Skocz do zawartości

Zdjęcie

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????


54 odpowiedzi na ten temat

#1 Share gadget

gadget

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów

Napisany 24 listopad 2014 - 02:42

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Witam

Posiadam Renault 133.14,silnikowi nic nie brakuje jest żywy i ma moc ale brakuje mu dosłownie 15-20 KM (ciągnik pracuje na usługach) Czy jest sens zakładać turbinę do niego? czy nie wpłynie to negatywnie na silnik i czy jest to opłacalne pod względem ekonomicznym..??

Proszę o przemyślane odpowiedzi..Dzięki..



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Montaż turbo do Renault 133.14 ????? Dzisiaj, 00:00
  •  

#2 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3428 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 24 listopad 2014 - 12:18

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

widzialem 120 z dolozonym turbo, wiec sie da, wiecej nie moge powiedziec

najlepiej byloby przeszczepic silnik z 145


Polska B

 


#3 Share gadget

gadget

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów

Napisany 24 listopad 2014 - 14:57

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Fajnie by było gdybyś  miał ew. jakiś kontakt do gościa ale pewnie nie masz?? Myślę że będzie to kwesta kolektora wydechowego,turbiny,pompy paliwa, intercoolera i zestrojenia tego..Powinno latać tylko czy nic się nie rozleci po jakimś czasie?? Ogólnie disel ma spore rezerwy szczególnie ciągniki z lat 80 to były pancerne maszyny ..sam nie wiem co dalej robić..Jak by nie było to czekam na dalsze rozwinięcie tematu.. 



#4 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 24 listopad 2014 - 15:59

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

NIc mu na pewno nie powinno byc o ile bedzie to zrobione prawidlowo. Gorzej moze byc ze zdobyciem wszystkich czesci, pewnie bedzie trzeba brac wszystko nowe a do zachoda moze byc cena zaporowa. Nie myslales sprzedac i kupic mocniejszy ? koszt przerobki w takim moze byc duzy wlasnie ze wzgledu na cene czesci i moze wyjsc taniej zmiana ciagnika. To nie MTZ czy ursus ze za grosze idzie uturbic.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#5 Share timo

timo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 08 grudzień 2014 - 21:56

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Poza osprzętem silnik 145.14 (turbo 135 KM) od 133.14 (wolnossący 125 KM) nie różni się niczym. Blok, układ korbowo-tłokowy, układ smarowania i wtryskiwacze są te same. Pompa chyba też różni się tylko regulacją, a nie modelem, ale nie jestem pewien. Podejrzewam, że różni się też regulacja np. luzu zaworowego lub inne podobne detale, ale nie części.



#6 Share gadget

gadget

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów

Napisany 09 grudzień 2014 - 12:22

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Jesteś tego pewien?? wał ,korbowody i tłoki nie są wzmacniane??



#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 grudzień 2014 - 12:35

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Regulacja pompy też powinna być inna. Myślę że w takim ciągniku będzie posiadała ciśnieniowy  korektor dawki paliwa lub inne ustrojstwo które koryguje ją do aktualnego ciśnienia.  Szukaj katalogów części  po numerach już można coś wywnioskować.

 


Edytowany przez seweryn20, 09 grudzień 2014 - 12:36.

KPK Kumurun Team

#8 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 09 grudzień 2014 - 13:00

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

luz zaworowy w silniku doładowanym na pewno już będzie inny , kąt początku wtrysku  inny, inne końcówki wtryskiwaczy , być może inne ciśnienie ich otwarcia, dawka paliwa na pompie , korektor tak jak pisze Seweryn, a co do gratów w środku to cięzko powiedzieć ale znając życie to inne tłoki na bank, co do reszty to już tylko katalogi i porównanie numerów części.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#9 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 09 grudzień 2014 - 16:11

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Zazwyczaj mają mniejsze ciśnienie sprężania  temu tłoki inne, często inne korbowody. Po prostu trzeba sprawdzić.

 

Polacy w ursusach (zresztą Czesi też) zakładali turbo i specjalnie nic nie zmienili.  Technologia ich nie puszczała czy wiedza albo mądrość ludowa, ciort wie. W każdym innym ciągniku silniki wolnossące a doładowane różniły się flakami i osprzętem silnika.


Edytowany przez seweryn20, 09 grudzień 2014 - 16:14.

KPK Kumurun Team

#10 Share timo

timo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 09 grudzień 2014 - 16:41

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Jak dobrze pamiętam, to tłoki i korbowody dla wolnossącego i turbo są takie same - jak będę w domu i będę miał chwilę, to zerknę do katalogów. To nie te czasy, żeby tak cudować - wtedy liczyła się unifikacja części.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Montaż turbo do Renault 133.14 ????? Dzisiaj, 00:00
  •  

#11 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 09 grudzień 2014 - 17:39

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

@seweryn trochę mataczysz, ciś . sprężania się nie zmienia, takie bajki już nie raz słyszałem, jak by było mniejsze to ciekawe jak byś go zimnego odpalił, chyba tak jak najbardziej dojechanego wolnossącego. Podstawowa różnica w tłokach i to wszystkich marek jakie udało mi się spotkać (ursus, zetor. perkins, JD i w "Rusku" też) to żeliwna wstawka pod pierwszy pierścień(chromowany, trapezowy), chodzi o większą odporność na temp. i wytrzymałość. Druga różnica to mniejsza ilość pierścieni, w turbo zawsze trzy, ale w nowszych bez turbo też zmniejszają ilość pierścieni.

Korbowody dla turbo zawsze wzmocnione, ale nic się nie stanie jak są w wersji bez turbo, temu od jakiegoś czasu ursus/zetor montował tylko te wzmocnione, podobnie jeśli  chodzi o wał, ale tu nie wiem na czym polegała różnica.

W renówce z tego rocznika nie spodziewał bym się korektora dawki na pompie, mam z 2001r. (turbo) i jest bez korektora.



#12 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 09 grudzień 2014 - 20:03

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

czasem zmienia się ale stopień sprężania a nie ciśnienie. Silnik doładowany musi być odpręzony delikatnie stąd inna komora wirowa w tłoku.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#13 Share gadget

gadget

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów

Napisany 09 grudzień 2014 - 20:09

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Timo sprawdź te części jak możesz bo mnie bardzo ciekawi czy są takie same,martwi mnie tylko jedna sprawa..Ciągnik ma już swoje lata chodzi ładnie nie dymi ale przez sezon wziął ok 4 litrów oleju :blink: (pracuje wyłącznie w orce i to raczej ciężkiej)

Jak wam się wydaje  to dużo jak na MWM w takim wieku??

Jeśli dojdzie turbo i zwiększy się moc to ...heh..sam nie wiem czy brnąć w to dalej bo silnik wessał troche oleju mam obawy o jego kondycję i że skrócę mu życie..



#14 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 10 grudzień 2014 - 07:00

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Ptaszyna zainteresuj się tematem a potem głupoty opowiadaj.   Masa silników występująca w wersji wolnossącej i doładowanej różni się stopniem sprężania. Faktycznie źle się wcześniej wyraziłem. 

Po to żeby ograniczyć obciążenie układu korbowego w czasie pracy silnika gdy turbina pompuje do niego powietrze.  

Wystarczy przeczytać kilka instrukcji i porównać dane. Nie wszystkie bo jak wspomniałem w polskich ursusach dużej serii różnicy nie ma. 

 

 


Edytowany przez seweryn20, 10 grudzień 2014 - 07:14.

KPK Kumurun Team

#15 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 10 grudzień 2014 - 11:12

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Ptaszyna zainteresuj się tematem a potem głupoty opowiadaj.   Masa silników występująca w wersji wolnossącej i doładowanej różni się stopniem sprężania. Faktycznie źle się wcześniej wyraziłem. 

 

Najpierw twierdzisz że głupoty wypisuje (czyli że jestem głupkiem) a potem przyznajesz że źle się wyraziłeś, coś jesteś rozchwiany, proponuję byś trafniej dobierał określenia jak nie chcesz mieć nieprzyjaciół  na forum.



#16 Share gadget

gadget

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów

Napisany 10 grudzień 2014 - 11:55

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Panowie do rzeczy..  :D

 



#17 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1628 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 10 grudzień 2014 - 12:07

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

 

Po to żeby ograniczyć obciążenie układu korbowego w czasie pracy silnika gdy turbina pompuje do niego powietrze.  

 

To dopiero jest bujda, po to się stosuje wzmacniane korbowody, tłoki (pisałem wcześniej) i mocniejsze wały (choć tu nie wiem na czym polega różnica, też pisałem) żeby to wszystko wytrzymywało.

Słyszałem o takich historiach w starych STARch, tylko jaki jest sens odprężać silnik bo potem go turbina doładuje ( to w sumie moc o ile się zmieni?) jak można go zostawić normalnie wolnossącym,-prościej, taniej.



#18 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7585 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 10 grudzień 2014 - 16:32

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

No widzisz za bardzo pojęcia nie masz. Nie stopień sprężania decyduje o mocy ale to ile jest w cylindrze powietrza bo od  tego zależy ilość paliwa jaka się spali a zaś od ilości powietrza i paliwa wysokość ciśnienia po spaleniu. 

Dla tego często odpręża się silnik doładowany żeby odciążyć układ korbowy od mocnego sprężania bo nie jest ono aż tak ważne a za duże wręcz szkodliwe. 

 

Wracając do rzeczy szukaj katalogów i porównuj części z jakich są te silniki złożone. Ogólnie powiem ci że nie wiem czy bawił bym się w to w takim ciągniku. 


KPK Kumurun Team

#19 Share Mikruss

Mikruss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Ostrowa Wlkp.

Napisany 10 grudzień 2014 - 19:24

Montaż turbo do Renault 133.14 ????? Ja troche więcej siedzę w osobówkach ale zasada ta sama. Im więcej mocy z wolnossaka tym bardziej doprezamy silnik, jeżeli zaś uturbiamy to aby nam się dol nie rozleciał to silnik odprężamy przekładką czyli 2 uszczelki pod głowice i miedzy nie wycięta z nierdzewki podkladka. W ten sposób przy niskim ciśnieniu doładowania nie musi zakuwać dolu silnika. Każdy silnik doladowany ma mniejszy stopień sprężania niż jego wolnossący odpowiednik.

Edytowany przez Mikruss, 10 grudzień 2014 - 19:30.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Montaż turbo do Renault 133.14 ????? Dzisiaj, 00:00
  •  

#20 Share PIOTREK79

PIOTREK79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 225 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 grudzień 2014 - 20:21

Montaż turbo do Renault 133.14 ?????

Witam. Ciekawy temat , a czemu nikt nie napisze o chłodnicy oleju dla silnika z turbo? i dyszach do smarowania bądz chłodzenia tłoków. przynajmniej tak jest w Renault silnik MWM niedoładowane nie mają chłodniczek oleju silnikowego.



Podobne tematy