Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Jozix12    0

Witam, posiadam Zetora Forterrę 11441 z 2008 roku. Mam w nim kilka problemów.

1. Największy to szkrzynia biegów. Jak jadę i pod obciążeniem włączę na wyższy półbieg to ciągnik się zatrzymuje, tak jak by się coś ślizgało ponieważ ni staję odrazu tylko przez około 5 sekund zwalnia aż do zera. Jakie jest tam w ogóle rozwiązanie z tymi półbiegami? Są tam jakieś elementy cierne czy może coś innego? 

2. Silnik na niskich obrotach bardzo twardo pracuje, był rozbierany ale przez poprzedniego właściciela. Może być w nim źle ustawiony zapłon czy wasze też tak "grzechoczą"? Ponadto mam kiedy ruszam z obciążeniem to ciągnik zamula i strasznie kopci. Czytałem już trochę na ten temat i to raczej nie nowość. Czy mógłby mi ktoś opisać co zrobić dokładnie żeby usunąć tą "dziurę"? Turbo chyba ma zmienną geometrię łopatek, u mnie ten bolczyk w ogóle się nie przesówa, myślę, że to też może wpływać na wchodzenie na obroty.

3. Jak jest skonstruowany napęd WOM? Ponieważ jak włącze na pusto (nic nie podpięte do wałka) to wałek się kręci. Jak zapiąłem rozsiewacz to dopiero po dodaniu gazu wałek zaczynał się kręcic.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    11

Kolego myślę że za wom prawdopodobnie jest odpowiedzialna pompa hydrauliczna podobnie jak w ursusie 1224. Słaba pompa= słabe ciśnienie=słaby WOM. Przypuszczam że półbiegi podobnie. Sprawdź pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozix12    0

Pompa hydrauliczna jest tylko jedna do wszystkiego? W sumie hydraulika jest tez jakaś dziwna, jak olej jest gęsty to gdzy np. pługi obracam to aż silnik słabnie, tak jakby coś było zablokowane, ale obraca szybko. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmergiel    1053

co do tego ze ci staje na najwyzszym polbiegu to masz spalone tarczki w koszu od polbiegow,na 1 zajacy ciagnie na drugim slabo a na szybkim staje,normalny objaw,wymiana tarczek i po sprawie ,przyczyna najprawdopodobniej brudny olej hydrauliczny,ze mul na malych i zakopca z niskich obrotow to pompa czesto tak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na kopcenie moze byc też cewka rozruchowa uszkodzona


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozix12    0

Agrotech, jaka cewka rozruchowa? Do czego ona jest i gdzie jest? 


Szmergiel, czyli tam jednak są elementy cierne, te tarczki. Masz może jakieś zdjęcie jak to wygląda? Jakiś rysunek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

A cewka rozruchowa nie jest czasem w silnikach elektrycznych? xD

Co do wzmacniacza,to tam siedzą tarczki,które po ściśnięciu się ze sobą (za pomocą oleju) blokują dwie bieżnie satelit przez co traktor jedzie szybciej. Gdy są padnięte ślizgają się między sobą przez co traktor stoi w miejscu. 


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A cewka rozruchowa nie jest czasem w silnikach elektrycznych? xD

Co do wzmacniacza,to tam siedzą tarczki,które po ściśnięciu się ze sobą (za pomocą oleju) blokują dwie bieżnie satelit przez co traktor jedzie szybciej. Gdy są padnięte ślizgają się między sobą przez co traktor stoi w miejscu.

mały siłowniczek elektromagnetyczny(z cewka elektromagnetyczną) do zwiekszania dawki paliwa przy rozruchu silnika.

 

układ planetarny znajduje sie na rozpołowieniu skrzyni posredniej ze skrzynia główną. są tam dwa sprzegła wielotarczowe mokre. Jedno sprzegło jest sciskane spręzyną tależową drugie tłokiem które wypycha olej tłoczony przez mikropompke. jest tam także hamulec kosza satelit. (hamulec taśmowy). przyczyną slizgania moze być zbyt niskie ciśnienie w układzie sterowania skrzynią, lub zuzyte tarczki i przekładki, ewentualnie taśma hamulca ale to na wolnym półbiegu. Zbyt niskie ciśnienie moze być spowodowane nieszczelnośćią w układzie i utratą ciśnienia lub padnieta mikropompka  która nie uzyskuje cisnienia. Trzeba zacząć od diagnostyki ciśnienia oleju w układzie  sterowania skrzynia.pozdrawiam

Edytowano przez Agrotech1111

Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    11

przy obracaniu pługa używasz innej pompy. Szmergiel ma rację. Wymień tarczki na nowe, mikropompkę na nową i dobrze wyreguluj hamulec, zalej nowym olejem. Zrobisz raz i bedziesz miał spokuj na parę lat. Poprzedni właściciel musiał ostro mieszać w połówkach....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kąta wyprzedzenia wtrysku nie zmieniałem pompa założona na stare znaki ale próbowałem zmieniać kąt i to nic nie dawało a czy sekcje w pompie mogą głośno chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Co do problemów z półbiegami i wom prawdopodobnie masz zalany zły olej do skrzyni lub dolano czegoś taniego. Być może masz już załatwione tarczki, są smarowane i chłodzone olejem, jak działają hamulce bo one też są w kąpieli olejowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy obracaniu pługa używasz innej pompy. Szmergiel ma rację. Wymień tarczki na nowe, mikropompkę na nową i dobrze wyreguluj hamulec, zalej nowym olejem. Zrobisz raz i bedziesz miał spokuj na parę lat. Poprzedni właściciel musiał ostro mieszać w połówkach....

szkoda troche wymieniać wszystko jak leci bo to sa koszty, lepiej zdjagnozowac sprawdzic  i wymienic to co potrzeba


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

To że pompa wtryskowa ustawiana czy naprawiana to o niczym nie świadczy ja mam negatywne doświadczenia z pompiarzami. 4 pompy w 4 rożnych traktorach u różnych mechaników żadna nie nadaje się do użytku. Dopiero nowa pompa przywróciła 100 % sprawność silnika. 

A w twojej pompie rozwalony jest regulator obrotów prawie pewne.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    11

szkoda troche wymieniać wszystko jak leci bo to sa koszty, lepiej zdjagnozowac sprawdzic  i wymienic to co potrzeba

Jak lubisz rozbierać parę razy traktor to wymieniaj po kawałku. Wymieni tarczki, a ciśnienie słabe(słaba pompa, przepuszczający siłownik, wytarta taśma hamulca. olej syf) to pojeździ rok i znowy to samo. Padnie w trakcie sezonu i niepotrzebne nerwy. Jak masz czas to przy rozpołowianiu ciągnika warto zrobić szybki przegląd i warto usunąć wszystkie wady. W używanym ciągniku mogą pojawić się różne cuda. Nawet zapchany filtr będzie wpływał na cały układ hydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz rozbierać parę razy traktor to wymieniaj po kawałku. Wymieni tarczki, a ciśnienie słabe(słaba pompa, przepuszczający siłownik, wytarta taśma hamulca. olej syf) to pojeździ rok i znowy to samo. Padnie w trakcie sezonu i niepotrzebne nerwy. Jak masz czas to przy rozpołowianiu ciągnika warto zrobić szybki przegląd i warto usunąć wszystkie wady. W używanym ciągniku mogą pojawić się różne cuda. Nawet zapchany filtr będzie wpływał na cały układ hydrauliczny

poprostu jestem zwolennikim usuwania usterki a nie wymiany wszystkiego jak leci . równie dobrze może zaraz paść skrzynia głowna silnik podnośnik swoją drogą też pracował na tym "zasyfionym oleju". tym tropem nie warto ciągnika robić bo by należało rozebrać cały ciągnik umyć dokładnie korpusy zmienić filtry pompy  rozdzielacze tarczki itp i złożyć ciągnik tak zeby nie wracać już do tego . ja robie swoim systemem i nikomu tego nie narzucam wyraziłem tylko swoje zdanie.pozdrawiam


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    11

Pisząc o usuwaniu wad miałem na myśli podzespoły jakie konkretnie współpracują z uszkodzoną częścią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    622

3 dni temu byłem u gościa który ma Forterrę 105 konną miał podczepioną do pługa 5-skibowego, jak go zapytałem jak się sprawuje to jak zarucił wiązankę to myslałem że mi uszy odpadną, przy 800 mh wyrwało mu na polu tylni most, nie chcieli uznać gwarancji, ale niby naprawili mu taniej o 6 tysięcy, ale i tak 11 tysięcy musiał zapłacić, mówił że było cioś zrąbane w hydraulice ... ale nie rozumiem jak to może wyrwać tylni most.


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie w mf  3125  przy zapalaniu kopci na niebiesko , przy odkręconym kolektorze widać jakby z dwóch cylindrów tylko kopcił. Co może być przyczyną ?  bo sami wiecie mechanicy to od razu cały silnik do remontu a zimny pali nawet bez podgrzania przy ok.minus 10 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Dwaidko
      Witam
      Byłem dziś oglądać deutz fahr agrotron 120 mk3. Zastanawia mnie dlaczego po przełączeniu obrotów wałka na 1000 występuje zgrzyt i załącza się on bez wciskania przełącznikia od załączania wom.  Po włączeniu dwa albo trzy razy problem nie wystąpił i załączył się za pomocą przełącznikan Ale następnym razem znów wystąpił zgrzyt. Dodam że obroty 540 załączyły się bez zgrzytu. Może wie ktoś co może być przyczyną i jakie są koszty naprawy.
      Pozdrawiam
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez calverdu
      Posiadam Claas Ares 657 z 2007 roku, od nowości u mnie (2600mtg) . Natomiast w ostatnich dniach dzieje się coś dziwnego, w trakcie oprysku rozłącza mi wałek i całkowicie jazdę, deska zaczyna swiecić, pikać. Zgaszenie na minute załatwia sprawę i moge jechać dalej. Druga kwestia jest taka, że jadę w transporcie i rozłącza skrzynie na 2-3 sekundy po czym znowu zaczyna "ciągnąć". Występuje to czasami, lecz coś mi się wydaje że coraz czesciej i trzeba coś z tym zrobić, tylko pytanie co ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj