jojo123

Uszczelnienie dzwigni włącznia pompy i wom

Polecane posty

jojo123    0
Napisano (edytowany)

Witam

Podczas koszenia trawy ursusem c330 nagle przestał kręcić się wom. Zdjąłem pokrywę od skrzyni i spuściłem olej a tam ujrzałem pękięty wałek.http://bankfotek.pl/view/1720815

Czy może mi ktoś powiedzieć : ile będzie on kosztował? jak go wyciągnąć ? czy tam z przodu nie ma jakiejś zawleczki ? i czy będzie konieczne wyciągnięcie całej skrzyni?

Edytowano przez jojo123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0
Napisano (edytowany)

Z 100 zł.Raczej skrzynie będzie trzeba wyciągnąć.

Edytowano przez denis667

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    1

Nie jestem pewny, ale trzeba będzie chyba całkowicie wyjąć skrzynię. Ten wałek wychodzi chyba do tyłu skrzyni, natomiast z przodu jest zabezpieczony nakrętką. Dołączam skan schematu z katalogu, element numer 40 (nr. kat. 0050/01-151/1) [ http://bankfotek.pl/view/1720995 ]

Myślę, że trzeba tylko wyjąć skrzynię, rozkręcić, wyjąć ale jednocześnie uważać na dolny wałek pośredni w skrzyni, włożyć nowy i dobrze skręcić (inaczej będzie wyskakiwał WOM).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    1
Napisano (edytowany)

Tak. Rozpoławiasz ciągnik między silnikiem a skrzynią, odkręcasz dekielek i tam jest ta nakrętka, prawdopodobnie wyleci Ci razem z częścią wałka skoro sie ułamał ;)

 

A poza tym nawet jakby Ci sie udało to wyjąć bez rozpołowienie to i tak byś musiał to zrobi, bo trzeba będzie ją nakręcić na nowy wałek.

Edytowano przez dawid2m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Nie da się bez ściągania, trzeba mieć dostęp od środka. No i trzeba spuścić przynajmniej część oleju - co oczywiste ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2125

Też mam ten sam problem i nie widzi mi się zdejmować plecaka trochę roboty z tym jest, a moze będzie można to wymienic zdejmujac pokrywę z zegarkiem biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Jak chcesz przejść ze skrzyni do tylnego mostu, skoro to dwa oddzielne korpusy z przegrodą między sobą? Zrzucić plecak w 30tce to bajka, zdjąć siedzenie, ramiona podnośnika, odkręcić parę śrub i jazda, ja sam bez pomocy wyciągam i zakładam plecak, tylko trzeba uważać na uszczelkę. Trochę roboty z plecakiem to jest przy ciężkich Ursusach gdzie jest zabudowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2125

a jaki tam jest oring bo mię mam katalogu. a czy ta dzwignia powinna mieć taki luz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

W katalogu nie ma rozmiaru, ja już też nie pamiętam dokładnie jaki tam jest. A czemu jest luz zobaczysz jak rozbierzesz, możliwe, że wyrobił się otwór pod śrubę zabezpieczającą dźwigienki, ew. luz jest też na czopie przesuwającym widełki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leonardo111    110

Chodzi ci o te dżwigienki na pokrywie skrzyni biegów obok zatrzasków wodzików to trzeba zdjąć dekiel skrzyni biegów a nie plecak a poco spuszczać olej ? a oring to 11,3x2,4

 

 

Wiesz w ogóle o jakim ciągniku tu jest mowa?

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Chętnie zobaczę jak demontujesz dźwignię WOM i pompy hydraulicznej, które są zamontowane w tylnym moście, przez skrzynię biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2125

Zabrałem się dziś do tego wymontowalem je i te dzwigienki mają lekki luz w obudowie nie wchodza ciasno. czy wystarczy zalozyc grubszy oring czy kupić nowe te dzwigienki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Luz na całej długości czy tylko pod końcem, tam gdzie ośki siedzą w bloku? Mało prawdopodobne, żeby wszystko się aż tak pozdzierało, musiałbyś podczas pracy cały czas wajchować tymi dźwigniami, a i tak zdzieranie bierze na siebie oring, bo same dźwignie nie mają stałego obciążenia. Jakiś tam minimalny luz występuje, odpuściłbym więc kupno nowych dźwigienek. Nowe oringi powinny załatwić sprawę, bo będą wystawać ponad powierzchnią osi dźwigni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2125

To zaloze najgrubszy oring jaki mi sie uda wcisnac. mechanik mi powiedzial zeby usztywnic dzwignie żeby od wewnątrzn oske włożyć podkladke i skrecic na sztywno. warto tak zrobic?

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Tylko skąd ma się tam wziąć taki ogromny luz, żeby trzeba było tulejki dorabiać? Załóż oring jaki pasuje, wsadź dźwignię, jak chcesz się bawić z podkładkami to na przeszkodzie raczej nic nie stoi, złożysz i zobaczysz czy dźwignia się gibie czy nie. Ja zmieniłem tylko oring i żadnych wycieków nie mam, a skrzynia już z 50 lat będzie mieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Dziwny  ten  luz  tam  rzeczywiście , wymieniałem  kiedyś  ten oring  , ale  dzwignię  ciężko  włożyć  w obudowę ,  luzu  zero .


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Mechanikza
      Witam ciągnik same laser stał całą zimę ostatnio do niego podchodzę naciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę co mogło się wydarzyć?
    • Przez gege
      Witam.
      Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 
      Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.
      Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.
      Proszę o pomoc.
      G.

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez 12Mati12
      witam tak jak w tytule stoję przed zakupem tarcz sprzęgłowych a w zasadzie wielu częsci dziś rozebrałem silnik właśnie skończyłem kompletować dwa koszyki bo oczywiście jeden sklep nie może mieć wszystkiego. I teraz moje pytanie czy ktoś spotkał się i ma jakieś doświadczenie z tarczami Andoria mot? Chciałem kupić chełmno ale ani w jednym sklepie ani w drugim nie ma 1 stopnia za to są Andoria mot i jakieś chinole typowe. A jak tak to wybrać zwykłą czy jakąś z odprężnikiem (nie mam pojęcia co to jest na pierwszy rzut oka zwykła jest cała lita tarcza i ma zanitowaną piastę oraz okładziny a ta z odprężnikiem ma piastę później jest zanitowana blacha do kturej jeszcze jest dodatkowo zanitowana taka flanasza na której bezpośrednio już są okładziny) tak na prosty chłopski rozum to im mniej połączeń tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii ale nie wiem może ktoś już ma na ten temat opinie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj