KlimekPL

Jakie opony do Zetora 5211

Polecane posty

KlimekPL    792

Witam,

poszukuję nowych opon do Zetorka 5211, ale jeśli ten traktor miałby robić tylko w polu to bym tego tematu nie zakładał. Problem jest taki, że ciągnik będzie dużo czasu jeździł po twardej nawierzchni. Służy do nauki jazdy a jeżdżenia po placu i po ulicach ma bardzo dużo. Jaka szerokość opony byłaby optymalna dla tego ciągnika? Wśród jakich producentów szukać i jaki rodzaj opony? Radialne czy diagonalne? Chodzi o to, aby opony jak najwolniej się zużywały i aby służyły do pracy w polu i do jazdy po twardym placu. A jeśli ma to jakieś znaczenie, to moje ziemie są V i VI klasy.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    78

Jak ma jeździc po drogach bez ładunku w ramach "L" to ja bym się zastanowił nad oponami 16.9x28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    792

Chodzi o to, że on będzie służył za równo jako eLka a także do roboty w polu, więc trzeba tak dobrać aby zużycie było jak najmniejsze. A te szesnastki to chyba mogą być już za duże do tego zetorka, czy się mylę?

 

Znalazłem dwie przykładowe oferty i się zastanawiam, czy między oponą diagonalną a radialną są zawsze aż takie straszne różnice w cenie? Czy radialna opona jest jakaś o wiele lepszej jakości czy lepiej szukać tańszych diagonalnych?

 

http://allegro.pl/380-85r28-133a8-tl-petlas-14-9r28-nowe-i4799995869.html

http://allegro.pl/opona-rol-14-9-28-petlas-8pr-ta-60-ursus-c-360-i4872013953.html

Edytowano przez KlimekPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Radialne nie lubią twardych nawierzchni.

Myślę że lepiej pójść w diagonalne, są tańsze, a w polu przy 50KM dużej różnicy nie będzie (tymbardziej jeżeli ciągnik ma ciężarki na kołach z tyłu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 Diagonalne opony są dedykowane do ciężkich maszyn poruszających się w trudnym terenie no. place budowy czy góry.  Radialne mają inaczej ułożony kord,  na asfalcie łatwiej się poddają przez co nie będzie cię bolał tyłek a w polu to ugięcie zwiększa powierzchnię przylegania opony do gruntu. Tak że zdecydowanie opony radialne.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15357

W pole tylko radialne na grząskim troszkę jak siada to się opiera na bocznych wybrzuszeniach i pomaga ciągnąć bokami, a zwykła włazi w błoto jak nóż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15357

Właśnie takie mam u siebie w u3512, mają 4 lata i jakby wczoraj kupione. Szerokość jak i obwód pełen wymiar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
firewall54    1

16.9 x 28 BKT diagonalne też mogą być. Ja mam takie przy moim a oryginalnie były 14.9 i różnica jest jedynie w prędkości i lekko w mocy ale nie odczuwa tego. Mam je 4 lata i nie widać śladów zużycia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj