panmino

Jak sprawdzić, czy działa blokada mostu w mtz?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
panmino    26

W związku z wielokrotnym problemem w terenie mam wątpliwości, czy blokada mechanizmu różniciwego w moim mtz 82 działa właściwie. Jak sprawdzić mechanizm załączania blokady? Mtz z 1987 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wjedź w pole, załącz blokadę, skręć na maxa i jedź. Jeśli działa na pewno poczujesz różnicę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    186

Ja się rozpędzałem (wcale nie tak bardzo), wyrzucałem na luz, wciskałem blokadę i jeden hamulec - jeśli działa hamują obydwa koła. Robiłem to jak stałem się świeżym użytkownikiem pronara bo nie wierzyłem że blokada może tak lekko "chodzić" - nie wiedziałem że jest hydrauliczna i "cierna".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Podnieś na lewarku jedno koło ( nie może dotykać ziemi), wsiądź do kabiny, odpal, włącz bieg i puść sprzęgło (powoli), ciągnik będzie stał w miejscu a podniesione koło będzie się kręcić, wtedy wciśnij blokadę, jeśli ciągnik ruszy ( oczywiście spadnie z lewarka) to blokada jest sprawna, jeśli nie ruszy to znaczy, że nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    1

Seweryn akurat skręcanie na maxa i sprawdzanie blokady to mega nieporozumienie. Blokady w MTZ sobie z tym słabo radzą i po prostu nie wytrzymują, w jednym egzemplarzu padają po kilku takich próbach, w innych troszkę dłużej. Generalnie w tych ciągnikach według fabryki blokada powinna być załączana przy jeździe na wprost, co względem innych ciągników jest naprawdę dziwne.

Sposób, który podał  niebieski, jest bezpieczniejszy.

Edytowano przez Piotras84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W każdym ciągniku blokada powinna być używana tylko jadąc prosto. Ale co do działania samego ruskiego patentu masz rację. Nie jest zbyt szczęśliwy. Jednorazowe sprawdzenie nie ma prawa wyrządzić krzywdy. jazda w taki sposób systematycznie może być niebezpieczna.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    1

10 lat temu, kiedy zaczynałem prace przy nowych MTZ nie jeden raz na moich oczach przy pierwszym użyciu blokady przy skręconych kołach po prostu się zrywały. Co prawda koszty nie są jakiś nie bywałe, ale zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Od wyjęcia mechanizmu blokady, sprawdzenie pod kątem zużycia, uszkodzenia, zaolejenia. Zmierzenia ciśnienia na wężu zasilającym, ustawieniu linki załączającej.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Manometrem. Tyle że nie jestem pewny jakie ma być. Coś mi się obija po głowie 8 bar ale nie wiem tego na 100%.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj