Skocz do zawartości

Zdjęcie

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift


26 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Karror830

Karror830

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2014 - 18:19

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

Witam 

Zakladam taki temat poniewaz wiele osob przesiada się z mechanicznych polskich, czechoslowackich lub zssr-owskich skrzyn na zachodnie. Sam przesiadlem sie Z7245 i czasami ma się dylematy, Wiadomo ze tu najwazniejsza sprawa jest dbanie o olej, nie mieszanie, nie pozyczanie przyczep po calej wiosce uzywajac przy tym hydrauliki.. 

 

Mam kilka pytan, inni tez niech zadaja pytania, a osoby ktore maja wieksza wiedze na tamat tych skrzyn niech podpowiedza jak powinno sie uzytkowac. 

1.Np podczas orki zimowej, na jakich polbiegach powinnosie jezdzic? Czy jest roznica jak jade na 2 biegu i 4 polbiegu a 3 biegu i 1 polbiegu? Predkosc zblizona, obroty zblizone lecz skrzynia glosniej wyje? to znak ze bardziej sie cos zuzywa np tarczki? 

2. Czy sa jakies najodpowiedniejsze obroty do zmiany polbiegow? Orka zimowa startuje z 2 biegu i 1 polbiegu i stopniowo dokladam polbiegi, dlaczego czasami sa wieksze szarpniecia a czasami zmienia sie plynnie? To oznaka ze niedlugo bedzie skrzynia do remontu? 

3. Co oznacza sytuacja: ciagnik na biegu, rewers w pozycji neutrallnej, oborty 1500 i zmieniam polbiego, slychac uderzenia, najwiecej przy zmianie na 4 polbieg? 

4. Na uwrociach ciagnik powinno sie zatrzymywac do 0 i zmieniac kierunek jazdy? czy ciagnik przy predkosci 3km/h moze zmienic kierunek jazdy, robie tak,szarpniec nie ma aleniewiem czy nie jest to szkodliwe? Np CS150 znajomego musi zatrzymac sie 0 aby zmienic kierunek jazdy

5. Jakie powinno sie trzymac obroty dla tych skrzyn?

 

  

 

 


Edytowany przez Karror830, 04 listopad 2014 - 18:20.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift Dzisiaj, 06:15
  •  

#2 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 04 listopad 2014 - 18:47

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

1.   to, że na różnych biegach głośniej wyje nie oznacza, że się coś zużywa, a już na pewno nie tarczki bo one są zaciśnięte i nic tam nie pracuje. Poprostu tryby mają różne prędkości i to dobre ucho wychwyci. Tym bym się nie martwił

2.  cóż to skrzynie do najbardziej kulturalnych nie należą jeśli chodzi o zmianę półbiegów i tak miały od nowości, tak też ma jego następca MX, a nawet bardziej czasem aż głową odrzuca do tyłu i jest tak jak mówisz raz potrafi płynnie zmienić, a raz szarpnie. Tym też bym się nie martwił chyba, że zdecydowanie szarpnięcia są potężne. Raczej obroty większego znaczenia nie mają, zresztą musisz sam wypróbować.

3. Te uderzenia to norma w tych modelach taką mają konstrukcją koszy sprzęgłowych od półbiegów bo to stamtąd te odgłosy są , nawet mówią że jak wyraźnie słychać stuknięcia to jest dobre ciśnienie na koszach.

4. instrukcja mówi, że nie trzeba się zatrzymać do zera ale lepiej tak zrobić w wiekowych już ciągnikach bo to są jednak duuże przeciążenia

5 . Obroty takie jak ci odpowiadają



#3 Share Karror830

Karror830

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 listopad 2014 - 21:29

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

A jezeli ciagnik wyposazaony jest w rewers elektrohydrauliczny to czy uzywanie sprzegla szkodzi? Jezdzac z ciezkim sprzetem na gorzystym terenie wole powoli ruszyc aby nie zrywalo przodu, ogolnie unikac takich sytuacji nawet jezeli niema potrzeby uzycia sprzegla.



#4 Share mati00733

mati00733

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 147 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj War-Maz,Olecko
  • Zainteresowania:Maszyny,Komputery,Motory

Napisany 04 listopad 2014 - 21:43

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

generalnie,sprzeglo w takich ciagnikach sluzy tylko i wylacznie do precyzyjnego podjezdzania,np podczas podczepiania maszyn



#5 Share grego

grego

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1909 postów
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 05 listopad 2014 - 07:13

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

  w tych ciągnikach sprzęgło i rewers to jest jedno i to samo, jeden kosz jedne tarcze poprostu pedałem uruchamiamy zaciskanie tarcz w rewersie i skoro ten wytrzymuje zmianę kierunków nawet bez zatrzymania to i wytrzyma jak się łagodniej to zrobi, bez obawy. Ja bardzo dużo używam nożnego sprzęgła bo inaczej to większość maszyn bym pourywał np. sianie agregatem bo nie wyobrażam sobie aby na 3 biegu wrzucić rewers z takim ciężarem na zaoranym nierównym polu tym bardziej, że do tyłu jedzie chyba nawet szybciej niż do przodu.


Edytowany przez grego, 05 listopad 2014 - 09:02.


#6 Share arturekk

arturekk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 05 listopad 2014 - 21:42

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

witam pytania które zadał kolega i odpowiedział drugi kolega sa wręcz cudowne

niestety w moim przypadku po jakimś czasie półbiegi wyskakują  smigam teraz z agregatem talerzowym 4m na 2/4 1600/1700 obrotów i tak sądze że jak się olej dobrze rozgrzeje zaczyna wyskakiwać wczasie nawrotów 2/2--2/1 w zależności od nierówności i niskich obrotach 700/800 obrotów też potrafi wyskoczyć pytanie brzmi czy to już czas na -pompę?, tarczki i uszczelnienia .ewętalnie jakie czujniki  


witam pytania które zadał kolega i odpowiedział drugi kolega sa wręcz cudowne

niestety w moim przypadku po jakimś czasie półbiegi wyskakują  smigam teraz z agregatem talerzowym 4m na 2/4 1600/1700 obrotów i tak sądze że jak się olej dobrze rozgrzeje zaczyna wyskakiwać wczasie nawrotów 2/2--2/1 w zależności od nierówności i niskich obrotach 700/800 obrotów też potrafi wyskoczyć pytanie brzmi czy to już czas na -pompę?, tarczki i uszczelnienia .ewętalnie jakie czujniki  

 

case 5150

 jak go kupowałem wezwałem serwis case by sprawdzili ciśnienie na skrzyni bo na wyjściu chydraulicznym potrafie sam zmierzyć miał 180 i na skrzyni fachowcy stwierdzili 180a potem wymieniłem wszystkie płyny i filtry niestety w pracach letnich nic nie pokazał niepokojącego dopiero teraz przy orkach ,i talerzowaniu  
 



#7 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 listopad 2014 - 09:43

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

z tego co wyczytałem to masz rewers z pozycja neutralną czyli do zmiany kierunku jazdy nie potrzebne jest sprzegło ale kierunki zmieniał bym przy zerowej predkosci. co do odgłosów skrzyni to im wyższy pół bieg tym głosniej tak już jest. co do remontu i wyskakujących półbiegów? zapala sie kontrolka z trybem z lewej strony kierownicy? możesz to dokładniej opisac co sie dzieje?



#8 Share Karror830

Karror830

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 listopad 2014 - 18:04

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

Tez macie w swoich case ze czasami po kilkudniowym postoju, po odpaleniu zapali sie zolty trybik od skrzyni? moge odpalic po calej nocy i wszystko jest ok, a po weekendzie czasami zapali sie trybik, po jednym wcisnieciu sprzegla wszysto jest ok.

Co do rewersu moge zmienic kierunek z zatrzymaniem do 0 calkowicie nie uzywajac sprzegla mam wersje z pozycja neutralna..

Ciekawi mnie czym rozni sie wersja z pozycja neutralna od tej przod/tyl. To tylko kwestia w sterowaniu czy sa roznice w budowie koszy ?


Edytowany przez Karror830, 11 listopad 2014 - 18:05.


#9 Share arturekk

arturekk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 11 listopad 2014 - 22:29

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

z tego co wyczytałem to masz rewers z pozycja neutralną czyli do zmiany kierunku jazdy nie potrzebne jest sprzegło ale kierunki zmieniał bym przy zerowej predkosci. co do odgłosów skrzyni to im wyższy pół bieg tym głosniej tak już jest. co do remontu i wyskakujących półbiegów? zapala sie kontrolka z trybem z lewej strony kierownicy? możesz to dokładniej opisac co sie dzieje?

 

witam

pod dobrym obciążeniu tak ze się dobrze rozgrzeje olej to co jakiś czas po prostu wyskakuje ze można sobie głowę o szybe rozwalić   nie ma reguły bo na uwrociach gdzi używam 1/2 wolne zwrocie bo sa wiekrzsze nierówności a na hakach jest 3 tony i też wyskakuje a sprawdziłem po skończonej robocie ciśnienie 150 a przed 180-90 i znalazłem jeden kabek wyrwany z czujnika przy pompie od dołu  



#10 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2014 - 21:00

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

150 na rozgrzanym to mało jest 190 na zimnym też mało . instrukcja napraw podaje 230 bar i tyle jest u mnie , a na rozgrzanym 200b. przez pewien czas mysłałem że pompa do regeneracji bo było o 30 bar niższe ale okazało sie sie że po wymianie filtra za słabo dokreciłem go i zasysał powietrze a odkryłem to przy odpaleniu ciagnika przez chwile sączył sie olej dokreciłem i jest ok cisnienie wporzo. po objawach w twoim case mysle że pompa sie konczy i bedzie rozłaczac półbiegi i załaczac niespodziewanie gdy pompa wytworzy odpowiednie cisnienie.  u mnie siadły uszczelniacze na koszu i mam 2i 4 półbieg tylko jesli przełaczam na 1 albo3 ciągnik nawet na postoju odczuwa obciążenie podjedzie troche zapala sie trybik zółty co oznacza w tym przypadku za małe cisnienie na koszu i rozłacza go po wcisnieciu sprzegła znów pojedzie ale nie uzywam ich. co do kabelka urwanego przy pompie to ja tez mam urwany (po oprysku rzepaku) i zastanawiam sie czy to też może miec jakis wpływ na skrzynie ? moze i tak spróbuj przylutowac ja u siebie nie dam rady bu urwały sie tak że nie ma do czego lutowac.

karror830 ten trybik sygnalizuje bład zwiazany ze sprzegłem skrzynia półbiegami zależy ile razy mrygnie po odpaleniu trzymając wcisniete sprzęgło. policz. u mnie zaczął sie tez zapalac aż wkoncu dwa pół biegi przepadły przy orce.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift Dzisiaj, 06:15
  •  

#11 Share Karror830

Karror830

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2014 - 21:44

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

Odpalic bez sprzegla i jesli swieci to wcisnac? Trzymajac sprzeglo liczyc? Z tego co zauwazylem to po wcisnieciu kontrolka gasnie, lecz od razu puszczalem sprzeglo. Teraz zwroce uwage. 



#12 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2014 - 17:57

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

wcisnąc sprzęgło odpalic ciąglke trzymając i liczyc ile razy mignie kontrolka zawiele to nie powie ale zawsze cos



#13 Share arturekk

arturekk

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów

Napisany 13 listopad 2014 - 19:35

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

a co znaczy 6 mrugnięć



#14 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2014 - 14:14

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

6 mrugnięc oznacza brak cisnienia od sprzęgła albo jest kilka ciśnien jednocześnie na module powershiftu - sprawdz okablowanie i uziemienie zaworów sterujących power sfiftu- he ale jezeli ciagnik jeżdzi to lepiej nic nie kombinuj posprawdzaj tylko czy nie masz obluzowanych kabli



#15 Share rafyo

rafyo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Nakła n/Not , kuj-pom

Napisany 16 listopad 2014 - 16:50

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

Benny widze ze sie orientujesz dosyc co do skrzyni w 5150. Mam zamiar takiego kupic ale nie wiem z ktora skrzynia lepszy. Szukac starszego z 2 wajchami czy lepiej takiego co ma 1 wajche od biegów i  ten guzik do polbiegow. Na zdrowy rozum i mniej elektroniki tym lepiej no ale wygoda tez sie liczy.


Edytowany przez rafyo, 16 listopad 2014 - 16:51.


#16 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2014 - 18:58

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

skrzynia jest taka sama dokładnie. ta z przyciskami w gałce rózni sie tylko wybieraczem pólbiegów w 1 i w 2 przypadku wybierane są elektrycznie wajchą bądz przyciskiem. to kwestia gustu. te z przyciskami są rocznikowo młodsze napewno ale co do ich stanu to kwestia indywidualna



#17 Share Karror830

Karror830

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2014 - 19:27

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

U mnie jak wczesniej pisalem takze zapala się trybik po odpaleniu. Powcisnieciu sprzegla 5 razy zaswieci kontrolka. 



#18 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2014 - 10:30

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

5 mrugniec - to znaczy że na którymś z czterch półbiegów nie jest wykrywane cisnienie wyjsciowe ze sprzegła. przyczyny tego moga byc nastepujące uszkodzona wiazka elektryczna pomiedzy modułem powershift a zaworami sterującymi power shift. 2 powolna reakcja cewki ps 3zblokowany mechanicznie zawór określonego półbiegu. 4 wadliwa cewka tak podaje instrukcja ja obstawiałbym wiazke i zasniedziałe styki bądz zbyt luznepolączenia jezeli ciagnik jezdzi.



#19 Share Karror830

Karror830

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2014 - 20:45

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

Ciagnik jezdzi bez zadnego szwanku, wszystko dziala. Powiedz kolego gdzie znajduja sie te wiazki? Kolo akumulatora czy pod kabiną z tylu?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift Dzisiaj, 06:15
  •  

#20 Share BENNY82

BENNY82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 668 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 listopad 2014 - 20:18

Case 5150 uzytkowanie skrzyni powershift

wiazka ta idzie od modułu powershiftu to taka skrzyneczka ukryta pod panelem z prawej strony w kabinie połączona jest z wajchą zmiany pólbiegów a stąd idzie do zaworów powershiftu przy filtrze hydrauliki. powinienes znalezc bez problemu




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy case 5150 powershift