Skocz do zawartości

Zdjęcie

Stukanie w silniku


429 odpowiedzi na ten temat

#341 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 18 październik 2014 - 18:08

Stukanie w silniku

Niby każdy wał się osłabia po szlifie, ale jednak tak robią i ludzie jakoś jeżdżą.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stukanie w silniku Dzisiaj, 05:32
  •  

#342 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2729 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 18 październik 2014 - 18:26

Stukanie w silniku

Skoro producent przewidział taką naprawę jak szlif to co tu tłumaczyć.... Nieraz po zatarciu wały krzywią się, z nominału nieraz 3-4 szlif wydaje i chodzi jak oryginał, chiński i nominalny potrafi pęknąć bardzo szybko



#343 Share KULAWA_KOZA

KULAWA_KOZA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2126 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska KOL.
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 18 październik 2014 - 18:29

Stukanie w silniku

Niby każdy wał się osłabia po szlifie, ale jednak tak robią i ludzie jakoś jeżdżą.

 

ale nie w silnikach perkinsa .



#344 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 październik 2014 - 19:30

Stukanie w silniku Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że jeżeli ktoś twierdzi, że wał się osłabi po szlifie, to znaczy że nie widział silnika z bliska, a tym bardziej wymontowanego wału korbowego. Nawet jak ktoś nie ma pojęcia, to na logikę biorąc ile może osłabić się wał po zebraniu 0,1 mm materiału? U nas chodzą SW 400 po 9 szlifie i nikomu wał nie pękł. W 330 producent przewidział 3 szlify, później azotowanie wału i następne 3. Więc skończcie pisać te bzdury na temat pękania wałów. W perkinsach czasami wały pękały, ale wynikało to tylko z głupoty użytkownika, który maksymalnie obciążał silnik przy niskich obrotach.

Mojego kolegi szwagier wymieniał 4X wał bo co założył to pękał.

A mojego kolegi szwagra kuzyn zamontował SW 400 do malucha i nie wie dlaczego pęka mu rama.



ja zaś słyszałem że wały w 3P sie nie szlifuje bo się je osłabia .

A to tylko potwierdza to co napisałem na początku postu.

#345 Share wujekk110

wujekk110

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie - Łuków
  • Zainteresowania:mechanizacja , hodowla bydła

Napisany 18 październik 2014 - 20:38

Stukanie w silniku

Po pęknieciu wału korbowego, przed zamontowaniem nowego, należy obowiązkowo osiować blok silnika. Jeśli tego nie zrobisz, to jest duże prawdopodobieństwo, że następny w krótkim czasie też pęknie. Ja bym zamontował nowy wał.



#346 Share helus89

helus89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 213 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świętokrzyske

Napisany 18 październik 2014 - 20:44

Stukanie w silniku

bajki o nie szlifowaniu. Moj 3 p jest po 3 szlifie nastukał juz 3000mth i nic złego sie z nim nie dzieje. Perkins to normalny silnik. Tylko jak przy składaniu klucz dynamometryczny konieczny. Ciapka sie kluczem z rurka poskreca i jest ok ale tutaj niestety nie. A jezeli ciągnika uzywasz sporadycznie to pierscienie mu pomogą nie ma sensu ładowac kasy w kpl remont. 



#347 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 18 październik 2014 - 21:07

Stukanie w silniku

Jak się porządnie zrobi silnk perkinsa, nic ne ma prawa pękać. Nowe chińskie nie azotowane wały też pękają. Dobry zakład po szlifie oddaje wał do azotowania.

Należy jednak przed szlifem zbadać wał na mkropęknięcia, bo to jednak 3 cylindry i silnik nie pracuje tak równomiernie jak 4 czy 6-cio cylindrowa jednostka. No i oczywiśce osiowanie bloku, dokręcanie w/g książki itp.



#348 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 19 październik 2014 - 08:16

Stukanie w silniku

Tylko jak przy składaniu klucz dynamometryczny konieczny.

Niekoniecznie. Ja swojego składałem bez klucza, może to był błąd może nie, to się okaże, ale na razie zrobił 2500 mth i nic się nie dzieje. Ale tak jak piszesz, lepiej jest używać klucza, żeby nie podokręcać zbyt mocno.
 

bo to jednak 3 cylindry i silnik nie pracuje tak równomiernie jak 4 czy 6-cio cylindrowa jednostka.

Nie do końca jest tak jak piszesz. Silniki które mają korby przestawione o 120 stopni, czyli 3 cylindry i ich wielokrotność, mają spokojniejszą pracę od silników o korbach przestawionych o 180 stopni.



#349 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 październik 2014 - 08:31

Stukanie w silniku

Czy ja wiem..... rozumując logicznie czterocylindrowy ma korzystniej rozłożone suwy tłoków niż trójka. Równomierność pracy silnika na wolnych obrotach to raczej zasługa osprzętu silnika. 

Ciągniki w których wahają się obroty silnika na wolnych to zazwyczaj stare maszyny takie jak mtz-ty, 60-ki czy zetory. Proste pompy z niezbyt precyzyjnie działającym mechanicznym regulatorem obrotów często zdezelowane, przepracowane a nawet jeśli remontowane to zazwyczaj na częściach wątpliwej jakości.

Czemu nawet najstarszy diesel z jakiegokolwiek samochody nie ma problemu z wahaniem się wolnych obrotów nawet w silnikach już dogorywających? 

Nawiasem mówiąc 3P na wolnych obrotach sprawia wrażenie jak by walczył próbując rozkręcić koło zamachowe. Sama bezwładność ciężkiego koła jak na taki silnik też pomaga mu równiej pracować.

 

Jahooo miał raczej na myśli obciążenia jakie wywierają na wał suwy pracy, odstępy po między nimi.  Jednak większa ilość cylindrów inaczej rozkłada parcie na wał.


KPK Kumurun Team

#350 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1763 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 19 październik 2014 - 10:23

Stukanie w silniku

Dla mnie używanie podstawowych narzędzi, jakim jest mikrometr, średnicówka czy właśnie klucz dynamometryczny jest bardzo wskazane do poprawnego wykonania remontu silnika i jego złożenia. Owszem, MOŻE SIĘ czasami komus uda złożyć prawidłowo bez tego, powinien zagrać w lotto z takim szczęściem.

 

Rozkład sił 2-giego i 3-ciego rzędu jest jednak korzystniejszy w silnikach 4-ro cylindrowych niż 3, a równomerność pracy slnika 6-cio czy 8-mio cylindrowego to juz poezja.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stukanie w silniku Dzisiaj, 05:32
  •  

#351 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 19 październik 2014 - 10:57

Stukanie w silniku

@seweryn20 wiele prawdy w twoim poście, nie wiem jak było/jest w samochodach ale w każdym zachodnim silniku traktora jest układ wyważający (mam takie dwa od jakiegoś czasu) i stwierdzam że jest to zupełnie inna bajka jak chodzi o drgania i wibracje, czyli ich brak, dodatkowo myślę że pompa rotacyjna ma przewagę nad rzędową w sprawie równomierności pracy i braku falowania.



#352 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2400 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 październik 2014 - 11:21

Stukanie w silniku

Jak otworzyłem maskę to najbardziej dymiło z 4 cyl. jak go ponowie odpaliłem to mocno stukało ale po chwili troszkę się zmniejszyło.

Uszczelka pod głowicą padła.



#353 Share padre1989

padre1989

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 19 październik 2014 - 11:45

Stukanie w silniku

mozliwa opcja zawor sie przyciera i tlok napieprza w niego mialem taki przypadek



#354 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 październik 2014 - 12:17

Stukanie w silniku

Jeśli przytarło tłok to po ostygnięciu silnika ma on większy luz i w czasie pracy klupie o ściankę cylindra. Jeżeli silnik był zagrzany bez wody to wyciągał bym tłoki nawet się nie zastanawiając. Jeżeli jest przytarty, popękaly pierścienie to rozbierając to za wczasu unikniesz wymiany tulei.

Panewki nie miało prawa obrócić a zawór mógł się przytrzeć. Tyle że wtedy wali mocniej im większe obroty silnika.


KPK Kumurun Team

#355 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 19 październik 2014 - 12:30

Stukanie w silniku

@ptaszyna Nie w każdym.Oczywiście silnik się w jakimś stopniu sam wyważa ale aby mu w tym pomóc to montuje się przeciwwagi na wale i takie dodatkowo wyrażenie o  którym ty mówisz. Pompa rotacyjna ma przewagę gdyż ma zmienny kąt wtrysku pod względem prędkości obrotowej a, w rzędowej tego nie ma.

 


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#356 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 19 październik 2014 - 14:21

Stukanie w silniku

To napisz w jakich nie ma, ja wiem o sil. Perkinsa i JD, wiem  że w wersjach eksportowych Ursus/Zetor był montowany układ wyważający, a chodzi o coś w tym rodzaju;http://allegro.pl/po...4630405345.html

Mogę się założyć że w sil, np; MWM też jest a np w sil. MTZ nie ma i kto stał przy obu tych sil. podczas pracy to dostrzegł różnicę i tak naprawdę to można łatwo wyczuć który ma układ a który nie bo przy jednym jest spokój a przy drugim wszystko sie trzęsie.


Edytowany przez ptaszyna, 19 październik 2014 - 14:28.


#357 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2729 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 19 październik 2014 - 16:59

Stukanie w silniku

W mwm d226-3 nie ma, w t-25 jest wałek 



#358 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 październik 2014 - 17:06

Stukanie w silniku

W mtz-cie jest trochę inna konstrukcja. Silnik jest zawieszony elastycznie, nie jest konstrukcją nośna ciągnika. Dla tego podskakuje. Gdyby był konstrukcją nośną, do niego zamocowany był by wspornik osi przedniej a on sam do skrzyni biegów przez solidną flanszę jak np. w zetorze nawet by nie drgnął. A tak dynda sobie na poduszce z przodu.


KPK Kumurun Team

#359 Share Jaaszczur

Jaaszczur

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Strzelce Opolskie

Napisany 29 październik 2014 - 17:07

Stukanie w silniku

Witam. Dzisiaj podczas orki zaczło stukac cos w silniku i ciagnik dostał nierównych obrotow. Zgasiłem go i po 3 min odpaliłem i juz nic nie stuka chodzi dobrze ale pod obciazeniem strasznie kopci i wydaje mi sie ze ubyło oleju. Co moze byc przyczyna ?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Stukanie w silniku Dzisiaj, 05:32
  •  

#360 Share 8megr

8megr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów

Napisany 29 październik 2014 - 19:46

Stukanie w silniku

Woda w chłodnicy była? Filtry wymieniane? brzmi jakby się przytarł/zagrzał. Może być kilka przyczyn.



Podobne tematy