ziutek92

Zetor 7745 Turbo rozkladam rece pomocy!

Polecane posty

ziutek92    43

Witam mam problem mianowicie z zetorem 7745 turbo słabnie przy agregacie 2,6m drugim biegiem ledwo idzie i to trzeba się rozpędzić  rozkładam ręce przed nim. Turbina zrobiona pompa i wtryski sprawdzone filtry wymienione i dalej nic porostu zauważyłem ze gdybym przypiął go do drzewa to on nie zacznie grzebać 4 kolami tylko słychać buuuu i się zadusi. dodam ze jakieś 4 lata temu ojcu wydmuchało uszczelkę pod głowica i pamiętam wtedy wymieniliśmy 4 zestawy tuleja tłok i pierścienie także motor jest sprawny i od tamtej pory jak zostało nim zrobione z 500mth to góra ponieważ 4 lata mamy już john deera i zetor służy tylko do tura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

sprzęgło pewno się skończyło....


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    43

zapomniałem dodać ze tarcza nowa z amortyzatorem i zestaw naprawczy tłok pierścienie tuleja to były kupowane oryginalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdzać od podstaw układ dolotu powietrza, czystość i drożność układu paliwowego, kąt wtrysku paliwa, jeśli masz możliwość ciśnienie doładowania turbiny. Sprawdź też działanie korektora ciśnieniowego jeśli jest.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    43

układ paliwowy czysty zbiornik wyczyszczony filtry wymienione i wtedy wyciągnięta pompa i wtryski dana do zrobienia została tylko przeczyszczona pompa a wtryski były ok filtry powietrza nowe turbina na dniach odebrana od regeneracji to raczej nie będę sprawdzał ciśnienia. przed chwila sprawdziłem ze na zimnym silniku tuż po zapaleniu i dodawaniu gazu przydymia na tak biały z niebieski nie wiem jak wychodzi w pracy rozgrzany.dodam ze wtryski i pompę wyciągał zakład który regeneruje pompy i oni zakładali i pytałem czy dobrze pompa ustawiona bo wiem ze popuszcza się 3 śruby i obraca pompa w gore lub dół to powiedzieli mi ze wszystko jest ustawione tak jak ma być książkowo nawet. silnik moim zdaniem jest ok pali od strzała oleju nie zauważyłem ubytku tylko ze się dusi :( już myślałem ze może docisk wytarty czy coś ale przy agregacie nie czułem jakby paliła się tarcza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przestań wymyślać. Szukać i szukać. Na moje oko winna będzie albo turbina albo układ zasilania paliwem. To że jest po regeneracji to raczej jej nie wyklucza a wręcz przeciwnie. Powinieneś sprawdzić poprawność jej działania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9201

Jeśli ciągnik nie dymi, a brak mu mocy, to wskazuje to na układ zasilania paliwem. Przedmuchać cały układ zasilania sprężarką, rozebrać, sprawdzić filterki na śrubach, czy nie ma syfu. Jeśli ciągnik na 2 biegu robi "buuu" to znaczy, że brak mu paliwa, inaczej by kopcił.  Pompka paliwowa zasilająca się nie zawiesza? W odstojniku nie pokazują się bąbelki powietrza ?

Sprawdź zawory, czy mają właścwy luz, biały dymek to brak kompresji.

Gdyby leżała turbina, to brałby olej i kopcił na czarno (brak doładowania).

Jak możesz, zrób filmiz z pracy silnika i wrzuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Olejem pluje zajechana turbina. Po remoncie nie puszcza oleju ale może i nie działać prawidłowo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ramzesss    35

Ja w swoim tez miałem podobny problem z mocą, ale mój słabo zrana palił zle ustawiony zapłlon może być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

skoro stawiacie na układ zasilania... to sprawdź czy paliwo idzie pełnym wężykiem do pompy... może byc coś w przewodzie co spowalnia przepływ paliwa ale go nie zapowietrza... miałem podobnie w 7211. zdjąć przewód co idzie ze zbiornika i dmuchnij w niego, jeśli lekko powietrze bedzie przechodzić do zbiornika to znaczy zę jest ok, ale sprawdz na początek pierwszą śrubę w układzie co idzie ze zbiornika, tam lubi się zatykać... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jak jest ustawiona zbyt mała dawka paliwa to też silnik bedzie się dusił. Jak pod obciążeniem dymi na czarno to dawka jest dobra. Jak nie to raczej  zbyt mała i zamiast regulator dodać względem obciążenia to odejmuje i zadusza.

W tych 77 turbo o ile wiem nie ma korektora ciśnienia turbiny.

Najważniejsza sprawa czy początek tłoczenia paliwa był sprawdzany po założeniu pompy? I na ile stopni jest ustawiony ?

Posprawdzaj drożność przewodów  jak koledzy wyżej napisali ,może dostaje za mało paliwa.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    43

Drożność przewodów sprawdzona wszystko jest ok jak pisałem wcześniej chyba się nie obejdzie bez ściągnięcia glowicy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

nic nie kombinuj z remontami, bo ewidentnie widać w odstojniku , ,że ciągnie powietrze i w życiu nie będzie chodził  tak jak trzeba, a pompa jest dobra,bo gdyby była słaba to od razu by się zapowietrzał... , dokładnie wszystko po uszczelniaj bo na bank jest gdzieś nie szczelność... a zetor pod tym względem jest delikatny..  wiem , bo sam w swoim 7211 przerabiałem nie jedne scenariusze...  nieszczelnosc jest gdzieś na przewodzie od zbiornika do odstojnika... a może odstojnik masz źle dokręcony. posprawdzaj wszystko z lekarską dokładnoscia... tylko postaw ciagnik w suchym... a nie cały w wodzie to wżyciu nie znajdziesz nieszczelności... ;)

Edytowano przez FINN

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Popieram kolegę powyżej w szklance widać powietrze tam nie ma paliwa jak dodajesz gazu to go ubywa, tam ciągle powinien być stan. Nie ma mowy aby silnik pracował prawidłowo jak tak się dzieje. Jest gdzieś nieszczelność albo coś jest zapchane i paliwo nie ma swobodnego przepływu. Sprawdź układ dopływu paliwa krok po kroku począwszy od zbiornika, kranika przy nim przewodów, przelotek i filtrów raz jeszcze.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    43

przejrzałem wszystko od a do z i dalej to paliwo ubywa z odstojnika :( przewody już nawet nowe kupiłem od zbiornika aż po nadmiarowe i nic i dałem sobie spokój na dziś bo miałem inne prace i właśnie jak robiłem dach przy garażu i podnosiłem nim turem to zauważyłem ze na wolnych obrotach tak przydymia na niebiesko biało albo zwidy mam :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    58

przewody mają mieć taką średnice jaka była wcześniej, nic nie kombinuj. nawet głupia uszczelka od odstojnika może być do wyrzucenia, u nas dopiero trzecia sztuka trzymała tak jak należy.

spróbuj jeszcze pompką ręczną pompować - powinieneś słyszeć syczenie gdzieś przy pompie ( u nas tak było), albo taki dźwięk jak paliwo wraca powrotem do zbiornika, taki charakterystyczny dźwięk.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    31

spróbuj przed pompkom ręczna zamotować zaworek zwrotny na wężyku zasilającym z baku  bo może być wina pompki u mnie tak było jak zamontowałem zaworek wszystko się poprawiło i pracuje jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    43

panowie nie wiem czy tu wina tkwi po stronie paliwa może faktycznie za mało paliwa dostaje może jakiś slaby filtr paliwa kupie jeszcze jakiś inny filtr powietrze nigdzie sie nie dostaje przewody takie jak  były takiej samej średnicy a jakby mu paliwo spadało to ciężko by palił a on pali jak zegarek od pol obrotu czy ciepły czy zimny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

nie kobinuj tylko szukaj nieszczelności... podokręcaj dobrze śruby , i posprawdzaj podkładki miedziane... w zetorach tak jest, że to bedzie mikroskopijna nieszczelnosc a bedzie ciągnąć powietrze...  ana filmie widać, że bombelki wpadają od zbiornika... sprawdz śrubę co idzie przewd os zbiornika, zobacz stan podkładki i opaski na przewodzie... tam musi być wszystko na tip top... to nie ursus, że bedzie się paliwo lało a on bedzie dalej jechał...  u ciebie po prostu wciąga lewe powietrze do układu... to jest cała przyczyna... a odnosnie filtrów to najlepiej je wyjmij  i posprawdzaj uszczelki na kielichach


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj