Dewro

Zetor 7745 Turbo chłodnica oleju

Polecane posty

Dewro    26

Witam

Przy chłodnicy oleju jest takie urządzenie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5f78c64ffae7b31.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76bf5a5df4c92342.html Odkręcając przewód niestety to popsułem (widać na zdjęciu) W związku z tym mam 2 pytania.

1. Co to jest i do czego to służy?

2. Czy mogę to ominąć i przykręcić przewody bezpośrednio do chłodnicy?


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Już wszystko wiem. To jest termostat, oryginalny taki jak mój kosztuje 580zł. Podłącze chłodnicę bez niego.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

Jak tak zrobisz, to silnik będzie miał nieodpowiednią temperaturę podczas pracy, a jest też duże prawdopodobieństwo że będzie się przegrzewał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Dzisiaj kupiłem przewody i wszystko jest podłączone, oczywiście oprócz termostatu.

wujekk110: Dlaczego miałby się przegrzewać?


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    26

Chłodnica oleju znajduje się przed chłodnicą wody. U ciebie pewnie jest wymiennik ciepła przy filtrze oleju.


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

Kolego "Dewro", chcę Ci wyjaśnić, że zjawisko przegrzewania się silnika, często występuje gdy wyrzucimy termostat odpowiedzialny za chłodzenie bloku silnika. W Twojim przypadku, przy chłodnicy oleju, nie potwierdzę Ci że tak będzie. Pozostaje Ci czujnie obserwować wskażnik temperatury. Jak będzie OK, to trochę kasy zostanie w kieszeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic mu nie będzie jeśli przez chłodnicę jest zachowany pełny przepływ a nie bokiem gdy tam go kieruje olej. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

wujku-'dobra rada' slyszales cos moze o malym i duzym obiegu wody i do czego sluzy termostat -bardzo watpie.

bez chlodnicy oleju najwyzej szybciej ci padnie turbina, ale co tam 1200 jak zaoszczedzisz 580, przed zgaszeniem pare minut zostaw silnik na wolnych obrotach zeby olej wystygl.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Matko człowieku czy ty czytałeś w ogóle temat? Jest o chłodnicy oleju nie a małym dużym obiegu układu chłodzenia silnika. 

Geniuszu napisałem ci wyraźnie jeśli termostat jest minięty w chłodnicy OLEJU a cały olej jest kierowany przez chłodnicę to co ci się rozgrzeje? W większości starszych ciągników i nie jednym nowym nie ma termostatu w układzie chłodzenia oleju. Jest on chłodzony cały czas o to jak w wymiennikach chłodzonych płynem tak i powietrzem. Nigdzie nie jest napisane żeby minąć chłodnicę tylko sam termostat. MINĄĆ. Rozumiesz?

Czytaj o czym piszą w temacie ze zrozumieniem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

Kolego "Jacus" muszę Cię rozczarować, o obiegach małym i dużym płynu chłodniczego coś wiem... Wracając do tematu, to myślę że kolega "seweryn20" dogłębnie go wyjaśnił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj