stanrol

John Deere 7920 błąd FBC 523837.04

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
stanrol    1

FBC 523837.04- napięcie ciśnienia hamowania z tyłu, obwód czujnika. Panowie gdzie znajduje się ten czujnik, i czy to może być przyczyną że cały czas palą się światła stopu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

RXA0072702_____UN05JAN04.gif

 

Sprawdź element oznaczony numerem 23, powinien znajdować się nad pedałami hamulcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Pojawiły się dwa kolejne błędy jeden od amortyzacji osi drugi zaś od siedziska. SFA 523902,07 układ przedniego zawieszenia, ASU 524011.08 aktywny układ fotela. Prosiłbym o przetłumaczenie tych błędów i ewentualne przyczyny pojawienia się ich. Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

co do pierwszego kodu Kod spowodowany przez: Czujnik położenia wykrył brak ruchu w górę przez ponad 10 sekund.

co do drugiego bledu Kod spowodowany przez: Zespół sterujący siedziska aktywnego (ASU) wykrył, że napięcie obwodu przyspieszeniomierza siedziska nie zmienia się, gdy sterowanie siedziska jest w stanie aktywnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Dzieki kolego za przetłumaczenie. A może orientujesz się gdzie znajduje się ten czujnik położenia przednij osi i czy to przez niego nie działa ta amortyzacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

poszukaj na osi przedniej takiej malej dzwigienki, ona jest polaczona z czujnikiem pozycji tls. a jak to nie pomoze to trzeba suzkac problemu gdzies inidziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Znalazłem ten czujnik i sprawdziłem go miernikiem i wychodzi mi że jest on sprawny, nie mam pojęcia co jest usterką tego TLS-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

No dobra czujnik moze być dobry, ale po drodze wiązka moze byc w jakis sposob uszkodzona i czujnik przekazuje złe informacje do komputera


Za pomocą multimetru cyfrowego połączyć końcówki “C” oraz “A” i sprawdzić, czy na multimetrze jest następujące wskazanie:

Ustawić kluczyk stacyjki w położeniu PRACA (silnik wyłączony)

Napięcie: 4,8 - 5,2 V. A jak nie to zmostkuj czunik i wtedy zobacz czy tls bedzie działac

 

Edytowano przez Ziomal20084

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Sprawdziłem miernikiem te wtykę i jest 5,3 V. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Byłem w serwisie przejazdem i rozmawiałem z serwisantami i oni powiedzieli żeby sprawdzić dojście oleju do bloku zaworów i powrót, jak nie dochodzi to wina gdzieś z tyłu w zaworach. Jak olej dochodzi to wina bloku zaworów. Ja sprawdziłem dopływ i jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

No dobra, ale przy kazdym TLS sa dwa akumulatory gazowe, moze w nich lezy wina? 

a w jakis sposob w reki mozesz podniesc i opuscic przod?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

W żaden sposób nie można podnieść tej osi leży na obozach do końca. Pierwszy raz mam do czynienia z amortyzacja osi w John deere. Mam same fendty i w nich można włączać i wyłączać amortyzacje. Odczytałem jeszcze dwa błędy 523950.04 I 523950.03. Chyba bez serwisu się nie obędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

Skoro, lezy to coś jest nie tak z blokiem zaworowym, trzeba bedzie sprawdzic zawory i cisnienie w akumulatorach od TLS czy w ogole gaz w nich jest.

 

Pierwszy błąd - Niskie napięcie obwodu lewego czujnika położenia przedniego zawieszenia

Drugi błąd - Wysokie napięcie obwodu prawego czujnika położenia przedniego zawieszenia

 

Błedy wyskoczyły dlatego ze odłaczałes czujniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Dziś kolejne pare godzin rozpracowywania gdzie jest problem i zauważyłem że do tych dwóch cewek co są w tym bloku zaworów nie dochodzi prąd. Może kolego orientujesz się czy jest jakiś bezpiecznik od TLS-a?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

A więc, jako takiego bezpiecznika nie ma od TLS'a jedynie co mozna zrobic to przeskanować wiązkę prawdopodobie moze byc uszkodzona.

Mozna takze z ręki skalibrowac tls czyli gora dół i ustawic pozycje neutralna, ale to trzeba przesc w tryb diagnostyczny ciagnika.

w ostatecznosci serwis i sprawdzenie wiazki.  

zasilanie wiazki jest z tylu po lewej stronie, druga od lewej ona jest od tls

 

ps. sprawdz bezpieczniki 

F51

F24

F44

Edytowano przez Ziomal20084

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Sprawdziłem bezpieczniki, so dobre. Wiązke prszeszedłem od tych cewek z przodu aż do tyłu i nie znalazłem uszkodzenia. A może ktoś się orientuje jak przeprowadzić tą kalibracje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Cały czas pokazuje błąd że uszkodzony jest czujnik poziomowania. Wykrecilem go i sprawdziłem rezystancje oraz zasilanie na kablu i dla mnie wychodzi ze jest on sprawny.

Cały czas pokazuje błąd że uszkodzony jest czujnik poziomowania. Wykrecilem go i sprawdziłem rezystancje oraz zasilanie na kablu i dla mnie wychodzi ze jest on sprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kiler    16

A. Czujnik ciśnienia oleju osi TLS Plus

B. Akumulator z komorami pierścieniowymi: Działa w połączeniu z akumulatorami ciśnienia sprężania i odbiera olej, kiedy oś obniża się podczas jazdy na zboczu lub, gdy narzędzie jest podniesione. Blok sterowania (I) utrzymuje zawieszenie w położeniu środkowym, co jest monitorowane przez czujnik położenia (E). Położenie środkowe umożliwia komfortową jazdę i dobre osiągi we wszystkich warunkach obciążenia. 

C. Blok sterowania pierwszeństwa 2 (dostarcza olej do bloku sterowania (I), który uruchamia podnoszenie osi i opuszczanie)

D. Zespół sterujący przedniego podwozia (przetwarza sygnały wejściowe z czujnika ciśnienia (A) i czujnika położenia (E), a także dane w magistrali CAN, aby zapewnić przekazywanie odpowiednich sygnałów wyjściowych do elektrozaworów w bloku zaworów (I), które wzbudzają ruch osi)

E. Czujnik położenia osi - przekazuje sygnały wejściowe do sterownika

F. Dwa akumulatory ciśnienia umożliwiają działanie zawieszenia, odbierając olej, który przemieszcza się z siłowników, kiedy oś jest ściskana.

G. Cięgło Panharda (zatrzymuje ruch poprzeczny)

H. Siłowniki hydrauliczne umożliwiają pionowy ruch osi

I. Blok sterowania posiada dwa elektrozawory odpowiedzialne za dostarczanie oleju zarówno do części pierścieniowej, jak i do bocznego otworu siłownika, umożliwiając odpowiednio: podniesienie lub obniżenie zawieszenia. Sygnały wejściowe do elektrozaworu umożliwiają powrót osi do położenia centralnego, w każdej sytuacji

J. Sterownik oprogramowania SFA - oprogramowanie odczytuje sygnały wejściowe z czujnika położenia (E) i porównuje je ze znaną wartością dla położenia środkowego. W przypadku, gdy zmiana położenia jest wykrywana przez dłuższy czas, elektrozawory w bloku zaworów (I) wzbudzają się, by spowodować ruch siłownika w odpowiednim kierunku i znaleźć środek.

Pełny skok zawieszenia trwa zazwyczaj 1 sekundę, co pozwala, by układ miał czas rozróżnić typowe sygnały wejściowe dla warunków terenowych lub zmian poziomu. To zapobiega nadmiernemu reagowaniu.

Oprócz aktywnego wyśrodkowywania zawieszenia, układ TLS Plus John Deere przejmuje zmieniające się w sposób stały ciśnienie po stronie tłoczyska, wykorzystując układ zamkniętej pętli. Gdy zawieszenie reaguje z inną częstotliwością, która może ujemnie wpływać na komfort kierowcy, to układ dostraja ciśnienie po stronie tłoczyska, zmieniając sztywność sprężyny i poprawiając zachowywanie się układu w czasie jazdy.

post-10053-0-33018400-1421669836_thumb.jpg

Edytowano przez kiler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Gdzieś pogineły prądy. Po uruchomieniu ciągnika do cewek w bloku zaworów nie dochodzi prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Był mechanik i prubował naprawić tego tlsa lecz mu się nie udało, przeszedł w tryb diagnostyczny i prubował go ręcznie ustawić i nic. Przewody te co zasilają siłowniki drgaja przy ręcznym podnoszeniu lecz ciągnik się nie podnosi. Zostały sprawdzone cewki w bloku oraz prąd co do nich dochodzi- wszystko jest ok. Może ktoś się orientuje gdzie dalej szukać wady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
    • Przez Kuba1234444
      Witam mam pytanie dotyczące pracy silnika John Deere 6320 premium common rail
      pytanie dotyczy tego że za każdym razem jak odpalę ciągnik to na początku chodzi normalnie ale po około 10 min silnik nagle zaczyna pracować głośniej i bardziej klekocze
      co może byc tego przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj