Skocz do zawartości

Zdjęcie

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????


54 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 12 grudzień 2014 - 16:45

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Olej zmieniałem na wiosnę w maju do tego czasu zrobiłem jakieś 150 mth .. z tym filtrem powietrza to żeczywiście zapalała się jakaś kontrolka na wyższych obrotach aż znalazłem jakieś kabelki podpięte do jakiejś membranki przy rurze od filtra odpiąłem je i kontrolka się nie zapala.. :rolleyes: Wyjąłem filtr odpaliłem ciągnik i powoli zacząłem go wkładać na miejsce i co się stało?? silnik aż przygasł :blink: To by mogło wiele tłumaczyć..z filtra wyleciało ze 2 kg kurzu,cholera zaniedbałem to..heh..Jakie pouczające to forum..okazuje się że przedmuchanie filtra na wiosnę w celu oszczędności było co najmniej niedopuszczalne..

 

to już masz przyczynę dlaczego Ci olej wypił. Silnik MWM z tego co wiem to jedne z najlepszych jednostek , zakup nowy filtr , uzupełnij oleje i dbaj aby więcej się to nie powtórzyło. SIlnik nie miał skąd powietrza brać bo filtr niedrożny i robiło się takie podciśnienie aż olej zaciągało z miski.

Turbine zakładałem w MTZ 80 konnym. Zmiana końcówek, podniesienie dawki , przerobienie filtra i była różnica , choć tak jak mówi Seweryn do ideału jeszcze troszkę brakowało, ale tak zostawiłem.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Montaż turbo do Renault 133.14 ????? Dzisiaj, 04:39
  •  

#42 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 12 grudzień 2014 - 17:33

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

 

 

  Poratowałem się netem bo do ciebie nic innego nie dociera i uparcie twierdzisz że nie. 

 

 Argumentów nie masz i zarzucasz mi błędy w składaniu zdania. 

 

Co do przedmuchiwania filtra powietrza suchego to mało który  producent samego filtra zezwala na takie zabiegi. Instrukcje ciągników mówią różnie. Powietrze pod ciśnieniem uszkadza mikropory w papierowym wkładzie filtra. 

Chociaż osobiście uważam że delikatnie odmuchany powietrzem specjalnie nic nie straci ale nie da mu to drugiego życia. Przy pierwszej okazji taki filtr do wymiany.

Ty jak ratujesz się netem to jest ok. a ze mnie się wyśmiewałeś

 

Druga linijka, to gdzie to zobaczyłeś? :blink:

 

Trzecie, to konkretnie można czyścic filtr czy nie?

Bo z twojego wywodu wynika że na dwoje babka wróżyła, niby nie można (producent filtra) a instrukcje to właściwie nie wiadomo co, ale Ty w końcu dajesz pozwolenie że można, ale najlepiej od razu do wymiany. Może znowu Cię źle zrozumiałem?

Uściślijmy że chodzi tu o filtry suche (wkłady), żebyś nie hulał od sasa do lasa.



#43 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 grudzień 2014 - 18:28

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Mało jasno napisałem? Instrukcje pojazdów mówią różnie z przewagą że filtr jednorazowy się nie przedmuchuje. Producenci wkładów zabraniają i mają w tym swoją rację. Jeśli zezwolą to ludzie będą to robić zamiast wymieniać albo przedmuchiwać uszkadzając filtr. W razie awarii silnika pretensje pójdą do producenta bo przecież pozwolił. 

Napisałem że osobiście delikatnie z daleka przedmuchał bym wkład powietrzem a przy najbliższej okazji go wymienił. Nie kazałem nikomu tego robić, nie poleciłem ani nie zabroniłem. 

Dwie linijki prosto napisane do przemyślenia i wyciągnięcia wniosków jakie komu pasuje bez nakłaniania do niczego. I nie napiszę czy można czy nie jasno. Różnie piszą w różnych instrukcjach a ja konkretnej maszyny nie podałem. Konkretów poszukaj w instrukcji poświęconej maszynie która cię interesuje.

 

Gdybyś czytał uważnie (znów) co zaznaczam bo nie doczytałeś napisałem w poprzednim poście wkładu filtra suchego papierowego i mikropory. Każdy normalnie myślący człowiek automatycznie wywnioskuje o co chodzi tym bardziej że jasno to stwierdziłem. Pomyśl trochę a nie czepiaj się tekstu samemu nie potrafiąc z niego wyciągnąć sedna sprawy.

 

 


Edytowany przez seweryn20, 12 grudzień 2014 - 18:32.

KPK Kumurun Team

#44 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 12 grudzień 2014 - 19:16

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

 

Więc jeśli całość jest taka sama to pewnie różnią się tylko dawką paliwa (czy może czymś więcej???) Może powiecie mi czy samemu (tak na próbę) da radę zwiększyć dawkę paliwa, jeśli tak to jak???

 

Mam pompę coś jak ta (jeszcze sprawdzę wieczorem) http://www.agrofoto....ompa wtryskowa

Widzę kolego że masz pecha bo mądry wszechwiedzący @seweryn20 nie raczył udzielić Ci odpowiedzi, więc ja spróbuje podzielić się moimi strzępkami wiedzy.

Trudno mi to ocenić czy czujesz się na siłach przeregulować dawkę ale robi się to pod tą klapką na zdjęciu, @Lewis w poscie 54 to potwierdza.

Na początek możesz ją odkręcić (zleci całe paliwo z pompy i bedzie trzeba  potem ją odpowietrzyć) i się rozejrzeć, na pewno nic się nie stanie i nie przestawi bo jest to tylko pokrywka. Powinieneś zobaczyć dwie dość grube okrągłe kryzy (pierścienie) skręcone dwoma nietypowymi śrubkami  po między którymi jest ścisnięta cienka (ok. 2 mm) blaszka. pokręć silnikiem (pompą) to powinny gdzieś być znaki na pierścieniu i wcięcie na blaszce, gdy to Ci się ukaże w okienku pozostanie tylko popuścić wspomniane dwie śrubki i przestawić blaszkę w jedną lub drugą stronę, zrób to ostrożnie i na początku zaznacz sobie obecne ustawienie (żebyś mógł je przywrócić). Na koniec nie zapomnij dobrze dokręcić owych śrubek bo inaczej grozi poważną awarią pompy.

Tak to się robi ,teraz od Ciebie zależy czy podołasz.


Mało jasno napisałem? Instrukcje pojazdów mówią różnie z przewagą że filtr jednorazowy się nie przedmuchuje. Producenci wkładów zabraniają i mają w tym swoją rację. Jeśli zezwolą to ludzie będą to robić zamiast wymieniać albo przedmuchiwać uszkadzając filtr. W razie awarii silnika pretensje pójdą do producenta bo przecież pozwolił. 

Napisałem że osobiście delikatnie z daleka przedmuchał bym wkład powietrzem a przy najbliższej okazji go wymienił. Nie kazałem nikomu tego robić, nie poleciłem ani nie zabroniłem. 

Dwie linijki prosto napisane do przemyślenia i wyciągnięcia wniosków jakie komu pasuje bez nakłaniania do niczego. I nie napiszę czy można czy nie jasno. Różnie piszą w różnych instrukcjach a ja konkretnej maszyny nie podałem. Konkretów poszukaj w instrukcji poświęconej maszynie która cię interesuje.

 

Same ogólniki i żadnego konkretu ( i jak się zabezpieczasz: że do przemyślenia że nie nakłaniasz i że jasno nie napiszesz- to po co piszesz?), widać ile miałeś z tym do czynienia.

Powiem krótko; bzdury, bzdury i jeszcze raz...

Konkretnie z instrukcji Renault Ares: Filtr trzeba wymieniać;każdego roku, co 1500 mth, w razie zapalenia wspomnianej kontrolki można czyścić sześć razy a potem wymienić, bezpiecznik to samo tylko można czyścić trzy razy. Jest napisane jak byk i w razie jakiś wątpliwości mogę wrzucić fotkę strony.

 

Nie dawno wymieniałem filtr w JD 6230 i tam stało pismem obrazkowym że czyścić trzy razy a potem do kosza. Jakoś mi to nie pasuje to pierwszych trzech linijek twoich wypocin, ale pewnie znowu się mylę i coś nie tak zrozumiałem.



#45 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 12 grudzień 2014 - 19:33

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Ja w przeciwieństwie do ciebie nie wypowiadam się o rzeczach na których się nie znam. Tej pompy nie znam to o niej nie piszę Proste? Może powtórzyć? 

Co do filtrów to widzisz jeden ciągnik znasz?  Jakie ty chcesz konkrety nie podając konkretnej maszyny? Belarus nie przewiduje przedmuchiwania wkładu filtra. Jeśli pracuje ciągnik w większym zapyleniu to się go częściej wymienia. I tak możesz czytać kolejne instrukcje a w każdej będzie co innego. Trochę dedukcji której tobie brakuje a sam byś doszedł do tego że trzeba zadać konkretne pytanie aby żądać  konkretnej odpowiedzi.

 

Napisałem ci wyraźnie że nie da się wszystkich maszyn z suchym filtrem do jednego wora wrzucić, a ty tego nie rozumiesz tak samo jak faktu że są doładowane silniki odprężone w ciągnikach. Dla ciebie jak jest jest w jednym to i we wszystkich musi być tak samo. A guzik prawda. 

Czego się teraz czepisz? Kopkę dałem w złym miejscu, za mało jasno? Znów czegoś nie zrozumiesz jak trzeba? Mam ci wytłumaczyć drugi raz dużymi literami bo książę nie może wydedukować z odpowiedzi faktów? 

 

 

 


Edytowany przez seweryn20, 12 grudzień 2014 - 19:35.

KPK Kumurun Team

#46 Share timo

timo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 12 grudzień 2014 - 20:55

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Mam renie 110.54 i jak to z czasem użytkowania bywa pasowało by więcej mocy. Z tego co czytałem wersje 110-120-135.54  mają te same silniki (czy wszystkie części są takie same???)

 

Nie jestem pewien odnośnie serii xxx.54, ale w serii xxx.14 najmniejszy z modeli sześciocylindrowych (113.14) różni się od pozostałych średnicą cylindra. Większe szóstki (135.14, 145.14) mają takie same "bebechy", a tłoki i korbowody są takie same, jak w silnikach 4-cylindrowych. Tu może być podobnie - jeśli tak, to masz najmniej typowy silnik z całej serii.

 

 

Olej zmieniałem na wiosnę w maju do tego czasu zrobiłem jakieś 150 mth .. z tym filtrem powietrza to żeczywiście zapalała się jakaś kontrolka na wyższych obrotach aż znalazłem jakieś kabelki podpięte do jakiejś membranki przy rurze od filtra odpiąłem je i kontrolka się nie zapala.. :rolleyes: Wyjąłem filtr odpaliłem ciągnik i powoli zacząłem go wkładać na miejsce i co się stało?? silnik aż przygasł :blink: To by mogło wiele tłumaczyć..z filtra wyleciało ze 2 kg kurzu,cholera zaniedbałem to..heh..Jakie pouczające to forum..okazuje się że przedmuchanie filtra na wiosnę w celu oszczędności było co najmniej niedopuszczalne..

 

Ta kontrolka po coś jest... Jak Ci się będzie zapalać ciśnienie oleju, to też odłączysz kabelki? ;) Jak do nas przyszła pierwsza renia, to z filtra wyleciało tyle syfu, że masakra - nigdy czegoś takiego nie widziałem w innych maszynach. To chyba ta francuska ziemia - cholernie pylista, drobna, miałka. Zapycha wszystko dużo bardziej, niż nasza.

 



#47 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 12 grudzień 2014 - 20:56

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

@seweryn20 Mogę odpowiedzieć Twoimi argumentami a i tak powiesz ze nie rozumiem itp. ale nic spróbuje.

 Po pierwsze twierdzisz że znam jeden ciągnik więc przypominam (uświadamiam?) że temat dotyczy ciągnika marki Renault (nie Belarus), dlatego zacytowałem instrukcję tej marki na dokładkę wspomniałem o JD 6230 żebyś nie zarzucił tekstu o jednym wyjątku ale i tak to zrobiłeś (coś dedukcja zawodzi?).

Podobnie podkreślałem o jakich filtrach mowa (co mi skrupulatnie wytknąłeś) a i tak próbujesz uogólniać.

 

W sprawie doładowania to tak przyznaję Ci racje sugeruje się markami (nie jedną a kilkoma), które znam i wiem że nie są odprężane, ale coś mi mówi że ty robisz podobnie, sugerujesz się Belarusem (którego nie znam, nie chcę znać i nie wypowiadam się w tematach go dotyczących) który akurat odpręża a prawda leży dokładnie pośrodku.


Edytowany przez ptaszyna, 12 grudzień 2014 - 20:57.


#48 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 12 grudzień 2014 - 21:48

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

a ja to podsumuje tak. Dołożona turbina daje efekt , szczególnie moment obrotowy bardzo odczuwalnie się zwiększa, ale jeżeli temat dotyczy uturbienia takiego silnika jak MWM , gdzie cena potrzebnych rzeczy będzie bardzo duża, używane cięzko zdobyć , a turbina używana to będzie loteria to trzeba to dobrze przemyśleć czy opłaca się to robić ze względów finansowych, czy czasem nie lepiej sprzedać i kupić coś mocniejszego. Uturbić ursusa , zetora czy MTZ to nie duży koszt więc warto się w to zabawić , ale zachodniej maszyny , gdzie dostęp do części ograniczony trzeba po prostu sobie przekalkulować.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Montaż turbo do Renault 133.14 ????? Dzisiaj, 04:39
  •  

#49 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 grudzień 2014 - 09:41

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Belarusa ci podałem bo jego przykład mam w głowie a szperać po necie za innymi mi się nie chce. 

O filtrach sprawę uogólniłem  bo instrukcji renówki nie znam. A po to żeby było wiadomo dokładnie że jest z tym różnie i w instrukcjach należy szukać odpowiedzi. Ty to zrobiłeś  z założeniem że tak jest w każdym ciągniku. A nie jest.

To samo tyczy się sprawy turbo. Reni nie znam,podałem możliwości a zainteresowany wie czego szukać i czego się spodziewać. Odnośnie turo zresztą ani jedna osoba nie udzieliła konkretnej odpowiedzi. Trzeba szperać o to zaznaczyłem.

Skończmy tą głupią dyskusję bo do niczego ona nie prowadzi. 

Ogólnie skłaniam się ku odpowiedzi uzia.  W tańszym ciągniku bym kombinował ale w reni.... Wpakuje kasę w turbo, przeoczy jakiś detal i doprowadzając do awarii  czy poważnie skracając przebieg narazi się na niezłe koszty.

 

Z pompą wtryskową ryzyko mniejsze. Marki oferują kilka modeli silnika nie różniące się niczym poza mocą. Choć by najpopularniejszy zetor. Może udało by się ustawić pompę tak żeby drastycznie nie wzrosło spalanie a trochę zwiększyć osiągi. Ptaszyna napisał zresztą jak. Plus to nie naciąganie się na koszty, ryzyko i można łatwo wrócić poprzedni stan.


KPK Kumurun Team

#50 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 13 grudzień 2014 - 13:11

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

podkręcenie dawki na pompie da efekt oby tylko nie przesadzić, bo wir w baku gwarantowany, chyba że ktoś się za bardzo nie liczy z paliwem.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#51 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 13 grudzień 2014 - 17:32

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

@timo najmniejsza jest 106  :P

francuzi nie bardzo dbają o czystosć w maszynach, co się dziwić że kupa ziemi w kabinie czy filtrach

 

jak widać do 113 można dołożyć http://otomoto.pl/re...14-A476903.html

 

 

A476903_6.jpg


Polska B

 


#52 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 13 grudzień 2014 - 17:39

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

He he ładne wiadro. Turbo wygląda jak by było z czołgu, gigantyczna gorąca strona.


KPK Kumurun Team

#53 Share timo

timo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 13 grudzień 2014 - 19:30

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

@timo najmniejsza jest 106  :P

 

Racja, mój błąd.

 

Turbo w 113 akurat ma sens, bo ten ciągnik ma fatalną charakterystykę silnika. Chyba, że nasz ma coś nie tak z regulacją albo jakiś ukryty defekt...



#54 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 14 grudzień 2014 - 09:08

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

ja tam na silnik w 113 nie narzekam, bardziej boli mnie brak biegu między 4 II a 1 III


Polska B

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Montaż turbo do Renault 133.14 ????? Dzisiaj, 04:39
  •  

#55 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 14 grudzień 2014 - 17:12

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

no turbina w tym renaulcie jebitna. NIe ma co się dziwić , Francuzi to spokojni ludzie :D , po co czas marnować na maszyny , lepiej winka się napić i żabkę zjeść :)


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


Podobne tematy