Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


409 odpowiedzi na ten temat

#361 Share Invincible

Invincible

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 sierpień 2016 - 16:55

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Zbieram się powolutku do wymiany oleju przekł.-hydr., skrzynia w pełni mechaniczna 16x16.

Obecnie wlany jest fuchs utto ln ale nie ukrywam, że szukam jakiejś alternatywy, chętnie tańszej.

Przekopałem temat i znalazłem:

Shell spirax s4 txm

Total dynatrans mpv

castrol agri mp plus

Czy któryś z nich można szczególnie polecić?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne Dzisiaj, 15:25
  •  

#362 Share Forg

Forg

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Hrubieszowa

Napisany 16 sierpień 2016 - 21:12

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Witam mam problem z renią 110.54  90roku  grzeje mi się skrzynia a nawet jest gorąca że ręki nie utrzymam na niej. Jak jade powoli po szosie to jest wmiarę ciepła ale jak gaz w podłogę i tak ze 2km to gorąca i na czwórce gwiżdże  w polu jak spokojnie robię to jest ciepła ale jak ostro nawrót szybki i dalej to po dwóch hektarach poczółem dziwny zapach a skrzynia była gorąca jeździłem dwójką. olej ładny jeszcze go nie zmieniałem filtrów też mam ją rok w tamtym roku była ciepła ale nie aż tak. Co to może być łożysko?  hamulce też są gorące ale nawet na małym wzniesieniu się toczy to nie trzymają.


Edytowany przez Forg, 16 sierpień 2016 - 21:24.


#363 Share Toru

Toru

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hrubieszów

Napisany 04 październik 2016 - 19:25

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Panowie jak sprawdzacie poziom oleju w skrzyni, na zimnym, na ciepłym, zgaszony czy odpalony? Posiadam Renie 155.54 skrzynia 24/8 i u mnie cały czas pokazuje ponad stan i to sporo. Poprzedni właściciel zalał Agrol nie wiem czy "U" czy zwykły i jak się dobrze rozgrzeje to muszę trzymać 1000-1100 obrotów bo inaczej zaświeca się kontrolka od smarowania skrzyni, tak samo podczas ruszania jak szarpnie to mrugnie, myślałem że to przez niski stan oleju a tam pełno aż za pełno.

Przymierzam się do zmiany na Fuchs Agrifarm UTTO MP, muszę tylko uszczelnić kilka miejsc :)


Posiadam na sprzedaż zbiorniki/mauzery 1000l na RSM, paliwo itp. czyste, płukane, więcej info -> szyna_89@o2.pl lub 797-575-135


#364 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 06 październik 2016 - 09:10

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Poziom oleju sprawdza się... ale po kolei

 

1. Zaparkuj ciągnik na płaskiej, poziomej i twardej nawierzchni.

2. Wyłącz silnik i zaciągnij hamulec postojowy.

3. Zaczekaj co najmniej 15 minut! Pomiar można dokonać na zimnym oleju (poziom na bagnecie będzie troszkę niższy, ale w granicach tolerancji).

4. Wyjmij bagnet oleju i wytrzyj go dokładnie czystą szmatką.

5. Włóż bagnet z powrotem na miejsce. Ważne: musi on być włożony dokładnie, do końca – w przeciwnym wypadku pomiar będzie zafałszowany.

6. Wyciąg bagnet i na podstawie śladu, jaki olej pozostawił na bagnecie, odczytaj jego poziom.

7. Dla pewności pomiar poziomu oleju warto powtórzyć.


Edytowany przez AlaCapone, 06 październik 2016 - 09:11.

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#365 Share Toru

Toru

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hrubieszów

Napisany 08 październik 2016 - 20:23

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, wiem jak sprawdza się olej, chodziło mi tylko o to czy ciągnik ma być odpalony czy nie :-P
Sprawdzałem ciśnienie na wyjsciach hydraulicznych, na zimnym i rozgrzanym jest 200bar to chyba pompa zdrowa?

Posiadam na sprzedaż zbiorniki/mauzery 1000l na RSM, paliwo itp. czyste, płukane, więcej info -> szyna_89@o2.pl lub 797-575-135


#366 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 08 październik 2016 - 21:09

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Z forum korzystają ludzie o różnym poziomie wiedzy, zarówno ogólnej, jak również technicznej. Nie przyda się Tobie, skorzysta ktoś inny.

 

Zapewne wiesz jakie powinno być wzorcowe ciśnienie oleju dla Renault i przy jakich obrotach silnika? - i nie ma żadnych przesłanek merytorycznych, żeby o tym pisać.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#367 Share Ksawery

Ksawery

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 396 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisany 09 październik 2016 - 07:21

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne To jakie powinno być to ciśnienie na goracym/zimnym bo moja pompa na gorącym nie daje rady a na zimnym owszem..moze to oznaczać, ze jest do wymiany..?

#368 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 09 październik 2016 - 08:32

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Ciśnienie nominalne to 180 bar, zarówno dla zimnego i gorącego (900C) oleju.

Wyższe ciśnienie może wskazywać, że ktoś ingerował w zawór (założył podkładki lub twardą sprężynę). Może to również oznaczać (mniej prawdopodobne), że zawór przeciążeniowy jest zanieczyszczony lub sprężyna albo tłoczek nie pracują płynnie tylko ocierają o obudowę.

 

Może, ale nie musi. Czy pompa jest do wymiany - jednoznaczną odpowiedź da badanie jej na stanowisku pomiarowym.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#369 Share M26

M26

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 09 październik 2016 - 19:38

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

witam!Mam renówkę 103,14 przy uniesionych ramionach podnośnika dobija pulsacyjnie,co może być przyczyną takiej usterki.proszę oszybką pomoc.Pozdrawiam



#370 Share wit24

wit24

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 10 październik 2016 - 20:33

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

:) :mellow:


Edytowany przez wit24, 26 październik 2016 - 19:35.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne Dzisiaj, 15:25
  •  

#371 Share Toru

Toru

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hrubieszów

Napisany 10 październik 2016 - 21:26

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Z forum korzystają ludzie o różnym poziomie wiedzy, zarówno ogólnej, jak również technicznej. Nie przyda się Tobie, skorzysta ktoś inny.

 

Zapewne wiesz jakie powinno być wzorcowe ciśnienie oleju dla Renault i przy jakich obrotach silnika? - i nie ma żadnych przesłanek merytorycznych, żeby o tym pisać.

 

Szczerze to nie mam zielonego pojęcia, dlatego pytam czy to dobrze czy nie. Ciśnienie jest takie samo zarówno przy 900 jak i 1500 obrotach.

AlaCapone widzę, że masz dużą wiedzę o naszych Reniach. Skąd ją czerpiesz, posiadasz może jakąś literaturę techniczą itp.?

 

Zastanawiam się nad zakupem takiego ciśnieniomierza, zaintrygował mnie opis -> http://allegro.pl/li...6543829787.html

Da rade samemu wykonać taką kalibrację?


Posiadam na sprzedaż zbiorniki/mauzery 1000l na RSM, paliwo itp. czyste, płukane, więcej info -> szyna_89@o2.pl lub 797-575-135


#372 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 13 październik 2016 - 11:39

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Żeby było jasne. Nie uważam, że zjadłem wszystkie rozumy, są ode mnie lepsi.

Zadawanie pytań, jak również dociekanie jest oznaką myślenia oraz chęci poznania prawdy - i to jest pozytywne.

 

Jeśli ciśnienie od 900 obr/min do max jest stałe i równe nominalnemu (180 bar) oznacza, że zawór przeciążeniowy działa i jest w pełni sprawny, zaś jeśli chodzi o pompę - istnieje duże prawdopodobieństwo, że także jest dobra, ale pełną odpowiedź uzyskamy tylko i wyłącznie po badaniu na stanowisku pomiarowym.

 

Kalibrację może przeprowadzić niemalże każdy. Jeśli jednak problemem będzie wada lub usterka mechaniczna bądź elektryczna trzeba mieć podstawową zdolność do mechaniki i elektryki.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#373 Share jack83

jack83

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 422 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:agrochemia
    sport

Napisany 17 październik 2016 - 18:12

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

jaki olej do wspomagania ares 550??



#374 Share AlaCapone

AlaCapone

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:Interesują mnie głównie kobietki i
    sporty ekstremalne

Napisany 18 październik 2016 - 06:55

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Zalecany przez producenta lub zamiennik o tej samej klasie jakości, po to, aby mieć przyjemność z pracy.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

#375 Share Toru

Toru

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hrubieszów

Napisany 18 październik 2016 - 09:09

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne panowie ile oleju wlać do skrzyni renault 155.54? spuszczam i spuszczam, zlecialo już ponad 80l a kupiłem 65

Posiadam na sprzedaż zbiorniki/mauzery 1000l na RSM, paliwo itp. czyste, płukane, więcej info -> szyna_89@o2.pl lub 797-575-135


#376 Share Toru

Toru

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Hrubieszów

Napisany 18 październik 2016 - 09:47

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne skrzynia 24/8

Posiadam na sprzedaż zbiorniki/mauzery 1000l na RSM, paliwo itp. czyste, płukane, więcej info -> szyna_89@o2.pl lub 797-575-135


#377 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 18 październik 2016 - 10:36

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

około 60 w tracfor i 70 w tractronic


Edytowany przez izydor6280, 18 październik 2016 - 10:39.

Polska B

 


#378 Share wit24

wit24

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 18 październik 2016 - 17:52

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

witam :)

Otrzymujesz ostrzeżenie za edycję i usuwanie treści postów, co tworzy chaos na forum. 


Edytowany przez danielhaker, 27 październik 2016 - 20:58.


#379 Share pelepele22

pelepele22

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 listopad 2016 - 14:36

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

Panowie kupiłem olej silnikowy i hydrauliczny wszystkie filtry teraz potrzebuje KONKRETÓW a właściwie wskazówek co i jak... Renault 103.54 1991 r.
Zamierzam sam powymieniać wszystko a  więc zacznijmy od wymiany oleju w silniku.
Gdzie jest wlew oleju silnikowego? wiem ze do  wylania trzeba wykręcić dwie śrubki z bloku po obu stronach na co zwrócić uwage przy wymianie ??
Gdzie są spusty do oleju hydraulicznego. Z forum dowiedziałem się również  że wlew jest przez koreczek pod rozdzielaczem.
Fajnie by było jakieś fotki wrzucić bo szczerze mówiąc w necie  jest dużo pomocnych artykułów i nic .... 
Z góry dzięki za pomoc.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne Dzisiaj, 15:25
  •  

#380 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 05 listopad 2016 - 16:46

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

wlew do silnika masz po lewej, przy rozrządzie, taki duży czarny korek, spust w misce, nie w bloku  ;)

tył możesz puścić z przystawki, imbus 10 czy 12 lub duża śruba, klucz 27 ???


Polska B

 


Podobne tematy