p0mian

Ceny dzierżawy ziemi

Polecane posty

p0mian    0

Na wstępie chciałbym się przywitać- to mój pierwszy wpis na forum :)

 

Nie jestem rolnikiem, jednak znajduję się obecnie w sytuacji, która zmusza mnie do poszukania obiektywnych informacji na temat kosztów dzierżawy gruntów - muszę pomóc znajomej renegocjować umowy dzierżawy około 30ha gruntów rolnych klasy VI i V w okolicach Poznania. Nie możemy zapytać nikogo z okolicznych rolników o ceny w regionie bo w zasadzie każdy sąsiadów użytkuje prawie za darmo albo za darmo jakiś kawałek jej ziemi i nie są przychylnie nastawieni do propozycji zmiany takiej sytuacji. 

 

W związku z tym chciałbym poradzić się Was jaką cenę powinniśmy zaproponować w nowych umowach dzierżawy? 

Dodam, że stare umowy to umowy słowne bez okresu dzierżawy, lub umowy które wg zapisu już się skończyły, jednak dzierżawca nadal użytkuje ziemię na zasadach starej umowy (nikt do teraz nie interesował się sytuacją). 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
p0mian    0

dopłaty do tej pory brali użytkownicy ziemi. Rozwiązanie, które proponujesz też jest jakimś wyjściem, dzięki! 

 

Jednak w tygodniku rolniczym czytałem: "Za klasy V i VI czynsz sięga powyżej odpowiednio 877 oraz 848 zł/ha"  Czyli mam rozumieć, że te ceny są błędne? 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

czynsz należy ustalić co najmniej  w wysokości dopłat , czyli te stawki jak najbardziej mogą być ... przynajmniej u mnie taniej nikt nie da pola 

stawka dopłat za 2014 r = 910 zł do ha + ONW  

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MKrajes    132

Koszt dzierżawy zależy w dużym stopniu od sytuacji w okolicy. U mnie jest to ok 1000-1200zł a już kilka km dalej za ziemie tej samej klasy to ok 800 zł ze względu na mniejsze zainteresowanie. Dopłaty dodatkowo pobiera właściciel gruntów.