KrzysztofKalisz

łańcuchy boczne podnosnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

witam serdecznie. mam pytanie, ma może ktoś patent aby przerobić mocowania łańcuchów bocznych od podniosnika? chodzi mi o to aby nie były przykrecane do zwojnic :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek24567    0

możesz zamiast łańcuchów, założyć  na ciegła  element który będzie je odpychał od szyny zaczepowej. Ten element będziesz musiał sam wykonać (bo chyba nic takiego nie kupisz) , może to być śruba którą wkręcając będziesz regulował wychył cięgieł. Skąd pomysł na taką przeróbkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Ja od dłuższego czasu korzystam z mojego "patentu" i jestem bardzo zadowolony, Władek chodzi w rotacyjnej i pługu obrotowym, agregacie i nic się nie dzieje. Trochę to kosztowało pracy i kasy ale jest OK i spokoj ze zwolnicami, ółańcuchy zawsze równo napięte. Odradzam mocowania do zwrotnic!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek10220    1

Ja też niedługo będę u siebie to przerabiał bo jedna śruba mi już urwała się w zwolnicy. Tak myślałem aby pod spodem ciągnika do tych mocowań od ramion zamocować profil a na końcu płaskowniki i na nich łańcuchy. W jednym władku tak mam. Jak nie zapomnę to w sobotę zrobie zdjęcie jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Myślę, że profil może być za słaby. Mam w takim stylu zrobine zaczepy do łańcuchów razem z zaczepem polowym, zrobione z ceownika 100mm, bardzo mocne. Ja tego nie używam bo po pierwsze ciężkie, po drugie obniża mi prześwit a Władek często chodził w przyczepie samozbierającej i przy wjeździe na pryzmę był poprostu za niski i się zaczepiał. Jest na dolnym ustawieniu i tak musi być. Jeśli ktoś zainteresowany mogę sprzedać ten kompletny zaczep. W tej chwili nie mam zdjęć, musialbym zaczep odgrzebać w garażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Zdjecia mojego ,,patentu,, i zaczepu na sprzedaż. Oczywiście elementy wykonane są z odpowiednio twardej stali nie Chińskiej ,,plasteliny,, Tokarz ma trochę pracy, całość pasowana indywidualnie.

post-85787-0-13418300-1416935069_thumb.jpg

post-85787-0-01978500-1416935147_thumb.jpg

post-85787-0-51293300-1416935221_thumb.jpg

post-85787-0-48603100-1416935383_thumb.jpg

post-85787-0-97697800-1416935434_thumb.jpg

Edytowano przez slawek99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie sławku. czy matujac zaczep z zdjęcia numer 2, dam rady zalozyc zaczep dolny? a patent z zdjęcia 3 bardzo obniża traktor? bo widzę że dość to takie sprytny i możliwe do szybkiego utworzenia :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Mój patent ze zdjęcia 2 w najmniejszym stopniu nie koliduje z założeniem zaczepu dolnego do tego służą te krótkie bolce tylne, dopasowane do otworów w zaczepie- zdejmowanie czy zakładanie zaczepu wymaga tylko odkręcenia nakrętki i wycofania bolca.Nie przeszkadza rownież do zamontowania wyparć do przedniego pługa do śniegu. Według mnie to najlepsze rozwiązanie - sprawdzone i nie obniża prześwitu.

Jeśli chodzi o ten zaczep z 3 zdjęcia to on jest bardzo solidny i ciężki. Ja kupiłem ciągnik z tym i górnym zaczepem, jednak u mnie nie sprawdził się wogóle. Przy niskim ustawieniu i oponach 11,2 / chodziło o wysokość wjazdu do garażu/ znacznie obniżal prześwit od dołu, coś około 15 cm, a do tego ten ceownik stanowił SOLIDNĄ zaporę poprzeczną. O wieździe na pryzmę kiszonki nie było mowy, ale nawet w polu nie raz się zawiesiłem czy to wiosną w siewniku nawozu czy w opryskiwaczu. Nie mówiąć o pługu. Ja już go nie założę. Może przy wysokim ustawieniu się sprawdzi. Jest do sprzedania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy istnieje możliwość zakupu gdzieś tego zaczep z zdjęcia 2? z tego co widzę nie jest dużo roboty ale jestem studentem więc w domu jestem tylko na weekend :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

"nie jest dużo roboty"- pewnie byś się zdziwił, całość wykonana z gatunkowej stali. Swego czasu robiłem takie, w okolicy kilkanaście Władków na tym jeździ. Obecnie nie mam tokarza ''Pana Kazia'' i pojedyńcze zamówienie nie jest do zrobienia w miarę tanio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no sprawa jest jeszcze nie ruszona, z powodu braku czasu :'( niby wolne bo święta ale do pracy zarobkowej sie chodziło :-) przez ten czas naprawilem tylko pochwy i zwojnice, bo były popękane, szpilki nie trzymały itp. założenia to to pora będzie i zaczep wkońcu robić :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i prace prawie zakonczone xD dlugo mi to zajęło no ale wszystko zrobione xD jeszcze poskladac do konca i powinno byc xD sposob wykonania mam podobny jak slawek99 ale badziej prowizoryczny :-) postaram sie jutro porobic jakies fotki a w niedzielr wrzucic :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Upsssssssss.

Zbytnio się nie wysiliłeś, czy ten Twój wyrób będzie skuteczny - szczerze wątpię. Spawy będą tylko frukać, bo są na zrywanie, to one są za wszystko odpowiedzialne a to kółko też nie jast za mocno przyspawane.

U mnie spawy masz na ciągnięcie a za całość odpowiadają płaskowniki z otworami no i oczywiście bolce z odpowiedniego materiału nie śruby M22 / chyba/ Sory, że tak Ci pojechałem ale nie raz krytyka powoduje dalszą mobilizację.

 

P/S. Właśnie ostatnio robiłem gościowi takie jak są u mnie, bardzo zadowolony jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem ze tk byle jak bo na szybko :-) tak duzo znow naszym wladziem sie nie robi. rotacyjna czy cos chodzi przy ursucie 30, u wladzia takie lekkie sprawy :-) zreszta, pozyjemy, zobaczymy :-) hyhyhy xD moze akurat wypali xD jak nie to bedziemy cos przerabiac xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Według mnie to nie jest najlepsze rozwiązanie. Mieliśmy kiedyś podobnie zrobione i powyrywało te dwie śruby wkręcane w skrzynię. Nie wiem czemu bronicie się przed uchwytem mocowanym do zwolnicy. Zrobiłem tak i już kilka lat zero problemów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Ja miałem w swoim Władku przez 34 lata zamontowane łańcuchy boczne do zwolnic i przez ten okres nic złego się nie wydarzyło. Jednakże podczas remontu skrzyni w ubiegłym roku naszło mnie żeby Władzia obniżyć i tu już mocowanie do zwolnic się nie sprawdza, bo nie jest w osi z cięgnami. W takim wypadku patent kolegi sławek99 jest dobrym rozwiązaniem i myślę, że te dwie śruby wkręcane w korpus nie powinny się wyrwać, bo pozostałe cztery musiały by podzielić ich los. Sam muszę teraz coś podobnego zmajstrować, bo wiosna tuż tuż.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Według mnie to nie jest najlepsze rozwiązanie. Mieliśmy kiedyś podobnie zrobione i powyrywało te dwie śruby wkręcane w skrzynię. Nie wiem czemu bronicie się przed uchwytem mocowanym do zwolnicy. Zrobiłem tak i już kilka lat zero problemów.

Opisz więcej w jakich okolicznościach doszło do wyrwania tych śrub / oczywiście tam są dwie śruby chyba M16 i cztery M14 a odlew mocowania nie ma możliwości wygięcia najwyżej pęknie/

Nie wiem jak miałeś zrobione te wsporniki, ale napewno nie tak jak u mnie, jest tu kilka szczegółów, które decydują o spełnieniu założonego zadania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

W sumie to faktycznie było nieco inaczej bo u nas uchwyt był mocowany tylko na te dwie śruby i co jakiś czas te śruby popuszczały aż w końcu pozrywał się gwint na nich.

Są też uchwyty przykręcane do zwolnic przy niskim ustawieniu.

Ja zrobiłem uchwyty mocowane do zwolnic i są tylko na dwie śruby ale dodatkowo dałem płaskownik wzmacniający przykręcony do śruby mocującej ramkę zaczepu dolnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj