Rasoir

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

Polecane posty

Rasoir    0
Witajcie,

 

w sobotę 29.11 przywiozłem do siebie moim Lublinem tego cudaka. Kupiłem go za marne grosze w porównaniu do cen rynkowych, a dodatkowo dostałem do niego radła, glebogryzarkę, wałek przekaźnika oraz akumulator BOSCH. Standardowe traktory typu Ursus, Zetor i wszystkie inne znam dobrze i potrafię większość napraw wykonać sam, jednak u tego cudaka kilku rzeczy nie rozumiem, mianowicie:

 

1.jpg

 

Do czegu służy to cięgło, które na chwilę obecną okręca się luźno wokół osi?

 

2.jpg

 

Do rozdzielacza są w taki sposób podłączone przewody: 1 to powrót do zbiornika, 2 to przewód łączący pompę i 3 to przewód do siłownika. W zbiorniku nie było oleju, więc wlałem go na wysokość powyżej filtra i teraz podczas odpalania silnika siłownik chowa się i każda próba jego wyciągnięcia powoduje jego schowanie zaraz po puszczeniu go. Manetka jest ustawiona do przodu czyli na opuszczanie. Co jest nie tak, że siłownik nie działa jak powinien?

 

3.jpg

 

Czego brakuje mi w osprzęcie podnośnika, żeby był on kompletny, widoczne na zdjęciu ramiona trójkątne, zdemontowałem z glebogryzarki którą dostałem, ale jak widzę to chyba nie są standardowe ramiona gdyż po maksymalnym opuszczeniu włóczą się po ziemi, gdzie mocuje się śrubę rzymską (tzw. trzeci punkt)? 

 

4.jpg

 

Do czego używane są widoczne na zdjęciu luźne cięgła? Pod co trzeba je podczepić?

 

I na koniec filmik z pracy silnika, proszę o opinie co trzeba z nim będzie zrobić żeby zlikwidować występującą "anomalię" :)

 


 

Liczę na pomoc z Waszej strony!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasiex    24

1. Cięgno - pierwsze coś takiego widzę, u mnie tego nie ma (może blokada?) - chyba że jakoś dziwnie przerobiony hamulec...

2. Hydraulika - muszę pomyśleć, napiszę później

3. Cięgna - nieoryginalne, zbyt długie. U siebie mam zamontowaną na TUZ ramkę z miejscami na sworznie (jak tu http://fermer.ru/files/forum/2010/07/82164/7023808-tz-4k-14-malotraktor-82000-kc-tlf-608776625-2.jpg). Ogólnie popatrz trochę w googlach jak to z tyłu tzk wygląda.

4. Anomalia w pracy silnika... na wolnych obrotach to norma, silnik brzmi nienajgorzej (przynajmniej jak na znane mi standardy  ;) )

Edytowano przez stasiex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Witam, dowiedziałem się że cięgło o które pytam, to cięgło linki hamulca przyczepy, tylko z tego co mnie się wydaje to u mnie chyba jest uszkodzone bo obraca się luźno, a chyba powinno pracować razem z naciskaniem pedału hamulca.

 

Nad hydrauliką bardzo Cię proszę pomyśl, bo nic nie wygląda mi na uszkodzone oprócz drobnego wycieku z siłownika który na pewno uszczelnię w najbliższym czasie, nie wiem... może przez to że nie było oleju a po dolaniu uruchomiłem silnik gdy manetka była na opuszczaniu i dostał go w drugą stronę (mogę majaczyć), a może powinien być na zablokowaniu?

 

Podnośnik raczej kupię cały w komplecie razem z płytą, cięgłami oraz listwą zaczepową, w Tarnowie za 600zł a może gość będzie chciał w rozliczeniu mój (w końcu to handlarz).

 

Jeżeli chodzi o anomalię to chodzi mi o to potworne kopcenie jak ze świecy dymnej, przecież wstyd się na osiedlu pokazać. Jak się rozgrzeje to kopci mniej, ale kopci i tak mocno, przypomina mi to sytuację gdy zrobiło się do Rometa/Komara złą mieszankę ;) Poza tym na takim zimnie jak mamy teraz, czyli od -1 do -6 st za cholerę nie odpali bez wlewu oleju na denko tłoka.

 

Mam jeszcze takie pytanko co się robi w tym silniku podczas remontu wału? Wymienia się łożyska i łożysko szpilkowe czy trzeba go oddać do jakiejś regeneracji?

 

PS. A czy olej w tylnym moście i zwolnicach wlewa się przez jeden korek? Bo w zwolnicach widzę korki wlewu ale nie widzę wylewu oleju, w moście zaś jest korek spustowy ale gdzie się wlewa to już nie wiem? Pod siłownikiem?

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasiex    24

Nie wiem czy jesteś świadomy, że Tz-4k to dwusuw - więc wystarczy stary olej, żeby tak kopcił.

 

Żeby odpalić zimny silnik trzeba wyciągnąć "takie coś" przy tłumiku - nazwałbym to "ssaniem" albo raczej "odprężnikiem" (nie daję gwarancji, że to jest przy tłumiku - są drobne rozbieżności w konstrukcji Tz-4k-10 i Tz-4k-14)

 

Co do remontu silnika - odpowiem: nie mam pojęcia; remonty zawsze robił mi znajomy mechanik. Podobnie z wymianą oleju ze zwolnic - nigdy tego nie robiłem (znając mojego ojca, to pewnie ostatnią wymianę zrobił 30 lat temu).

 

No i hydraulika - z tego co piszesz to kwestia nieodpowiedniego połączenia przewodów do rozdzielacza. Spróbuj pokombinować z kolejnością podłączenia przewodów - jutro mogę sprawdzić, jak to mam u siebie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Tak wiem ze to dwusuw :-) rozebralem tlumik i okazalo się ze jest w nim tyle sadzy i smoly ze w sumie traktor wazyl chyba z pol tony więcej. Ciężko to nawet doczyscic. Totalna porażka z tym tlumikiem. Zobaczymy czy kopcenie się zmniejszy.

 

Co do odpalania to dziś znalazlem przy pompie wtryskowej guzik który chyba jest przyspieszaczem zaplonu, nie wiem czy o to Ci chodzi bo żadnego odpreznika przy tlumiku nie zauwazylem. Może uda mi się jutro sprawdzić czy cos to daje bo na razie radzilem sobie wlewami oleju na tlok.

 

Jak to nie problem to sprawdź proszę te polaczenia do rozdzielacza i daj znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasiex    24

Sprawdziłem - niestety połączone mam tak jak u ciebie tj. (patrząc od kierowcy) 1. powrót 2. siłownik 3. pompa. Więc może po prostu rozdzielacz jest dziabnięty...

Edytowano przez stasiex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    124

W życiu bym nie pomyślał że tzk to dwusów, Styczności z tym cudem nie miałem co prawda. Normalnie zalewa się go mieszanką benzyny i oleju??? Skoro tak to powinien mieć gaźnik a kolega pisze że za pompą paliwa znalazł jakąś dźwignie. Może chodzi o pompkę zasilającą gaźnik benzyną? Oświecicie mnie? Silnie mnie to zainteresowało :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Odpowiedz na nurtujace Cie pytanie jest prosta ;) ten silnik to diesel dlatego nie ma gaznika tylko wtrysk.

 

W takim razie bede musial kombinowac z rozdzielaczem. Dzieki za fatyge.

 

Reczny juz zrobiony, okazalo sie ze zamiast linek idealnie pasuja ciegla blokady do C360. Koszt to 15zl a hamulce jak kotwice.

 

Zastanawia mnie to kopcenie, wyczyscilem caly wydech, sciagnelem na probe filtr powietrza i zawinalem rure szmata a ten jak kopcil tak kopci. Przy mocnym dodawaniu gazu slychac metaliczny stuk - czyżby wtrysk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

To napewne pierwsze co musisz przejrzeć. Jesli dlugo stal to musisz wyjac tlok i przejrzeć pierścienie bo mogly zardzewiec i teraz nie uszczelniaja. Mialem tak w silniku agregatu andori

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    124

Aaaa czytałem że silniki dwusuwowe diesla montowane były i są w okrętach ale nie przypuszczałbym że w tym cudeńku coś takiego siedzi. Dzięki serdeczne za oświecenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Ja pierwszy raz dowiedzialem się o dwusuwowym dieslu podczas czytania o lokomotywach spalinowych, ST44 czyli popularny Gagarin ma taki silnik :-)

 

Silnik i tak pójdzie pewnie do rozbiórki i wtedy się wszystkiego dowiem. Teraz hamulce z tylu i podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Hamulce już działają, został mi teraz podnośnik i to straszliwe kopcenie, stuki ustały po wyczyszczeniu końcówki wtryskiwacza w nafcie i rozruszaniu iglicy, jednak nie podoba mi się jak pyli końcówka (wydaje mi się że leje) i pewnie dlatego kopci na czarno, więc pewnie poleci do wymiany, do tego założę świecę i wyreguluję wtrysk, a poza tym zastanawiam się nad szlifem cylindra i wymianą kompletu tłok-pierścienie. Koszt części zamawiając je w Czechach wyniesie mnie ok. 200zł, a w Polsce dobre 600zł więc jeszcze tragedii nie ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

No jak zs 200 zl kupisz orgibalne części to niema się co zastanawiać. Jest tylko pytanie ile kosztuje honowanie cylindra. Wał to pierw pomierz i ocen zużycie.

 

A tak z ciekawości ile zapłaciłeś za klamota?

 

Kibicuje w naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

W takim razie świetna cena skoro ludzie na tablicy po 8000 zł chcą za samego bez osprzętu a z osprzętem dużo więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Dlatego wlasnie sie na niego zdecydowalem bez zastanowienia, do tego mam jeszcze jakis osprzet wiec nie jest zle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Koledzy mam taki problem, próbuję ustawić początek wtrysku i nie wiem co jest grane bo cały czas tłoczy w okolicach punktu 0 na kole zamachowym czyli GMP, raz parę mm przed, raz parę mm po. Co prawda podkładki są własnej roboty (nowe, oryginalne już lecą z Czech), ale czy nie ma w ogóle podkładek, czy są 2mm, czy 1mm cały czas jest sporo po punkcie oznaczonym na kole zamachowym "D" czyli chyba początku tłoczenia. Gaz na maksa, kapilara z długopisu i kicha.

Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

No tylko nie o cenie tu rozmawiamy a o dosyć poważnym problemie ;)

 

Przydałby się jakiś człowiek który zna właśnie ten silnik, a nie teoretyzuje jak to jest w innych :( Bo chyba inaczej do niczego nie dojdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

No niestety na większości for uzyskuję taką odpowiedź, przez co prace się przeciągają bo wszystko robię na ślepo :( Od Ursusów i Zetorów jest pełno specjalistów a tu nic :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Koledzy wracam do tematu, części z Czech w końcu doszły, pompa wtryskowa i wtryskiwacz po regeneracji, wtrysk ustawiony idealnie na kresce i co???

Silnik nie chce zapalić, po podgrzaniu świecy żarowej (którą również zamontowałem) odpala, kopci na biało jak świeca dymna i po chwili gaśnie ew. podrygując jeszcze przed całkowitym zatrzymaniem.

Co to może być i o co chodzi? Przy okazji wymieniłem olej w silniku, przeczyściłem pompę oleju i wymieniłem filtr, a tu takie zdziwo, liczyłem na idealne odpalanie a tu taki zonk.

Wcześniej odpalał marnie ale palił, kopcił trochę na niebiesko i pod obciążeniem na czarno a teraz nie mam pojęcia co robić.

Doradźcie coś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strd    4

pokombinuj z ustawieniem wtrysku. Wygląda na za późny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Przyśpieszyłem go teraz maksymalnie ile się dało (wyciągnąłem wszystkie podkładki z pod pompy) i działa jakby lepiej, to znaczy zobrazuje to tak: na wtrysku ustawionym idealnie na znaku na 100 obrotów koła zamachowego "zajarzył" może 10 razy, teraz po odpaleniu łapnie przykładowo 35.

 

Chodzi płynniej i zapłon jest częstszy ale nadal nie ma płynnej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Leni933
      Mam problem w moim Fordzie. Po rozgrzaniu zapaliła mi się kontrolka oleju sprawdziłem manometrem i na rozgrzanym silniku na obrotach jest 1bar ale na wolnych 0. Silnik jest po remoncie, nowa pompa oleju, wał, korbowody. planowana głowica, sprawdzany blok. Nie możemy za bardzo znaleźć przyczyny moze ktoś coś pomoże?
    • Przez rysiurolas
      Witam, piszę w sprawie waszych opinii o ciągnikach ford z serii 40, głównie o skrzynię powershift. Czego jest warta, eksploatacja co ile mth co wymieniać itp. Jeśli ktoś posiada taki ciągnik proszę o opinię.  Na co zwrócić uwagę przy kupnie. Czemu często te Fordy stoją długo na ogłoszeniach sprzedaży i cena jest nie za wysoka, ludzie boją sie je kupować ze względu na skrzynię , czy dostępność części? Z góry dziękuję.
    • Przez Case4240
      Witam ogólnie problem polega na tym że tur oraz narzędzia podpięte do złączy działają sprawnie szybko reagują a podnośnik tak jakby nie miał reakcji na dźwignie zmniejszania czy zwiększania szybkości podnoszenia dźwignia jest podłączona wszędzie nie widziałem żeby gdzieś wypadła czy się podpięła długo to podnosi tak z dwie minuty nieważne czy to coś lekkiego czy ciężkiego one tak mają czy nie do końca..? Wie ktoś coś na ten temat? 
    • Przez HempFarmer
      Witajcie. Posiadam traktor Same Minitauro 60 i mam problem z podnośnikiem. Z lekkimi maszynami ok 300 kg działa poprawnie, ale z zasypanym do pełna siewnikiem już ma problem tj unosi ale trzeba dodac mocno gazu, a ze spadkiem obrotów silnika podnośnik zaczyna opadać, w rezultacie nie da się pracować. Czy to objawy zużytej pompy hydraulicznej? Czy możecie polecić mechanika który podjąłby się naprawy? Jestem z łódzkiego, Ciągnik dowiozę lawetą.
    • Przez Hubert321
      Witam
      Wie ktoś gdzie znajduje się korek wlewu oleju do skrzyni biegów w Same Rubin 150?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj