slajders25

Problem z przesówką rewersu

Polecane posty

slajders25    22

Mam oto taki problem. Od jakiegoś czasu zgasła mi czerwona lampka od rewersu. Potem zdarzało się że przy zmianie kierunku do tyłu zawieszał się cały rewers. Kontrolki mrugały sygnał piszczał a po puszczeniu sprzęgła rewers zaskakiwał ze zgrzytem, sygnał wyłączał się i dalej było ok. Zdarzało się to rzadko. Znajomy mi podpowiedział żebym przesunął troszkę przesuwkę. Dzisiaj tak też zrobiłem. Poruszałem ją kilka razy w prawo i w lewo w skrajne położenia i ustawiłem na środku. Po odpaleniu kontrolki od razu zaczęły mrugać i piszczał cały czas sygnał. Sam rewers chodził dobrze. Przesunąłem wiec przesuwkę w miejsce gdzie była na początku. Naprawiło się. Ale gdy wyjechałem w pole znowu przy zmianie kierunku włączył się sygnał i mrugają kontrolki. Sygnał w ogóle nie cichnie chociaż rewers działa poprawnie. Kontrolki również nie przestają mrugać. Zauważyłem też że zmiana kierunku odbywa się jakby płynniej.

I teraz pytanie. Za co tak naprawdę odpowiada ta przesuwka. Czy można ją wyciągnąć. Czy jeśli rewers działa prawidłowo to można wypiąć kostkę z tego ustrojstwa i tak jeździć

Znalazłem że w katalogach nazywa się to potencjometr nr. katalogowy 3791959M1

Element nr 50 ze strony 220

http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/6180.pdf

A tyle kosztuje nowy :unsure:

http://www.agropomoc.pl/Prod,31384,Potencjometr.html

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

ja mam tez problem z tym potencjometrem. nie przełącza mi rewersu do przodu, do tyłu bez problemu a do przodu przestał przełączać. sygnał przełączenia jest i nic poza tym. a jak odłącze kostke od tego potencjometru to kontrolki mrugają na zmiane i rewers tak jak u ciebie przerzuca normalnie z tym że mrugaja i piszczą obydwie kontrolki. dałem do sprawdzenia potencjometr do kolegi agroelektronix i niby jest sprawny a nadal mi nie przerzuca. podpowiedział mi tylko że na środkowym kabelku (czerwonym) mam zmierzyc miernikiem i tam ma być 2,5 v na rewersie załączonym do tyłu. a reguluje sie to przekręcając ten potencjometr w lewo i prawo. minimalny ruch i zmienia sie o sporo V. także ja czekam teraz na kolege agroelektronix bo ma przyjechac i cos poradzic. ja na odłączonej tej kostce nie jezdze bo czasem zdarzylo sie ze cos tam zazgrzytało takze wole nie ryzykowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Dzięki kolego za podpowiedź. Jak już kolega agroelektronix coś ci poradzi to bardzo proszę daj znać co z tym robić. Agroelektronix już tez mi raz pomógł, naprawdę spoko koleś. A co do piszczenia to ja wypiąłem kabelek od głośnika i nie piszczy ale kontrolki nadal mrugają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

no ja wiem że można kabelek wypiąć tylko że to i tak sprawy nie rozwiązuje. powiem Ci jeszcze tak że jak ja 2 lata temu kupilem ten ciagnik to raz na jakis czas mi ten rewers nie przelaczyl do przodu. musialem dac ponownie do tylu i spowrotem do przodu i przełączył. w miare upływu czasu coraz częsciej mi do przodu nie chcial przerzucac. a w tym roku podczas siania praktycznie przestal przerzucac calkiem. do tyłu nie ma problemu. no to wyczytalem gdzies na forum ze ktos tam robil tak ze najpierw przerzucił rewers a potem wciskal sprzegło. i faktycznie to pomoglo. działało z miesiąc. i znowu nawet tym sposobem przestał przełączać. mialem juz jednego mechanika ale nie poradził sobie z tym i czekam teraz az agroelektronix podjedzie w nastepnym tygodniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Ja dzisiaj zmierzyłem napięcie na tym czerwonym kabelku. Było 2,71V. Ustawiłem tym potencjometrem na dokładnie 2.50V na zapalonym silniku z rewersem do tyłu tak jak to opisałeś. Zgasiłem, odczekałem aż kontrolki zgasną i znowu odpaliłem. I cud, wszystko wróciło do normy. Rewers chodzi dobrze, bez żadnych zgrzytów czy puknięć, kontrolki i sygnał też działa prawidłowo. Po krótkiej jeździe testowej wygląda że wszystko działa poprawnie. Nie wiem na jak długo. Daj znać jak sprawa zakończyła się u ciebie po wizycie kolegi agroelekronix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Ja u siebie także obstawiałem tą usterkę. Pewnie bez rozpoławiania się nie obejdzie. Cały synchronizoatr to droga sprawa ale może da się wymienić poszczególne części bo wg. katalogu to część rozbieralna (str. 185)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

witam. u mnie tez mrugaja kontrolki od rewersu na przemian i sygnal dzwiekowy. ustawilem dzisiaj przesowke wedlug waszych wytycznych na 2,5v przy wstecznym, ale nic to nie zmienilo, rewers jak mrugal tak mruga. co moze byc jeszcze przyczyna tego mrugania kontrolek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

widocznie padł Ci ten sterowniczek. wyślij go do kolegi agroelektronix to za okolo 350 zl ci naprawi. nowe kosztuje około 1700 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

gdyby byl padniety to by chyba nie reagowal na zmiane wartosci i po przekreceniu w jedna czy druga strone nie zmienialo by sie napiecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

a odłącz ten sterownik i zobacz wtedy czy ci przełącza rewers przod tył. kontrolki będą migac. a jak nie to szukaj po kabelkach bo jak bedziesz gdzies mial przerwany lub cos to komputer czyta tak jakby byl odłączony ten sterownik i dlatego mruga na zmiane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Problemem może być banalny. Zaśniedziałe styki na krótkiej przedłużce od przesówki do instalacji ciągnika. Kiedyś też mi zaczęły mrugać te kontrolki i jak popryskałem w te styki preparatem typu kontakt to pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

no dokładnie. bo skoro mrugają to sie zachowuje tak jakby ten sterownik byl odłączony czyli gdzieś kabelek lub złącze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

mojego mf mechanik rozjechał na pół i sie okazało że widełki rewersu są tak zeszlifowane z jednej strony że on poprostu nie przerzucał mi rewersu bo nie mógł odpowiednio daleko przesunąć. i tak podpytalem to wyszło na to że ten potencjometr był ustawiony na środkowym kabelku na 4,7 i te widełki po wrzuceniu danego kierunku caly czas cisneły i sie ścierały. i wkoncu sie starły do tego momentu że przestał przerzucać do przodu. takze moze sie uda uniknac kosztów zakupu synchronizatora i bedzie starczyc wymiana widelek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Czyli ten potencjometr odpowiada za położenie widełek a nie za ustawienie synchronizatora ?? Dobrze myślę ??

Oby kolego były do wymiany tylko widełki to kilka dobrych tysi w kieszenie zostanie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

widocznie padł Ci ten sterowniczek. wyślij go do kolegi agroelektronix to za okolo 350 zl ci naprawi. nowe kosztuje około 1700 zł

 

w samochodach sa bardzo podobne te potencjometry TPS i kosztuja ok 100 zl. zasada dzialania ta sama, podzespoly wewnatrz podobne, tylko cena inna. bo to przeciez traktor i to musi kosztowac tysiace. chore, ale niestety tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

dokladnie. ten potencjometr odpowiada za polozenie widelek. im wieksze napiecie tym widelki bardziej dociskaja kolo. u mnie bylo napiecie 4,7 i mi zeszlifowalo widelki z jednej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten potencjometr nie odpowiada za położenie widełek. On odczytuje to położenie i przesyła informację do sterownika. Jak jest źle ustawiony, to sterownik nie wie, że widełki są np. w skrajnym położeniu i nadal próbuje je przesuwać. Dlatego je zeszlifowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wypowiem się czy jest prawidłowa, bo tak na szybko nie kojarzę czy tam powinno się robić kalibrację z poziomu sterownika. Jeżeli tak, to potencjometr powinien być wstępnie ustawiony, a resztę załatwi kalibracja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Posiadam MF 6180

mam pytanie:

od kilku dni, podczas przełączania reversu do jazdy w przód, mrugają kontrolki i jest 5-cio krotny sygnał dźwiękowy, a do jazdy w tył jest normalnie po 1 lub 2 sygnałach.

Revers działa prawdiłowo, do przodu jak i do tyłu, tylko niepokoją mnie te sygnały które wcześniej nie miały miejsca. Czy te sygnały oznaczają ze coś nie długo moze się zepsuć?

Jeśli ktos wie coś na ten temat prosze od odpowiedź. Z góry dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

ustaw sobie ten potencjometr tak jak wyzej to bylo opisane a jak nie to to bedzie to samo co u mnie ze wytarte są widełki od przęłączania przód tył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj