Polecane posty

Gość   
Gość

bo tak powinno byc że para kól zebatych , od jednego producenta . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie w zimę wykonałem remont skrzyni w c360, (robiłem też atak na skośny). I teraz sprawa wygląda tak:

Skrzynia wyje na biegach od 1 do 4 oraz biegu wstecznym ale w miarę upłwu godzin (15mth od remontu) trochę nacichło ale niewiele. Na 5 biegu nie wyje.

Po dołączeniu napędu wałka wom wyje bardzo. I to bez znaczenia czy na zapiętym biegu czy na postoju.

Wymienione wszystkie łożyska, tryby 2 i 3 biegu para, wsteczny i 1 oraz zębatka od 4 i 5 biegu ze sprzęgłem kłowym na górnym wałku oraz wałęk sprzęgłowy 1 stopnia.

Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?  Wcześniej wycia nie było, remont ze względu na ukruszone tryby. Pozdrawiam

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kizak    2200

 Ja tam nie pamiętam ,ale 5 bieg ,jest to bezpośredni z wału silnika jakby jedna ciągłośc ,bez mieszania w trybach i stąd cisza  . Jak wymieniałeś tryby to pewnie parami ,albo i pojedyńcze . Ale nawet jeśli parami to muszą się do siebie dopracować ,i mikro luzy wszędzie na wałkach  ,obudowach ,tak że nie u jednego w sześcdziesiątce po remoncie skrzyni gorzej wyje jak przed. Ot taka uroda tego ciągnika .

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz320    5

Witam posiadam c 360 i od ponad roku czuć stuki tak jakby pod nogami jakby na skrzyni coś prało, dwóch mechaników już rozbierało ,jeden skrzynie ,drugi most nic nie wykryli i dalej bez naprawy co może być czekam na odpowiedzi ponoć główny wałek przekazu mocy ?tak może robić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    14

Miałem podobnie - łomot był nieludzki. Również sprawdzałem skrzynię, wałek atakujący, wieniec. I wszystko było ok, a dudnienie było coraz mocniejsze. W końcu okazało się, że na półosi (prawej) jeden ząb był starty z grubości o połowę + 2 sąsiednie były ukruszone po brzegach. Pomogła wymiana półosi. Możesz to sprawdzić tak - podnieś  jedną stronę i powoli obracaj kołem. Jeśli któryś ząb jest uszkodzony to poczujesz ten moment. Sprawdź obydwie strony.

Inną przyczyną może być niewyregulowane cięgno blokady. Jeśli jest za krótko to zapadki blokady mogą się o siebie obijać, pedał blokady będzie drżał i dudniał.

Mogą być jeszcze inne przyczyny, ale teraz nic więcej do głowy nie przychodzi, skoro i skrzynię i most masz zweryfikowane.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Trochę posłuchać, jak wpływa wybrany bieg, polowe, szosowe, WOM zależny, włączony- wyłączony, jadąc na półsprzegle itp. Może da się wyłapać jakąś zależność.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

Kiedy stuka, na postoju, w czasie jazdy, na konkretnym biegu, z wyłączonym WOM, z włączonym, bo tak stuka, to trochę mało, jak zweryfikowali?, rozbierali całość, czy tylko zdjęli pokrywę, popatrzyli, podumali i wszystko pozakrywali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj