Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy


69 odpowiedzi na ten temat

#21 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 29 styczeń 2014 - 08:06

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy może zacznij od sparawdzenia płynu ,bo już tu wcześniej ktoś nalał płynu do spryskiwaczy i miał te same objawy. Ważny jest też temostat w szczególności drożność otworka odpowietrzającego ( zamienniki polskiej produkcji nie posiadają go i też wywala płyn)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Dzisiaj, 17:21
  •  

#22 Share Wozny186

Wozny186

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2014 - 14:52

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy przed zakupem zetor chodził na wodzie więc wymieniałem sam w nim wszystkie węże termostat i pompę wody. Cały układ był czyszczony i zalany Petrygo. Ale głowice trzeba planować jak w samochodzie prawda? Ile może to trwać? Chodzi o demontaż i montaż głowic bo planowanie to już inna bajka.

#23 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 29 styczeń 2014 - 21:12

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Zależy od czego ta uszczelka puściła jak słaba jakość to tylko wymiana uszczelki a jak nie równa głowica to trzeba planować. wymiana uszczelki jak ktoś ma pojęcie to z godzinę do 2 max

#24 Share kozulek2

kozulek2

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 29 styczeń 2014 - 21:54

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy

Raczej wszystkie będziesz musiał głowice odkręcić bo jak kiedy wszystko idzie do środka a reszta to jak kolega powyżej napisał.

no raczej nie koniecznie ;)
w takim przypadku ja robię tak ;
zdejmuje pasek klinowy z pompy wody ,wtedy woda stoi i dobrze widac kiedy przedmuch ustąpi
następnie odkręcam dekle od klawiatury i kolejno podpieram zawory( podkładamy np. jednogroszówkę miedzy trzonek zaworu a dzwigienke ) ,najpierw na pierwszym cylindrze i odpalam żeby sprawdzic czy nie dmucha - jak dalej to samo to następny ... i tak łatwo sprawdzic która konkretnie uszczelka walnięta przez wykluczenie sprężania na danym cylindrze

niektórzy wola odkręcac wszystkie na raz razem z kolektorami , ja akurat nie .

#25 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 29 styczeń 2014 - 22:57

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Ewentualnie można prysnąć wodą z płynem do mycia i przypatrywać się uważnie spod którego się wydobywają bańki. Zdejmowanie wszystkich głowic nie jest konieczne, ale dobrze jest poluzować wszystkie szpilki od kolektorów, ponieważ później przy składaniu łatwiej trafić na otwory zdejmowanej głowicy.

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#26 Share Wozny186

Wozny186

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2014 - 11:06

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Ale u mnie niema przedmuchów tylko wywala płyn więc jeżeli to uszczelka to na zewnątrz nie zobaczę nic. Bo przedmuch jak będzie to pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym. Czyli muszę ściągać wszystkie głowice. Dziś jadę po części. Co dokładnie muszę kupić? Wiem że uszczelki pod głowice uszczelki pod kolektory uszczelki pod dekle zaworowe ale coś jeszcze? Np szpilki czy śruby głowicy? W aucie zalecają wymiane szpilek bo gwinty się uciągają Nie wiem jak w ciągniku.

#27 Share kozulek2

kozulek2

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 30 styczeń 2014 - 11:16

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy przeczytaj jeszcze raz co napisałem , zaobserwujesz w chłodnicy (nie na zewnątrz ) że bańki powietrza ustąpią (przy zdjętym pasku dobrze to widac bo płyn chłodniczy nie jest tłoczony przez pompkę) i to będzie znak że własnie ta a nie inna głowica ma przedmuch do kanału wodnego (wewnątrz) :blink:

Edytowany przez kozulek2, 30 styczeń 2014 - 11:20.


#28 Share Wozny186

Wozny186

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2014 - 11:22

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Teraz zrozumiałem. Masz racje.Tak zrobię. A potrzebuje jeszcze jakieś części poza wymienionymi wyżej?

#29 Share kozulek2

kozulek2

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 30 styczeń 2014 - 11:27

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy szpilki wymieniam jak są przeciągnięte gwinty - jak już to kup nowe nakrętki ...jak są dobre to nie ma sensu ... wszystko zależy ile razy było już odkręcane i czy nie za mocno... może się jeszcze okazac że masz dziurę w cylindrze albo pęknięcie.

Edytowany przez kozulek2, 30 styczeń 2014 - 11:31.


#30 Share Wozny186

Wozny186

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 styczeń 2014 - 15:11

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Mam nadzieję że cylindry są ok bo czas roboty i koszta sporo pójdą w górę. Ale tego i tak nie sprawdzę dopóki nie ściągnę głowic.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Dzisiaj, 17:21
  •  

#31 Share patryk22134

patryk22134

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gołaszyn
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze te z lat PGR i nowe

Napisany 03 luty 2014 - 18:58

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy jak ściągniesz głowice to dokładnie obejrzyj górną część każdej tulei bo jak będzie w górnej części pęknięta to kompresja na danym tłoku będzie wywalać ci płyn bo jak by była niżej pęknięta czyli tam gdzie pracują pierścienie to woda by szła do oleju sprawdź i daj znać co było przyczyną

#32 Share Wozny186

Wozny186

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2014 - 20:41

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Jak tylko pogoda będzie na tyle przyjazna i czas pozwoli to się za to biorę. Na razie nie mam czasu bo są inne rzeczy do zrobienia a zetor i tak jest puki co rezerwowym ciągnikiem przy odśnieżaniu (Intensywne opady bądź jak c-385 odmówił by posłuszeństwa i nie zapalił choć jeszcze się to nie zdarzyło) Dlatego jak będę miał czas i pewne 3 dni bez opadów i mrozu to się za to wezmę. Puki co kupiłem uszczelki pod głowice i będę zamawiał pod kolektory. Pod głowice kupiłem jakieś z silikonem i 1,5 mm bo podobno do turbo tylko 1,5 idą.

#33 Share Dewro

Dewro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LHR

Napisany 03 luty 2014 - 21:09

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Mógłby ktoś obeznany w temacie potwierdzić to, że do turbo idą tylko uszczelki 1.5mm? Na przyszłość taka wiedza mogłaby mi się przydać, również i innym posiadaczom tych ciągników.
Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

#34 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 03 luty 2014 - 22:13

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy nie prawda ze 1.5 ida do turbo , im ciensza uszczelka tym wiekszy stopien sprezania , ja tylko 1.2 zakladam jak remonty robie ...

#35 Share DAREK

DAREK

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów

Napisany 04 luty 2014 - 08:41

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy padre mylisz się .Mam katalog serii 3320-7340Turbo i do tego ostatniego przewidziana jest tylko uszczelka 1.5mm. Co do innych, większych modeli (serii URIII) można ,zgodnie z katalogiem , montować 1,2 oraz 1,5 mm.
Odnośnie montażu wyłącznie cieńszych uszczelek póki co masz pewnie szczęście ,że nie doszło do kolizji z tłokiem ,bo każdorazowa decyzja co do wyboru grubości uszczelki , powinna być poprzedzona pomiarem wysokości tłoka w GMP. Do jednego silnika mogą być użyte usczelki róznej grubości ( Instrukcja napraw ciągników Zetor 52-7711).
Co do wywalnia płynu to dość często (szczególnie jak miałeś zalany wodą) bywa w tych Zetorach ,że tuleja ma wżery przechodzące na wylot i kompresja łącznie z olejem idzie do układu chłodzenia ( miałem już 2 takie przypadki).

Edytowany przez DAREK, 04 luty 2014 - 08:48.


#36 Share Wozny186

Wozny186

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2014 - 16:56

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Wiem o takiej możliwości ale u mnie płyn jest czysty. Nie widać w nim oleju dlatego mam cichą nadzieję że wystarczy uszczelki zmienić. A co do grubości uszczelek to zgadza się że czym cieńsza tym większy stopień sprężania ale w silniku wolnossącym a jak się zakłada turbo to przeważnie trzeba silnik odprężyć żeby miał mniejsze sprężanie bo żadna uszczelka tego nie wytrzyma. Piszę na podstawie samochodów ale silnik to silnik. U mnie turbo było oryginalnie więc nic kombinować nie muszę.

Dziś zrobiłem test czyli zwaliłem pasek od pompy wody dolałem płynu pod korek i odpaliłem traktor i niestety głowice do góry bo co jakiś czas pojawia się bańka z powietrzem. Sprawdziłem jeszcze raz i olej jest czysty , płyn również czysty. w poniedziałek jak pogoda dopisze i części dojadą to ściągam głowice i mam nadzieje że wymiana uszczelek pomoże.

Edytowany przez Wozny186, 08 luty 2014 - 01:08.


#37 Share Wozny186

Wozny186

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2014 - 21:49

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Dziś zdjąłem głowice i zawiozłem do planowania. Mają zrobić kompleksowo z czyszczeniem i sprawdzeniem szczelności. Uszczelki wyglądają na całe i to mnie martwi bo może się okazać że jednak tulej pękła bądź ma już wżery na wylot. Zastanawia mnie jeszcze jedno czy tuleje mają wystawać ponad blok? bo u mnie wystają tak na oko to jakiś 1mm każda. i wewnątrz od góry każda ma nagar jakieś 1,5cm tak jakby tłok nie dochodził do samej góry. To jest normalne? Tak ma być? Pierwszy raz w życiu ściągałem głowice i nie wiem jak to wszystko ma wyglądać. A wolę dopytać niż dwa razy robić to samo.

Napisałem posta pod postem żeby temat podskoczył do góry bo potrzebuje pilnie odpowiedzi. Jutro jak zrobią głowice to chciałbym to składać.

Edytowany przez Wozny186, 19 luty 2014 - 21:51.


#38 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 19 luty 2014 - 22:34

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy :P ,tak ma byc , ciekawe jak dasz sobie rade z zalozeniem glowic-kolejnosc dokrecania ,masz klucz dynamometryczny, ustawienie zaworow[szczelinomierz]
zobacz czy tuleje sa bardzo zdarte i jak duzy jest prog-tam gdzie nie ma nagaru :D [nie moge sie powstrzymac] bo moze sie okazac potrzebny remont.
tuleje od zetora sa bardzo grube i watpie zeby mogly peknac-chyba ze byl przegrzany.lub juz nie sa oryginalne. wtedy rozne cuda moga sie zdazyc,

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#39 Share Wozny186

Wozny186

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2014 - 00:08

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Jacus. Jestem człowiekiem który z mechaniką miał trochę do czynienia ale głównie auta i podstawowe naprawy jeżeli chodzi o praktykę. Teorii mam dużo więcej i zawsze najpierw dużo czytam a później robię. Klucz kupuję jutro bo mam już 4 ciągniki i kilka samochodów więc się przyda. Mógłbym się pożyczyć od zaprzyjaźnionego mechanika ale takich rzeczy się nie pożyczam i sam też nikomu nie pożyczam. Na pewno nie kupię profesjonalnego za 500 czy 1000zł ale chciałbym na to przeznaczyć jakieś 300zł. Zobaczymy co trafię. W miarę potrzeb wyposażam warsztat dzięki czemu staję się coraz bardziej samowystarczalny. Co do mojej teorii i zetora to zakupiłem już instrukcję napraw i nawet ją przeczytałem (a nie tylko kupiłem) Wiem że głowice dokręca się etapami i dokręcaniem krzyżowym momentem 166-177nm więc planuję dokręcać najpierw 50nm -100nm-140nm-170nm choć czytałem na forum że niektórzy dokręcają nawet 200nm żeby mieć spokój i nie poprawiać po kilku czy kilkunastu mth. Z zaworami problemu też nie widzę bo to już robiłem (chociażby w maluchu) czyli mijanka na 1 ustawiam na 4 mijanka na 4 ustawiam na 1 mijanka na 2 ustawiam na 3 i mijanka na 3 ustawiam na 2. I tu też mondra książka mówi że luz zaworowy ustawiamy na 0,25 mm tak na ssącym jak i na wydechu a na forum wyczytałem że ustawiają 0,25 na ssącym i 0,30 na wydechowym. Więcej problemów z głowicami raczej nie będzie i myślę że szybko się z nimi uporam oraz że nic więcej nie wyjdzie. szczelinomierz również mam z resztą nawet kilka i kupiłem również nowy a kosztował całe 11zł. Uszczelki wszystkie nowe podkładki miedziane pod przelew nowe szpilki są ok ale podkładki i nakrętki głowicy nowe.
Co do tulej to obawiam się o nie bo ciągnik kupiłem w listopadzie więc nie znam jego historii i nie wiem czy był przegrzany czy nie czy tuleje były robione czy nie. Wiem że jak go kupiłem to jeździł na wodzie ale nie wiem jak długo. Ja od razu wymieniłem pompę wody termostat korek i wszystkie węże oraz zalałem petrygo. Wodę wyrzucił już podczas oględzin ale wtedy powiedzieli mi że oni jeżdżą na wodzie a że listopad to spuszczają i jak zalewają to pod korek więc musi nadmiar wyrzucić fakt faktem ciągnikiem wróciłem jakieś 40-50km na kołach i temperatura cały czas była w normie a jak to w transporcie cały czas na wysokich obrotach.

Dzięki wielkie za odpowiedź co do tulej czy mają wystawać oraz za zainteresowanie tematem i chęć pomocy. Jak coś jeszcze miałbym sprawdzić czy zrobić przed montażem głowic bardzo proszę o informację.

Mam jeszcze jedno pytanie czy ma znaczenie którą stroną zakładam uszczelkę pod głowicę? Bo obie wyglądają identycznie ale sam ten pierścień na tłoka z jednej strony jest grubszy. czy to ma znaczenie?

Dziś dzwoniłem do zakładu który planuje mi głowice. I dowiedziałem się że 3 są gotowe a czwarta jest pęknięta. Więc już mam przyczynę wyrzucania płynu. Zamówiłem nową głowicę. I znów mam pytanie czy jak się ma nową głowicę to też trzeba ją planować czy mogę ją założyć bez planowania? I co z tymi uszczelkami głowicy? Ma znaczenie którą stroną je się zakłada?

Edytowany przez Wozny186, 20 luty 2014 - 20:41.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy Dzisiaj, 17:21
  •  

#40 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 20 luty 2014 - 22:13

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy no to przeczytaj jeszcze raz dokladnie instrukcje napraw tam jest opisane ktora strona sie ja zaklada[pamiec jest zawodna ale chyba szersza do dolu a jak ma napisy to nimi do gory
przy dzisiejszej jakosci czesci to lepiej splanowac, jak zalozylem do 3 p najprawdopodobniej indyjska to pozniej tokarz stwierdzil ze jeszcze takiego zeliwa nie widzial.
tez niedawno kupilem 7745 t-silnik byl robiony. jak to najprosciej stwierdzic patrzysz po papierowych uszczelkach i szukasz silikonu , albo klucz 16 w reke [jesli ciagnik to anglik] i szukasz wymienianych srub i nakretek.

buk, humor ,seks ,rokendrol.


Podobne tematy