Skocz do zawartości

Zdjęcie

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika


26 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 01 grudzień 2014 - 15:44

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika
Witajcie,
 
w sobotę 29.11 przywiozłem do siebie moim Lublinem tego cudaka. Kupiłem go za marne grosze w porównaniu do cen rynkowych, a dodatkowo dostałem do niego radła, glebogryzarkę, wałek przekaźnika oraz akumulator BOSCH. Standardowe traktory typu Ursus, Zetor i wszystkie inne znam dobrze i potrafię większość napraw wykonać sam, jednak u tego cudaka kilku rzeczy nie rozumiem, mianowicie:
 
1.jpg
 
Do czegu służy to cięgło, które na chwilę obecną okręca się luźno wokół osi?
 
2.jpg
 
Do rozdzielacza są w taki sposób podłączone przewody: 1 to powrót do zbiornika, 2 to przewód łączący pompę i 3 to przewód do siłownika. W zbiorniku nie było oleju, więc wlałem go na wysokość powyżej filtra i teraz podczas odpalania silnika siłownik chowa się i każda próba jego wyciągnięcia powoduje jego schowanie zaraz po puszczeniu go. Manetka jest ustawiona do przodu czyli na opuszczanie. Co jest nie tak, że siłownik nie działa jak powinien?
 
3.jpg
 
Czego brakuje mi w osprzęcie podnośnika, żeby był on kompletny, widoczne na zdjęciu ramiona trójkątne, zdemontowałem z glebogryzarki którą dostałem, ale jak widzę to chyba nie są standardowe ramiona gdyż po maksymalnym opuszczeniu włóczą się po ziemi, gdzie mocuje się śrubę rzymską (tzw. trzeci punkt)? 
 
4.jpg
 
Do czego używane są widoczne na zdjęciu luźne cięgła? Pod co trzeba je podczepić?
 
I na koniec filmik z pracy silnika, proszę o opinie co trzeba z nim będzie zrobić żeby zlikwidować występującą "anomalię" :)
 
 
Liczę na pomoc z Waszej strony!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika Dzisiaj, 02:59
  •  

#2 Share stasiex

stasiex

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 686 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 02 grudzień 2014 - 00:34

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

1. Cięgno - pierwsze coś takiego widzę, u mnie tego nie ma (może blokada?) - chyba że jakoś dziwnie przerobiony hamulec...

2. Hydraulika - muszę pomyśleć, napiszę później

3. Cięgna - nieoryginalne, zbyt długie. U siebie mam zamontowaną na TUZ ramkę z miejscami na sworznie (jak tu http://fermer.ru/fil...608776625-2.jpg). Ogólnie popatrz trochę w googlach jak to z tyłu tzk wygląda.

4. Anomalia w pracy silnika... na wolnych obrotach to norma, silnik brzmi nienajgorzej (przynajmniej jak na znane mi standardy  ;) )


Edytowany przez stasiex, 02 grudzień 2014 - 22:16.


#3 Share rolstudent

rolstudent

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2149 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury
  • Zainteresowania:Hodowla bydła mlecznego :)
    Nowoczesne techniki uprawy

Napisany 02 grudzień 2014 - 08:39

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika Jak ja chcialbym taki cuagnik do podgarniaczki w oborze. Tylko żeby tak nie kopcil

#4 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 02 grudzień 2014 - 10:34

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

Witam, dowiedziałem się że cięgło o które pytam, to cięgło linki hamulca przyczepy, tylko z tego co mnie się wydaje to u mnie chyba jest uszkodzone bo obraca się luźno, a chyba powinno pracować razem z naciskaniem pedału hamulca.

 

Nad hydrauliką bardzo Cię proszę pomyśl, bo nic nie wygląda mi na uszkodzone oprócz drobnego wycieku z siłownika który na pewno uszczelnię w najbliższym czasie, nie wiem... może przez to że nie było oleju a po dolaniu uruchomiłem silnik gdy manetka była na opuszczaniu i dostał go w drugą stronę (mogę majaczyć), a może powinien być na zablokowaniu?

 

Podnośnik raczej kupię cały w komplecie razem z płytą, cięgłami oraz listwą zaczepową, w Tarnowie za 600zł a może gość będzie chciał w rozliczeniu mój (w końcu to handlarz).

 

Jeżeli chodzi o anomalię to chodzi mi o to potworne kopcenie jak ze świecy dymnej, przecież wstyd się na osiedlu pokazać. Jak się rozgrzeje to kopci mniej, ale kopci i tak mocno, przypomina mi to sytuację gdy zrobiło się do Rometa/Komara złą mieszankę ;) Poza tym na takim zimnie jak mamy teraz, czyli od -1 do -6 st za cholerę nie odpali bez wlewu oleju na denko tłoka.

 

Mam jeszcze takie pytanko co się robi w tym silniku podczas remontu wału? Wymienia się łożyska i łożysko szpilkowe czy trzeba go oddać do jakiejś regeneracji?

 

PS. A czy olej w tylnym moście i zwolnicach wlewa się przez jeden korek? Bo w zwolnicach widzę korki wlewu ale nie widzę wylewu oleju, w moście zaś jest korek spustowy ale gdzie się wlewa to już nie wiem? Pod siłownikiem?


Edytowany przez Rasoir, 02 grudzień 2014 - 10:46.


#5 Share stasiex

stasiex

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 686 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 02 grudzień 2014 - 22:26

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

Nie wiem czy jesteś świadomy, że Tz-4k to dwusuw - więc wystarczy stary olej, żeby tak kopcił.

 

Żeby odpalić zimny silnik trzeba wyciągnąć "takie coś" przy tłumiku - nazwałbym to "ssaniem" albo raczej "odprężnikiem" (nie daję gwarancji, że to jest przy tłumiku - są drobne rozbieżności w konstrukcji Tz-4k-10 i Tz-4k-14)

 

Co do remontu silnika - odpowiem: nie mam pojęcia; remonty zawsze robił mi znajomy mechanik. Podobnie z wymianą oleju ze zwolnic - nigdy tego nie robiłem (znając mojego ojca, to pewnie ostatnią wymianę zrobił 30 lat temu).

 

No i hydraulika - z tego co piszesz to kwestia nieodpowiedniego połączenia przewodów do rozdzielacza. Spróbuj pokombinować z kolejnością podłączenia przewodów - jutro mogę sprawdzić, jak to mam u siebie.

 



#6 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 03 grudzień 2014 - 01:05

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika Tak wiem ze to dwusuw :-) rozebralem tlumik i okazalo się ze jest w nim tyle sadzy i smoly ze w sumie traktor wazyl chyba z pol tony więcej. Ciężko to nawet doczyscic. Totalna porażka z tym tlumikiem. Zobaczymy czy kopcenie się zmniejszy.

Co do odpalania to dziś znalazlem przy pompie wtryskowej guzik który chyba jest przyspieszaczem zaplonu, nie wiem czy o to Ci chodzi bo żadnego odpreznika przy tlumiku nie zauwazylem. Może uda mi się jutro sprawdzić czy cos to daje bo na razie radzilem sobie wlewami oleju na tlok.

Jak to nie problem to sprawdź proszę te polaczenia do rozdzielacza i daj znać.

#7 Share stasiex

stasiex

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 686 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisany 03 grudzień 2014 - 14:35

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

Sprawdziłem - niestety połączone mam tak jak u ciebie tj. (patrząc od kierowcy) 1. powrót 2. siłownik 3. pompa. Więc może po prostu rozdzielacz jest dziabnięty...


Edytowany przez stasiex, 03 grudzień 2014 - 14:36.


#8 Share damianbor

damianbor

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 grudzień 2014 - 16:16

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

W życiu bym nie pomyślał że tzk to dwusów, Styczności z tym cudem nie miałem co prawda. Normalnie zalewa się go mieszanką benzyny i oleju??? Skoro tak to powinien mieć gaźnik a kolega pisze że za pompą paliwa znalazł jakąś dźwignie. Może chodzi o pompkę zasilającą gaźnik benzyną? Oświecicie mnie? Silnie mnie to zainteresowało :D



#9 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 03 grudzień 2014 - 17:09

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika Odpowiedz na nurtujace Cie pytanie jest prosta ;) ten silnik to diesel dlatego nie ma gaznika tylko wtrysk.

W takim razie bede musial kombinowac z rozdzielaczem. Dzieki za fatyge.

Reczny juz zrobiony, okazalo sie ze zamiast linek idealnie pasuja ciegla blokady do C360. Koszt to 15zl a hamulce jak kotwice.

Zastanawia mnie to kopcenie, wyczyscilem caly wydech, sciagnelem na probe filtr powietrza i zawinalem rure szmata a ten jak kopcil tak kopci. Przy mocnym dodawaniu gazu slychac metaliczny stuk - czyżby wtrysk?

#10 Share rolstudent

rolstudent

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2149 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury
  • Zainteresowania:Hodowla bydła mlecznego :)
    Nowoczesne techniki uprawy

Napisany 03 grudzień 2014 - 17:48

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika To napewne pierwsze co musisz przejrzeć. Jesli dlugo stal to musisz wyjac tlok i przejrzeć pierścienie bo mogly zardzewiec i teraz nie uszczelniaja. Mialem tak w silniku agregatu andori

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika Dzisiaj, 02:59
  •  

#11 Share damianbor

damianbor

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 86 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 grudzień 2014 - 17:59

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

Aaaa czytałem że silniki dwusuwowe diesla montowane były i są w okrętach ale nie przypuszczałbym że w tym cudeńku coś takiego siedzi. Dzięki serdeczne za oświecenie.



#12 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 03 grudzień 2014 - 18:50

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika Ja pierwszy raz dowiedzialem się o dwusuwowym dieslu podczas czytania o lokomotywach spalinowych, ST44 czyli popularny Gagarin ma taki silnik :-)

Silnik i tak pójdzie pewnie do rozbiórki i wtedy się wszystkiego dowiem. Teraz hamulce z tylu i podnośnik.

#13 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 09 grudzień 2014 - 19:31

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

Hamulce już działają, został mi teraz podnośnik i to straszliwe kopcenie, stuki ustały po wyczyszczeniu końcówki wtryskiwacza w nafcie i rozruszaniu iglicy, jednak nie podoba mi się jak pyli końcówka (wydaje mi się że leje) i pewnie dlatego kopci na czarno, więc pewnie poleci do wymiany, do tego założę świecę i wyreguluję wtrysk, a poza tym zastanawiam się nad szlifem cylindra i wymianą kompletu tłok-pierścienie. Koszt części zamawiając je w Czechach wyniesie mnie ok. 200zł, a w Polsce dobre 600zł więc jeszcze tragedii nie ma :)



#14 Share rolstudent

rolstudent

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2149 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury
  • Zainteresowania:Hodowla bydła mlecznego :)
    Nowoczesne techniki uprawy

Napisany 09 grudzień 2014 - 19:39

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika No jak zs 200 zl kupisz orgibalne części to niema się co zastanawiać. Jest tylko pytanie ile kosztuje honowanie cylindra. Wał to pierw pomierz i ocen zużycie.

A tak z ciekawości ile zapłaciłeś za klamota?

Kibicuje w naprawie.

#15 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 09 grudzień 2014 - 20:35

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika 3200zl zaplacilem. Myślę ze szlif w granicach 100zl.

#16 Share CamilloVII

CamilloVII

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów

Napisany 09 grudzień 2014 - 20:44

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika W takim razie świetna cena skoro ludzie na tablicy po 8000 zł chcą za samego bez osprzętu a z osprzętem dużo więcej.

#17 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 09 grudzień 2014 - 21:30

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika Dlatego wlasnie sie na niego zdecydowalem bez zastanowienia, do tego mam jeszcze jakis osprzet wiec nie jest zle.

#18 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 12 grudzień 2014 - 22:45

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

Koledzy mam taki problem, próbuję ustawić początek wtrysku i nie wiem co jest grane bo cały czas tłoczy w okolicach punktu 0 na kole zamachowym czyli GMP, raz parę mm przed, raz parę mm po. Co prawda podkładki są własnej roboty (nowe, oryginalne już lecą z Czech), ale czy nie ma w ogóle podkładek, czy są 2mm, czy 1mm cały czas jest sporo po punkcie oznaczonym na kole zamachowym "D" czyli chyba początku tłoczenia. Gaz na maksa, kapilara z długopisu i kicha.

Co to może być?



#19 Share rolstudent

rolstudent

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2149 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury
  • Zainteresowania:Hodowla bydła mlecznego :)
    Nowoczesne techniki uprawy

Napisany 12 grudzień 2014 - 23:07

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika fajba ta cena. za taka kase tez chetnie kupię taki ciagnik :-D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika Dzisiaj, 02:59
  •  

#20 Share Rasoir

Rasoir

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 postów

Napisany 13 grudzień 2014 - 10:48

TZ-4K-14 Pytania do posiadaczy, pomoc w poznaniu ciągnika

No tylko nie o cenie tu rozmawiamy a o dosyć poważnym problemie ;)

 

Przydałby się jakiś człowiek który zna właśnie ten silnik, a nie teoretyzuje jak to jest w innych :( Bo chyba inaczej do niczego nie dojdę.



Podobne tematy