Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ceny dzierżawy ziemi

888 odpowiedzi na ten temat

#1 Share p0mian

p0mian

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 06 październik 2014 - 07:43

Ceny dzierżawy ziemi

Na wstępie chciałbym się przywitać- to mój pierwszy wpis na forum :)

Nie jestem rolnikiem, jednak znajduję się obecnie w sytuacji, która zmusza mnie do poszukania obiektywnych informacji na temat kosztów dzierżawy gruntów - muszę pomóc znajomej renegocjować umowy dzierżawy około 30ha gruntów rolnych klasy VI i V w okolicach Poznania. Nie możemy zapytać nikogo z okolicznych rolników o ceny w regionie bo w zasadzie każdy sąsiadów użytkuje prawie za darmo albo za darmo jakiś kawałek jej ziemi i nie są przychylnie nastawieni do propozycji zmiany takiej sytuacji. 

W związku z tym chciałbym poradzić się Was jaką cenę powinniśmy zaproponować w nowych umowach dzierżawy? 

Dodam, że stare umowy to umowy słowne bez okresu dzierżawy, lub umowy które wg zapisu już się skończyły, jednak dzierżawca nadal użytkuje ziemię na zasadach starej umowy (nikt do teraz nie interesował się sytuacją). 

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
Ceny dzierżawy ziemi Dzisiaj, 23:58
  •  

#2 Share damian40000

damian40000

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 3200 postów

Napisany 06 październik 2014 - 08:33

Ceny dzierżawy ziemi za ta klasę ziemi to nikt czynszu nie da. Za same dopłaty niech odda.

#3 Share p0mian

p0mian

Nowicjusz

• Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 06 październik 2014 - 08:51

Ceny dzierżawy ziemi

dopłaty do tej pory brali użytkownicy ziemi. Rozwiązanie, które proponujesz też jest jakimś wyjściem, dzięki! 

Jednak w tygodniku rolniczym czytałem: "Za klasy V i VI czynsz sięga powyżej odpowiednio 877 oraz 848 zł/ha"  Czyli mam rozumieć, że te ceny są błędne? 

#4 Share kozulek2

kozulek2

Zaawansowany

• userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1532 postów
  • Zainteresowania:rolnictwo

Napisany 06 październik 2014 - 09:15

Ceny dzierżawy ziemi