abuk14

Stukanie w silniku C 360

Polecane posty

zorzyk2    56
Dlaczego ? :D sasiad miał cos takiego w c-330 wymienił i do tej pory chodzi

Oby tylko pierścienie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek208    0

Witam. Wczoraj coś wybiło mi dziurę w bloku mniej więcej po środku tych śrub które trzymają korpus filtrów paliwa. Dziś po odkręceniu misy olejowej okazało się że to druga przeciwwaga się urwała tzn. leżała w misie razem ze ściętymi śrubami. Cała sytuacja wydarzyła się przy maksymalnych obrotach silnika i dużym obciążeniu tzn. zagrzązłem i próbowałem wyjechać. Przed tym wydarzeniem silnik nie miał żadnych objawów (stuków) jedyne co podejrzewam to luz wzdłużny (osiowy) wału korbowego. Czy jest możliwe żeby wał miał tyle luzu że przeciwwaga spotkała się z korbowodem? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

wał jak by miał luz to i korbowód by też przesunął przecierz korbowód nie ma tyle luzu na boki na wale prędzej poluzowała ci się przeciwaga i i ona poszła na bok na korbowód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek208    0
wał jak by miał luz to i korbowód by też przesunął przecierz korbowód nie ma tyle luzu na boki na wale prędzej poluzowała ci się przeciwaga i i ona poszła na bok na korbowód

Jednak masz rację. Dziś zdemontowałem silnik i to jednak pierwsza przeciwwaga uderzyła w oś koła pośredniego rozrządu, która wsunęła się do środka silnika po wcześniejszym odkręceniu się nakrętki na niej. Czyli w moim przypadku nic nowego bo już chyba trzy razy wymieniałem tą oś, seger, podkładkę i nakrętkę na nowe tylko nigdy ta awaria nie kończyła się wybiciem dziury w bloku. Teraz oprócz wymiany tych części zastosuję jakiś klej do gwintów zapobiegający odkręceniu a jeśli sytuacja się powtórzy pozostaje zaspawanie tej nakrętki. Jakie mogą być przyczyny odkręcania się tej nakrętki? Zużyte koło pośrednie rozrządu? Może coś z tymi łożyskami na osi nie tak? Słabe wykonanie tej osi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

mam problem ze od czasu do czau słychać stukniecie (dość wyraźne)pod przednim deklem silnika i związku z tym mam pytanie co to może być ??? a i od tamtej pory jak zaczął stukać ciągle sączy mi sie olej z pod koła pasowego głównego?! :P pozdrawiam :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Mocno sie trzyma bo na klinie jest.Sprawdz czy nakretka trzyma,jak wszystko ik to moglo sie cos w rozrzadzie odkrecic a z tym nie nalezy zwlekac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

patrzyłem tez nakrętkę, trzyma sie mocno, co do cieknięcia oleju to już wiem uszczelniacz na wale do wymiany i przy okazji panewki główne bo jeżeli wal ma luz to wymiana uszczelniacza nic nie w raz go rozbije , ja najbardziej jestem zaniepokojony tym pukaniem zęby to pukało cały czas a to sie odezwie raz może na 15 minut

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mojego wujka pukało w 60. Okazało się że przyczyną było odkręcenie się nakrętki na kole od rozrządu. Nie zwracał na to uwagi i ośka z której jest to koło wysuneła się w kierunku silnika i zaczepiła o wał korbowy. Popękał cały blok, wał i silnik do wymiany. U mnie w 30 i 60 też tak bylo, ale przyczyna inna- urwany wał. Z początku tylko troche pukało ale z czasem coraz głośniej.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

mi też sie wysuneła ta ośka od koła pośredniego. było tak jak u ciebi pukało pukało i się wypukało. ogólnie to nie było tak źlebo całe szczęście tylko kawałeczek bloku sie wyłupał no i przeciw wage na wale miałem do wymiany (jak wał zak.... w tą ośkę to śruby od tej przeciw wagi się wygieły). no odkręcić trzeba miskę olejowa, cały przód i pompę wodna, przednia pokrywę. najpierw proponuje odkręcić przód i zobaczyć co tam sie dzieje jeśli by ta ośka była do wymiany to wtedy pdkrącać miskę olejową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zajrzeć do rozrządu to musisz zdejmować cały przód, bo inaczej koła pasowego z wału nie zdejmiesz.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Wyłącz komputer i idź rozbierać ,bo o jeden raz za późno odpalisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

c360 już stoi w garażu :P jutro biorę sie do roboty :lol: jak rozbiorę to napisze co tam było nie tak -narazie wielkie dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

no i mieliście racje... jednak odkręcone było koło pośrednie rozrządu nie obeszło sie tez bez zdjęcia miski olejowej bo musiałem wymienić ten wałek był porządnie wyrobiony to WIELKIE DZIĘKI za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michu7    7

To dosyć częsta awaria w C-360. Ja też tak miałem i u mnie we wsi się zdarzało. Mnie niepokoi tylko wyłupany kawałek bloku od środka (gniazdo w którym osadzona jest ta cofająca się ośka). Jak to naprawić i co zrobić żeby więcej już się nie cofała, bo mi zdarzyło się już to 2 razy.

 

WAŻNE!!! Jeśli nowa ośka ma gwint to kupujcie z gwintem lewoskrętnym!!! Bo prawoskętna się odkręca i awaria się powtarza!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

uszczerbki w bloku można albo zaspawać(ale to trzeba fachowca do tego ) albo są specjalne kleje którymi można to zakleić i wyrównać... ja bym Ci radził obspawać ten wyszczerbek bardziej wytrzymalsze jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arniormo    0

Dobrze ze naprawiłes bo ja to zbagatelizowałem i zerwało mi koło zamachowe jak trawke kosiłem bo korbowód złapał wałek i slilnik stana korbowud do wymiany był dobrze ze nie urwało wału ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

no to nie źle takie małe coś a a ile szkody może narobić...naprawiłem to bo raz ze trochę sie przestraszyłem co to może narobić a dwa ze mnie wkurzało to pukanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

nie bo u mnie nie zdarzył sie wysunąć tak daleko... całe szczęście ^_^ ale już mu dużo nie brakowało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dodi    514

Mi też tak pukało aż mi się wał urwał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
    • Przez goorall_88
      Dzień dobry, 
      Mam problem z ciagnikiem mccormick mc 135 power6. Cały czas świeci się pomarańczowa kontrolka tuż obok głównego wykrzyknika ostrzegawczego. Z francuskiej instrukcji przetłumaczyłem że to coś w rodzaju "uruchomienie na zimno". Ciągnik pracował kilka godzin i silnik raczej się zagrzał. Mrozu też brak. 
      Dodatkowo też z rurki odchodzacej od silnika z lewej strony z dołu cały czas wydastaje się dość gęsta para. Brak w niej oleju. Nie jest też to dym. Czy to może być jakoś powiązane? 
      Ciągnik posiada też zmianę biegów w przyciskach ("sekwencja" ?). Liczba na dźwigni cały czas miga. Czy to normalne? 
      Dodam że ciągnik pracuje normalnie. Nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Nie brakuje mu mocy. 

    • Przez pulek227
      Witam
      Mamy taki problem z odpaleniem ciągnika mianowicie po przekreceniu kluczyka kontrolki się zapalają po chwili gasną i jak chce zakręcić rozrusznikiem to nic się nie dzieje. Dopiero jak przypadkowo bujnalem kabina to trochę zakręcil.
      I wygląda to tak że jak przechyle troche kabinę to kręci i pali normalnie a jak kabina jest normalnie to po przeleceniu kluczyka nic się nie dzieje 
    • Przez mchojecky
      Witam. Składałem wniosek w sprawie dofinansowania małych gospodarstw. Zostało rozpatrzone pozytywnie i teraz szukam sprzętu do mojego Ursusa C-360. Chodzi o belownicę. Budżet wynosi do 60 tysięcy złotych. Jaką belownicę polecacie do tego ciągnika? Proszę o pomoc i określenie cech, które są ważne u belownic. 
      Pozdrawiam 
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj