Properth

Olej do 6CT107

Polecane posty

Properth    0

Czołem panowie, jaki olej polecicie do silnika z turbo 6CT107 ??  15W40 ? 20W50 ?? Silnik już trochę przeszedł, ale jak najbarziej daje rady. Obecnie mam zalany 15W40 mineralny z Orlen Platinum..... czeka mnie wymiana na dniach i chce się poradzić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

jesli zamierzasz uzywac tego silnika zią to nie lej zadnego 20w50, bo to bedzie w mróz totalna smoła.

 

15w40, ewentualnie, jesli silnik jest na tyle wyłechtany, ze po pełnym rozgrzaniu traci cisnienie to 15w50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Duża różnica pomiędzy 15W40 a 15W50? Orlen Platinum się nada?? Czy może jakiś inny jest dedykowany do tych silników?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

w totalnie zamęczonym silniku, w ktorym po rozgrzaniu na pełnych obrotach miałem 1,5atmosfery (przy oleju 15w40) ciśnienie wzrastało do 2atm (przy oleju 15w50), wiec różnica jest odczuwalna.

 

Ale mówie, jesli silnik jest jeszcze na tyle ok, ze nie zapala sie w zadnych okolicznosciach lampka od smarowania to nie ma co sie rzucac na 15w50.

 

oleje platinum sa całkiem ok i mozna je lac bez obaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Czyli można powiedzieć, zę po przejściu na 15W50 z 15W40 jest praktyczna różnica i w ciśnieniu i pewnie mniej kopci ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Słuchaj no nie będę ukrywał, po odpelaniu kopci jak cholera i to dosłownie, rozgrzany też się zdarza, a wtryski i pompa są ok, wtrysk na kapilarę więc też jest ok :) Więc trzeba się ratować na razie tym co można może 15W50 lekko pomoże... ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

próbowac mozesz, ale na cuda nie licz.

 

jak po odpaleniu kopci mocno na niebiesko i jesteś pewie, ze to nie wina pompy czy wtrysków, to masz w głowicy na trrzonkach zaworowych nieszczelnosc i spływa tamtedy olej na cylindry a w tym wypadku zmiana oleju niewiele pomoze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Olej może dostać się też do cylindrów przez zbyt duże luzy tłok-cylinder. Jedna i druga przypadłość świadczy o znacznym ogólnym zużyciu silnika, oczywiście jeśli mówimy tu i niebieskim dymie. W tym wypadku nalanie nawet złotego oleju niewiele da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Nie miałem z tym silnikiem osobiście do czynienia. Czyli od nowości spala znaczne ilości oleju ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

W sumie to nie ma co się spodziewać cudów po tym silniku, to technologia z lat  '60-tych.

Properth, zalej co Ci zalecają użytkownicy 6CT107 i dla świętego spokoju zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. To chyba wszystko co możesz zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie Panowie jak na dzien leje 20 superolu a dymka nawet w orkanie nie pusci. Przy zapalaniu zakopci i pozniej nic a oleju zre 2,5l na godzine?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

No wiecie, oczywiście że kopcą zimne bo to jest raz że silnik spalinowy, dwa że stara konkstrukcja, ale w moim przypadku po odpaleniu jest gęsta chmura na 10m do góry i 30 w dal :D Owszem jak się rozgrzeje to mniej kopci to nie ulega wątpliwości. Spaliny kolor niebiesko szare, a jak depne gazu to idzie bardziej biało szaro ;)

 

Na stanie mam 15W40 Orlena w bańce 200L i nie wiem czy na niego zmienić czy na ten 15W50. Zanim rozgrzebię silnik chcę spróbować od najprostrzych rzeczy jak zapłon, pompa, wtryski, olej dopiero jak to nie przyniesie efektu pozostanie odkręcić górę albo dół, albo jedno i drugie.....

 

Ps. Ile wchodzi oleju do tych silników bez chłodnicy olejowej? WIadomo do 0 się nie spuści nigdy ale +- koło 13-14L ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A co powiecie Panowie jak na dzien leje 20 superolu a dymka nawet w orkanie nie pusci. Przy zapalaniu zakopci i pozniej nic a oleju zre 2,5l na godzine?

 

Co tyle oleju zjada? może lejesz do zbiornika?        :P

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

mateusz817mm a może twój silnik ma tak duże wycieki...

 

 

No wiecie, oczywiście że kopcą zimne bo to jest raz że silnik spalinowy, dwa że stara konkstrukcja, ale w moim przypadku po odpaleniu jest gęsta chmura na 10m do góry i 30 w dal :D Owszem jak się rozgrzeje to mniej kopci to nie ulega wątpliwości. Spaliny kolor niebiesko szare, a jak depne gazu to idzie bardziej biało szaro

Ze starszej druhny młodej Panny nie zrobisz ... Jak chcesz żeby to jakoś chodziło uczciwie to remont kapitalny kolego, jak się orientuję w specjalistycznej firmie coś koło 10 tys., jak się mylę co do ceny to proszę mnie poprawić. Ale nawet po tym nie spodziewaj się cudów, to technologia lat '60-tych.

Edytowano przez Kaszlak79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2,5 na godzine normalnie zre. Przecieków nie ma zadnych dodam ze nie kopci wcale i kopyto ma jak nowka maks obciazenie to nawet z obrotow nie zejdzie. Turbo nowe bo jak turbina sie rozpadła to brał 10. Ale zawsze odkąd pamietam to 2,5l na h. Cisnienie na wale 3atm niby troche za niskie ale silnik ma 22 lata i 3700mth i nic nie robione oprocz turba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

A kto tu mówi o zrobieniu silnika na ideał przy samej zmianie oleju, ja tylko pytam jaki olej polecacie i przy okazji opisałem swoje objawy ;) Ten silnik i tak jeszcze swoje pochodzi :D W ogóle 15W50 mało jest nawet na necie dostęnych :D a 15W40 masaa :D

 

Znalazłem Platinum Ultor 15W50 i chyba taki wleję teraz przy wymianie.

Edytowano przez Properth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Panowie Lotos Turdus 15W50 czy Orlen Platinum Ultore 15W50? Takie dwa rodzaje mam do wyboru u swojego dostawcy, który polecicie od siebie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bizonek
      bizon zo56 jak zwiększyc jego wydajność ja jestem troche magik  wiem to i owoo bizonie wiem wszystko tylko jak zwieszyć jego wydajność wiecię piszczie 
    • Przez SebastianPycia
      Witam. Dzisiaj zauważyłem że w miejscu zaznaczonym na biało na zdjęciu lecą iskry podczas pracy młocarni i hedera, a tam gdzie na niebiesko zaznaczone, tylko po drugiej stronie to koło pąsowe jest strasznie gorące. Do tego było czuć jakby dym palącej się trawy. Po zgaszeniu bizonka z gardła zaczęło się lekko dymić. Czy to łożysko czy może coś innego??


    • Przez agromichu
      Jakie akumulatory polecacie do bizona z056? Potrzebuje dobrych bo najtańsze 5 lat wytrzymały ;/
    • Przez rafto
      Witam, jakie zakładacie opony do swoich wózków od hedera ? Zakładał ktoś opony pełne od wózka widłowego ? Poszerzał ktoś rozstaw kół ?
    • Przez mejtun
      Dzień dobry, 
      Jest tu ktoś kto wymieniał tą ( nie wiem czy dobrze to nazywam) półkę za podsiewaczem do której przykręcany jest grzebień na kilka śrub? 
      Jak się do tego zabrać? Półka przykręcona jest pod mocowaniem podsiewacza ale jak ją stamtąd wyjąć? Muszę wywalać sito górne z dolnym? Może ktoś mnie pokieruje?   
       


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj