Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nieopłacalny remont silnika?


56 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 15 grudzień 2014 - 18:07

Nieopłacalny remont silnika?

 Wzieli 5 tys. Miałem go na wodzie bo po nowym roku i tak miałbyć remont a spod głowicy woda leciała więc płyn odpadał a niestety nie mam takiego komfortu żeby w środku sezonu robić silnik i go docierać. Od tego mam zimę.

 

Wcale nie mało, a pomimo to krótko Ci to wytrzymało... Ja bym jednak remontował to co masz, kup blok, głowice może są całe. Wybierz tylko inny zakład naprawczy lub zrób u siebie z mechanikiem a we firmie tylko to, co niezbędne (szlif wału, osiowanie i ewentualnie regenerację głowic). Możliwe że tak Ci wyjdzie nawet ciut taniej a będziesz wiedział co i jak zrobione. Jak kupisz innego S-4003 albo Perkinsa, to kto Ci da pewność że po roku nie będzie znowu do remontu ?? No chyba że Cię ten rok ratuje...


Edytowany przez Kaszlak79, 15 grudzień 2014 - 18:14.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nieopłacalny remont silnika? Dzisiaj, 16:06
  •  

#42 Share Yoda

Yoda

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 344 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 grudzień 2014 - 19:24

Nieopłacalny remont silnika?

Ale w ogłoszeniach dobre bloki, bez spawów to koło 1,5zł a całe silniki za 2,5 nawet sa więc lepiej cały silnik.



#43 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 15 grudzień 2014 - 22:27

Nieopłacalny remont silnika?

Za te 1 tys. zł różnicy możesz już kupić nowe 4 zestawy naprawcze albo 4 nowe głowice. Silnik za 2.5 tys. to 1/3 tego po remoncie we firmie, nie sądzę aby coś sensownego za to można kupić, choć mogę się mylić. Może z jakiegoś traktora po wypadku lub ze skrzynią rozwaloną. Ale wciąż nie wiesz co to będzie, nie wejdziesz do środka.



#44 Share Yoda

Yoda

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 344 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2014 - 08:04

Nieopłacalny remont silnika?

Wziąłem się za silnik i okazało się, że woda w oleju bo wypchnęło zaślepki w głowicy. Skręcę go z powrotem i zobaczymy. Jak klejenie będzie trzymać to na razie blok zostanie.



#45 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2123 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2014 - 11:07

Nieopłacalny remont silnika?

Ale bajeczki opowiadacie. Po pierwsze silnik 1,9 TDI np. 90 KM na pompie mają max. moment stały w zakresie obrotów 1800-2500. Więc jazda w tym przedziale jest najbardziej wskazana i nic temu silnikowi się nie stanie. Po drugie to ten TDI bardziej nie lubi wysokich obrotów jak niskich. Co do superolu to zależy jaki to superol bo np. CC jest to olej jedno sezonowy czyli letni i nie powinno się go stosować gdy pracujemy zimą ciągnikiem, natomiast CD jest wielosezonowym i jeśli średnie temperatury nie przekraczają 15-20 st C poniżej zera to można taki stosować. Swoją drogą to ile razy zimą jest -30 w Polsce ( nie licząc Suwałk:)) a nawet jeśli są takie temp. to z reguły rano i zmniejszają się w dzień. Czy nic się silnikowi nie dzieje to się nie zgodzę - kto odpala starego ursusa zalanego CC przy minusowych temp. to słyszał jak wyje pompa oleju. 



#46 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 18 grudzień 2014 - 11:13

Nieopłacalny remont silnika?

Tak to jest jak szkoda stówki na płyn chłodniczy.

 

Nawet nie, do C-360 to jest 52zł jeżeli Petrygo luzem, a 60zł jeżeli Kuler w butelce.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


#47 Share Piotr778

Piotr778

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 grudzień 2014 - 23:02

Nieopłacalny remont silnika? 6500 za silnik na wymianę? Toż to minimum 3000 za robotę samą,wprawny mechanik zrobi to samo zanim zdąży dobrze wytrzeźwieć..

#48 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 25 grudzień 2014 - 07:57

Nieopłacalny remont silnika?

Kapitalka silnika od ciągnika w mojej okolicy to koszt rzędu 1000zł za robociznę.


Edytowany przez michal1993, 25 grudzień 2014 - 07:58.

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


#49 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 25 grudzień 2014 - 10:29

Nieopłacalny remont silnika?

Rozumiem że ten nie do końca trzeźwy mechanik zrobi w stodole szlify, osiowanie bloku i regenerację tego wszystkiego co trzeba. Układ paliwowy też w tych warunkach sprawdzi. A do tego da gwarancję na remont. Biorą 1000 zł  za robociznę z tym wszystkim co wymieniłem u góry ?? To dobry mechanik, bo wychodzi że dokłada do interesu. Nieraz sam układ paliwowy wychodzi w tym silniku ponad 1 tys. zł. Chyba że mówimy o remoncie typu tego nie robimy a tamto się stare włoży. A potem płacz że silnik po remoncie a 1000 mth nie wytrzymał ...

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nieopłacalny remont silnika? Dzisiaj, 16:06
  •  

#50 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 grudzień 2014 - 11:04

Nieopłacalny remont silnika?

Robocizna 1000 zł a koszty silnika od 2300 do 4500 zależy co się zregeneruje a co do wymiany i jak się chce to zrobić czy aby tylko było czy konkret. :P



#51 Share Piotr778

Piotr778

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 grudzień 2014 - 11:31

Nieopłacalny remont silnika? szlif osiowanie i reg.głowic około 1tys
zestawy naprawcze plus wałek rozrządu 1tys
układ paliwowy raczej rzadko aż tyle 1tys
jeszcze kilka drobiazgów 0.5 tys
Razem.....................................3.5tys
6500-3500=3000
I oczywiście szlifów w stodole nie polecam trzeba doliczyć parę dyszek za paliwo na wożenie tego w tą i z powrotem.Wiadomo na wymianę sporo wygodniej ale 6.5 to dużo.Chociaż mojemu ojcu swego czasu po takiej wymianie silnika z ursusa c360 wpakowali S4002 i wał na ostatnich szlifach choć dostali S4003 z nominałem.

Edytowany przez Piotr778, 25 grudzień 2014 - 11:43.


#52 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 grudzień 2014 - 12:32

Nieopłacalny remont silnika?

Wał w tych silnikach wytrzymuje 5 szlifów i raczej jak jest blok w porządku i stopy panewek głównych to nie ma prawa pęknąć.Robiłem właśnie z 15 lat temu taki szlif i i ten wał zamęczył krotoszyński zestaw naprawczy i hula na następnym zestawie (piszę o górze). :P



#53 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 25 grudzień 2014 - 18:53

Nieopłacalny remont silnika?

Ja liczę to, co wymieniają i regenerują we firmie którą podałem, a co wchodzi w cenę silnika za te 6500zł:
- szlif wału 270zł + komplet panewek 180zł                                                                               = 450 zł
- osiowanie wału                                                                                                                         = 300 zł
- regeneracja głowic 4x160 zł                                                                                                    = 640 zł
- regeneracja korbowodu, nowa tuleja 4x42zł, panewki korbowodowe                                     = 260 zł
- regeneracja pompy paliwowej +/- 400zł, nowe końcówki 4x52zł, nowa pompka zasilająca =  785zł
- wałek rozrządu, koła, popychacze i klawiatura x4                                                                  =  570 zł

- zestaw naprawczy na dziurę 4x220zł                                                                                     = 880 zł

- pompa wody                                                                                                                            = 120 zł

- pompa olejowa                                                                                                                        = 185 zł

- regeneracja sprężarki                                                                                                              = 300 zł

Razem GRUNTOWNY remont takiego silnika bez robocizny wyjdzie około 4400zł.

W sumie jak dodamy jeszcze uszczelki, termostat i inne drobiazgi to lekko wychodzi 4500zł. Do tego robota mechanika-pijaczka 1000zł to daje nam 5500zł.

Te 1000zł różnicy firma bierze za gwarancję, podatek też musi odprowadzić od zarobku. Ceny są brane za części z najwyższej półki, bo takich PMR Przywory używa.

A że komuś wpakowali stary silnik, no cóż, widziały gały co brały, mógł powiedzieć że życzy sobie również S-4003, skoro taki zdał.


Edytowany przez Kaszlak79, 25 grudzień 2014 - 19:02.


#54 Share Piotr778

Piotr778

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 grudzień 2014 - 20:26

Nieopłacalny remont silnika? Skoro wszystko wymaga naprawy to rozumiem,ale często jest tak że do pełni szczęścia wystarczą nowe zestawy plus szlify ewentualnie plus regeneracja głowic to wtedy szkoda pakować kasę w wymiany pozostałych części na zapas.

#55 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 25 grudzień 2014 - 21:49

Nieopłacalny remont silnika?

Racja, ale dobre firmy robią wszystko za jednym razem i na zapas, tu chodzi o gwarancję, kogo potem będzie obchodziło jak się rozleci np. pompa wodna, zapłacił i żąda. Fakt, nie jest to tanie. Ja przy sprzętach grzebię sam i wolałbym środek zrobić kompleksowo a osprzęt zostawić, zawsze można potem w razie potrzeby po "kawałku" kleić to co na zewnątrz. Ale wielu się na tym najzwyczajniej nie zna i woli dać te 6.5 tys. za silnik po kompleksowym remoncie wszystkiego, z gwarancją choć na najkrótszy okres. Uwierzylibyście w to że np. mój sąsiad oddał ostatnio swoją totalnie zajechaną C-360 do kapitalnego remontu w sumie wszystkiego do tego PMR-u i wyliczyli mu 15 tys. zł za remont ?? Pukałem się w głowę, ale z drugiej strony co by kupił za te 15 tys. ??



#56 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 25 grudzień 2014 - 22:51

Nieopłacalny remont silnika?

15tys plus 8 tys za ciągnik i już jest 23 tys. Za tą kasę znajdziesz coś zachodniego bez przodu czy nawet od biedy zetora 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nieopłacalny remont silnika? Dzisiaj, 16:06
  •  

#57 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 25 grudzień 2014 - 23:17

Nieopłacalny remont silnika?

Nie wiem kto dziś da 8 tys. zł za C 360 w stanie agonalnym bez papierów. Ja za 8.5 tys. przyjechałem sześćdziesiątką z aktualnym przeglądem do domu na kołach 50 km.



Podobne tematy