abuk14

Stukanie w silniku C 360

Polecane posty

Alchemik    431
1 godzinę temu, Chmielok565 napisał:

wcześniej nie było to aż tak odczuwalne

Wczesniej- Przed remontem? Czy wcześniej, ale po remoncie obiaw się nasila?

Zależy od: obrotów, od używanego biegu. Sprawdzono z wyłączonym wałkiem i pompą hydrauliczną? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chmielok565    0

Przed remontem nie było to aż tak odczuwalne. Nie ma znaczenia jaki bieg . Najbardziej w przedziałem 1500-2100. Z włączonym wałkiem i pompa to samo . Może mieć znaczenie założenie koła zamachowego bez kołka ustalającego? Że np jest teraz w innej pozycji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701
57 minut temu, Celownik07 napisał:

Silnik dobrze dotarty po kapitalce? Czy od razu w pi#de dostal i do orki? Obstawialbym cos z walem korbowym- nowy czy szlifowany? , luzne przeciwwagi

Uwielbiam takie odpowiedzi - nic nie wiem o użytkowaniu ale już w piz... dostał, już coś z wałem itd. A nawet jakby dostał to co miałby się z tym wałem stać żeby drgania powodował - no chyba że pękł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4072
22 minuty temu, Chmielok565 napisał:

Przed remontem nie było to aż tak odczuwalne. Nie ma znaczenia jaki bieg . Najbardziej w przedziałem 1500-2100. Z włączonym wałkiem i pompa to samo . Może mieć znaczenie założenie koła zamachowego bez kołka ustalającego? Że np jest teraz w innej pozycji ?

A co to za pizduś zakładał koło zamachowe jak popadło? masz odp. dlaczego są drgania.

 

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431

Na odległość to ciężko doradzić jak nie wiadomo jakiego typu są to wibracje itp itd...

Może za chwilę wyfrunie koło zamachowe, albo coś z silnika, a może się okazać, że ktoś oblachowanie inaczej spasował i rezonuje....

Koło zamachowe wydaje mi się jest symetryczne i jak nie ma bicia osiowego i promieniowego, to chyba nie będzie powodować wibracji. ( Tylko czy w innej pozycji, bez kołka da się łatwo osadzić bez bicia?) ( Swoją drogą kto wpadł na pomysł założyć inaczej? Czy to tylko przypuszcze autora, że mechanik mógł to skopać?)

Przeciwwaga na wale chyba nie, bo nie zależałoby mocno czy silnik  jest obciążony i efekt byłby nawet na pusto. 

Tarcze sprzęgłowe założone nowe? ( Podobno ostatnio tarcze coraz gorsze robią) 

Docisk w jakim stanie i czy wyregulowane wszystko jak trzeba?

To bardziej drży cos, czy hałasuje?

Silnik dobrze osłuchany? 

Dużo zrobił od remontu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chmielok565    0

Od remontu zrobił 30 mth,tarcza sprzęgłowa 1 stopnia jest nowa. Docisk w dobrym stanie. Drżenie wygląda jakby cos było nie wyważone, drżenie nie jest jednostajne tylko bardziej napływowe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576

Może wypowiedzą się znawcy tematu , bo coś mi wydaje, że brak kołka ustalającego w wale ( 3P) to norma i nie powinno mieć to żadnego wpływu.  W pierwszej kolejności to  sprzęgło do weryfikacji. Niewielkie ubytki - podtarcia na wypustkach tarcz dociskowych lub owalizacja otworów w pokrywie i tarczach dociskowych może wpłynąć na brak osiowości tarcz dociskowych i tym samym wibracje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    50

Na wyważenie ma wpływ nie tylko wał i koło zamachowe ale także masy poszczególnych tłoków z sworzniami i korbowodami. powinny się mieścić w tolerancji producenta oczywiście w Polsce nikt pewnie tego nie sprawdza nie mówiąc o tym że zawsze może się trafić bubel czy to wał czy zestawy wszystko trzeba sprawdzać najlepiej samemu porównójąc ze starym. nawet rozregulowany układ wtryskowy czy różne ciśnienia sprężania mogą mieć wpływ

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też stawiam na sprzęgło. U mnie po wymianie tarczy w tym ciągniku był taki wibrator na kierownicy, że ręce cierpły. Rozbiórka, ponowne złożenie, nic nie pomagało. Pojawiła się wizja wadliwej nowej tarczy ale o dziwo się ułożyło i przestało wibrować z czasem - ilości mth nie pamiętam, ale ustało samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4072
11 godzin temu, andrzej78 napisał:

Może wypowiedzą się znawcy tematu , bo coś mi wydaje, że brak kołka ustalającego w wale ( 3P) to norma i nie powinno mieć to żadnego wpływu.  W pierwszej kolejności to  sprzęgło do weryfikacji. Niewielkie ubytki - podtarcia na wypustkach tarcz dociskowych lub owalizacja otworów w pokrywie i tarczach dociskowych może wpłynąć na brak osiowości tarcz dociskowych i tym samym wibracje .

Kołka może nie być, nie wiem jak ma 3-p, ale wtedy otwory są tak skonstruowane że inaczej nie zakręci tylko w danej pozycji. Zresztą pieron wie kto robił remont i czy miał jakiekolwiek pojęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

dziada dawno sprzedalem ale pare lat sie meczylem -obstawiam ze wal niedopasowal sie do silnika.. z dawnej andoriii to tylko wspomnienia zostaly.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    431
45 minut temu, jacus napisał:

obstawiam ze wal niedopasowal sie do silnika..

W jakim sensie się nie dopasował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian24424    62

Witam mam problem podczas drapania zaczalem słyszeć stuki w silniku u góry bardziej zgasiłem ustawiłem luzy zaworowe obstawiałem ze to to bo były dużo większe, odpaliłem było Ok ale jak się rozgrzał to stuki wróciły xo to może być ? Wtryskiwacze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4072
11 minut temu, Damian24424 napisał:

Witam mam problem podczas drapania zaczalem słyszeć stuki w silniku

A jak się nie drapiesz to też słyszysz te stuki?

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian24424    62

Po poluzowaniu rurki od paliwa do wtrysku stuki jakby się wyciszyło, więc obstawiam zawieszony wtrysk, dziś idą do regeneracji mam nadzieje że to to bo pilnie potrzebuje ciągnika :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian24424    62

Wtryski sprawdzone jeden stał wymienione końcówki wtrysku, założone i dalej tłucze poluzuje na pierwszym wtrysku rurkę od dopływu paliwa przestaje, nie wiem już o co może chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian24424    62
Dnia 5.05.2023 o 22:30, wujekk110 napisał:

Może stukać tulejka w główce korbowódu.

właśnie ostatecznie też postawiłem na to już wyjęte i zregenerowane miała minimalny luz ale jednak przy takich obrotach mogła wydawać, taki dźwięk, mam jeszcze jedno pytanie o sworzeń wszędzie w sklepach mają z większym otworem niż miałem teraz, ale to chyba nie ma znaczenia ? i tak zabezpieczam to w tłoku i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    44

Wielkość otworu w sworzniu nie ma znaczenia, tylko waga sworzni powinna być taka sama.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian24424    62
34 minuty temu, wujekk110 napisał:

Wielkość otworu w sworzniu nie ma znaczenia, tylko waga sworzni powinna być taka sama.

a no właśnie a ja mam wyjęty tylko jeden tłok i teraz lipa, składać czy nie ryzykować jak będzie inna waga ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
    • Przez goorall_88
      Dzień dobry, 
      Mam problem z ciagnikiem mccormick mc 135 power6. Cały czas świeci się pomarańczowa kontrolka tuż obok głównego wykrzyknika ostrzegawczego. Z francuskiej instrukcji przetłumaczyłem że to coś w rodzaju "uruchomienie na zimno". Ciągnik pracował kilka godzin i silnik raczej się zagrzał. Mrozu też brak. 
      Dodatkowo też z rurki odchodzacej od silnika z lewej strony z dołu cały czas wydastaje się dość gęsta para. Brak w niej oleju. Nie jest też to dym. Czy to może być jakoś powiązane? 
      Ciągnik posiada też zmianę biegów w przyciskach ("sekwencja" ?). Liczba na dźwigni cały czas miga. Czy to normalne? 
      Dodam że ciągnik pracuje normalnie. Nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Nie brakuje mu mocy. 

    • Przez pulek227
      Witam
      Mamy taki problem z odpaleniem ciągnika mianowicie po przekreceniu kluczyka kontrolki się zapalają po chwili gasną i jak chce zakręcić rozrusznikiem to nic się nie dzieje. Dopiero jak przypadkowo bujnalem kabina to trochę zakręcil.
      I wygląda to tak że jak przechyle troche kabinę to kręci i pali normalnie a jak kabina jest normalnie to po przeleceniu kluczyka nic się nie dzieje 
    • Przez mchojecky
      Witam. Składałem wniosek w sprawie dofinansowania małych gospodarstw. Zostało rozpatrzone pozytywnie i teraz szukam sprzętu do mojego Ursusa C-360. Chodzi o belownicę. Budżet wynosi do 60 tysięcy złotych. Jaką belownicę polecacie do tego ciągnika? Proszę o pomoc i określenie cech, które są ważne u belownic. 
      Pozdrawiam 
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj