tomixxx80

JCB Fastrac zasada działania elektrozaworu.

Polecane posty

tomixxx80    0

witam na jakiej zasadzie dziala elektrozawor? u mnie przy wylaczonym przełączniku przedniego napędu na kostce od elektrozaworów mam napięcie i mase, a jezeli włącze przedni naped na tej samej kostce ginie masa. Tak ma byc?? Bo zauwazyłem ze nie rozłancza przedniego napędu.prosze o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ventomaniak    29

Standardowo sterowanie odbywa się za pomocą cewki elektromagnetycznej, która pod wpływem napięcia przesuwa rdzeń elektromagnesu, a ten z kolei element wykonawczy w zaworze hydraulicznym. Jak wygooglujesz znajdziesz trochę schematów.

 

Trochę dziwnie to rozwiązali jeśli jest tak jak to opisałeś bo w razie uszkodzenia cewki lub zaniku napięcie napęd zostanie załączony. Rozumiem, że nie ma różnicy czy przełącznik włączony czy wyłączony napęd jest cały czas załączony? Cewkę można sprawdzić miernikiem lub po prostu podając na odpowiednie styki masę i plus przy czym przy stykaniu plusa jeśli iskrzy znaczy że cewka sprawna jeśli nie to raczej do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To, że iskrzy przy podłączaniu wcale nie oznacza, że cewka jest sprawna. Nie ucz skoro sam nie wiesz.

 

witam na jakiej zasadzie dziala elektrozawor? u mnie przy wylaczonym przełączniku przedniego napędu na kostce od elektrozaworów mam napięcie i mase, a jezeli włącze przedni naped na tej samej kostce ginie masa. Tak ma byc?? Bo zauwazyłem ze nie rozłancza przedniego napędu.prosze o pomoc.

Najpierw napisz jak to mierzysz, a najlepiej narysuj schemat, bo nie ma czegoś takiego, że jest masa albo ginie. Napięcie należy mierzyć względem masy ciągnika, a Ty prawdopodobnie sam nie wiesz co i jak mierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomixxx80    0

tak masa ginie bo elektozawor jest sterowany masa.Dzisiaj sprawdzilem okazalo sie brak cisnienia pompy hydrallicznej na filtrach opilki brazowe i w tylnej skrzyni pod filtrem ssacym czesci jakiegos bolca brazowego.Wie ktos jakie sa tam czesci z brazu.I jak sie zabrac za rozbiurke tej skrzyni??????

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    124

Standardowo sterowanie odbywa się za pomocą cewki elektromagnetycznej, która pod wpływem napięcia przesuwa rdzeń elektromagnesu, a ten z kolei element wykonawczy w zaworze hydraulicznym. Jak wygooglujesz znajdziesz trochę schematów.

 

Trochę dziwnie to rozwiązali jeśli jest tak jak to opisałeś bo w razie uszkodzenia cewki lub zaniku napięcie napęd zostanie załączony. Rozumiem, że nie ma różnicy czy przełącznik włączony czy wyłączony napęd jest cały czas załączony? Cewkę można sprawdzić miernikiem lub po prostu podając na odpowiednie styki masę i plus przy czym przy stykaniu plusa jeśli iskrzy znaczy że cewka sprawna jeśli nie to raczej do wymiany.

Przy zjeździe z góry lepiej żeby napęd był włączony niż żeby się wyłączył gdy kabel się np przetrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Tylko że fastrac ma przy każdym kole tarczę hamulcową... Nie hamuje przez załączenie przodka, ale to nie o tym temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Masz problem z ciśnieniem a nie z elektryko-elektorniką. Napęd rozłączany jest ciśnieniem czyli napięcie musi być na cewce żeby napęd sie rozłączył a jeżeli napęd włączysz wtedy napięcie ma zaniknąć. Zresztą już sam odkryłeś ze masz coś w filtrach wiec jest problem. Napisz jaki to model bo wyjecie skrzyni z fastracka jest bardzo nietypowe i trudne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zitro    1

Temat wywalania skrzyni i problemu z ciągle włączonym przednim napędem przerabiałem, jeśli nie jest temat przedawniony mogę podpowiedzieć co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pitlok4991    0

Witam,

Też własnie przerabiam temat z ciągle właczonym napędem... też znalazłem w skrzyni brozowe opiłki, jest to synchronizator w reduktorze którego nie można nawet już nigdzie kupić. Jedynie jedna firma zajmująca sie fastracami miala dwa takie synchronizatory używane ale ich stan był tak tragiczny że odesłałem je bardzo szybko żeby znów nie wyciągać ich w postaci opiłków.... Może moje informacje komuś sie przydadza.

Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie oleju na rozłaczaniu napędu oraz właczaniu blokady w Fastracu ? 


Z góry dziekuje za odpowiedz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj