Skocz do zawartości

Zdjęcie

problem z silnikiem andoria s231


8 odpowiedzi na ten temat

#1 Share sam15

sam15

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 18 grudzień 2014 - 11:13

problem z silnikiem andoria s231

Witam,
Posiadam samoróbke s15 i własnie z tym silnikiem (1hc102, s231, s-15) mam problem, ale zacznę od początku.
Wymieniłem pierścienie tłokowe i pojawił sie problem przy skladaniu korbowodu a mianowicie gdy mocno skręcam korbowód pojawia sie problem z obróceniem kola zamachowego za pomocą korby, gdy korbowód poluzuje na śrubach i je zakontruje (poluzuje tzn. bardzo delikatnie dociągam kluczem) wtedy problem znika. Probowalem na rózne sposoby zamienialem panewki ale to nie pomoglo(panewek nie kupowalem nowych, założyłem te co byly wczesniej). Ostatnio ułożyłem panewki "zamkami" czy "wypustkmi" do dolu (obie, chociaż wiem ze tak nie powinno być) wtedy pojawił sie mały postęp, mocno dokreciłem śruby korbowodu i zapalilem traktor. przez 5-10 min wszystko bylo ok. potem gdy sie zagrzał koło zamachowe zaczęło znowu cieżko chodzić (korbą cieżko obrócić kolo zamachowe) i przez odpreżnik zaczał wydobywać sie dym o zapachu palącego sie oleju. wtedy znowu poluzowalem korbowód (obie panewki zamkami do dolu) jezdziłem traktorem przez 15-20 minut i wszystko było dobrze (na luznych srubach) natomiast gdy mocno dokręce korbowód probem sie pojawia na nowo. Dodam, ze smarowanie jest bo kiedy rozkrecam korbowód widze znaczne slady oleju na wale.
Miał ktos podobny problem ? czy może wie ktoś jak go rozwiazać proszę o odpowiedz z góry dziekuje. Pozdrawiam

 
 

Edytowany przez sam15, 18 grudzień 2014 - 14:14.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z silnikiem andoria s231 Dzisiaj, 03:10
  •  

#2 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 18 grudzień 2014 - 15:05

problem z silnikiem andoria s231

panewki za małe?tzn np, szlif jest 3 a panewki na 2


sory nie doczytalem ze panewki te same

 


zamki w panewkach powinny byc obok siebie czyli gorna i dolna zamkami do siebie



#3 Share sam15

sam15

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 18 grudzień 2014 - 15:21

problem z silnikiem andoria s231

Tak panewki stare 

Składałem go patrzac na ten obrazek takze myslalem ze panewki zamkami jedna na dole druga na gorze :)

 

teraz mam wlasnie panewki zamkami do dolu i kiedy je mocno dokrecam przez 5-10 silnik pracuje dobrze pozniej zaczyna sie dziac to o czym pisalem wczesniej

 

Schemat

 

1007543.jpg


Edytowany przez sam15, 18 grudzień 2014 - 15:30.


#4 Share sebastian84

sebastian84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 406 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2014 - 16:07

problem z silnikiem andoria s231

witam a ty przypadkiem nie zamieniłeś panewek miejscami . Tym że go łapie na wale się nie przejmuj po prostu musi sie wszystko dotrzeć , zapalaj silnik na około 10 minut i gaś daj mu ostygnąć i potem znowu odpal na 10 min rób tak do puki nie zacznie w miarę dobrze pracować . 

 



#5 Share sam15

sam15

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 18 grudzień 2014 - 16:16

problem z silnikiem andoria s231

Tak wlasnie mialem zrobic jak pisze Sebastian84 tylko zastanawia mnie to ze przed rozebraniem takiego problemu nie bylo, kolo zamachowe obracalo sie plynnie i lekko a teraz kiedy go odpale po 10 min czuje ze silnik powoli slabnie i sie zatrzymuje. Czekam na kolejne rady :) 
Jesli nic nie wymyslimy pozostanie mi zrobic tak jak pisze sebastian84.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z silnikiem andoria s231 Dzisiaj, 03:10
  •  

#6 Share sebastian84

sebastian84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 406 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2014 - 16:25

problem z silnikiem andoria s231

nic nie wymyślisz panewki i wał się dopasowały i wszystko było ok jak tylko ruszyłeś to nastąpiła zmiana ułożenia panewki i dlatego luz się zmniejszył a dla tego łapie bo wał się rozszerza pod wpływem ciepła , jak będziesz rozbierał co chwile to tylko pogorszysz . 



#7 Share sam15

sam15

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 18 grudzień 2014 - 17:08

problem z silnikiem andoria s231

ok, a powiedz mi jak powinny byc te panewki zalozone czy tak jak na schemacie ktory wysłalem wyzej czy zamkami do dolu obie panewki ? bo juz zglupialem :) 



#8 Share sebastian84

sebastian84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 406 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2014 - 18:09

problem z silnikiem andoria s231

nie pamiętam dokładnie ale na częściach korbowodu p jednej stronie powinny być nabite znaki albo kreski lub cyfry a cyfry mają być po jednej stronie . Panewka inaczej nie będzie pasowała w korbowód 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z silnikiem andoria s231 Dzisiaj, 03:10
  •  

#9 Share dukat2009

dukat2009

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie okolice puszczy Białowieskiej

Napisany 30 grudzień 2015 - 17:04

problem z silnikiem andoria s231

Witam potrzebuje panewki korbowodowa o numerze 50 10238 0  gdzie taka moge dostac bo w sklepie andoria nie maja.



Podobne tematy