Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy


30 odpowiedzi na ten temat

#1 Share HAKER

HAKER

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 grudzień 2014 - 16:46

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Witam mam kilka pytań jak wam sie sprawują te silniki ? nie narzekacie na brak mocy i ciężki rozruch zimą ? ja mam taki problem ze gdy spadnie temperatura poniżej 5 stopni to juz zaczyna sie problem z uruchomieniem na dobrym akumulatorze trzeba kręcić z 15 sekund a poniżej zera to już i 5 takich prób trzeba wykonać ... przy - 10  juz mozna sobie odpuścić albo sie męczyć z pół godziny z przerwami .... 

przy odpalaniu wydobywa sie z tłumika biały dym ale nie może długo załapać ... dodam ze silnik ma mało mocy w przedziale od 800 obr do 1500 i przy tych obrotach w ogóle nie kopci dopiero powyżej 1600 leci taki szaro ciemny dym ale lekko kopci . co to moze być ? silnik chodzi jakby na trzech tłokach na jałowych obrotach sie tego nie odczuwa ale na wyższych już tak ...

dodam ze świeca płomieniowa nie działa silnik od nowości  ma 350 mtg wiec ledwo co sie dotarł 

silnik ma 81 km a odczuwam ze ma nie wicej jak 70 ...

oczywiście od zawsze taki był myślałem ze jak sie dotrze będzie lepiej ale jest tylko gorzej 

 

proszę o pomoc bo nie mam pojęcia ze co sie zabrać .

Załączone miniaturki

  • DSC_0059.jpg


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy Dzisiaj, 07:07
  •  

#2 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 grudzień 2014 - 18:42

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Z paleniem ruski mają różnie ale trzeba raczej założyć że w zimie mają ciężko. Mój też i nawet świeca daje marny efekt. Za to podgrzewacz płynu działa rewelacyjnie. 

Ogólnie powinieneś wyregulować cały silnik. Zawory, kąt wtrysku (jeśli jest za wczesny to ciągnik może gorzej palić a moment przesuwa się w wyższe obroty.

Osobiście wydaje mi się że ten ciągnik od nowości masz rozregulowany i to od prostych zaworów do wtryskiwaczy czy nawet pompy wtryskowej. Eliminuj najprostsze rzeczy nie wymagające na razie wkładu finansowego.


KPK Kumurun Team

#3 Share Tomekk1973

Tomekk1973

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pomorskie

Napisany 12 grudzień 2014 - 20:03

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

miałem podobny problem z zapalaniem kopcił na biało przy zapalaniu i musiałem długo kręcić rozrusznikiem nim odpalił.Przyczyną były rozregulowane zawory,teraz przy -5 nawet nie podłanczam grzałki i chodzi.



#4 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 12 grudzień 2014 - 21:52

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

silnik do regulacji, szczególnie luz zaworowy na początku. Co do cięzkiego odpalania to musisz się z tym liczyć , taki urok ruska , swiece napraw , torchę mu to ulży.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#5 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1631 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 12 grudzień 2014 - 22:46

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Co się tu dowiaduję, że "Rusek "ciężko pali jak jest zimno? Czy przypadkiem powodem nie jest nie zbyt duży stopień sprężania o którym się niedawno dowiedziałem. Trochę mi to pasuje do mojej wiedzy,( niewiedzy) o którą była sprzeczka w innym temacie gdzie twierdziłem że (mówiąc w skrócie) silnik o małym stopniu sprężania ciężko pali jak jest zimno.

Sorry @HAKER że się wcinam temat, nie którzy wiedzą o co chodzi, jest to moja pierwsza i prawdopodobnie ostatnia  wypowiedź na temat tego sprzętu. Zaciekawił mnie powód montażu Czeskiej pompy w tym sprzęcie. 



#6 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 12 grudzień 2014 - 23:56

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

He he bo mieszanka ulega zapłonowi w połowie drogi do GMP tak prężą ruski. Ale oni tak mają... Kiedyś do beczki 500l zrobiłem wejście na sprężarkę, podpinałem i paliwo do kombajnu w parę minut nalałem, sąsiad jak to zobaczył ( właściciel jumza i mtz-a) to uciekał jak porażony, i krzyczał " Ty idioto, nie wiesz że ropa zapala się samoczynnie pod ciśnieniem!"  :wacko: Ruskom nie wiara, jak potem mtz wszedł mu na obroty godne piły łańcuchowej to tylko szczęście że miał nóż w cięgniku i przewód paliwowy przeciął.... Także barometr przy turbo to podstawa, bez tego w pole ani rusz , a babka dobrze mu mówiła żeby w taką pogodę orać nie jechał


Edytowany przez pawel885, 13 grudzień 2014 - 00:10.


#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 grudzień 2014 - 09:20

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

No widzisz jeszcze mało wiesz. Ciężko palą taki mają urok i tyle.

Pompa zmienili tak samo jak zaostrzyli normy emisji spalin. Ruska pompa jest lepsza. Potem zresztą rusy zaczęli montować swoje całkiem nowe pompy.  

Jesteś ptaszyna typowym przykładem człowieka który urażony szuka sprzeczki o byle bzdurę wtrącając wątki kompletnie nie związane z tematem. 

Kolega już wie co ma zrobić i twoje mądrości są tutaj nie potrzebne chyba że masz coś konkretnego w temacie do powiedzenia. 

 

 

 

Biały lub szary dym to również oznaka źle ustawionego kąta wtrysku.  Tyle że tutaj trzeba liczyć się z tym że rozregulowane jest wszystko. Ustaw silnik i zobaczysz co się zmieni. 


Edytowany przez seweryn20, 13 grudzień 2014 - 10:22.

KPK Kumurun Team

#8 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 13 grudzień 2014 - 13:16

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

dokładnie , nie ma co wróżyć że coś padnięte, na początek dobrze go ustawić, luzy , kąt wtrysku sprawdzić , ewentualnie skorygować , głowicę dokręcić, w książce jest napisane co trzeba zrobić po pierwszych 50 MTG, chyba że Ci dali po rusku , a nie znasz i nie rozszyfrujesz , to na necie na pewno znajdziesz instrukcję po polsku , nawet od pronara, motor jest ten sam , osługa praktycznie identyczna. A jak to z naszymi sąsiadami, zapije , a potem na montowni może coś przeoczyć, lub ma gorszy dzień.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#9 Share HAKER

HAKER

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 grudzień 2014 - 16:39

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Dzięki panowie za rady na dzień dzisiejszy ustawione zawory  (4 sztuki były za ciasno ... praktycznie podwieszone wiec kompresja była słaba ) po regulacji zapalił od obrotu wałem przy 5 stopniach zobaczymy jak bedzie dalej przy wiekszych mrozach ... pozostaje tylko jeszcze sprawdzić czy mocy przybyło ale to wkrótce w czasie pracy sie zobaczy . 

 



#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 grudzień 2014 - 17:31

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Sprawdź kat wtrysku paliwa. To dosłownie godzinka roboty a też jest ważne. ma wpływ na odpalanie i położenie największego momentu obrotowego  w zakresie obrotów silnika.

Wtryskiwacze tak na szybkiego czy w ogóle rozpylają możesz sprawdzić sam przykręcając na przewodach wysokiego ciśnienia koło pompy. Nie powie ci to przy jakim ciśnieniu się otwierają ale jak rozpylają. Też ważna sporawa. 


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy Dzisiaj, 07:07
  •  

#11 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 14 grudzień 2014 - 17:14

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

ruskie końcówki są strasznie słabe,  tak czy siak będzesz je musiał wymienić , nie trzymają ciśnienia i sikają jak strzykawka.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#12 Share HAKER

HAKER

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 grudzień 2014 - 18:37

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Uziu92 o których końcówkach mówisz o tych starych co są po 20 zł ? bo do tej pompy motorpal są inne wtryski , rurki do wtryskiwaczy są wkręcone od góry a dołem idzie przelew czyli odwrotnie jak w mtz starych no i cena końcówki też wieksza bo ok 90 zł sztuka.



#13 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 grudzień 2014 - 18:39

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Czyli całe wtryskiwacze są inne.  Co zrobiłeś dotychczas i jak się silnik zachowuje? Jest poprawa?


KPK Kumurun Team

#14 Share HAKER

HAKER

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 grudzień 2014 - 19:25

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

jak na razie tylko ustawione zawory jutro dokładnie sprawdze w pracy ale ogólnie wielka poprawa w zapalaniu i czuć tą kompresje ... lepiej sie wkręca . a z tym kątem wtrysku to troche nie ogarniam tematu wiec jak będzie poprawa w mocy to tak zostanie . 

ogólnie wcześniej dużo palił bo wiadomo jak to  bez kompresji .. zobaczymy jak teraz to wyjdzie 


Edytowany przez HAKER, 14 grudzień 2014 - 19:41.


#15 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 grudzień 2014 - 19:46

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Kąt wtrysku to banalna sprawa łatwiejsza do ogarnięcia niż zawory.

Gdzieś to było wyoślone poszukam i wstawię linka. Osobiście też bym sprawdził. Ma wpływ na odpalanie.


KPK Kumurun Team

#16 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 14 grudzień 2014 - 19:48

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

no to widocznie do tej pompy są już całkiem inne wtryski tylko ciekawe czy też ruskie , czy innej produkcji, bo jak rosyjskie to też nie spodziewałbym się po nich szału.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#17 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 grudzień 2014 - 19:51

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

http://www.agrofoto....ie-zaplonu-mtz/

 

Post nr.9


KPK Kumurun Team

#18 Share HAKER

HAKER

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 grudzień 2014 - 13:11

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Wszystko fajnie dzisiaj chciałem ustawić kąt wtrysku no i pojawił sie problem bo jest chyba troche inaczej jak w starych mtz .... ja sie za to zabrać ? sa trzy śruby z nakrętkami ...

Załączone miniaturki

  • DSC_0164.jpg


#19 Share pawel100474

pawel100474

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 grudzień 2014 - 13:21

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

najpierw sprawdz kąt aktualny jak będzie to potrzebne to poluzuj te trzy nakrętki i jeśli będzie spuzniony to śruby przesuń do przodu czyli do silnika i odwrotnie



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy Dzisiaj, 07:07
  •  

#20 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 17 grudzień 2014 - 22:31

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Dokładnie. Śruby są w fasolkowych otworach. Popuszczasz śruby a kręcąc za nakrętkę osią pompy w lewo przyśpieszasz a w prawo opóźniasz kąt wtrysku paliwa. 

Jeśli masz koło zamachowe zablokowane kołkiem możesz te trzy śruby wykręcić całkiem. Kręcisz wtedy za nakrętkę wałkiem pompy w prawo pełny obrót i gdy drgnie paliwo w pierwszym króćcu wkręcasz śrubki, dokręcasz i tyle.


KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy zimny rozruch mtz belarus problem z odpalaniem brak mocy