OPTIMUS29

Zetor 7211 i pochodne- wyganianie płynu z chłodnicy

Polecane posty

OPTIMUS29    0

Witam

Zaczęło się od tego że od jakiegoś czasu zbierało się ciśnienie w chłodnicy i gdy odkręcałem kurek od chłodnicy to tak jak bym odkręcał gazowana wodę i przez chwilę słychać było bulgotanie. Dzisiaj jednak podczas lekkich prac zauważyłem że wylewa się woda rurką od nadmiaru więc zgasiłem ciągnik i odkręciłem kurek od chodnicy a z niego po porostu fontanna wody. Wywalił z 6 litrów. Woda była letnia. Zalałem ponownie chłodnicę woda i znowu ta sama historia wystarczyło ze silnik wejdzie na na wyższe obroty i powróci do normalnych tyle że nie w takiej ilości ale widać ze woda wylewa się przez kurek.

Postanowiłem zrobić takie doświadczenie:

uruchomiłem zimny silnik i zostawiłem go na niskich obrotach po kilku minutach znowu zaczęła się wylewać woda.Gdy opadała to z chłodnicy było widać wydostający się biały dym.

Taki sam dym wydostawał się już od jakiegoś czasu z odmy na na dobrze rozgrzanym silniku. Obecnie wydostaje się już gdy wskaźnik pokazuje temp 60 stopni i jest go więcej niż zwykle . Dodatkowo ciągnik od jakiegoś czasu na niskich obrotach pracuje nie równo(przygasa) ale to jest wina wtrysków przynajmniej ja tak uważam. Proszę o informacje dotyczące przyczyny tych wszystkich zjawisk .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo coś nie tak z głowicą. miałem to samo w c360 tylko to było po remoncie silnika, a wziąłem głowice po planowaniu i się okazało że ktoś źle ją zrobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

prawdopodobnie uszczelka, może też być tulej luźna albo pęknięta. Ja przy ursusie 360 miałem to samo na 4 tłoku była uszczellka walnięta i tulej luźna. Pod tulej podłożyliśmy 2 takie specialne miedziane podkładki i jest teraz ok. a zdejmowałeś przy nim kiedyś głowice już?

Edytowano przez szymon1089

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jak miałeś zalany układ chłodzenia wodą to mo w tulejach mogły pojawić się wżery aż na wylot , co jest dość często spotykane w tych ciągnikach . Miałem takie same objawy w swoim tamtego roku .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

ja w c360 mialem tuleje peknieta i bylo to samo co u ciebie...objawy identyczne tylko jak dymem daje to uszczelki koniec...rada od razu szarp wszystkie glowice i wymieniaj bo jak widac czas na nie nadszedl

Edytowano przez padre1989

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mano    255

w mojej 60 były identyczne objawy, woda była wydmuchiwana z chłodnicy okazało się że była pęknięta głowica na 3 cylindrze kupiłem nową i problem rozwiązany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OPTIMUS29    0

Witam

Minęło sporo czasu od tego gdy pojawił się problem z tym wyrzucaniem wody wymiana tych uszczelek była zaplanowana na zimę ale nie było zbytnio czasu i dopiero teraz z tatą wzięliśmy się z rozwiązanie tego problemu i zostały ściągnięte wszystkie 4 głowice ale pod żadna nie była pęknięta uszczelka wszystkie wyglądają ok i co teraz ? gdzie szukać przyczyny ? bo po wiosennych pracach wygląda to tak że jak jest zimny to po na wolnych obrotach pcha wodę ile tylko może jak się już trochę rozgrzeje to jest lepiej bo wyrzuca niedużą ilość tej wody i widać że od czasu do czasu banka powietrza w chłodnicy gdy chodzi na wolnych obrotach. Nie wiem co z tym i gdzie właśnie szukać tej przyczyny że wyrzuca wodę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

Ale gdy już odkręciłeś głowice to chyba zmieniłeś uszczelki pod głowicą? - bo z ostatniego postu nie wynika to dość jasno

To, że uszczelki wyglądają na dobre nie oznacza że ich stan jest właśnie taki. Powinieneś oddać głowice do spr. - któraś może być krzywa;pęknięta

Pisałeś że z odmy wydostaje się dym... ten silnik raczej kończy swój żywot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedizetor56    95

ja bym mu zapodal nowe komplety naprawcze,zregenerowal glowice,pompe i nowe końcowki.pare lat by pochodzil.takie moje zdanie,


Zetor Team.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz11441    0

Mam takie same objawy i nie wiem co zrobic. Tuleje nowe, głowica planowana, daliśmy ją do sprawdzenie i okazało sie że dobra, termostat takze sprawdzalismy. I co moze być tego przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michaloz3    0

Witam

Mam ten sam problem z wydmuchiwaniem wody przez chłodnice. Ja w ten sposób sprawdziłem na której głowicy jest przedmuch. A wiec odkręcam kolektor wodny, w głowicach znajduje się woda, uruchamiam silnik. Z głowic wylewa się woda. Natomiast z pierwszej głowicy od strony chłodnicy wylewa się woda z burzynami. Głowice zawiozłem do wymiany gniazd i splanowania. Po czym została sprawdzona na szczelność. Wszystko dobrze. Dziś składam głowice i problem pojawia się ten sam.

 

Proszę po podpowiedz co może być przyczyną wydmuchiwania wody ?


zetor 7211
ursus C-360
atv 150cc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

Podejżewam uszczelkę pod głowicą. Da się sprawdzić którą głowicę trzeba podnosić czy trzeba wszystkie. Płyn i olej czyste tylko wywala płyn i idą bańki powietrza. Przez to nie działa nagrzewnica. silnik nie łapie temperatury po nagrzaniu trzyma okolice 80 stopni. Nigdy nie wymieniałem uszczelki pod głowicą. Dużo z tym roboty? Trzeba potem ustawiać coś na znaki tak jak w aucie rozrząd czy ściągam planuje nowe uszczelki i skręcam? Oczywiście wiem że odpowiednim momentem i odpowiednia kolejność. Teorię znam tylko praktyki brak. Pomoże ktoś czy diagnoza trafna oraz jak to zrobić żeby nie narobić sobie kłopotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Na 99% to uszczelka, nic nie trzeba ustawiać na znaki odkręcasz wyjmujesz wymieniasz i przykręcasz, tylko zawory pożnie musisz posprawdzać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Raczej wszystkie będziesz musiał głowice odkręcić bo jak kiedy wszystko idzie do środka a reszta to jak kolega powyżej napisał.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

może zacznij od sparawdzenia płynu ,bo już tu wcześniej ktoś nalał płynu do spryskiwaczy i miał te same objawy. Ważny jest też temostat w szczególności drożność otworka odpowietrzającego ( zamienniki polskiej produkcji nie posiadają go i też wywala płyn)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wozny186    0

przed zakupem zetor chodził na wodzie więc wymieniałem sam w nim wszystkie węże termostat i pompę wody. Cały układ był czyszczony i zalany Petrygo. Ale głowice trzeba planować jak w samochodzie prawda? Ile może to trwać? Chodzi o demontaż i montaż głowic bo planowanie to już inna bajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

Zależy od czego ta uszczelka puściła jak słaba jakość to tylko wymiana uszczelki a jak nie równa głowica to trzeba planować. wymiana uszczelki jak ktoś ma pojęcie to z godzinę do 2 max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

Raczej wszystkie będziesz musiał głowice odkręcić bo jak kiedy wszystko idzie do środka a reszta to jak kolega powyżej napisał.

no raczej nie koniecznie ;)

w takim przypadku ja robię tak ;

zdejmuje pasek klinowy z pompy wody ,wtedy woda stoi i dobrze widac kiedy przedmuch ustąpi

następnie odkręcam dekle od klawiatury i kolejno podpieram zawory( podkładamy np. jednogroszówkę miedzy trzonek zaworu a dzwigienke ) ,najpierw na pierwszym cylindrze i odpalam żeby sprawdzic czy nie dmucha - jak dalej to samo to następny ... i tak łatwo sprawdzic która konkretnie uszczelka walnięta przez wykluczenie sprężania na danym cylindrze

 

niektórzy wola odkręcac wszystkie na raz razem z kolektorami , ja akurat nie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Ewentualnie można prysnąć wodą z płynem do mycia i przypatrywać się uważnie spod którego się wydobywają bańki. Zdejmowanie wszystkich głowic nie jest konieczne, ale dobrze jest poluzować wszystkie szpilki od kolektorów, ponieważ później przy składaniu łatwiej trafić na otwory zdejmowanej głowicy.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj