Skocz do zawartości

Zdjęcie

John Deere 5085M [OPINIE]


64 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Piotr125

Piotr125

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 07 styczeń 2015 - 13:20

John Deere 5085M [OPINIE] Siemionos i jak ten JD bo też jestem na etapie kupowania i nie wiem czy JD5085m czy NH t4.85 poradz coś ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 5085M [OPINIE] Dzisiaj, 06:38
  •  

#22 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 styczeń 2015 - 14:27

John Deere 5085M [OPINIE]

new holland się do john deera nie umywa bierz john-a i nie kombinuj !



#23 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 styczeń 2015 - 14:47

John Deere 5085M [OPINIE] haha nh sie nie umywa? wiekszych farmazonow nie slyszalem.... podaj argumenty znawco...

#24 Share Piotr125

Piotr125

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 07 styczeń 2015 - 20:11

John Deere 5085M [OPINIE] Ale w tym JD są np chińskie ośki z przodu wiec sam już nie wiem rama za nim przemawia i wydaje mi się że wykonanie lepsze

#25 Share Maciek1091

Maciek1091

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2015 - 20:32

John Deere 5085M [OPINIE]

Ja wziąłem JD. W przyszłym tygodniu odbiór, mam nadzieję. Czasy są jakie są. JD też składają w Chinach co nie oznacza, że są chińskie. Po prostu koszty. Chociaż ten mój przypłynął ze Stanów. Jakby przycisnąć szefostwo u dilera nh czy case'a to na pewno można sporo wyciągnąć i wyjdzie taniej, ale na pierwszy rzut oka widać, że JD jest solidniej zrobiony. I mimo tego, że w porównaniu do T4 nie mam półbiegów ani sterowania podnośnikiem z zewnątrz to wziąłem JD ze względu na ramę. Będzie z ładowaczem pracować.



#26 Share Piotr125

Piotr125

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 07 styczeń 2015 - 20:36

John Deere 5085M [OPINIE] Ja też się skłaniam ku JD chociaż trochę droższy ja mam zamiar wziąść z polbiegiem i ehr

#27 Share kamil496

kamil496

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie, Dalechowy
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Rolnictwo

Napisany 07 styczeń 2015 - 20:43

John Deere 5085M [OPINIE]

Jak do tej pory, jeszcze nikt nie skarżył się na jakiekolwiek usterki w przedniej ośce bądź  w skrzyni.  W serii R były już takie przypadki mimo że to made in germany, tak że nie ma się co zrażać że pisze made in china.  Nie piszę że chińskie jest lepsze, ale wcale nie jest gorsze,  w końcu  Jeleń na masce oznacza jakieś standardy. 



#28 Share Maciek1091

Maciek1091

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2015 - 08:38

John Deere 5085M [OPINIE]

Piotr, ile taka przyjemność z EHR i półbiegiem?



#29 Share Piotr125

Piotr125

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 08 styczeń 2015 - 08:49

John Deere 5085M [OPINIE]

159000 netto i kabina z szyberdachem trzy pary hudrauliki siedzenie pneumatyczne oponki przód 340 tył 420



#30 Share siemionos

siemionos

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 08 styczeń 2015 - 21:44

John Deere 5085M [OPINIE]

JD będzie u mnie dopiero w lutym. Nie chcę brać ciągnika teraz bo do wiosny będzie stał a gwarancja będzie upływać choć sprzedawca zapewnia że nawet jeżeli coś się stanie w niedługim czasie po jej upływie to też naprawią w ramach gwarancji. Jeżeli chodzi o mnie to tak jak pisałem wcześniej rozważałem kupno JD 5085M , Steyra 4085 kompakta i  deutz fahra 5090D. Wybrałem JD bo: deutz był według mnie za mały(za wąski i za lekki), a Steyr był dużo lepiej wyposażony ale......: silnik zaledwie 3,4l(nie porówna się KM z tego silnika z KM z 4,5l JD), dźwignia zmiany biegów jest tak daleko położona że musiałem strasznie się wysilać żeby do niej sięgnąć i zmienić bieg(może to kwestia wzrostu ja mam 1,73m) i doszedłem do wniosku iż mniejszym złem będzie dla mnie wybranie JD bez ehr niż wypasionego Steyra ze źle umieszczoną dźwignią zmiany biegów. No i jakość wykonania JD jest znacznie wyższa i nieporównywalna do Steyra czy NH.

JOHN DEERE 5085M produkowany jest w fabryce w mieście Augusta w USA. Nie można porównywać starej Mki z nową bo to zupełnie inne standarty. Jeśli chodzi o "CHIŃSKIE" części (z reguły drobne)bo nawet nie "podzespoły" to nawet FENDT je stosuje (informacja od użytkownika FENDTA 820 - przekaźniki i sterowniki), więc jeśli ktoś myśli że nie ma ich w JD NH  CASE VALTRZE to jest w błędzie.

Jeśli chodzi o spalanie to też nie ma strachu. Trzeba mieć trochę oleju w głowie i umieć użytkować maszynę. Jeżeli będziesz pracować z niedopasowanymi maszynami do mocy ciągnika to albo ta moc będzie niewykorzystana i ciągnik będzie dużo palił przy wykonaniu niewielkiej pracy albo będzie dużo palił bo będziesz cały czas wciskał gaz w podłogę przy zbyt dużym obciążeniu a trzeba wiedzieć przy jakich obrotach jest maksymalny moment obrotowy więc ogólnie trzeba trochę myśleć.....Poza tym silnik jest na comon railu i ma 4 zawory na cylinder więc i spalanie będzie niższe niż w starszym modelu a moc lepiej dostępna.

W moim przypadku wpływ na decyzję miała też opinia sąsiada on ma wszystko z JD od kosiarki do koszenia trawy na podwórzu poprzez 3 traktory, kombajn zbożowy, po sieczkarnię do kukurydzy i kupę innych maszyn i jeszcze żadna go nie zawiodła a muszę przyznać że ich nie oszczędza.

Dzięki niemu dostałem też dobrą cenę oczywiście po długim targowaniu i przedstawianiu ofert konkurencji.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 5085M [OPINIE] Dzisiaj, 06:38
  •  

#31 Share Hubert8245

Hubert8245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 styczeń 2015 - 23:07

John Deere 5085M [OPINIE]

CR i 4 zawory na cylinder wcale nie obniżają spalania, tylko poprawiają przebieg krzywych momentu i mocy, dodatkowo silnik nowej M-ki jest zdławiony przez DPF (tylko 5075M chyba nie jest w niego wyposażony)



#32 Share siemionos

siemionos

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 16 styczeń 2015 - 22:54

John Deere 5085M [OPINIE]

Oczywiście!!! DPFem zdławione są wszystkie ciągniki sprzedawane po 1.X.2014 bo tego wymaga norma emisji spalin! Więc jeśli piszesz(HUBERT8245), że silnik Mki jest zdławiony to dopowiedz, że wszystkie ciągniki są zdławione!.  I tak jak napisałem wcześniej spalanie nie zależy wyłącznie od ilości zaworów i typu wtrysku, ale również od sposobu użytkwowania ciągnika. Niemniej jednak nie z teorii a z informacji użytkowników wiem że jest znaczna różnica w spalaniu (tu akurat JDirów) przy 2 i przy 4 zaworach na cylinder.

O tym że John Deery dużo palą "pieją" głównie ludzie którzy ich nie użytkują, ale gdzieś coś zasłyszeli i teraz powtarzają.

   Z reguły jest tak, że każdy chwali to czym jeździ dopóki się nie zepsuje. Jeden z moich sąsiadów kupił POLMOTA i tak go wychwalał!!!!!!!!!! Aż skończyła się gwarancja!!!! "No i skończyło się ogierowanie", a zaczął się płacz i zgrzytanie zębów. Gorszego GRADOBICIA  w życiu nie widziałem gdyby kupił belarusa lepiej by na tym wyszedł(dołożył już ze 20tys do 3 letniego ciągnika).

Każdy wybiera taki ciągnik jaki uważa za najlepszy dla siebie. Nie zawsze jest to ciągnik najlepszy. Nie każdego stać na FENDTA bo chyba on jest najlepszy, ale zapłacić za ciągnik 300tys a 140 to chyba jest to jakaś różnica? no przynajmiej dla mnie.

 

Ja póki co kończę dyskusję w tym temacie dopóki nie będę mógł z własnego doświadczenia powiedzieć czegoś konkretnego o John Deerze 5085M.

 

Pozdarwiam



#33 Share Hubert8245

Hubert8245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2015 - 00:31

John Deere 5085M [OPINIE]

Ja nie oczerniam, bo przy dobrym wietrze sam zderzę się z 5085M, a że jestem dość obiektywny wobec każdej maszyny to mówię że JD 5720 na mechanicznej pompie i 2 zaworach na cylinder osiąga bardzo niskie spalania przy na prawdę dużych jak na ten piec możliwościach :P 2 zawory na cylinder wbrew pozorom obniżają spalanie gdyż mieszanka efektywniej jest rozpylana po powierzchni cylindra (dlatego mamy np. V-TEC w benzyniakach hondy). Są to oczywiście różnice czysto teoretyczne których przeciętny Kowalski i tak nie uświadczy. Poza tym nie wszystkie silniki obecnie mają DPF. DF w tym przedziale mocy ma sam katalizator DOC, jednak w nim mocy też nie uświadczy, taki urok wszystkich nowinek, common railów, turbosprężarek VGT i innych pierdół poprawiających teoretycznie sprawność i "przyjazność dla środowiska" silnika.



#34 Share Grzesiek

Grzesiek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 17 styczeń 2015 - 09:23

John Deere 5085M [OPINIE]

Nie per ol głupot, o 2 zaworach i lepszym rozpylaniu mieszanki po powierzchni cylindra.To nie jest malowanie ściany żeby coś rozpylać po jakiejś powierzchni.

Przez zawory w w silniku z zapłonem samoczynnym niezależnie czy są 2,3 czy 4 przelatuje powietrze a nie mieszanka.Także nie kompromituj się swoimi poradami i poczytaj trochę książek mądrych.



#35 Share Hubert8245

Hubert8245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2015 - 17:45

John Deere 5085M [OPINIE]

Z 2 zaworami mam rację i tego będę się trzymał, bo to wyczytałem w tych "mądrych książkach" w stosunku do tego silnika się pomyliłem , bo jest wtrysk bezpośredni, umiem przyznać się do błędu. Jednak skoro jesteś tak mądry to powinieneś też dysponować jakimś poziomem kultury na forum publicznym, a nie obrażać i być aroganckim ;)



#36 Share Grzesiek

Grzesiek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 17 styczeń 2015 - 18:33

John Deere 5085M [OPINIE]

Jeśli poczułeś się urażony to przepraszam.

Ja mam taką zasadę, że jak nie wiem to nie piszę i nie wprowadzam innych w błąd.

W silniku z zapłonem samoczynnym niezależnie czy ma wtrysk bezpośredni czy pośredni do komory wirowej przez zawory będzie przelatywać samo powietrze.A ze spalaniem uzależnionym od ilości zaworów bym polemizował.Zawory odpowiedzialne są za wymianę ładunku, im jest ich więcej  większa jest ich powierzchnia tym więcej można wtłoczyć do cylindra powietrza i co za tym idzie spalić w tym więcej oleju napędowego.I uzyskać większą moc.Myślę, że ilość zaworów w ciągniku z tubodoładowaniem będzie miała niewielki wpływ na spalanie  biorąc pod uwagę różne obciążenie silnika.



#37 Share Hubert8245

Hubert8245

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2015 - 21:30

John Deere 5085M [OPINIE]

Czyli wyszedł mój brak wiedzy, zgeneralizowałem diesla z benzyniakiem i tutaj wyszedł wianek :) Fakt mój błąd i przyznaję Ci rację. Jednak jak wytłumaczysz niższe spalania (potwierdzone przez samych użytkowników) dla diesli z pompą sekcyjną, tudzież rotacyjną i dwoma zaworami w stosunku do CR i 4 na cylinder?



#38 Share Grzesiek

Grzesiek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowsze

Napisany 18 styczeń 2015 - 10:53

John Deere 5085M [OPINIE]

Mogę się tylko domyślać, że te z CR i 4 zaworami mają inną normę emisji spalin i dlatego mogą spalać więcej, jeśli mówimy tu o John Deere.Bo trzeba by porównać te same ciągniki bez DPF i innych EGRów i wtedy wysnuć właściwe wnioski.H

Case chwali się  natomiast, że ciągniki z tier 4 czyli na z CR, 4 zaworami i Adblue pali mniej niż na Tier 3  z dwoma zaworami, także trudno tu jednoznacznie udowodnić czy ilość zaworów ma duży wpływ na spalanie.

A vtec to chyba są zmienne fazy rozrządu u handy.



#39 Share tomaszlewandowski_62238

tomaszlewandowski_62238

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów

Napisany 21 styczeń 2015 - 18:26

John Deere 5085M [OPINIE]

5080R fajny ciągnik wygodny proponuję Ci dodanie sobie szyber dachu

jeżeli bierzesz tura to warto wziąć orginalnego z jd i dorobić obciążnik bo tył przy mniej niż tonie już podrywa

ogólnie ciągnik ma apetyt na paliwo zależy co robi :)

na początku było trochę problemów ale wszystko serwis załatwił i 

ostatecznie nic się już nie dzieje

teraz myślimy nad 6140R z Direct Drive ale kij wie czy brać tą skrzynie czy nie.

Może słyszał ktoś jakieś opinie na jej temat

 

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
John Deere 5085M [OPINIE] Dzisiaj, 06:38
  •  

#40 Share Piotr125

Piotr125

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 21 styczeń 2015 - 18:46

John Deere 5085M [OPINIE] Tomasz jak to z tym spalaniem bo jutro zamawiam jelonka ?

Podobne tematy