Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont generalny C-330


298 odpowiedzi na ten temat

#41 Share karolj4

karolj4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja, rolnictwo

Napisany 25 luty 2010 - 11:30

Remont generalny C-330 Co do mojego ojca to nie mam "ale" w sprawach mechaniki :P .Jest dobrym mechanikiem a jedyne czego się nie podejmuje z tej dziedziny to ustawianie zaworów.Niejeden ciągnik na wsi został przez niego uruchomiony i jeździ do dziś bez problemów.A co do tej kolumny to w c 360 jest to że kolumna jest chwycona na 4 śruby a nie na 6 jak w c 330.Obecnie w mojej c 330 kolumna się nigdy nie odkręciła bo fabryka dała tam 6 śrub a nie 4 jak w 60ce. :) I nieraz słyszało się ze w pgr-ach bądź w skr-ach tak się działo w c 360(nie mam na myśli okolic mojej miejscowości) :) a co do osi to c 325 i 328 miały od początku płaskie osie i nawet były takie "uchwyty, rurki" wzdłuż silnika (pooglądaj sobie foty i poczytaj o c 325, 328 i 330).tylko musi to być orginał c328 a nie model c328 z silnikiem z c330 bo w silnikach z c330 pasuje tylko i wyłącznie płaska os. :) Bo jak pisze w jednym ogłoszeniu c 328 c 330 i kolo pisze że częściowo przerobiony na 30stkę (i jest już płaska os) to znaczy że silnik włożony jest z org.30stki a stary z 28 wyjęty :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont generalny C-330 Dzisiaj, 18:02
  •  

#42 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 25 luty 2010 - 14:21

Remont generalny C-330 mylisz sie kolego z tymi osiami, ale niechce mie sie tego tłumaczyć, jak chcesz sie przekonać poszukaj na wiki lub stronce retrotraktora...

#43 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 25 luty 2010 - 14:21

Remont generalny C-330 No i jeszcze mnie będzie wmawiał coś, co jest w 100% nie prawdziwe. Znam wszystkie zmiany produkcyjne tych ciągników od wyjścia C-325 do C-330M, ale Ty wiesz lepiej - OK. Może ktoś inny potwierdzi moją wersję. C-325 i C-328 miały oś bez zmiennego rozstawu przykręcaną na 4 śruby do bloku i dwa wzmocnienia na jedno na stronę. Ogólnie to był jeden wielki niewypał. Jeżeli się chcesz kłócić jaka oś pasuje do C-330 czy 28 to mam dla Ciebie pewną informację. Blok w tych ciągnikach(330 i 328) różnił się fabrycznie wlewem oleju, panewkami, tulejkami wałka rozrządu i trochę klawiaturą. Mocowanie pasuje idealnie czy na tą najstarszą oś po okrągła i płaską. Kwestia wytrzymałości. Jak założysz oś od C-330 okrągłą czy płaską to będzie ona założona na 4 śruby, bo pozostałe 2 są w misie olejowej. Jak ktoś chce to musi zmienić rzeczoną miskę olejową, obudowę koła zamachowego i koło zamachowe od C-330 bądź stare przetoczyć.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#44 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 luty 2010 - 14:37

Remont generalny C-330 Z tą kolumną trzymana noga to cos w rodzaju opowieści ludowych przekazywanych z pokolenia na pokolenie jak to się dawniej jexdziło. Jak kiera ciezko chodzi to przód przesmarować trzeba uwage nalezy zwrócić na to jak chodzą sworznie drążków nawet luzy nie mają tu nic do rzeczy. Hamulce sie podciąga, co do silnika no cóż tu może byc wiele przyczyn.

#45 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 25 luty 2010 - 14:45

Remont generalny C-330

poszukaj na wiki

Najmniej rzetelne źródło informacji :P Tekst po wstawieniu jest sprawdzany powierzchniowo, czy nie ma wulgaryzmów błędów ort i składniowych i czy tekst jest zrozumiały, dane techniczne to akurat najmniej pewny fakt na tej stronie :)
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#46 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 25 luty 2010 - 16:38

Remont generalny C-330 o zdjęcia kolego chodzi o zdjęcia tam są zdjecia i skany z instrukcji z fabryki jak je robili, nawet masz fotki z muzeum bo sam szukałem kiedyś...

#47 Share damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 25 luty 2010 - 17:07

Remont generalny C-330 W 28 to osie były montowane coś w rodzaju szyny i nikt mi nie wmówi że w 28 były osie takie jak w 30

#48 Share karolj4

karolj4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja, rolnictwo

Napisany 25 luty 2010 - 17:37

Remont generalny C-330 Jedna osoba która wie cos o c328 i c330 :P .30 miała inna oś od 25 i 28.W 28 była oś taka "cienka" w rodzaju szyny a w 30 była os płaska(na górze półokrągła)!!!

#49 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 luty 2010 - 17:41

Remont generalny C-330 A może mi ktos wytłumaczy co ma kształt osi do cięzko chodzącej kiery.

#50 Share karolj4

karolj4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja, rolnictwo

Napisany 25 luty 2010 - 17:50

Remont generalny C-330 Nic nie ma wspólnego ale kolega zaczął się ze mną przekomarzać :P to trzeba było wytłumaczyć :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont generalny C-330 Dzisiaj, 18:02
  •  

#51 Share damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 25 luty 2010 - 17:59

Remont generalny C-330 Ma dużo wspólnego bo w 30 się ciężej kręci niż w 30m gdzie była jeszcze inna oś(dla nie których to pewnie kosmos że inna oś). Różni się nie wiele ale różnica jest. Jak w emce dobrze wysmarujesz to masz prawie wspomaganie. Eeee Karol nie przesadzaj znać to się trochę i znam ale są i takie osoby co więcej wiedzą :P

#52 Share karolj4

karolj4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja, rolnictwo

Napisany 25 luty 2010 - 18:14

Remont generalny C-330 Z czym niby przesadzam?pisze to co wiem na 100proc. :P

#53 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 luty 2010 - 18:16

Remont generalny C-330 Moze jest inne przełożenie przekładni ale czy os jest okragła czy kwadratowa to chyba bez znaczenia.

#54 Share karolj4

karolj4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja, rolnictwo

Napisany 25 luty 2010 - 18:29

Remont generalny C-330 Mi też się wydaje że jeśli chodzi o ś to ona niema nic wspólnego do kierowania, raczej zależy jak jest nasmarowane.

#55 Share damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 25 luty 2010 - 18:31

Remont generalny C-330 Też właśnie tak myślałem że w m-kach inna przekładnia może być a że oś się różni to może i wyglądem ale i pewnie coś w tym jest że zmienili oś.

#56 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 luty 2010 - 18:35

Remont generalny C-330 Jedyne co może miec wpływ na opór kierownicy to długość ramion przy zwrotnicy długosc ramion przy kolumnie i przełozenie samej przekładni kształt osi naprawde nie ma tu nic do rzeczy więc nie wiem po co ta dyskusja

#57 Share damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 25 luty 2010 - 18:37

Remont generalny C-330 Że zmienili oś to musi się z czymś wiązać bo po jakiego h** zmieniać oś jak ma się dobrą.

#58 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 25 luty 2010 - 19:10

Remont generalny C-330 Oj, czuje się, jakbym prowadził dyskusję z 5 letnimi osobami. Najwidoczniej tak jest. Muszę użyć obrazków, bo wydaje mi się, że ktoś tutaj jest ułomny, albo na siłę wpycha użytkownikom, coś co nie jest prawdą.

Seria ciągników C-330 i jego poprzedników była wyposażona w trzy rodzaje przedniej osi:

Ursus C-325(1959-1963) oraz Ursus C-328(1963-1967) były wyposażone w przednią oś bez zmiennego rozstawu kół. Wyglądała ona tak: Przednia oś nr.1

Ursus C-330(1967-1979) był wyposażony w oś okrągłą ze zmiennym rozstawem. Przednia oś okrągła nr.2

Natomiast Ursus C-330(1979-1987) oraz Ursus C-330M(1986-1993) miał zakładaną oś przednią płaską ze zmiennym rozstawem. Oś przednia płaska nr.3

Wersja eksportowa C-335 miała zakładaną oś zależną od czasu produkcji(wyżej info).

Jeżeli chodzi o przełożenie w przekładni kierowniczej w całej rodzinie tych ciągników było ono takie samo. Różnica jest tylko w stożku główki kierowniczej - C-330 miały szerszy niż C-325/8 oraz piasty były na 5 otworów w C-325/28 i C-330 przez początkowy czas produkcji. Kierowanie zależy od smarowania - zwrotnice, sworzeń, główki kierownicze oraz przekładnia kierownicza oraz ciśnienia w przednim ogumieniu - 1.5-2atm.

Mocowanie osi było w C-325/28 na 4 śruby przy bloku, oraz dwie boczne podpory. Natomiast w C-330 oryginalnie 4 śruby w bloku oraz dwie w misce olejowej.

Oś najprawdopodobniej została zmieniona ze względów wytrzymałościowych, bądź chcieli ją zunifikować z C-360.

P.S Przełożenie będzie inne, jeżeli była założona przekładnia ślimakowa.

Jeżeli komuś przeszkadza, że użyłem Jego fotek - niech napisze do mnie na PW. Pozdrawiam, kiełbasa. :P
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#59 Share karolj4

karolj4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja, rolnictwo

Napisany 25 luty 2010 - 19:31

Remont generalny C-330 No więc chyba kur** napisałem ci potem **** że 28 MIAŁO PŁASKĄ OŚ PODOBNA DO SZYNY A 330 PŁASKA I NA GÓRZE PÓŁOKRĄGŁĄ.WYSTARCZY NAUCZYĆ SIE CZYTAĆ :P .Widzę że długo tego szukałeś na wikipedi :) :)

Grzeczniej następnym razem !

Edytowany przez Matey, 25 luty 2010 - 20:35.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont generalny C-330 Dzisiaj, 18:02
  •  

#60 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 25 luty 2010 - 19:34

Remont generalny C-330 Oj, widzę że Ty jednak nie umiesz czytać i za te słowa to bym Ci w realu skopał zad, bo nie masz za grosz szacunku. Jak oglądałeś te zdjęcia i nie widzisz żadnej różnicy to idź do specjalisty, bo rzeczywiście coś nie tak. Poza tym swoje wypowiedzi buduję na własnych doświadczeniach, a nie z internetu.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Podobne tematy remont c 330