lukaszz110

New Holland t6.175 Oszukanie power boosta

Polecane posty

lukaszz110    5

Witam

 

Zakładam temat ponieważ ciekawi mnie czy ktoś już tego prubował

a mianowicie pracując na biegach od 5 do 8 i 9 do 12 czy ktoś potrafi lub czy próbował używać power boosta bez uzycia WOM-u.

 

Wiadomo ze w tych modelach Power boost włącza sie tylko na biegach transportowych od 13 do 16 i przy pracy z Wom-em

ale kiedyś zapalił mi sie jak wykonywałem uwrocie na 5 biegu i możliwe ze to jakiś błąd chwilowy komputera.

 

Wiem ze podczas kalibracji skrzyni biegów kalibruje się jeszcze 3albo 4 czujniki przed dojściem do skrzyni nie pamiętam dokładnie jakie. Jeśli ktoś wie od czego jest dany skrut to prosze o wyjaśnienie

 

Prosze pisać czy ktoś ma jakieś doświadczenie w ustawieniu tego power boosta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

1 ortografia. jak sam nie ogarniasz, to zainstaluj w przeglądarce jakis słownik, zeby ci automatycznie poprawiał/ podkreślał na czerwono, bo aż oczy bolą od czytania.

2. nie da rady tego obejsc bez ingerencji w program, jak chcesz wiecej mocy, to zrób sobie chipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

działa jeszcze przy użyciu hydrauliki,

 

objeść da radę ale tylko z menu serwisowego, można go uruchomić na jakiś czas żeby cały czas działał na boost, ale jak to zrobić to nie wiem trzeba serwisantów się pytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A ktoś w ogóle odczuł działanie tego power bosta? Bo ja mam 130KM a z pawer bostem 150KM. Jest to JD 6630 premium. I niby załącza się to w transporcie i na WOM. Ostatnio jak pracowałem agregatem na głęboko na ciężkiej glinie pod górkę to musiałem redukować biegi i ledwo szedł, a jak włączałem ten WOM (niby i bost powinien wtedy ruszyć) to nic się nie zmieniało.

 

Ja to myślę że ten bost to tylko chwyt marketingowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

Nie jest to chwyt, ( chyba że w JD)

 

W case maxxum 110 nie czuć tego boosta bo niby jak ma być go czuć? Chociaż może podczas pracy z prasą zwijającą jak zapala się kontrolka od boosta to silnik jakby lekko dźwięk zmieniał ale to może moje subiektywne odczucie.

 

A do tego żeby sprawdzić działanie boosta w 100% najlepiej zmierzyć moc na hamowni i będzie wszystko jasne.

 

Jeszcze jedno. W case nie ma czegoś takiego że jak boost jest aktywny to nagle dodaje mu te 20KM i robi sie rakieta z ciągnika. W razie konieczności moc jest zwiększana według potrzeb także nie czujemy nagłego szarpnięcia i ciągnik nie zacznie nagle gwałtownie przyspieszać. Operator praktycznie nie zauważy tego zwiększenia mocy, po prostu ciągnik pojedzie dalej i się nie przydusi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

W case/nh/steyr bost działa i to bardzo wyraźnie.

Czuć to jak sie np jedzie z dużym ładunkiem pod górke (dla niewtajemnieczonych boost włącza sie od biegu 13 wzwyż)

Jeżeli górka jest na tyle duża, że nawet na 13 biegu traktor nie ma siły sie wczołgać na szczyt, to po zmianie na 12 (a wiec wolniejszy, ale juz bez boosta) silnik nagle zaczyna sie dusic, trzeba od razu dać 11, bo by sie zadusił.

Odczuli to na pewno ci, co mieszkają w mocno pagórkowatym terenie.

 

a apropos tego, ze boost działa zawsze z wałkiem.

Otóż nei zawsze, bo wałek musi być mocno obciążony zeby boost sie załączył. Bodajze 30% mocy musi iśc na wałek). JAk sobie włączysz wałek ot tak, zeby se kręcił bez obciążenia, to nie masz co marzyć, ze boost sie aktywuje.

Przykładowo jak sieje zboże z agregatem czynnym, to zwykle odbywa sie to bez boosta, dopiero jak ustawie maszynę za głeboko, albo wjadę w jakis sap/gline, to włącza sie owy dopalacz i też to idzie wyczuć, bo pomimo , ze silnik ma ciężej, to pracuje jakby przyjemniej nie męcząc sie tak.

takze nei zgodze sie z kolegą @qazi, że zeby przekonac sie czy boost działa, to trzeba jechac na hamownie.

Czuć go jak sie właczy i to dość wyraźnie.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pewnie tak, bo te JD to tylko dużo palą i ciągle się psują. No i po co ta dygresja?

 

Nie czuć tego bosta ale jest... Nie ma co, bardzo przekonujące stwierdzenie.

 

Moim zdaniem jeśli coś jest to powinno się to czuć. A że ty kolego nie czujesz tego w swoim case jak i ja w swoim JD to uważam że guzik warty jest ten bost, jedynie błędnie działa na świadomość właściciela że ma ciągnik niby 20 KM mocniejszy.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

może źle się wyraziłem w poprzednim poście, bo pisałem na podstawie własnego maxxuma 110 na skrzyni 24 a tam podczas jazdy boost nie jest dostępny, mamy go tylko jak pracujemy na WOM (ale od obciążenia 40KM bodajże) i przy obciążeniu hydrauliki

 

co do działania w innych skrzyniach to jest tak jak pisał @nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Czyli nic mi to nie da że sobie włączę wałek jak jadę z agregatem pod górkę i w glinie że aż ciągnik staje? Musiał bym coś mieć zapięte na WOM żeby czuł obciążenie na nim i wtedy dodałby mocy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

tak jak napisałem wyzej.

Wom musi być obciążony i to dość znacznie (na pewno nie jakimś rozsiewaczem nawozów czy opryskiwaczem, a raczej ciężkim agregatem uprawowym czy czymś takim), zeby włączył sie boost.

 

W innym wypadku przecież moznaby było cąły czas jeździć z włączonym womem (bo co to za problem) i miec w kazdych warunkach traktor ~160konny.

TAk łątwo nie ma.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie pomaga bo próbowałem. Nic nie zmienia włączenie WOM ,,na sucho,,.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    8

U mnie w t6 175  dodatkowa moc uruchamia się od 1300 rpm na każdym biegu, bez żadnego obciążenia. Z początu ciągnik był testowany czy dodatkowa moc działa i niestety silnik z 1800 rpm zdusił się na 1200rpm i brak reakcji na gaz. Dokładnie po 89 mth dodatkowa moc uruchomiła się sama i tak zostało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

czyli co zawsze przy 1300 obrotach i wiecej zaświeca ci sie ta zielona kontrolka od boosta i swieci tak długo, az obroty nie spadną poniżej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    5

No to ciekawi mnie kolego

zakrzewiak

jakim cudem tak ci sie dzieje. Jeśli mozesz to napisz ile masz guzików z boku i czemu słóżą. lub jak jest skrzynia skalibrowana pod względem tyk pierwszych wartości na czujnikach przed poszczególnymi zakresami.

 

Widziałem w niektórych modelach że na panelu z guzikami po prawej stronie mają około 7 guzików od różnych podzespołów

a w moim jest skrzynia automatyczna blokada dyferencjału i napęd auto lub ciągły

 

na tym filmie widać o co mi chodzi

Edytowano przez lukaszz110

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    8

Tak, zawsze od 1300 w każdej sytuacji, a poniżej 1300 nie zapala się power boost.

Skrzynia jeszcze nie była kalibrowana, ciągnik ma dopiero 115 mth. Guziki są od przedniego napędu, blokady mechanizmu różnicowego i dwa od tempomatu. Jakie macie wolne obroty bo  u mnie są 850 rpm, a new holland głosi że powinny po jakimś czasie spaść na 650 rpm. Możesz coś więcej powiedzieć o tej kalibracji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

spadaja na 650 po kilkunastu sekundach od tego jak wstaniesz z siedzenia pod warunkim, ze akurat klima ani hydraulika nie pracuje i silnik ma odpowiednią temperature aniz a ciepłą ani za zimną.

JAk tylko z powrotem usiadziesz na fotel, to silnik wraca do gotowosci i podnosi obroty na 850.

 

Kalibracja to jest automatyczne ustawienie i regulowanie sie skrzyni. Dopóki nic ci nie szarpie, biegi i rewers działaja ok, to nie ma sensu tej procedury przeprowadzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    5

Nawet jak klima jest włączona to ciągnik zejdzie na 650 obrotów pod warunkiem ze ma prawidłową temperature .

przy skadaniu agregatu stojąc na stopniach cignik pracuje na 650 obrotów i skada ramiona bez problemu tylko to też kwestia tego kto ma jaką pompe hydrauliczną w swoim modelu

mam prośbę do ciebie

zakrzewiak

Czy możesz zrobić zdjęcie jak ta kontrolka sie zapala  w jakich obrotach bo nie dowierzam :)

o kalibracji moge ci wytłumaczyć wszystko a nawet wysłać film na pw jak będziesz potrzebował bo to prosta sprawa skalibrowanie skrzyni

ale zastanawiam się jak to jest jednakowe ciągniki a takie rozbierzności w ustawieniach komputera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    8

Jutro sieję to zrobie krótki filmik. U mnie właśnie cały czas trzyma 850 rpm, ale serwis jest w drodze. Przy siewie w czterometrowym siewniku, przy obrotach 1290 (żeby power boost się nie zapalił) spalanie wyszło 5 litrów/ ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

patrz tylko zeby ci serwis przypadkowo tego gratisowego boosta nie zlikwidował, bo ja zdecydowanie wolałbym miec cągłego boosta niz taką duperelke jak te obnizone obroty.

Bo na 99% jestem przekonany, ze jakby chcieli przywracac poprzednią wersje systemu (ot zresetować pamiec kompa) to i ten gratisowy boost (ktory jakby nie patrzył jest jakąś anomalią) ci zginie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    5

tak jest  ja też chciał bym mieć takiego boosta w swoim

a jeśli bedzie po serwisie to powiedz co takiego powiedzieli co jest anomalią w twoim t6

to może spróbuje z swoim serwisem pogadać zeby tak było

 

Edytowano przez lukaszz110

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    8

Oto i zdjęcie, ma ktoś konto na YT to bym filmik przesłał żeby tu zamieścić? Serwis był raz na przeglądzie i próbował obroty 650 rpm odszukać, ale nie dał rady, z fabryką NH maił gadać żeby dali mu kody do sterownika i jak narazie cisza ze strony serwisu.

post-3538-0-81344100-1412447755_thumb.jpg

Edytowano przez zakrzewiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszz110    5

wydaje mi sie ze na 7 biegu taka prędkość bedzie akurat lub 8

ale to już właściciel musi napisać.

na 13 tego by nie zrobił bo musi całkiem sprzeglo puscic to by miał z 14km\h zeby sie boost włączył

ja teraz już mu wierze w zupełności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mario989
      Mam problem z wyświetlaczem w New Holandzie tvt 155. Nie wyświetlają się żadne kontrolki w liczniku, oprócz tej od ładownia. Ciągnik normalnie odpala 
    • Przez Adriane77
      Czemu biegi w skrzyni electro command 7,11 tak mocno duszą silnik przy zmianie to normalne czy kalibracja pomoże new Holland t6010delta
    • Przez Dawid07
      Mam pytanie czy wiecie może jak skalibrowac skrzynie w new holland t6080 range command
    • Przez WiktorPoli20
      Szanowni Państwo,

      Jak uważacie dokładając poniżej przedstawioną klawiaturę do ciągnika, wymagane będzie podłączenie komputera i wgranie jej do systemu czy wystarczy podłączyć kostki i na tym mały wyświetlaczu na zegarach wyświetlać się już będą jakieś informacje np. ciśnienie oleju, poziom ładowania, wgranie szerokości roboczej maszyny i zrobiony areał itp. Ciągnik to New Holland T7.165S 2019r.
      Zdjęcie zapożyczone z strony: https://www.tractorpartsasap.com/new-holland-47130163-48140573-used-405639.html.

    • Przez mario989
      Czy ktoś mógłby podpowiedzieć do czego służą zaznaczone na zdjęciu przyciski w New Hollandzie tvt 155? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj