Polecane posty

emtezecik    50

Witam wszystkich forumowiczow .
Wracając dzisiaj z pola zauwazylem lekkie latanie ciągnika na boki przy dużej prędkości  skrzynia 14/4 najwiekszy bieg .
okazało sie na podwórku ze lewe tylne koło wysuneło sie na zewnatrz < 3 cm trzymało się tylko ośki od piasty > rozmiar opon to 16,9 r 38 cudem zjechałęm do domu .
okazało sie że sruby piasty bardzo sie luzuja kilka razy w tym roku juz je dokrecalem do tego jedna sruba miała przeciągniety gwint , klin byl ok .
moje pytnie czemu sie tak dzieje zbyt ostra jazda po zakretach , slaby material srub czy moze cos innego ??
dodam ze robilem lozysko w tylnim moscie w tym roku - popekalo , a dokladnie rozwalila sie bieżnia i poszly kulki , zauwazylem tez ze z drugiej strony zaczyna juz cos latac prosze o porade czy zbyt raptownie chamuje i wszystko sie rozwala czy poprostu koncza sie elementy ekspolatacyjne . pozdrawiam i zamieszczam fotki

Edytowano przez emtezecik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomencki184    13

w swoim MTz też tak miałem wymień te sruby na nowe przegwintuj te otwory gdzie maja być te śruby, dobrze wszystko oczyszc z rdzy z piasty.ewentualnie możesz wymienić klin,i dobrze dokręć, chyba że jest piasta uszkodzona. Ale narpiew spróbuj tak jak ci radziłem na początek   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

u mnie też tak jest z lewej strony. posiadam mtz z drugiej ręki. z prawej zaś strony poprzedni właściciel też miał taki problem i po prostu przyspawal kawałek plaskownika


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja kupiłem nowy wkład z gwintowanymi otworami i nowe śruby wraz z podkładkami. Skręciłem wszystko na kleju do gwintów i już drugi rok trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czajens    3

Miałem to samo, dokręcanie z kołem nic nie dawało. Kupiłem 4 nowe śruby podkładki kuliste i sprężyste. Odkręciłem koło od piasty i piastę z osi. Wyczyściłem oś do metalicznego połysku grubym papierem ściernym. Piastę tak samo, sprawdziłem czy dobrze przylega do osi, czy nie ma zadziorów i czy gdzieś nie jest ubita. Składasz to i skręcasz przynajmniej półtora metrowym kluczem ile sił. U mnie tak trzyma już trzy lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokręcaj małymi krokami za każdym razem śrubę przeciwną tak by na każdej  czuć taki sam opór. Długa rura, klucz nasadowy. Płaskim nie ma szans tego dokręcić książkowo ma być 300 Nm..

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandazo    124

Przede wszystkim kup jeszcze mocny klej do gwintów i zakrec powinno pomoc chyba ze masz cos wyrobione i jest luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdź też podkładki sprężynowe. Jeśli stare mają zmiażdżone szpice nie spełniają już swojej roli.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

witam wczoraj miałem trochę czasu więc wziąłem się za lewe koło w mtz żeby wkońcu się nie zsuwalo rozkrecilem piaste i wyczyścilem ja . i w tej mniejszej części te ząbki które niby trzymaja koło znikły . i tu moje pytanie czy bez nich będzie trzymać czy kupić ta obejme nowa. kosztuje ok 50 zł więc nie duży wydatek . i jeszcze jedno pytanie czy można kupić grubszy klin?

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Klin nie pomoże zbyt wiele a nad wymiarowy może powodować luz na osi całej piasty więc lepiej kupic nowa , tym bardziej ze nie kosztuje wiele jak piszesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Koledze nie chodzi o klin tylko a ząbki wchodzące w wycięcia w półosi. W starszych był tam ślimak, w nowszych tylko ząbki.

One blokują koło tylko na czas dokręcania potem przestają pełnić swoją funkcję. Koło utrzymuje opór jaki jest pomiędzy piasta a półosią przez dokręcenie czterech śrub. Jeśli zsuwa ci się piasta z półosi szukaj pęknięć, sprawdź czy dolega do półosi całą płaszczyzną nie jest zowalizowane. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

witam wczoraj miałem trochę czasu więc wziąłem się za lewe koło w mtz żeby wkońcu się nie zsuwalo rozkrecilem piaste i wyczyścilem ja . i w tej mniejszej części te ząbki które niby trzymaja koło znikły . i tu moje pytanie czy bez nich będzie trzymać czy kupić ta obejme nowa. kosztuje ok 50 zł więc nie duży wydatek . i jeszcze jedno pytanie czy można kupić grubszy klin?

 

@seweryn ma racje te ząbki, czy tez ślimak, są  po to by ustawić koło w pożądanym rozstawie i nie ganiać go podczas dokręcania. Bardzo ważne jest dokładne oczyszczenie piast i osi, oraz gwintów na śrubach i w piastach. Dopiero tak przygotowane elementy skręca się korzystając z kleju, leżeli choć trochę rdzy, brudu pozostanie to po pewnym czasie to dziadostwo się rozjedzie.

 


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Tak samo jeśli nie zaciska się na półosi całą powierzchnią to jak byś nie dowalił to wykolebie. Możesz spróbować posadzić to na kleju do łożysk. Może pomoże. Jak nie to kombinować. Tokarz i wyprowadzić powierzchnie dolegania do powierzchni półosi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

jutro spróbuje i poprzymierzam . więc według was nie warto kupować nowego elementu ze względu na brak tych zabkow. A co do kleju do lozysk to nie miałem jeszcze z nim do czynienia czy jak się nim pmsmaruje to nie będzie problemu z oderwaniem ?


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Jak kupisz czerwony to będziesz miał problem (za to trzyma elegancko), przy niebieskim żadnego, ale obydwa wystarczy podgrzać by puściły.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2350

czerwony i niebieski to chyba jest klej do śrub a mi chodzi do łożysk chyba ze to ten sam


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

A to sorry nie wiedziałem jak mi się zdarzy kleić łożysko, to używam tych do śrub z lenistwa.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj