damianXXL

Dodatkowe sterowanie podnośnikiem z drugiego błotnika 3060

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
damianXXL    48

Witam.

Chciałbym zasiegnąć Waszych porad czy mozliwe jest podłączenie dodatkowego sterowania podnosnikiem z drugiego błotnika ?? Mam z lewej strony tylko i zawsze musze chodzić wokół ciągnika żeby sterować podnośnikiem przy zaprzęganiu sprzętu... Czy da sie to zrobic? Myślałem żeby podłączyć przewody bezpośrednio do przycisków sterujacych na lewym błotniku i poprowadzić do prawego. :unsure:  Czy Waszym zdaniem uda sie takie coś zrobić? Czy podłączać sie do głownego sterowania? Pozdro...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Jeśli się nie znasz to lepiej będzie jeśli podłączysz się z pod przełącznika na tym lewym błotniku nic się nie stanie. Bo jeśli zaczniesz grzebać gdzieś głębiej bez potrzebnej wiedzy to jeszcze sobie bałaganu narobisz. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

Trochę sie znam ale właśnie nie chce niczego popalić w głownym sterowaniu i zasilaniu EHRu.... Już miałem fachowców od EHRu w ciągniku, coś sie zwliło po zakupie a to było końcem zimy czyli jeszcze nie próbowany w pracy polowej ale zrobili. Wiszą luźno tylko dwie kostki pod podłogą ale EHR działa i wszystkie opcje w nim... i nie chcieli powiedziec co było uszkodzone... Zapewne zeby nie odebrac im fachu... :D

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kola89    1

Ten traktor powinien mieć fabryczne sterowanie zewnętrzne podnośnikiem na obydwu błotnikach. Ktoś musiał przy twoim coś kombinować. Na rysynku w instrukcji napraw wygląda to tak, że przewody z prawego i lewego błotnika łączą się w pewnym miejscu tuż przed tą dużą wtyczką do panelu EHR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    20

Jak wyciągniesz EHR to tam jest kostka 3- pinowa (chyba niebieski, pomarańczowy i zielony) i tu były wpinane wiązki do przycisków na drugi błotnik i mogły być w kabinie (widziałem takiego 3065 u handlarza) Możesz ją rozpiąć i posprawdzać sobie miernikiem który przewód jest do czego, tylko ktoś ci musi przyciski na błotniku naciskać. Wiem bo sam mam zamiar sobie założyć przyciski na 2 błotnik i już rozkminiałem temat, tylko nie pamiętam dokładnie kolorów

 


http://obrazki.elektroda.pl/1902573000_1315505421.jpg

Tu jest schemat serii 6100, ale w serii 3000 zasada jest taka sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

Nie wszystkie te wersje miały po obu stronach, w moim są gumowe zaślepki po prawej, Nie ma zadnych przewodów w błotniku. W googlach widziałem ze inne tez nie mają. Coś pokombinuje i podłącze sterowanie na drugi błotnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    40

ja u siebie dolozlem sterowanie na drugi blotnik i w kabinie. Wystarczy kupic przyciski kostki sa gotowe pod ehr tylko się wpiac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    48

Tez tak planuje zrobić, podpiąć sie pod ehr. Ile płaciłeś za przyciski? A inne przyciski da sie wpiąć? Moze bym z czegoś dobrał .... Znalazłem oryginalne za 75zł tutaj  http://bima.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    40

Ja przyciski dostałem gratis do plastików na lampy :)  

 

tu masz jakieś http://allegro.pl/przycisk-podswietlany-podnosnika-mf-case-steyr-i4837169721.html

 

ciekawe czy starter od zetora by się nadał, kosztuje grosze?

 

http://allegro.pl/przycisk-rozrusznika-starter-zetor-5211-7011-7245-i4847826888.html

Edytowano przez BobsMF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj