lukano

Ciśnienie oleju

Polecane posty

pmichal56    15

ja własnie docieram 3p i miałem ustawiona pompę na 4,5 atm i teraz też tak jest na rozgrzanym ma 4 atm . nowe całe bebechy oryginały pozakładane z ursusa.


odsprzedam titusa w dobrej cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Oryginalny czujnik 3p ma się rozłączyć przy ciśnieniu 0,6 a jak nie którzy założą od c 330 co jest 1,2 to miga.Wolne obroty 3p 700-750.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

a ciapkowy nie ma przypadkiem innego gwintu?

w 3p gwint jest bardzo gęsty, zdaje mi sie, ze w 330 jest zdecydowanie rzadszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

cisnienie smarowania jest w tym silniku bardzo skokowe, tzn pare milisekund jest bardzo niskie (wtedy kotrolka sie zaświeca) by za chwile przekraczac nawet 2 bary

Ty w ogóle wiesz ile to jest 1 ms? Bo gwarantuję Ci, że czujnik ma czas reakcji rzędu 100-200ms i niby jak wg Ciebie ma zareagować na milisekundowe skoki ciśnienia? Że o bezwładności żarówki nie wspomnę.

mowie, wskazówką bedzie szarpało i nie da sie jednoznacznie odczytać

Da się i nic nie będzie szarpało jak jest dobra pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

Ty w ogóle wiesz ile to jest 1 ms? Bo gwarantuję Ci, że czujnik ma czas reakcji rzędu 100-200ms i niby jak wg Ciebie ma zareagować na milisekundowe skoki ciśnienia? Że o bezwładności żarówki nie wspomnę.

 

Da się i nic nie będzie szarpało jak jest dobra pompa.

 

 

 

tak wiem ile to jest milisekunda, zdawałem nawet swego czsu mature z fizyki.

1/1000sekundy

 

najchętniej użyłbym pojęcia decysekunda, ale nigdy nie słysząłem, zeby ktos tego używał i nie chciałem tworzyć zamętu nowymi słowami.

 

Przesłanie było taki, ze mniej niż sekunda.

PS

nie uważam, zeby miało to jakies istotne znaczenie kłócenie sie o jednostki.

 

 

Apropos drugiej częsi twojej wypowiedzi.

Nie-nie da sie.

Ukłąd smarowania/miejsce czujnika w układzie czy też sama pompa- nie wiem co konkretnie, ale w 3p na wolnych obrotach wskazówka manometru zawsze drga i drgać będzie.

Choć, jak napisałem wyzej, to zalezy od typu manometru i jego bezwłądnosci. Takie, któtym wnętrznosci są zalane olejem są zdecydowanie mniej wrażliwe niż te na sprężynce bez oleju.

Ja mam ten drugi typ i na wolnych obrotach wręcz wariuje od 0 do 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Odłącz smarowanie na sprężarka powietrza ,może ona gubi ciśnienie na magistrali olejowej ,klawiaturę zaworów masz szczelną ,tam też lubi uciekać . MF mają słabe ciśnienie smarowania na biegu jałowym i tak ma być ,podkręcanie cienienia to nic nie daje ,złudzenie początkowe na zimnym oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    14

Mam 3P od 27 lat. Kiedyś mrugała mi kontrolka oleju, bo...... przewód się złamał w izolacji. Jednakowoż słyszałem o tej przypadłości tych silników już w momencie zakupu, i za radą znajomego mechanika z POMu, od nowości leję mu olej klasy nie niższej niż CD. Do pierwszego remontu silnika przepracował nieco ponad 7000mth. Wiele nie podpowiem, bo nigdy nie miałem z nim żadnych problemów, ale jakiekolwiek drobiazgi do niego kupuję TYLKO oryginalne. A w żadnym wypadku kombinowane "od czegoś - a może spasują".

W momencie zakupu usłyszałem taką opinię, że ten Perkins jest świetny - ale nie lubi zaniedbania oleju i paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Przy dobrze wykonanym remoncie, migotanie kontrolki swiadczy o uszkodzeniu czujnika. Po prostu wymien na nowy do 3p. U mnie po pona 10 tys mth bez remontu miga lampka na wolnych obrotach tylko wowczas, gdy silnik jest naprawde zagrzany po dlugiej pracy i jest niski poziom plynu w chlodnicy. Ciagnik z 1988 roku, bez remontu, wymieniana tylko uszczelka pod glowica, sam na 15 ha. Olej tylko CD, tak, jak pisze w specyfikacji, kiedys, nazywalo sie to Superol Alanda CD.I oddaj pompe do regulacji, 500 obr/min to za malo dla tego silnika. Jak potrafisz, podkrec sam minimalne obroty. To nie C330

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

W 3p jest inna pompa niż w c 330-60.nie jest zębata tylko coś w rodzaju obracających się podkładek z otworami i z tego powodu tak zwane migotanie na bardzo rozgrzanym silniku .Pon założeniu zegara na rozgrzanym ostro silniku ma koło 1 to polata jeszcze kupa czasu a po porządnym remoncie na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika mają 4 a czasami ale czasami zawór nadmiaru ciśnienia na nowej pompie delikatnie się przycina bo się musi dotrzeć i też będzie migotać kontrolka i skacze na zegarze ale to się dotrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian40stka    28

Witam w ostatnim czasie zostałem szczęśliwym posiadaczem manometru Mera KFM do mierzenia ciśnienia sprężania (od 0.4 do 1.6 Mpa) nic mnie nie kosztował i takie moje pytanie jakie powinno być owe ciśnienie jakoś nie mogę nic na ten temat wyszukać chciałbym sprawdzić przy okazji wymiany rozpylaczy Z góry dzięki za pomoc :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian40stka    28

No tak wiadomo w moich rękach :P  jest tyle innych pięknych zajęć a ja wybrałem akurat takie. A tak na serio jakie ciśnienie sprężania powinno panować w cylindrze silnika S-4003 Ursus c360 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pordzia    0

Witam Panów,

 

dzisiaj sprawdzałem ciśnienie w mojej 60'ce. Na rozgrzanym silniku było około 0,8 bar przy 650 obrotach i 2,8 - 3,0 przy pełnym gazie. Podpowiedzcie, czy trzeba rozbierać czy jeszcze pochodzi? Jakie jest minimum ciśnienia żeby nie zatrzeć silnika?

Edytowano przez pordzia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Dla tego silnika zakres ciśnienia według instrukcji to 1,5-5,5kg/cm2.

Przy takim ciśnieniu jak u Ciebie silniki jeszcze dobrze pracują. Gdyby ciśnienie było by za niskie powinna zaświecić się kontrolka.

Dla mnie silnik jeszcze się mieści w minimalnym ciśnieniu by jeszcze popracować. Oby nie mniej niż 0,8 na niskich obrotach.

Niewielki koszt poprawy ciśnienia, to zdjęcie miski olejowej silnika i sprawdzenie śruby mocującej przewód pompy olejowej. Jeśli ma w swym łepku otworek, to wymienić na taką samą pełną lub tą zaspawać.

Możesz jeszcze wymienić także pompę olejową, spadek ciśnienia to także jej zużycie.

Uszczelka miski, śruba i dwie podkładki miedziane to z 15zł, Pompa olejowa 160 lub 190zł zależy od firmy.

Zachęcam przynajmniej do sprawdzenia tej śruby.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pordzia    0

Mtracz,

 

dzięki za poradę. Kontrolkę chwilowo odłączyłem, ponieważ się zapalała i w jej miejsce podłączyłem manometr, żeby sprawdzić ciśnienie. Chyba założę trójnik i wepnę na stałe czujnik i manometr. Planuję rozebrać silnik i jeśli potrzeba (a pewnie tak patrząc na spadek ciśnienia) zrobić szlif wału, panewki, sprawdzić wałek rozrządu, pompę itd. Teraz chcę jeszcze poczekać przez zimę, bo jeśli by przyszła po Sylwestrze to chciałbym jeszcze móc odśnieżać drogę dojazdową. Latem większość prac będzie robiła 30'tka więc teraz chciałem ją rozebrać i zrobić remont generalny a 60'tke na wiosnę/latem.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

Wymień samą pompę i zobaczysz nawet jeśli poprawi się tylko minimalnie to i tak jeszcze nie jest na tyle źle żeby robić szlif.Czujnik pewnie źle wskazuje bo kontrolka ma się zapalać od 0.5 w dół.Ewentualnie pompa + panewki główne i korbowe można to zrobić bez ruszania wału.Może być tak że panewki są podtarte a wał minimalnie wtedy taka wymiana ma sens,możesz odkręcić ze dwie stopy i podjąć decyzje o ich wymianie lub pozostawieniu starych.Wszystkie te zabiegi to zaledwie 10procent roboty w porównaniu do szlifu.

Edytowano przez Piotr778

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    172

W mojej c-360 poszedł wał do szlifu, nowe panewki i pompa i ciśnienie na rozgrzanym przy 550-600obr to 0,9-1atm a przy 1600 3,5atm. Mechanik mówił, że na klawiaturze są duże luzy, myślicie, że wymiana klawiatur da poprawę czy szykować się na wycieczkę z blokiem i nadwymiarowy wałek rozrządu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na klawiaturze nie ma ciśnienia.jest tam olej bo jest ale nie pod ciśnieniem. Wymiana nie podniesie ani pół bara.

Sprawdź wszystko czyli wał, pompę oleju pod kątem zużycia, zawór przelewowy czy nie jest wypłukany, luzy na wałku rozrządu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr778    33

Napisał że wał po szlifie i pompa nowa to tylko wałek rozrządu został a i podobno czasem na przewodzie za pompą jest jakaś dziurka w nakrętce i wymiana lub zaspawanie daje poprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    172

Pierwsza rzecz jaką zrobiłem przed szlifem to zaspawanie tej dziurki w śrubie i nowa pompa, zero poprawy, dałem go do mechanika bo już latem po rozgrzaniu przy 1000obr paliła się kontrolka. Wałka rozrządu nie ruszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szukaj dalej. Zaślepki wału, wałek rozrządu, zawór przelewowy, smok a i sam wał sprawdził bym jeszcze raz czy ktoś nie pomylił panewek lub zrobił to co mówił.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WaldemarR    0

U mnie po wymianie oleju na zimnym silniku i wolnych obrotach jest około 4 atmosfery, a jak mocno go zagrzeje w ciężkiej orce to mniej, 3 albo i 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 93Dominik
      Witam. Mam następujący problem w swoim jelonku. Brak wspomagania kierownicy, wymieniony orbitrol po regeneracji , odpowietrzony cały układ hydrauliczny, nowy olej( poprzedni teaki sam jak nowy HL 46) nowe uszczelniacze na siłowniku wspomagania oraz zrobiony przegląd pompy hydraulicznej. Wszystko na nic jak nie było tak nie ma wspomagania . Na początku nie było w wspomagania w lewo a po kilku dniach nie ma w lewo i w prawo. Prosił bym o pomoc jeśli ktoś miał taki przypadek . Środek żniw a maszyna stoi
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj