robsio_maslos

Kto popiera POLSKĄ MOC ?!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
leszekd    110

To trafiłeś na wyjątkowo oszczędne nowe maszyny. Znajomy ma wytwór traktoro podobny typ JD model kto by spamiętał nie może się doczekać kiedy sprzeda kiedy upłynie te 5 lat. Zetor palił 12l na ha a ten pali 22. Inny tłumaczył ostatnio że spala jakimś NH 1l na belę sianokiszonki. Twoje wyniki są zaskakujące. 

Powiec teściowi niech naprawi silnik będzie spałał max 15l. Nowa pompa wtryskowa i turbo uleczy tego muła. Zaznaczam nowa nie po regeneracji.

 

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Pod filmikiem w komentarzach jest napisane, że Zetor miał problemy ze sprzęgłem, stąd wolna jazda z takim pługiem!

Amerykańskie ciągniki nie mają w naturze oszczędzania paliwa, bo w USA nie myślano o tym kiedy produkowano te maszyny. Miały mieć kupę mocy i tyle mają :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Widziałem już niejednego JD w akcji i nie mówcie że to słaby sprzęt. Do ciężkiej pracy maszyna idealna. Porównując go np. do MF to trzeba temu MF dodać ok 10 KM więcej aby zbliżyć ich mocą w pracy. JD nie jest oszczędny ale widziałem kiedyś testy jakiegoś ok 100 KM to on utrzymuje dużą moc już od niższych obrotów co odpowiada temu że jest mocny i mało nie pali bo to się musi gdzieś wykarmić te kW. Natomiast gdy ciągnik ma służyć w maszynach nie zawsze wykorzystujących pełną moc lub np. w transporcie to uważam że jest dużo lepszych marek i np. silnik Perkinsa w takiej pracy zrobi to samo a zostawi sporo paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Pod filmikiem w komentarzach jest napisane, że Zetor miał problemy ze sprzęgłem, stąd wolna jazda z takim pługiem!

Amerykańskie ciągniki nie mają w naturze oszczędzania paliwa, bo w USA nie myślano o tym kiedy produkowano te maszyny. Miały mieć kupę mocy i tyle mają :)

JD podobnie jak IHC od dawna produkowało ciągniki w Niemczech, oszczędne silniki na rotacyjnych pompach, znajomy ma internationala 6cyl 90-kilka koni i jest bardzo ekonomiczny, chodzi w pługu jak i w wycinaku 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie pisałem że mam nowego, to jest Case MX 150 z 2001, miał z 9 lat jak go kupiłem.

NH mam od nowego , teraz ma 3 lata, i zbyt oszczędny to on nie jest, np w poruwnaniu do MTZ co miałem.

A w 1634 pompa i wszystko inne jest dosłownie w ideale.

I nie myśl że nowa pompa z sklepu będzie super, bo miałem w 1224 z sklepu i po 600 mth padła.

Trafić dobrą pompę to prawie jak w totka wygrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Trafić coś dobrego do ursusa to jak chociaż 5 w totka:) Nawet w serwisach nie wiedzą kto już te części robi:) Pompę idzie wybrać dobrą wystarczy mieć znajomego pompiarza co sprzedaje nowe i sprawdzi jak się pompa zachowuje ale i on nie zagwarantuje Ci ile to pochodzi. Jaki ten JD amerykański? Myślisz że MF jest europejski? To nie ma nic do znaczenia. Taką mieli filozofię na silnik i taki zrobili - ma być mocny w możliwie największym zakresie obrotów więc taki jest a to że swoje pali to musi. Robotę zrobi i żywotny jest. Teraz to coś strasznie kombinują, nie wiem czy to przez te normy czy o co chodzi bo co to za ekologia jak stary Perkins przy 80KM miał 4060 cm3 pojemności i 285Nm a nowy co niby miał być montowany w Ursusie C380 4400cm3 i tylko 75KM przy ok 300Nm. Odnośnie nowych ciągników to dużo zależy też od skrzyni. Na pewno bezstopniowa spali więcej, to samo z tymi sterownikami co utrzymują moc kosztem prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

No tak trafiłem że jest na razie idealnie. Nowe turbo i pompa i traktor ożył. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

To nie polska moc wracając do tematu ursus był 328 tylko polski, od 355 do 1934 to czeskie a skrzynie biegów od 380 i zwyrz to niemieckie ZF.

a ja myślałem ze pod polska mocą zobaczę c 328 lub C330, bo jak mi się wydaje to jest polskie, i polski ciagnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Z ciężką serią to nie jest tak! I czescy, i polscy inżynierowie opracowywali ciężką serię. W Ursusie był testowany pierwszy prototyp. Tak więc są to równie polskie ciągniki, jak i czeskie (lub bardziej słowackie). Seria 30-stek jest w pełni polska, co wiadomo - tu niema nic do dodania. 60-tki i post-fergusony są jakie są, jednak do nich też nasi inżynierowie dołożyli co nieco i w dodatku cała produkcja była w Polsce. Może i w np. 3512 jest silnik na licencji Perkinsa, ale był robiony w Polsce przez Polaków. Czyli narodowość polską ma :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

jaka narodowosc jak na licencji. 0 technicznej mysli mamy a sie chwalimy a polscy inz . tylko zrobili zespolenie silnika ze skrzynia biegow czeska... itd.

Cytuje(Z ciężką serią to nie jest tak! I czescy, i polscy inżynierowie opracowywali ciężką serię. W Ursusie był testowany pierwszy prototyp.) Testowali przed zakupem. a polscy inz nic nie opracowali w tych sil. tylko maske i ewent. kabine ale tez nie wszystkie, silnik to Martin Slowakay a skrzynia Niemcy ZF. Testowane ze w Ursusie to jest PRL propaganda 0 Polskiej mocy. A dalej idac to bizon takrze nie jest Polski..Silnik Lejlanda licencja,  Andrychow wykupil , 0 pl. misli Tech. Wistula Rosyjska mysl Tech. i chyba starczy... ? Pol. mysl techn. i inz. przed wojna w zakladach cegielskiego jeszcze byli!

Edytowano przez 1734

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Masz trochę błędne informacje. Musisz to przeczytać: http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/5360/Szydelski_Zarys_hostorii_polskich_ciagnikow.pdf

Silnik w ciężkiej serii faktycznie jest słowacki, jednak reszta to współpraca polsko-czechosłowacka.

Tu jest też fajny artykuł: http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/16-tematyka/historia/630-sia-ursusa-cz-iii-licencje-kontra-wasna-myl-techniczna175.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1734    47

Masz trochę błędne informacje. Musisz to przeczytać: http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/5360/Szydelski_Zarys_hostorii_polskich_ciagnikow.pdf

Silnik w ciężkiej serii faktycznie jest słowacki, jednak reszta to współpraca polsko-czechosłowacka.

Tu jest też fajny artykuł: http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/16-tematyka/historia/630-sia-ursusa-cz-iii-licencje-kontra-wasna-myl-techniczna175.html

 

Jeśli się mylę to sprawdź tabliczkę znamionową Skrzyni i nabite lub odlane Znaki czy niema tam oznaczenia ,,ZF,, cz się mylę?.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Pawel197890
      Witam...Mam problem z C 385 nie wyłącza womu ...Panowie co może być za przyczyną.
    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez Kamil_N
      Witam,
      zabrałem się za wymianę oleju i okazało się, że do korka miski olejowej mam przyklejone 3 kawałki metalu jak na zdjęciach, jakiś pomysł co to może być zanim ściągnę miskę?
       
      Z góry dziękuję za odpowiedzi



    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj