Skocz do zawartości

Zdjęcie

Instalacja paliwowa C-360 3P


8 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Marmur911

Marmur911

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2014 - 16:51

Instalacja paliwowa C-360 3P

Odpowietrzanie 3p to temat stary jak świat ... mam mimo to pytanie, mój cudowny sprzęt zgasł w czasie orki, nie dałem rady go na polu uruchomić, więc go zacholowałem na podwórko, okazuje się, że wyskoczył przewód od pompki zasilającej do filtra paliwa, był tam zerwany już wcześniej gwint, więc wymieniłem pokrywę filtra, po próbach pompowania okazuje się, że pompa zasilająca ma jakiś problem, pompowanie ręczne ani kręcenie silnikiem nie powoduje napełniania filtra, zastanawiające jest to, że po odkręceniu wężyka doprowadzającego paliwo z baku nie płynie z niego paliwo, dopiero po przekręceniu go w dół coś tam leci, ale nie jest to jakaś wielka struga.

Dodam, że pompka zasilająca jak i filtr wstępny i główny były wymienione może miesiąc temu, w filterku wstępnym są paprochy i denerwujący mnie bąbelek powietrza.

Ma ktoś jakiś pomysł co z tym czynić ? Rozbierać pompkę i próbować czyścić zaworki ?

Z góry dzięki za pomoc.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Instalacja paliwowa C-360 3P Dzisiaj, 05:18
  •  

#2 Share romek6340

romek6340

    Zetor Team

  • Members
  • PipPipPip
  • 2432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ryki- Lubelskie
  • Zainteresowania:Lotnictwo, motoryzacja, sport
    a rolnictwo jako hobby ;)

Napisany 12 listopad 2014 - 17:13

Instalacja paliwowa C-360 3P

Czekaj... To na początek, jak rozumiem paliwo nie chce Ci lecieć bezpośrednio ze zbiornika? Innej opcji nie ma jak syf w zbiorniku. Wiele tego nie trzeba i się zapycha. Możliwe, że w kraniku pod zbiornikiem jest sitko i mogło się przypchać albo nawet sam kranik paliwa nie puszcza. Zacznij od tego i najlepiej przedmuchaj dobrze ten wężyk i zobaczysz czy coś się zmieni. W filterku wstępnym ( znaczy odstojniku) powinna być u góry śruba do odpowietrzania go. Jak odkręcisz to paliwo powinno samo napłynąć jak już z wężykiem się uporasz. A najlepszym sposobem na odpowietrzenie przy odpalaniu jest poluzowanie śrub na wtryskiwaczach i kręcenie rozrusznikiem aż pokaże się paliwo.


Sprzedam Kombajn Bizon Z056, 1989 r. Szczegóły PW

Zapraszam na stronę:

https://www.facebook...razospbrzeziny/


#3 Share daremw

daremw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2506 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, Wysokie Mazowieckie
  • Zainteresowania:wszystko co związane z rolnictweem

Napisany 12 listopad 2014 - 17:15

Instalacja paliwowa C-360 3P

posprawdzaj najbardziej banalne sprawy, może syf w zbiorniku i nie da rady ciągnąć paliwa z niego.

kolejna opcja to może uszczelki nie założyłeś pod przewód (w obudowę pompki- nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba powinna tam być walcowa gumowa)

nie wiem jak montowałeś pompkę ale niektórzy robią to na silikon i czasami może to być problemem :)

albo najlepsze co się przytrafiło sąsiadowi na polu i czego nigdy nie miał, godzinę się zastanawiał i przy mnie dopiero się kapnął że zaworek pod zbiornikiem przymknął się sam hehe



#4 Share Marmur911

Marmur911

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2014 - 17:43

Instalacja paliwowa C-360 3P

Bezpośrednio ze zbiornika płynie, ale na wysokości pompki już samo z siebie niezbyt chce płynąć, może to kwestia ilości paliwa w zbiorniku ? mam tam ok 15l na chwilę obecną.

Co do filtra wstępnego chodziło mi o taki "filtr" na przewód :)

Uszczelka jest na 100%, z tego co pamiętam jakaś taka śmieszna jest.

A co do strumienia z baku, powinien on być jakiś bardzo intensywny ? u mnie tak jakoś słabo leci, więc to możliwe, że jest syf ...

 

 

 


Edytowany przez Marmur911, 12 listopad 2014 - 17:50.


#5 Share Piotrek1975

Piotrek1975

    ROLNIK.PL

  • Members
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska/WZW
  • Zainteresowania:Bydło rasa Simentalska,boks, uprawa ziemi.

Napisany 12 listopad 2014 - 18:55

Instalacja paliwowa C-360 3P

Zawsze zaczynaj od zbiornika, musi dobrze lecieć, wiem bo sam sie wtym grzebie od 7 lat. W tym filterku na wężu też może masz jakiś syf i po ptokach,

 

Odkręć przewód od odstojnika który idzie od pompki i pompuj jak nie tryska paliwo to masz masz niedrożnośc przewodu i musisz tu szukać, odkręć kranik, ja mam nad nim sitko i tez mogło się zapchac brudem. Ja zawsze zaczynam od baku.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Instalacja paliwowa C-360 3P Dzisiaj, 05:18
  •  

#6 Share jonkszi

jonkszi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opatów, Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:KPK KUMURUN,, Gniotsa nie złamiotsa"
    Technika rolnicza i nie tylko.

Napisany 12 listopad 2014 - 19:04

Instalacja paliwowa C-360 3P

Wyczyść syf ze zbironka dobrze. Kup i załóż taki mały filterek wstepny przed tą pompką  taki mały http://allegro.pl/fi...4740971281.html i założ nową pompkę bo najprawdobodobniej masz pod którymś zaworkiem syf.(a to cholerstwo nie bardzo da sie wyjąć(ja jakims cudem miałem igłe ze świerka a raz miałem ziarenko jeczmienia.) Jesli uszczelniałeś filtr to odpowietrz go i spróbuj odpalić.



#7 Share daremw

daremw

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2506 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, Wysokie Mazowieckie
  • Zainteresowania:wszystko co związane z rolnictweem

Napisany 12 listopad 2014 - 19:26

Instalacja paliwowa C-360 3P

Bezpośrednio ze zbiornika płynie, ale na wysokości pompki już samo z siebie niezbyt chce płynąć, może to kwestia ilości paliwa w zbiorniku ? mam tam ok 15l na chwilę obecną.

Co do filtra wstępnego chodziło mi o taki "filtr" na przewód :)

Uszczelka jest na 100%, z tego co pamiętam jakaś taka śmieszna jest.

A co do strumienia z baku, powinien on być jakiś bardzo intensywny ? u mnie tak jakoś słabo leci, więc to możliwe, że jest syf ...

nie ważne czy płynie na wysokości pompki czy jak opuścisz, aby było drożne, jak opuścisz i leci swobodnie- powiedzy litr na minutę to znaczy że drożne i tyle, jak podniesiesz wyżej od poziomu paliwa w zbiorniku to logiczne że nie będzie lecieć (podstawy fizyki- zasada naczyń połączonych). jak mówisz o bąbelku w filtrze wstępnym to one tak mają że ten bąbel ciężko zlikwidować (nie wiem czemu) ale polecam wejście do filterka podnieść do góry a wyjście analogicznie skierować w dół, podobna sytuacja robiła mi się w kombajnie i po postoju miał problem z odpaleniem a jak odwróciłem ten filterek (jak to mówisz wstępny) zaczął odpalać bez problemu nawet po kilku miesiącach przerwy (wcześniej problem po pół godziny) a pamiętajmy że 3p jest dużo bardziej delikatny na jakiekolwiek nieszczelności i jakikolwiek dostęp powietrza w układzie paliwowym, również na taki błąkający się bąbelek

 

 



#8 Share bazalt50

bazalt50

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogórze jasielskie

Napisany 12 listopad 2014 - 23:26

Instalacja paliwowa C-360 3P

1. Jeżeli masz szczelny korek zbiornika paliwa, możesz mieć zatkane odpowietrzenie zbiornika. Silnik spala paliwo, ale jeżeli korek nie wpuszcza powietrza do zbiornika to po pewnym czasie torzy się podciśnienie, i ciągnik w pracy słabnie. A po dłuższym postoju to podciśnienie może wyssać paliwo z przewodów spowrotem do zbiornika.

2. dalej - tak jak koledzy pisali wyżej.

3. W pompce ręcznej, w miejścu wkręcenia przewodu od zbiornika, oryginalnie jest coś jakby przewiercona stalowa kulka. Wystarczy, że lekko się obróci i blokuje przepływ paliwa przez pompkę. Bywa, że zamyka przepływ paliwa całkowicie. Ja u siebie wywaliłem tę kulkę, i zmieniłem końcówkę przewodu, bo po wywaleniu tej kulki nie idzie uszczelnić oryginalnej rurki.

4. W pomce ręcznej są zaworki (tam to jest precyzja!). Wystarczy że pod zaworek ssący dostanie się paproszek wielkości połowy ziarnka maku, i już będą kłopoty, nie uzyskasz żadnego ciśnienia.

5. Mogła również rozerwać się w pompce przepona.

A tak przy okazji - ja również mam problem z paliwem w 3P - wywaliło mi przy pompie wtryskowej uszczelkę pod tym dekielkiem z boku pompy. Nie miałem orygynalnej uszczelki, więc najpierw wyciąłem z papieru, położyłem na Hermetyku - przepuszczała.

Wyciąłem z (krążelit? - materiał z którego są fabryczne uszczelki) - położyłem na silikonie olejoodpornym - przepuszczała.

W końcu wyczyściłem do białego metalu, odtłuściłem, położyłem Poxipol. I nadal łzawi. Jak to uszczelnić skutecznie???

Druga sprawa - puszcza mi paliwo na pierwszym wtryskiwaczu od baku, na złączce rurki przelewowej z powrotem do filtra. Na 8 sztuk tej dwustronnej śrubki, którą mocuje się szynę przelewową, ani jedna sztuka nie trzymała, Zauważyłem, że zupełnie inny skok gwintu jest we wtryskiwaczu, a inny w tych nieszczęsnych śrubkach. Mało - są miękkie jakby były z cyny. No - zwyczajnie -już mnie trafia.

Poradzicie coś?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Instalacja paliwowa C-360 3P Dzisiaj, 05:18
  •  

#9 Share Marmur911

Marmur911

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2014 - 20:52

Instalacja paliwowa C-360 3P

Nie wiem właściwie dlaczego, ale udało mi się uruchomić sprzęta, syf w baku faktycznie był, ale niewielki wyczyściłem, ciekawe jest to, że na wyjściu z pompki zasilającej ta gumowa uszczelka byłą tak śmiesznie wepchnięta w kanalik, że paliwo ledwo płynęło, nie wiem jak to się stało .... Najważniejsze, że operacja się udała, jedynie lekko cieknie coś na filtrze, może mi się uszczelka gdzieś podwinęła

Dzięki za pomoc

 

Druga sprawa - puszcza mi paliwo na pierwszym wtryskiwaczu od baku, na złączce rurki przelewowej z powrotem do filtra

Pod nakrętką od przelewu jest taka malutka uszczelka na przewodzie, może sparciała ?



Podobne tematy