Skocz do zawartości

Zdjęcie

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki


68 odpowiedzi na ten temat

#41 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 grudzień 2014 - 20:08

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

Coś przeoczyłeś. Jeśli jest przestawione na sprzęgle to mało prawdopodobne żebyś regulacją pompy zmieścił się w fasolkach. Druga sprawa jeśli ustawiasz do pierwszego tłoka, oznaczenia na kole zamachowym są prawidłowe a początek wtrysku paliwa wypada na kresce na której ma być to kropki i sprzęgiełka nie mają znaczenia. Wtrysk jest przed GMP na znaku i tyle ustawiony do położenia wału korbowego. 


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki Dzisiaj, 05:03
  •  

#42 Share Leszkoooo

Leszkoooo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 01 grudzień 2014 - 20:16

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

no to tu kolego cie zaskocze bo ustawiłęm na te  kreski aby paliwo  sie podnosiło   jest to przed gmp tłoka  i gdy poskładałem   to ciagnik kreci i niechce zapalic na samo stracie chyci ale jest zadyma i gasnie   a dodam  do tego ze na sprzegiełku z c360 zapala  tylko cieszko sie wkreca na obroty zimny i niema  pełnej mocy  i niestety na tym poczatek wtrysku nie wychodzi na kreskach


a  moze  doda ktos zdjecie z tymi kreskami abym sie upewnił ze umnie sa taksamo



#43 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2014 - 20:17

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

jak ustawiasz przy sprawdzaniu kąta   dźwignię regulacji dawki paliwa  ?

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

#44 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 grudzień 2014 - 20:18

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

Napisałem ci wcześniej że w zetorach jest coś skopane. W nowszej generacji ciągnik ustawiony na znaki za skarby świata nie chce chodzić.  Jeśli znaki odpowiadają kątowi wyprzedzenia w granicach 20-30 stopni (może nie całe 30) to silnik musi chodzić i palić. Jeśli ustawisz na znaki i tak się nie dzieje to te znaki nie pasują do faktycznego położenia wału. I nie był by to pierwszy zetor gdzie pepiki coś skopały. 


Edytowany przez seweryn20, 01 grudzień 2014 - 20:19.

KPK Kumurun Team

#45 Share Leszkoooo

Leszkoooo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 01 grudzień 2014 - 20:19

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

chodzi tobie o gaz  czy  cos w pomie w tryskowej   dzwignie gazu daje prawie na całe tak jak pisza mi tu inni



#46 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 grudzień 2014 - 20:20

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

Spróbuj dać mniej niż pełny gaz. Motorpal robi pompy ze zmiennym katem wtrysku paliwa. Tylko nie wiem czy zakładane są akurat do zetora.


KPK Kumurun Team

#47 Share Leszkoooo

Leszkoooo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 01 grudzień 2014 - 20:31

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

czyli kolego  jak bys zaczoł ustawianie  poczatku wtysku  bo ja zrobiłem w ten sposób ze  odkreciłem przewody paliwowe  wyczysciłem znaki  gdzie jest gmp i te kreski małe  kreciłem wałem  ustawiłem ze paliwo zaczeło podawac przed gmp  dokładnie nie wiem ile stopni przed bo  na tym sie nieznam i poskładałem prubuje zapalic a tu lipa kreci i  nie zapali podaj jak ty bys  to zrobił  jestem na gg 10376205 moze tam szybciej sie dogadamy



#48 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2014 - 21:27

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

Ustaw żeby było tak w połowie miedzy gmp a tymi 6 znakami.Ja tak mam.



#49 Share Leszkoooo

Leszkoooo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 01 grudzień 2014 - 21:36

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

a sprzegiełko jakie masz w pomie  od wyciecia do miejsca na prosto klina ile masz zombków wiesz moze czyli paliwo ma sie zaczac podnosic w połowie od kresek a gmp


a wiesz kiedy moze konczy sie u ciebie wtysk tak z ciekawosci zapytam  czy za  gmp  gdy tłok  idzie jusz naduł czy jak



#50 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 01 grudzień 2014 - 21:51

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

chyba bedzies musial wyciac jednego zabka w napedzie pompy wtryskowej obok fabrycznej dziury, jak ustawianie nic nie daje.ja tak mialem  . na kole zamachowym nie bylo zadnych znakow, kumpel po prostu krecil pompa az dobrze chodzil,


buk, humor ,seks ,rokendrol.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki Dzisiaj, 05:03
  •  

#51 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2014 - 22:14

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

Dokładnie nie wiem kiedy się kończy ale tłok idzie już w duł .Sprzegiełko od 360 na pewno jest inne i nie pasuje.



#52 Share Leszkoooo

Leszkoooo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 01 grudzień 2014 - 22:14

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

a  oco chodzi  ze pisza ze ustawic poczatek wtrysku na 10 stopni  z kad mam wiedziec gdzie jest 10stopni

 



#53 Share krzysztofz14

krzysztofz14

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 449 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2014 - 22:23

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

To ja piszę o 10 stopniach a są one dokładnie między 0 gmp a 20 te 6 kresek tak w połowie



#54 Share Leszkoooo

Leszkoooo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska

Napisany 01 grudzień 2014 - 22:28

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

ok jutro bede znów próbował


Edytowany przez Leszkoooo, 01 grudzień 2014 - 22:29.


#55 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 02 grudzień 2014 - 11:16

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

@DarekD i@krzysztofz14 dobrze radzą, @seweryn20 nic nie jest skopane potem pisałeś dobrze. Dokładnie jest tak że przy kreskach powinno pisać ile stopni(słabo widoczne, dobrze przeczyść), kreska jest co 2 stopnie. W tych pompach jest prosty trick z opóźnianiem zapłonu do rozruchu i jak w tym układzie ustawisz to w rzeczywistości będziesz miał za wczesny o 12 stopni czyli sporo i będą problemy z odpaleniem. Opóźnienie powstaje po przez danie całego gazu (na zgaszonym) i wtedy ustaw na 10 stopni jak pisał @krzysztofz14 i będzie dobrze bo po odpaleniu dojdzie jeszcze 12 i w sumie wyprzedzenie będzie 22 stopnie czyli git. Jak chcesz ustawić na znaki to tak jak @DarekD pisał (o korku i listwie). A z ciekawości to sprawdz wyprzedzenie najpierw na całym gazie, potem zamknij gaz na zero i ustaw jak dla wolnych obrotów (ale ostrożnie żeby listwa nie posunęła się za mocno) i zobaczysz że jest różnica( w drugim przypadku powinno być na znakach to będzie git) która potwierdzi mój wywód.



#56 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 grudzień 2014 - 14:51

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

no właśnie coś jest z tymi pompami. Jeśli dasz gaz na max a potem cofniesz z powrotem to kat wtrysku się nie zmienia. Może dopiero po odpaleniu ciągnika. Trzeba by to sprawdzić.


KPK Kumurun Team

#57 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 grudzień 2014 - 15:19

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

nic nie jest z pompami ,tylko trzeba wiedzieć jak się ustawia kąt wtrysku !!!
Wyjaśniałem to wcześniej i już chyba nie ma sensu się powtarzać ,że gaz na maksa daje opóźnienie kąta i stąd te rozbieżności w odczycie .Tak na moje oko jeśli masz dobrą kompresję i pompę po naprawie ,a brakuje mocy to jedynie dawka paliwa jest za mała. Nie napiszę tu nic nowego  jak tylko to ,że silniki Zetora 52,62,czy72XX mają dość spore problemy z rozruchem  poniżej 0*C i nie jest to napewno brak kompresji ,bo tak mają nawet fabrycznie nowe, z resztą wystarczy obejżeć filmiki zimnego startu na You tube. Czyli można szukać w kątach wtrysku ,głowicach i rozrządzie etc. i na poszukiwaniu się skończy . Załóż grzałkę w blok albo świecę płomieniową w kolektor - taka rada odemnie.

Kolego "Leszkoooo" jakie firmy  zestawy wstawiłeś  ?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Edytowany przez DarekD, 02 grudzień 2014 - 15:23.

nowy

 
 
 
 
 
 

#58 Share rafal4610

rafal4610

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 918 postów

Napisany 02 grudzień 2014 - 17:08

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

dołącze sie ze swoim pytam, żeby nie zakładać nowego tematu. Mam Forda 4610 i w zeszłym roku robiłem mu pompe paliwa. Niby w miare ładnie odpala(chociaż w zimne dni kiedyś chyba lepiej odpalał), ale problemem są obroty. Mechanik mówi że ustawił je na 700 biegu jałowego, ale jak odpuszcze dźwignie do końca to mam 300-400 obr. Po tej naprawie też ciężej go odpowietrzyć. Moje pytanie to czy winny może być ten kąt wtrysku i czy wtryski mogą sie do tego też przyczyniać ?



#59 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 grudzień 2014 - 17:24

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

Kąt wtrysku paliwa nie ma nic do odpowietrzania układu paliwowego tak samo jak wtryskiwacze.

Na wolne obroty silnika już może mieć wpływ i kąt wtrysku i wtryskiwacze. Choć raczej nie wielki.

 

W instrukcji zetora jest napisane że początek podawania paliwa na stole probierczym należy regulować przy dźwigni   gazu ustawionej w połowie tak by nie załączyła się dawka rozruchowa lub aby listwa zębata była 1,5 mm od czoła pompy.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki Dzisiaj, 05:03
  •  

#60 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1630 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 02 grudzień 2014 - 17:49

problem z odpaleniem zimnego silnika w zetor 7245 i słaby podczas orki

 przy dźwigni   gazu ustawionej w połowie tak by nie załączyła się dawka rozruchowa lub aby listwa zębata była 1,5 mm od czoła pompy.

I to jest sedno sprawy, dlatego pisałem że trzeba zamknąć na zero bo inaczej listwa może się nie cofnąć a potem delikatnie z gazem bo listwa szybko idzie do przodu jak regulator obr. jej nie powstrzymuje (zgaszony).

 

@DarekD nie zgodzę się z tobą w kwestii rozruchu bo mój zetorek (3320) do -20 pali od pierwszego ciągnięcia (wcale nie długo) i niema nic, żadnej świecy, grzałki czy innego wynalazku. Tak miał i ma do dziś choć na liczniku już 4,2tyś.



Podobne tematy zetor