Skocz do zawartości

Zdjęcie

Nagły ubytek oleju


32 odpowiedzi na ten temat

#1 Share fineasz007

fineasz007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2014 - 12:07

Nagły ubytek oleju Witam,
Wczoraj zakupiliśmy Ursusa C-385A jako ciągnik pomocniczy w gospodarstwie. Wszystko, podczas oględzin kilka dni wcześniej, u poprzedniego właściciela grało jak należy. Wycieków oleju nie było, jedynie pompa paliwowa była mokra, ale widząc to, wiedzieliśmy na co się piszemy i od razu była przeznaczona do regeneracji. Ciągnik sprężanie miał, ze względu na słaby akumulator był odpalony poprzez szarpnięcie. Wcześniej pracował na wodzie, ale my preferujemy płyn, toteż wczoraj podczas odbioru już zalewaliśmy Petrygo. Niestety było zimno i prawdopodobnie w niektórych miejscach przyłapało wodę, więc płyn nie chciał bezproblemowo przelecieć przez wszystkie korki supustowe. Wstawliśmy go więc do obory, żeby złapał szybciej temperaturę. Cały czas silnik pracował, a my monitorowaliśmy poziom cieczy w chłodnicy. Gdy wszystkie kanały udrożniły się i leciało z kraników, zostawiliśmy ciągnik na dworze, gdzie jeszcze przez pól godziny sobie perkotał. Po załatwieniu formalności zaczęła się akcja dojazdu do domu, około 60km. Kilka razy w około silnika zrobiło się niebiesko w drodze, jakby wypalało się paliwo, które podczas napełniania zbiornika wyciekło. Na szczęście dojechaliśmy bez przygód, jednak dzisiaj po nocy miarka oleju ledwo sięgała, gdzie przed jazdą był optymalny poziom. Mało tego, tłumik cały upaćkany był olejem. Zastanawia mnie jedynie, co poszło nie tak, skoro podczas oględzin jeździłem, wszystko było sprawne, ciągnik nie był zachlapany, jedynie kapało z pompy paliwowej, a teraz taki numer? Dodam, że poprzedni właściciel zalewał go ciepłą wodą, a nie jak my płynem. Domyslam się, że czeka nas wydatek około 5tys. na remont silnika. Jednak chciałbym zapytać, co myślicie o całej sytuacji?

Pozdrawiam
Fineasz007

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nagły ubytek oleju Dzisiaj, 19:51
  •  

#2 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 21 styczeń 2014 - 12:52

Nagły ubytek oleju po co od razu tysiące na remont?? masz czasu do wiosny, to rozbierz silnik ( głowica, miska) i po prostu przejrzyj go. jeśli tuleje są jeszcze w dobrym stanie to wystarczy wymienic pierścienie( bo może jeszcze poprzedni właściciel zdążył go przymrozić lub przytrzeć i pierścienie się skończyły) . A przy okazji zerkniesz na panewki , czy kwalifikują się do wymiany czy nie. Ewentualnie głowice do sprawdzenia daj... jeśli to bedzie tylko wina pierścieni to w 2 się zamkniesz razem z remontem pompy...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#3 Share fineasz007

fineasz007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2014 - 13:50

Nagły ubytek oleju Na pewno przyjrzymy się silnikowi, jednak zasanawiam się, czy to wynikło z naszej winy, czy wada ukryta, bądź coś wydarzyło się przez nieuwagę, ponieważ kilka dni wcześniej było w porządku.

#4 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 21 styczeń 2014 - 13:59

Nagły ubytek oleju jeszcze możesz go odpalić i poczekac az się rozgrzeje , bo wtedy może być tak, że po prostu silnik nie jest szczelny i któryś symeryng lib uszczelka wyrzuca olej..

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#5 Share fineasz007

fineasz007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2014 - 14:02

Nagły ubytek oleju Poczekamy aż zrobi się cieplej w garażu i zabieramy się za remont, nie miałem do czynienia z większym Ursusem wcześniej, ale czytałem, że zadbana C-385A potrafi się odwdzięczyć. Mam nadzieję, że ta po dopieszczeniu nie będzie gorsza. :)

#6 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2014 - 15:38

Nagły ubytek oleju Jeśli silnik gubi olej na którymś uszczelniaczu (np: na wale korbowym od strony sprzęgła), to smarowidłem w kolektorze wydechowym może być nie koniecznie olej, lecz nieprzepalona ropa. Silnik może po rozgrzaniu np: podpierać zawory i tracić spręż na którymś garnku. Albo wtryski leją i nie przepala. A jak gdzieś pod górkę temperatury złapał to i pojawiły się niebieskie obłoki.

Ale jeśli to nie ropa to cóż- sekcja zwłok pokarze czemu silnik ma taki apetyt na olej ;) Poza nieszczelnościami, zużytymi pierścieniami i prowadnicami zaworów, przychodzą mi jeszcze 2 możliwości konsumpcji oleju:
Nie jechałeś może z włączoną sprężarką? Jak sprężarka jest w lichym stanie to też lubi wciągnąć oliwy. :)
No i pompa wtryskowa ze smarowaniem z obiegu silnika (jeśli masz takową) - trochę wciągnie przez sekcje, trochę wycieknie i też się może kosmiczny ubytek oleju zrobić.


Pierwsza seria tzw. "zerówka"- czyli c385, c385A, 1201 i 1204, mają to do siebie, że długo służą i jest je ciężko zajeździć przy normalnej eksploatacji. Moim zdaniem są dużo lepiej wykonane od ich odpowiedników z drugiej modernizacji (91X, 101X, 122X, 1614), o modelach z lat 90'tych nie wspominając. Podobnie jak z 4011 i ostatnimi wypustami c360,





#7 Share fineasz007

fineasz007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2014 - 18:37

Nagły ubytek oleju @Stefano1, mokra ciecz na tłumiku nie pachnie jak olej napędowy, a raczej jak silnikowy. Raczej to on był niestety winowajcą niebieskich obłoków, gdyż wszystko trafiało jakby w kolektor wydechowy. Trochę mnie zaintrygowałeś kwestią sprężarki, niestety nie mam pojęcia, czy jechałem na włączonej, ponieważ nie zapytałem o to poprzedniego właściciela (Wypadło mi z głowy.). Na początku miałem podejrzenia, że przewód przy niej jest pęknięty, bo spora ilość oleju była na chłodnicy i robiło wszystko wrażenie, jakby wentylator go rozrzucał. Jednak tak drastyczny ubytek oleju (Był między min. a max. - teraz ledwo sięgał miarki.) jakoś przekreślił tę wizję. Swoją drogą, przez prawie 3h jazdy mogło się wychlapać prawie 3l oleju. Co do pompy, to nie mam pojęcia jaka się znajduje w moim ciągniku. Dzięki ogromniaste za pomysł ze sprężarką! :) W jakim położeniu powinna być wyłączona, jeśli mógłbyś powiedzieć?

#8 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2014 - 20:50

Nagły ubytek oleju Raz się z czymś takim spotkałem, ale to traumatyczne wspomnienie. Kiedyś za "dzieciaka" załatwiłem silnik w 80''tce przez sprężarkę. Ojciec wrócił z młyna, podczepił talerzówkę no i "młody" (Ja :) ) pojechał ściernisko taranować. Sprężarki zapomniał wyłączyć (a miała tendencje do intensywnego zasysania oleju), wyssała prawie cały olej i skończyło się na obróconej panewce :) Wprost nieprawdopodobne, ale prawdziwe. B)

A wyłącza się w moim c385 do góry, a w 912 znajomego do dołu... Jak w Twoim- nie wiem :) Poluzuj przy sprężarce przewód idący do butli i zobacz, czy tłoczy powietrze. Albo zerknij po prostu co słychać w odolejaczu (taki zbiorniczek z nakrętką na motylek od spodu. Po prawej stronie, pod kabiną)


Może głupie pytanie, ale: zaglądałeś może do chłodnicy, czy nie ma tam oleju? :)

Edytowany przez Stefano1, 21 styczeń 2014 - 20:51.


#9 Share fineasz007

fineasz007

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2014 - 20:54

Nagły ubytek oleju Czyli teoretycznie opcja jest, aby sprężarka miała apetyt na olej, ale czy nie powinna wtedy wyrzucać go poprzez odolejacz? Na nim nie było motylka u mnie w ciągniku, a nie zwróciłem teraz uwagi, czy jest mokry. Dźwignię na pewno mam w pozycji równoległej z ziemią, więc wychodzi chyba na to, że była włączona. :) Jeśli to byłaby przyczyna, byłbym niezmiernie szczęśliwy.

NIestety do chłodnicy nie zaglądałem. :)

Edytowany przez fineasz007, 21 styczeń 2014 - 21:25.


#10 Share MarkoPolo93

MarkoPolo93

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 07:46

Nagły ubytek oleju Witam zainteresował mnie ten przypadek. Mam taki sam problem w mojej 385 wyrzuca mi olej kolektorem wydechowym. Jakieś pół roku temu stało się to samo to od razu wydarłem tłoki nowe pierścienie i było ok przestało pluć olejem teraz pojawił się ten sam problem nie wiem co to może być dalej pierścienie?? I mam jeszcze pytanie ten wyciek na kolektor pojawia się podczas transportu zastanawia mnie to czy może to być nie spalone paliwo wyrzucone?? pompa wtryski nowe.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nagły ubytek oleju Dzisiaj, 19:51
  •  

#11 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 styczeń 2014 - 18:23

Nagły ubytek oleju Albo któryś wtryskiwacz leje,albo nie docierałeś silnika.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#12 Share MarkoPolo93

MarkoPolo93

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 18:30

Nagły ubytek oleju silnik docierałem po pierwszym razie gdy założyłem pierścienie nowe to stał i pukał także tego moge być pewny że to nie przez to że nie docierałem musi być inna przyczyna. Dodam że gdy podepnę pługi i w pole to w orce nic się nie dzieje w agregacie to samo nic nie wyrzuca tylko podczas lekkiego transportu.

#13 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 23 styczeń 2014 - 18:40

Nagły ubytek oleju No właśnie nie docierałeś silnika.Takie pyrkanie na postoju to nie jest docieranie silnika.W instrukcji masz napisane jak należy docierać silnik.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#14 Share MarkoPolo93

MarkoPolo93

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 19:11

Nagły ubytek oleju Weź proszę Cię skoro mówię że docierałem to docierałem wiem na czym polega docieranie ciągnika może źle się wyraziłem w poście powyżej że tylko pukał. Gdybym nie umiał i nie wiedział co to docieranie ciągnika to tyle remontów co przeprowadziłem w mojej okolicy to żaden ciągnik by nie jeździł a jak na razie daje radę i maszyny pracują cały czas

#15 Share muflon19

muflon19

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów

Napisany 23 styczeń 2014 - 19:21

Nagły ubytek oleju Kolego wyżej może ci pierścienie popękały albo prowadnice w głowicach. Skoro wychodzi to tylko w lekkiej pracy to na moje końcówka któraś leje.

#16 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2014 - 19:40

Nagły ubytek oleju Docieranie, to taka normalna eksploatacja z uwzględnieniem niższej sprawności silnika. W instrukcji jest to opisane tak trochę idiotoodpornie, (chyba z myślą o PGRach :) ) ale śmiało zaraz po remoncie można, a nawet należy zapiąć pług i kitować po ramę, korzystając często z maksymalnych obrotów. Byle temperatury pilnować. Inaczej silnik tłokowy nie uzyska gładzi cylindrycznej. Można jeździć delikatnie i 1000mth, a i tak tuleje z pierścieniami, dotrą się dopiero gdy silnik "dostanie po d*pie". ;)

#17 Share MarkoPolo93

MarkoPolo93

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2014 - 08:15

Nagły ubytek oleju To może powiedzmy tak docieranie sobie odpuśćmy bo wiem że to nie tego wina macie pomysły co to może być?? Wtryski gdyby lały to przy ciężkiej robocie by chyba kopcił na czarno bo by miał dużą dawkę.

#18 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 24 styczeń 2014 - 09:49

Nagły ubytek oleju miałem taki przypadek w 1224 , że podczas ciężkich prac nie brała oleju a w lekkich brała po litrze dziennie... okazało się że ostatni tłok (pierwszy od kabiny) był już zdarty, wymieniłem jeden zestaw oraz wszystkie pierścienie na reszcie tłoków i problem znikł...

@stefano, mój wujek tez tak raz zrobił jak ty... i skutek był tego zatarł się zawór, i oczywiście się urwał i narobił spustoszenia ... i kapitalaka od nowa... więc, powodzenia przy docieraniu...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#19 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2014 - 20:49

Nagły ubytek oleju FINN- przeanalizuj dokładnie siły działające na pierścienie tłokowe, to zrozumiesz o co chodzi. ;) Dlaczego twierdzisz, że zawór urwał się z powodu pracy niedotartego silnika pod obciążeniem, a nie, na skutek spieprzenia czegoś przy naprawie?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Nagły ubytek oleju Dzisiaj, 19:51
  •  

#20 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2014 - 21:55

Nagły ubytek oleju

miałem taki przypadek w 1224 , że podczas ciężkich prac nie brała oleju a w lekkich brała po litrze dziennie... okazało się że ostatni tłok (pierwszy od kabiny) był już zdarty, wymieniłem jeden zestaw oraz wszystkie pierścienie na reszcie tłoków i problem znikł...

@stefano, mój wujek tez tak raz zrobił jak ty... i skutek był tego zatarł się zawór, i oczywiście się urwał i narobił spustoszenia ... i kapitalaka od nowa... więc, powodzenia przy docieraniu...

A miałeś termostat założony w tym silniku że ostatni garnek się wykończył.

Podobne tematy ubytek oleju