Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MrRadny69    1

skoro regulacja silownika nie pomoze to co robic?? czy po zdjeciu dekla od wybierakow zobacze widelki od rewersu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Nie, może bardzo słabo ale zobaczysz "napęd" widełek i będziesz mógł poruszać ośką widełek i będzie widać czy jest luz, dodatkowo na ośce jest przykręcane jarzmo(ucho) w które wchodzi wybierak i może tam jest luz a to będziesz mógł dokręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrRadny69    1

w takim razie nie pozostaje nic innego jak zdjac dekiel i zajrzec do srodka. ciekaw jestem czy ktos mial takie objawy jak ja?? procz tego problemu ze zgrzytem nie mam jeszcze recznego. dzwignia ktora wystaje z tylnego mostu jest w pozycji - zaciagniety. nie probowalem jej cofac ale zeby to zrobic nalezy chyba zdjac dekiel z lewej strony mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Raczej w pozycji zaciągniętej być nie może bo tam jest dość mocna sprężyna która automatycznie cofa tę dźwignię ku tyłowi ciągnika by zluzować hamulec, chyba że tam masz coś popsute to może i tak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

W sprawie ręcznego to w środku jest regulacja i może tam jest rozkręcony a sprężyna może pękła albo się wychaczyła, jak zdejmiesz pokrywę to będzie dobry ogląd sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrRadny69    1

moze kumpel od razu zmienial tarczki od hamulca. czy musze na cos zwrocic uwage jak bede sciagal ten dekiel. o ile dobrze kojarze to w ten dekiel wchodzi jakas rura z oringiem na koncu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrRadny69    1

Jeszcze nie ściągnąłem dekla bo miałem trochę jazdy ale zauważyłem następującą zależność. Jeżeli jeżdżę na zakresie b i zmieniam kierunek jazdy przód tył nie dzieje się nic złego. Natomiast problem pojawia się jak przechodzę między zakresami i chce zmienić kierunek. Dzisiaj zacząłem jazdę na zakresie a przeszedłem na b i nie chciał jechać ani do przodu ani do tylu. Przebilem na a ruszyłem metr przebilem z powrotem na b i juz jeździł normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

Panowie Jak wyciągnąć koło zębate zakresu A bo przeszkadza mi widełka,  trzeba ją demontować ? jak się ją demontuje w jaki sposób wyciągnąć wałek   na którym ona jest osadzona ?


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianurban    1

Tak musisz wyjąć widełki żeby wyjąć koło zakresu A bo inaczej ono nie wyjdzie a żeby wyjąć widełki musisz wyciągnąć wałek na którym są one wsunięte, wiem bo sam to dopiero przerabiałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzioman18    67

panowie, mam mały problem z moim mf 3070, otóż ładowałem nim nawóz, i podczas cofania usłyszałem jakiś delikatny zgrzyt, zapaliła sie kontrolka od oleju skrzyni i ciagnik stanął. nie działa nic: wom, tuz, tur, wspomagania, biegi nie działają, (biegi można wbijać bez wciskania sprzęgła, nie ma żadnego zgrzytu) co to może być  ? sprzęgło ? czy coś w skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Biegi bez sprzęgła i  zgrzytu wchodzą jak tylko rewers masz rozłączony. hmmm na moje oko to cała skrzynia musiała Ci stanąć zaraz za sprzęgłem ale czy to możliwe hmmm (sprzęgło sie rozpadło). Ani jazdy ani pompy nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    10

po spadku ciśnienia oleju z skrzyni nic nie będzie chodzić
musiało się coś na początku skrzyni uszkodzić, może jakiś frez oberwało. w ciągniku który pracuje z ładowaczem to nie jest nic dziwnego zwłaszcza że jest to mf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Nic się wcześniej nie tłukło w okolicy sprzęgła? Wygląda że tłumik drgań oberwało, skrzynia, pompy stoją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzioman18    67

nic nie tłukło, biegi ładnie wchodziły, tylko przy odpalaniu kontrolka od skrzyni paliła sie czasem z 5 sekund, późnije było ok, ciągnik z turem dużo nie chodzi , praktycznie tylko do załadunku słomy i siana na polu, ma ok 6700mtg także tak dużo nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FarmerX2    8

Panowie, jak skasować luz łożyska stożkowego dolnego wałka tuż za trybem A? Czy tam daje się jakieś podkładki? Nakrętkę dokreciłem do oporu a wałek dalej ma luz ze 6mm. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
koledzy jak jest z ta zmiana zakresu A na B np do rozpedzenia na asfalcie ? tylko i wylacznie mozna ro robic na postoju czy mozna zmienic np z 4A na 1B w czasie jazdy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Wszystko masz synchronizowane więc przełączaj jak chcesz, z tym że synchro AB chyba najsłabsze w tej całej skrzyni i najczęściej pada. W dodatku przełącza siłownik a więc nie ma zmiłuj się, delikatnie tego nie zrobi. Chcesz maksymalnie wydłużyć życie tego synchronizatora to przełączaj na postoju. Być może zmiana AB gdy masz 1-4 na luzie nie będzie taka bolesna dla tej skrzyni... pocieszający jest fakt, że tanieje ten synchronizator :P

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Według mnie z A na B można bez problemów i jakichkolwiek komplikacji przerzucać a odwrotnie na postoju ewentualnie przy jak najmniejszej prędkości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
tak wlasnie myslalem bo wyjazd na asfalt i zmiana jest bez zgrzytow wszysyko ladnie wchodzi ale nie bylem pewny czy to zaboli ta skrzynie. ( A4 , wylaczamy 4 na luz następnie zmieniamy zakres z A na B i na koniec wlaczamy bieg 1. takze tak robilem ale mimo wszystko postaram sie zmieniac te zakresy na postoju. jedynie jak juz pod obciazeniem to innego wyjscia nie ma bo ruszenie z miejsca z 1B może konkretnie obciazyc sprzęgło :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    20
Ja już prawie uwaliłem ten synchronizator. Na moje szczęście skrzynia się rozkreciła wcześniej. Synchronizator już fiolet przyjmował od zmian zakresu, a mimo to nigdy nie zgrzytnął. Koła A/B z tego co mi wiadomo kręcą się w przeciwną stronę (mogę być w błędzie, to słowa mechanika, a ja tego później nie rozkmniniałem). Mechanik dość stanowczo odradza zmianę zakresów w trakcie jazdy jak nie chce się z nim szybko zobaczyć. Ja jak już muszę ruszać pod górkę to żółwia wbijam i startuje z 4, a jak się już wytoczę to zmiana zająca i od razu 1. Nie muszę 2 wajchami machać. Zwykle i tak wystarcza mi start z 1B i na polbiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Obaj macie rację. Zmienać biegi jak opisał StachutirTo że skrzynia dostaje przeciwne obroty w czasie zmiany zakresów to prawda. Dlatego synhro jest tak mocno obciążany i skrzynia czasem się rozkręca. Gdy robimy to na postoju, to skrzynia też stoi i wtedy nić się złego nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573
Dnia 30.10.2018 o 13:41, fubus84 napisał:

Ja już prawie uwaliłem ten synchronizator. Na moje szczęście skrzynia się rozkreciła wcześniej. Synchronizator już fiolet przyjmował od zmian zakresu, a mimo to nigdy nie zgrzytnął. Koła A/B z tego co mi wiadomo kręcą się w przeciwną stronę (mogę być w błędzie, to słowa mechanika, a ja tego później nie rozkmniniałem). Mechanik dość stanowczo odradza zmianę zakresów w trakcie jazdy jak nie chce się z nim szybko zobaczyć. Ja jak już muszę ruszać pod górkę to żółwia wbijam i startuje z 4, a jak się już wytoczę to zmiana zająca i od razu 1. Nie muszę 2 wajchami machać. Zwykle i tak wystarcza mi start z 1B i na polbiegu.

Czy jesteś pewny że to przez zmianę w czasie jazdy a nie przez źle wyregulowany siłownik zmiany AB? bo ta teza jest trochę słaba żeby był fioletowy musi długo coś trzeć o niego czyli kamień jak jest kijowo wyregulowany na siłowniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj