Skocz do zawartości

Zdjęcie

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360


32 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Marcin-MarasAntonik

Marcin-MarasAntonik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 05 październik 2014 - 10:46

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Witam!

 

Posiadam Ursusa C-360 z pękniętym blokiem silnika. Blok pęknoł miedzy cylindrami, bo woda dostała się do oleju przyszedł mróz i katastrofa wiec blok do wyrzucenia. Ursus stoi już dobre 5-6 lat i czas wziosć sie za niego, a jako, że silniki do C-360 ceny się zaczynają od 3500zł wzwyż to może zastąpic by go silnikiem z Lublina (4c90) lub silnikiem Stara (Leyland sw266). Oba wymienione są również czterocylinrowe i znacznie tańsze. Moje pytanie brzmi czy któryś z nich zmieści się pod maskę i czy nie bedzie dużych problemów z dopasowaniem do skrzyni biegów. Wiem że problemy będą bo to jest wiadome ale czy wgl jet możliwe spasowanie tego. Dodam że moj wujek jest tokarzem i frezerem więc będzie miał sporo pracy. Co sądzicie o tym pomyśle. Powiem jeszce że w gre nie wchodzi sprzedanie C360 ponieważ jest w rodzinie dość długo i szkoda by było ją sprzedać. Proszę o Wasze opinie. :)

 

Pozdrawiam! :)



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360 Dzisiaj, 12:55
  •  

#2 Share robson79

robson79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 161 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Prochy
  • Zainteresowania:Rolnictwo, maszyny rolnicze, mechanika

Napisany 05 październik 2014 - 10:55

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Nie warto inny silnika plus przeróbki a na koniec to będzie wynalazek. Kup dobry blok do c-360 wyremontuj i będziesz miał traktor  takie jest moje zdanie



#3 Share johenek

johenek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 455 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj. Świętokrzyskie

Napisany 05 październik 2014 - 13:03

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

dać na pewno się da dopasować któryś z tych silników ale pytanie czy warto i jak długo to będzie pracowac

 

Ja na twoim miejscu kupił bym silnik od Zetora i wtedy włożył co c360.


KPK Kumurun Team

#4 Share Ramzes009

Ramzes009

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 październik 2014 - 13:10

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

lepiej kupić nowy blok( o ile silnik był w miarę na chodzie) lub jak kolega radzi nowy silnik od zetora lub c360 3p.

o ile w ogóle założysz inny silnik (mocowanie przedniej osi, obudowa sprzęgła, maska, filtry,bak) to weź pod uwagę że 360 to lekki traktor i tej mocy nie wykorzystasz. Plus zmiana sprzęgła (mocniejsze sprężyny, dopasowanie) moim zadaniem nie warto się w to bawić.


"Tylko dwie rzeczy są nieskończone, wszechświat i głupota ludzka... choć mam wątpliwości co do tej pierwszej"
A.Einstein
-------------------------------------
Ursus C360 3P fan.

#5 Share TheMariko12

TheMariko12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 377 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja (CC,SC) i wszystkie odmiany sportowych aut
    Lakiernictwo

Napisany 05 październik 2014 - 14:51

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Sprzedaj ją,  niech lepiej trafi w ręce kogoś kto z  niej zrobi 360 a nie jakis wynalazek pseudo stara z lublinem


Nauka--->Praca--->Zabawa--->Długi odpoczynek :)

 

 

Sprzedam

NOWE CZĘŚCI DO URSUSÓW 360/355/4011/330 Z PRL , PISAĆ NA PW


#6 Share jonkszi

jonkszi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 850 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opatów, Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:KPK KUMURUN,, Gniotsa nie złamiotsa"
    Technika rolnicza i nie tylko.

Napisany 05 październik 2014 - 15:20

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Jedynie dobry dyłby silnik od tarpana bo były w nim silniki perkins

 



#7 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 05 październik 2014 - 16:21

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Kolego w jednym z top agrar była chyba 40 z założonym silnikiem mały lleyland sw 266, bodaj sprzęgło chyba od autosana, trzeba by przejściówki pozakładać, ale jak masz tokarza dlaczego by nie. Jak dopadniesz silnik to próbuj od lublina nie polecam za mała pojemność do mocy i pośredni wtrysk. Z kolei taka przeróbka mija się z celem dla ciągnika jakim jest c360, raz że lekka, nie przełoży mocy na robotę a dwa skrzynia może nie wytrzymać lleyland ma chyba koło 90km. Cieżko doradzic sprzedasz i tak mało dostaniesz wiec ja bym próbował :D



#8 Share mariusz36

mariusz36

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 05 październik 2014 - 16:30

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Możesz kupić używany blok z jakiegoś złomu za niewielką cenę.



#9 Share Marcin-MarasAntonik

Marcin-MarasAntonik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 05 październik 2014 - 18:03

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Blok kupić to około 800-1000zł ( nie klejony itp), ale żeby całość miała ręce i nogi to to dopiero 1/4 wydatków w sam silnik. Trzeba było nowe tuleje tłoki pierścienie. Blok do planowania wał do szlifu , a więc nowe korbowody. Nowe głowice. Koszt remontu silnika wyszedł by ok 3000-3500zł plus robota. Mały leyland to ok 1500-2000zł. Sprzedaż nie wchodzi w gre ponieważ nie kosztuje wiecej niż po cenie złomu. Leyland bez turbinki ma 80KM wiec w tym ciągniku bedzie miał bardzo lajtowo wiec i żywotnośc wzrośnie.


Dodam jeszcze, że traktor nie dostanie wycisku w polu. Bardziej bedzie pracować przy domu tzn praca z rębarką do gałęzi, łuparką hydrauliczną do drewna. Czasem pojedzie gdzies z przyczepą. W polu też coś porobi, ale bardzo mały areał, ale traktor sie mimo wszystko przyda. :)



#10 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 październik 2014 - 18:42

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Silniki wymienione są może tańsze ale przeróbka już nie będzie. Zrobisz jakąś dziwną hybrydę i przy każdym wyjeździe będziesz się zastanawiał czy ciągnik wróci. 

Ile robisz mth rocznie skoro myślisz że leyland 80 koni wytrzyma dłużej skoro umiarkowanie eksploatowany oryginalny, zadbany i głaskany wytrzyma 6000-8000mtz. A jeżdżąc niewiele zrobisz to może w 15 lat.

Sama skrzynia jest praktycznie na styk do 60 koni. 80 wykończy ja w szybkim czasie. Silnik lublina uchodzi za jednego z największych możliwych syfów. 

Zrób na oryginał. Nie będzie cię to kosztować więcej a ciągnikiem jak się chwycisz wyjedziesz w tydzień. Gwarantuję ci że żaden z twoich pomysłów nie będzie lepszy od oryginału.

Tym bardziej jeśli ma nie widzieć ciężkiej roboty.

Jeżeli już koniecznie chcesz kombinować szukaj silnika zetora czy trójki lub czwórki perkinsa.


Edytowany przez seweryn20, 05 październik 2014 - 18:45.

KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360 Dzisiaj, 12:55
  •  

#11 Share LOST

LOST

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo oczywiście i wszystkie jego odmiany

Napisany 05 październik 2014 - 18:48

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Po co ci nowe głowice i korbowody? Przecież obecne można przywrócić do dalszej eksploatacji - słyszałeś o planowaniu? A o wymiennych tulejkach w główkach korbowodów?


KPK Kumurun Team - Główny Sekretarz

#12 Share Marcin-MarasAntonik

Marcin-MarasAntonik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 05 październik 2014 - 19:26

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

2 głowice są pęknięte



#13 Share LOST

LOST

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo oczywiście i wszystkie jego odmiany

Napisany 05 październik 2014 - 19:35

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Chyba że tak, jednak i tak podtrzymuje swoje zdanie żeby zostać przy oryginale lub pakować coś z tej parafii (Zetor, Perkins z przystawką) bo wszystko się ładnie pięknie mówi, że tu się złoży, przykręci i będzie cacy, to nie oryginał a zachować osiowości trzeba, o mocowaniu nie wspominając. Do zabawy tym bardziej zniechęca konstrukcja samonośna ciągnika.


KPK Kumurun Team - Główny Sekretarz

#14 Share farmervip

farmervip

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1041 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 05 październik 2014 - 19:36

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Kolego jak nie chcesz inwestować sporo kasy to pospawaj ten blok, kup co trzeba koniecznie wymienić i nawet 1000zł ci nie będzie potrzebne tym bardziej że ten ciagnik praktycznie do kościoła ci bedzie potrzebny :)


:) :)


#15 Share Marcin-MarasAntonik

Marcin-MarasAntonik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 05 październik 2014 - 19:45

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Tata już sie interesowal regeneracją tego bloku, ale mu powiedzieli że klejenie zwłaszcza miedzy garami nie ma sensu



#16 Share XMK13

XMK13

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 październik 2014 - 19:48

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

https://www.facebook...02203925&type=1

Praktycznie każdy silnik da się zamontować do 60-tki. Fabrycznie próbowano z 4p. Niektórzy montowali silnik SW 4cyl., inni zetorowski, o tym z Lublina też myślano, ale...

Poczytaj ten temat: http://www.agrofoto....-ursusie-c-360/



#17 Share farmervip

farmervip

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1041 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 05 październik 2014 - 19:54

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Tata już sie interesowal regeneracją tego bloku, ale mu powiedzieli że klejenie zwłaszcza miedzy garami nie ma sensu

 

To że ktoś mu tak powiedział nie znaczy że sie nie da wystarczy troche pospawać i poprawić klejem i gwarantuje ci ze jeszcze ciebie przezyje :)


:) :)


#18 Share Marcin-MarasAntonik

Marcin-MarasAntonik

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów

Napisany 05 październik 2014 - 20:24

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Skoro 60 dają rade z przednim napędem to chyba z 80KM też daly by rade :)



#19 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 październik 2014 - 20:28

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

Mylisz pojęcia. Przednim napędem nie przeciążasz skrzyni bo silnik ma tyle koni ile ma i momentu i nie jest wstanie tego zrobić choć by nie wiem co. Silnik mocniejszy działa z większą siłą na mechanizmy zmniejszając ich trwałość a zwiększając awaryjność. Może 10 koni różnicy nie robi ale 30-ci już na pewno. 60-ka ma i tak kiepską skrzynię. Po 30-tu latach eksploatacji lubi w niej wszystko gonić nawet łożyska w gniazdach. Pomyśl co zrobi 80 koni.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360 Dzisiaj, 12:55
  •  

#20 Share farmervip

farmervip

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1041 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 05 październik 2014 - 20:34

Silnik z Lublina/Żuka lub Stara w C-360

http://olx.pl/oferta...html#4be7805e5c   wkładasz wał i jedziesz dalej


:) :)


Podobne tematy ursus 360 leyland silnik star