Skocz do zawartości

Zdjęcie

Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy


3 odpowiedzi na ten temat

#1 Share mrc1005

mrc1005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 153 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:EPI

Napisany 08 listopad 2014 - 10:46

Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy

Witam,

 

Jak wygląda w waszym przypadku praca ciągnikami w odniesieniu do obrotów (obr. max katalogowych) przy ciężkich pracach (orka, siewy, agregaty). Zwracacie uwagę na ekonomiczność. W moim przypadku dla c-330 przy maksymalnych obrotach 2200 staram się pracować w zakresie 1600-1700 obr. ze względu na najmniejsze spalanie. Tylko dla kosiarki rotacyjnej ze względu na obroty elementu tnącego trzymam ponad 2000. 75% obrotów max katalogowych wydają mi się najbardziej stosowne ze względu na trwałość silnika, żeby go nie katować.

Jakie jest wasze zdanie w tym temacie ?

 

Pozdrawiam



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy Dzisiaj, 23:05
  •  

#2 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 08 listopad 2014 - 14:37

Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy

każdy ciągnik, czy to stary czy to nowy powinien pracować na ekonomicznych obrotach. w zależności od specyfikacji technicznej... To samo tyczy się starych ursusów...  ja nie przekraczam 1800 w 1224 turbo ani w 914 bo wtedy te ciągniki sa na prawde ekonomiczne( jesli chodzi o godzinowe spalanie ) ... no i obroty silnika to jedno... ale wielu zapomina o cisnieniu w kołach... ja nie przekraczam 1,5 atm w tylnich  a w przednich to nawet 1.2( 1224) bo z turem to wiadomo... max 2 ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy Dzisiaj, 23:05
  •  

#3 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2014 - 11:04

Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy

Trzeba jeszcze zauważyć, że jednostkowe zużycie paliwa, które jest najmniejsze w średnim przedziale obrotów (np. 1700-1900), dotyczy generowanej mocy (kW). Oznacza to, że spalanie to mnoży się razy ilość kW generowanej mocy na danych obrotach. Moc ta jest zmienna na różnych obrotach. Dlatego też na niskich obrotach spalanie ogólne (godzinowe) jest prawie identyczne ze spalaniem na obrotach np. 1800.

Tu jest to zobrazowane:

http://pliki.farmer.pl/i/02/05/70/020570_800.jpg

Jeśli przy obciążeniu będzie się pracować na niskich obrotach, to silnik może być bardziej obciążony niż na średnich obrotach i wtedy z racji zwiększonego obciążenia jednostkowe zużycie jest wysokie i w konsekwencji silnik spali więcej paliwa. Dlatego lepiej pracować na średnich obrotach przy mniejszym obciążeniu silnika niż na niskich obr. przy zwiększonym obciążeniu.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy Dzisiaj, 23:05
  •  

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy Dzisiaj, 23:05
  •  

#4 Share wacus1990

wacus1990

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 30 lipiec 2016 - 18:59

Obroty silnika a spalanie i ekonomiczność pracy

Finn a zmniejszasz ciśnienie w kołach w oponach radialnych czy diagonalnych ? Bo w diagonalnych chyba nie można za dużo zmniejszać ciśnienia żeby się jej nie niszczyć.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy obrotymoment obrotowy moc spalanie paliwo ciągnik praca on

Tylko na agroFakt.pl: Szkodniki glebowe: co im smakuje? zobacz »