miqul55

fendt 309 1995r problem z rewersem

Polecane posty

miqul55    2

witam, w czerwcu zakupiłem ciagnik rolniczy fendt 309, 1995r jest to moj drugi fendt ale w tym mam problem z rewersem mianowicie, zaraz po uruchomieniu nie przezuca rewersu klikam jazde do przodu jedzie do przodu klikam zaraz do tylu wciskam sprzeglo lampka do przodu sie pali a do tylu miga a sprzegła nie odda, gdy klikne z powrotem do przodu jedzie do przodu i tak jest w obu sytuacjach dla jazdy w tył albo przod w zaleznosci od tego z jakim kierunkiem go zostawie poprzedniego dnia, sytuacja po chwili ginie gdy ciagnik poporacuje troche i wszystko pracuje bez problemu, tak mysle ze ktoś swiezo przede mna wlał za gesty olej do skrzyni czy tak moze być?? bo olej w skrzyni jest jak nowy cały czas. na poczatku radze sobie przełacznikiem mechanicznym  w podłodze ale dziasiaj był pierwszy przymrozek i maszyna chyba sie nie chciała rozgrzać bo jak ni jak nie ustało nic. czy dobrze celuję z tym olejem?? trzeba by go wymienić ale nie mam dokumentow od niego jeszcze i nie wiem na jaki, a wymieniac olej w ciemno tez nie chce. no chyba ze jest inna tego wina?? prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturektdi    5

Witam w klubie u mnie jest to samo w 308  identyczna sytułacja i tez podejżewam ze olej jest za gesty bo jak temp.spadnie to odrazu problem. U mnie jest manualne gaszenie wiec jak nie chce przełączyć to wyłaczam/właczam zapłon na zapalonym silniku i przełacza. 

Edytowano przez arturektdi

john deere

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel4106    13

Witam mam pytanie zupelnie z innej beczki ? czy w tym traktorze po odlaczeniu tylko akumulatora mozna spawac ? bo musze dospawac jeden uchwyt i nie wiem czy nie pochrzanie elektryki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Jeśli są komputery EHR i inne moduły może być to ryzykowne


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul55    2

jeden problem to żródło prądu (akumulator) wyklucz je (odepnij bieguny) i smiało spawaj a i mase spawarki/migomatu przypnij blisko miejsca spawania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dionizos    0

Miałem podobnie z 308 LSA i po oczyszczeniu możliwych łączy elktr. też nie pomogło. U mnie słychać było też lekkie zgrzytanie i okazało się, że rozleciał się synchronizator przodu oraz widełki były do regeneracji. Wpierw wymieniłem olej na polski odpowiednik i to nic nie dało. Wymieniłem na org. niemiecki i to też nic nie dało. Tak więc uważam, że to nie wina oleju tym bardziej, że temperatury są OKi. Trzeba sprawdzić sterowniki (te pod lewą nogą pod kabiną) i jakie dochodzi do nich napięcie. Możesz lekko przesterować dwa regulatory (pod prawą nogą pod kabiną). Ja mam problem od jakiegoś czasu z odłączaniem przodu. Po zgaszeniu i postoju załącza się sam i nie reaguje na sterowanie z kabiny (świecą się kontrolki, chociaż przełącznik jest wyłączony). Początkowo po przejechaniu ok. 1 km zaczynał się odzywać jeden ze sterowników pod lewą nogą cyklicznie "pukając". Po paru minutach wszystko zaczynalo działac normalnie. Problem się powiększył bo teraz muszę już przejechać 8 km i dopiero zaczyna pukać sterownik. Pomoże ktoś ?. Kostek zlituj się. Bądź wielki ale mleka nie pij :))). Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luka1984    0

Witam mam podobny problem z rewersem w fendt 308 w strej kabinie strzałki od kierunku jazdy wymigały najpierw 6 3 , a pózniej 7 1 .  Dodam ze do tyłu normalnie przełancza a do przodu blokuje po jakimś czasie jest komunikat o błedzie, po jakimś czasie strzałki gasno. Bardzo prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luka1984    0

Witam ponownie dzis rano po odpaleniu wszystko działało bez zarzutu. po kilku godzinach pracy onownie zaczoł szwankowac rewers.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul55    2

a u mnie to w skrzyni cichutko działa bardzo dobrze. prócz wspomnianego problemu na poczatku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel4106    13

mam dziwny problem dzis odpalilem fendta 309 przy -10 i pochodzil mniej wiecej 15 minut i chcac go zgasic traktor nie chcial zakonczyc pracy tylko przymulio prace silnika musialem go zadusic aby zgasl ? co to moze byc geste paliwo czy jak ? dodam ze to wersja z elektronika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul55    2

fendta polecam.miałem 310 lsa i sprzedałem po 4 dniach ogłoszenia (duzo tefonów ale fakt traktor wygłaskałem dla siebie elegancko no ale zamienilem na nowszy a jeszcze sprzedałem z zarobkiem ;) ) ale serce włożyłem i tez ten Pan zadzwonił po sezonie i dziekował. no a teraz mam 309 tak jak wyzej w temacie. elektroniki sie nie bój wazne zeby w chwili zakupu wszystko działało. a 308 to prawie to samo a ile chcesz przeznaczyc?? jak szukasz prasy to moge Ci moja welger rp 200 sprzedać (bez rotora) bardzo zadbana lubuje sie w zadbanym sprzecie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul55    2

hurra problem rozwiazany ;) polecam kupić instrukcje obslugi i katalog czesci. to była ostatnia rzecz do ogarniecia teraz traktor jest jak laleczka wyglaskany do maxa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Gratuluje. No to teraz pochwal się co było przyczyną wieszającego się rewersu:)


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul55    2

po dlugich meczarniach, doczytałem dowiedziałem doszukałem sie zakały. a jest nim G210972020030

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    17

Pisz po ludzku...., to znaczy uszkodzony byl czujnik obrotow. 


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul55    2

teraz to proste... ale gdybym napisał tak jak mówisz to raczej mało by to mówiło dlatego podałem numer katalogowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj