraz 3321-7341, przodka Proxim więc było co rozwijać) i tak jakoś żył głównie dzięki temu że w PL nadal byli chętni na ciężką serię, więc ZTS produkował silniki i układy napędowe do tego wszystkiego a w zamian ZTS produkował 1734 i 1934 pod swoją nazwą, poszukaj ZTS Martin Diesel 8604 TD Intercooler. To chyba odpowiednik 19-tki. Aktualnie ZTS Tees VOS istnieje nadal ale ciągników i silników już chyba nie produkują (jak powiedziałem, silniki mieli konstrukcyjnie w latach 70-tych i nie spełniały nowych norm spalin a opracowanie nowych to KOSZTA i to dużymi literami) a aktualnie świadczą typowe usługi obrabiarkami i remonty. A kto jest odpowiedzialny za sprzęty leśne LKT to nie wiem, las mnie jakoś nie pociąga. ;)

 

I prawdę mówiąc ZTS jest mniej widowiskowym przykładem jak brak rozwoju niszczy zakład. Może i byli chętni na nowe ZTS-y ale w nieskończoność nie można ich produkować kiedy konkurencja pokazuje coraz to bardziej wyrafinowane zabawki.


Ha traktor, Akkor Zetor!

Zetor Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy zetorskładak 2015 major ciągnik traktor deutz fahr