Musi

Zetor 10540 problem wzmacniacz momentu

Polecane posty

Musi    0
Witam
Jestem od 9 lat użytkownikiem Zetora 10540 rok produkcji 1995 wersja na Niemcy. 
Wyposażony w EHR,hydraulikę BOSCHA,  7 gniazdową hydraulike,hamulec na tarczy na przednią oś
Skrzynia 4 z podwójnym wzmacniaczem momentu. Liczba wszystkich biegów 18/6
Do tej pory nie było z nim problemów.Dobry traktor 
Od dwóch miesięcy borykam się ze skrzynia biegów,a dokładnie z wzmacniaczem momentu.
Palą się tarczki na sprzęgle wielotarczowym w bębnie wzmacniacza momentu.
Palące się tarczki to skutek,ale nie przyczyna.Nie dopływa do bębna wzmacniacza odpowiednia ilość oleju,ale co jest dziwne i dla  mnie niezrozumiałe to pod lekkie wzniesienia przodem pusty bez obciążenia nie podjedzie,ale tyłem wyjeżdża bez problemu .
Przy orce na równym na dwóch wolniejszych ciągnie pług,trzeciego szybkiego półbiegu nie ma bo spaliły się traczki,a pod małe wzniesienia bez żadnego obciążenia zatrzymuje się 
Oleju jest wystarczająca ilość w skrzyni ,mikropompka jest nowa,rozdzielacz przeczyszczony i sprawny,kanaliki w skrzyni i rurki przedmuchiwane. 
WOM pod górkę też się sam wyłącza 

Ciśnienie po równym to ma 13 atm,a jak jest lekko pod górkę to się zaczyna ślizgać,ciągnik staje i ciśnienie na wyjściu z rozdzielacza na rurce wynosi 0 atm

Może ktoś zna przyczyny,proszę o jakieś wskazówki   
 
Edytowano przez Musi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HANK    15

czyli pompa nie ciągnie oleju, może na pochyłościach przez pęknięty przewód zasysa powietrze jak nie jest zanurzony w oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

chciałem napisać ,że pompa ciągnie powietrze przez simmering szczegółnie jak jest go tyle co w rurce zasilającej tą pompę czyli jak jedziesz przodem pod górkę a olej spływa do tylnej części skrzyni ,ale jak jest nowa ?  tak do końca to nie mam pewności ,ale czy mikropomka nie ciągnie oleju tym samaym kanałem co pompa podnośnika ? Możesz sprawdzić czy olej nie jest spieniony . miałem takie przygody ze wspomaganiem . Na zimnym oleju ciągnęla powietrze , piana w zbiornku i zero wspomagania .

Najwyższy (zając)  półbieg zależy od siły tarczy sprężystej we wzmacniaczu ,możejuż straciła swją sprężystość ?

 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ak856    0

Piszesz kolego, iż masz problem ze zuźywaniem tarczki na sprzęgle. A powód może leżeć w koszu który jest przez ten problem też zużyty, przypalony i nie spełnia swojej roli powodując ślizganie. A powiedz jak się zachowuje ciągnik przy przełączaniu tych półbiegów, jest reakcja normalna czy raczej spowolniona?   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy od roku mam 9540 i wtrakcie ostatniej orki ciągnik zaczą mi stawać pod obciązeniem teraz potrafi stanąc pod małym wzniesieniem

ciągnik pracuje z turem

-pojawia sie zpieniony olej

-pompa olejowa sie grzeje

-tur podskakuje

- a wzmacniacz łapie zająca po zmianie biegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj