Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont i ustawienie na nowo rozrządu


4 odpowiedzi na ten temat

#1 Share xxxkris89xxx

xxxkris89xxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 październik 2014 - 21:16

Remont i ustawienie na nowo rozrządu

Witam w pracy przymierzam się do remontu silnika d240 bez turba w którym pekły wszystkie 4 tłoki i na 3 były odbite zawory.
Silnik znajdóje się w mtz 800/820 a przynajmniej tak mówi tabliczka znamionowa. Znalazłem już że luz na zaworach mam ustawić 0,3-0,25 na zimnym zarówno ssący jak i wydechowy jaki i z siłą 200Nm dokręcić głowicę i kolejność dokręcania śrub. Nie znalazłem jeszcze takich żeczy jak :
-luz pierścieniowy

-ustawienia kół żębatych rozrządu (podejżenie przeskoczonego rozrządu) może być nawet rysunek z znakami

-dokładne etapy dokręcania głowicy bo odrazu dokręcanie na 200Nm raczej mi się niewidzi

-moment z jakim mam zakręcić korbowody

W silniku głowica będzie po remoncie (prowadnice, gómki, sprawdzenie szczelności i szlif w miarę potrzeb) nowe tłoki, pierścienie, korbowody i śróby głowicy.

Pozdrawiam i proszę o pomoc


Edytowany przez xxxkris89xxx, 27 październik 2014 - 23:25.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont i ustawienie na nowo rozrządu Dzisiaj, 06:19
  •  

#2 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 28 październik 2014 - 18:47

Remont i ustawienie na nowo rozrządu

Witam w pracy przymierzam się do remontu silnika d240 bez turba w którym pekły wszystkie 4 tłoki i na 3 były odbite zawory.
Silnik znajdóje się w mtz 800/820 a przynajmniej tak mówi tabliczka znamionowa. Znalazłem już że luz na zaworach mam ustawić 0,3-0,25 na zimnym zarówno ssący jak i wydechowy jaki i z siłą 200Nm dokręcić głowicę i kolejność dokręcania śrub. Nie znalazłem jeszcze takich żeczy jak :
-luz pierścieniowy

-ustawienia kół żębatych rozrządu (podejżenie przeskoczonego rozrządu) może być nawet rysunek z znakami

-dokładne etapy dokręcania głowicy bo odrazu dokręcanie na 200Nm raczej mi się niewidzi

-moment z jakim mam zakręcić korbowody

W silniku głowica będzie po remoncie (prowadnice, gómki, sprawdzenie szczelności i szlif w miarę potrzeb) nowe tłoki, pierścienie, korbowody i śróby głowicy.

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Przy dokręcaniu głowicy pamiętaj, żeby zacząć od samego środka i posuwać się na boki dookoła, żeby się dobrze ułożyła. Sprawdź też czy tuleje nie są po przycierane, znaczy się czy nie są brązowe w środku tam gdzie tłok chodzi i czy są od góry do dołu równe a nie powycierane.

Jeśli chodzi o rozrząd to dobrze poszukaj, ponieważ na kołach zębatych są a przy najmniej powinny być wybite kropki czyli ustawienie rozrządu.Ja nigdy jeszcze nie miałem w ręku klucza dynamometrycznego, ale masz dociągnąć tak, żeby nie urwać. wiesz co mam na myśli rurka i z umiarem, żeby np urwać śrubę na klucz 24 już trzeba się narobić wiec się nie bój ciągnąc.



#3 Share xxxkris89xxx

xxxkris89xxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2014 - 19:14

Remont i ustawienie na nowo rozrządu

A więc tak jak ustawić rozrząd już mam tak samo jak kolejność dokręcania śrób w głowicy i co najważniejsze to też wiem że maksymalną siłą jaką mogę dokręcić głowicę jest 160Nm.
Tuleje, tłoki i korby będą nowe w zakładowym traktorze a więc na to nawet nie zaglądam.
D 260 rozrząd


Edytowany przez xxxkris89xxx, 28 październik 2014 - 19:17.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont i ustawienie na nowo rozrządu Dzisiaj, 06:19
  •  

#4 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 28 październik 2014 - 20:22

Remont i ustawienie na nowo rozrządu

Moment dokręcenia łożysk korbowodowych 140-160 Nm, panewek głównych 200-220 Nm.

Luz na zamku nowych pierścieni w nowym cylindrze 0,45-0,78 mm. 

Luz zamku nowych pierścieni w starej tulei nie większy niż 1,2 mm.

Moment dokręcania głowicy 160-180 Nm.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont i ustawienie na nowo rozrządu Dzisiaj, 06:19
  •  

#5 Share xxxkris89xxx

xxxkris89xxx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 październik 2014 - 21:11

Remont i ustawienie na nowo rozrządu

Moment dokręcenia łożysk korbowodowych 140-160 Nm, panewek głównych 200-220 Nm.

Luz na zamku nowych pierścieni w nowym cylindrze 0,45-0,78 mm. 

Luz zamku nowych pierścieni w starej tulei nie większy niż 1,2 mm.

Moment dokręcania głowicy 160-180 Nm.

 

I to jest konkretna odpowiedz :D




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy