Pokusa75

Jaka renówkę wybrać?

Polecane posty

Mikruss    536

Akurat silniki Iveco wystepują w fiatach, pozniej w new hollandzie, mccormick a nawet w zetorze byly, gdzie skrzynia nie nadążała za silnikiem. Ja mam bardzo dobrą opinie o tych silnikach , co do porownania z aresem to wiadomo ze wygoda bedzie inna itp, w koncu calkowicie inna konstrukcja, notabene młodsza o jakies 15 lat  od temisa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Silniki Iveco nie sprawdziły się w ciągnikach Renault - awaryjne, nie wspominając o spalaniu.
Konstrukcja młodsza o 15 lat - koń by się uśmiał.

Temis 550 X produkowany był w latach 2000-2003, zaś bliźniaczo podobny Ares 550 RX w latach 1997-2001. Oba z jednakowymi silnikami: DPS 4045 TRT.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Z tego co widze to temis ma tyl i kabine od seri .14 z lat 80tych. Jezeli sie myle to mnie popraw a ares ma tyl fergusona seri 61xx wiec jakby nie patrzec xx lat roznicy w projekcie i wprowadzenia do produkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Temis ma tył serii .54, więc nowszej, ale produkcja zaczęła się w 89 roku. Ares ma skrzynie Gima (Fergusony mają też mosty Gima a nie swoje). 

Różne też są skrzynie i mosty w Aresach, bo seria 700 ma już mocniejsze niż mniejsze serie.

Tym co mówią że Temisy nie są złe ze względu na silniki niech sobie pojeżdżą i popatrzą na nie. Później niech wrócą i przeczytają moje wcześniejszy posty.

AlaCapone, bliźniacze to w nich były tylko silniki, reszta już inna inność ;)


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C385Owner    5
2 godziny temu, AlaCapone napisał:

Silniki Iveco nie sprawdziły się w ciągnikach Renault - awaryjne, nie wspominając o spalaniu.
Konstrukcja młodsza o 15 lat - koń by się uśmiał.

Temis 550 X produkowany był w latach 2000-2003, zaś bliźniaczo podobny Ares 550 RX w latach 1997-2001. Oba z jednakowymi silnikami: DPS 4045 TRT.

Skad wiedza o awaryjnosci i spalaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Śmieszne teksty puszczacie koledzy. Jak poczytacie trochę o marce Renault to wróćcie tu ...
Za kilka lat. Wtedy podyskutujemy, dziś się nie da.

 

13 godzin temu, C385Owner napisał:

Skad wiedza o awaryjnosci i spalaniu?

Z opinii rolników francuskich, skądinąd wielu wypowiadało się negatywnie na temat zamiany silników MWM na DPD, ale to inna kwestia.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krol9    3

Jeździłem Temisem  630Z 5 lat i powiem że tak oszczędnego silnika jeszcze nigdy nie miałem, a przerobiłem wiele marek. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Alacapone udajesz madrale w kazdym jednym temacie jakbys tylko Ty bys bym wszechwiedzacy. 

Jezeli cos zle napisalem o tych modelach to mnie popraw bo to ze temis byl produkowany okolo 2000 roku to nie znaczy ze to świeża  kontrukcja a to tak naprawde .14 to lekkim lifcie.

To tak samo jak np. Ursus1614 a 1634 albo polonez z 83 roku i polonez caro z 98 roznice w opakowaniu  minimalne a technicznie prawie to samo z roznica kilku detali.

Co do opini zabojadow nikt im nie dogodzil jeszcze ale tak im bylo zle  to teraz polacy ich wykupuja na potege a rolnictwo idzie na dno....

Edytowano przez Mikruss
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

skrzynia 16 czyli to samo co seria .14,  czyli już rok 85 

most taki jak w ostatnim roku prod. .14, czyli 89r

kabina TX początek 83, TZ już w prototypowym modelu z 88

więc temis i ares to nie konstrucje które dzieli kilka lat


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C385Owner    5
2 godziny temu, AlaCapone napisał:

Z opinii rolników francuskich, skądinąd wielu wypowiadało się negatywnie na temat zamiany silników MWM na DPD, ale to inna kwestia.

No to kolega nie na temat opowiada bo my tu o Iveco a nie o JD

 

1 godzinę temu, krol9 napisał:

Jeździłem Temisem  630Z 5 lat i powiem że tak oszczędnego silnika jeszcze nigdy nie miałem, a przerobiłem wiele marek. 

Jakz awaryjnoscia? Ile mial mth?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jak najbardziej na temat. Odpowiedziałem wprost na Twoje pytanie: "Z opinii rolników francuskich...", zaś dalsza wypowiedź odnosi się do zmiany silników MWM na DPD "... skądinąd wielu wypowiadało się negatywnie na temat zamiany silników MWM na DPD, ale to inna kwestia." - co starałem się podkreślić słowami: "ale to inna kwestia." Co ja zrobię, jak większość nie potrafi czytać ze zrozumieniem!

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krol9    3

Na liczniku około 7 tyś mth. Przez ten czas bez poważnych awarii, jakieś tam pierdoły. Skrzynia z rewersem i półbiegami, podnośnik mechaniczny 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C385Owner    5
9 minut temu, AlaCapone napisał:

Jak najbardziej na temat. Odpowiedziałem wprost na Twoje pytanie: "Z opinii rolników francuskich...", zaś dalsza wypowiedź odnosi się do zmiany silników MWM na DPD "... skądinąd wielu wypowiadało się negatywnie na temat zamiany silników MWM na DPD, ale to inna kwestia." - co starałem się podkreślić słowami: "ale to inna kwestia." Co ja zrobię, jak większość nie potrafi czytać ze zrozumieniem!

To z iloma dokladnie dyskutowales na temat awaryjnosci silnika Iveco w Temisie?

Edytowano przez C385Owner
Przypadkowo kliknalem odpowiedz przed napisaniem posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C385Owner    5
7 minut temu, krol9 napisał:

Na liczniku około 7 tyś mth. Przez ten czas bez poważnych awarii, jakieś tam pierdoły. Skrzynia z rewersem i półbiegami, podnośnik mechaniczny 

Takie opinie szanuje. Troche malo mth. Ciekawe jak to wyglada po 10tys, 15tys itd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Z iloma? - trudno powiedzieć, nie liczyłem. Mogło to być kilkunastu posiadaczy i kilkudziesięciu rolników mających z nimi kontakt. Do Francji jeżdżę od dwóch lat co 2-3 miesiące, gdzie przebywam kilka dni, czasem dzień.

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C385Owner    5
5 godzin temu, AlaCapone napisał:

Z iloma? - trudno powiedzieć, nie liczyłem. Mogło to być kilkunastu posiadaczy i kilkudziesięciu rolników mających z nimi kontakt. Do Francji jeżdżę od dwóch lat co 2-3 miesiące, gdzie przebywam kilka dni, czasem dzień.

W takim razie jakie są ich największe bolączki? Co psuje się najczęściej? Ile mth pracują bez remontu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
C385Owner    5
Dnia 1.11.2017 o 12:24, AlaCapone napisał:

Z iloma? - trudno powiedzieć, nie liczyłem. Mogło to być kilkunastu posiadaczy i kilkudziesięciu rolników mających z nimi kontakt. Do Francji jeżdżę od dwóch lat co 2-3 miesiące, gdzie przebywam kilka dni, czasem dzień.

AlaCapone

Czy moglbys odpisac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

koledzy szukam ciągnika w granicach 70-75 km w cenie do 40 tys czy jest mozliwość znalexienia czegos konkretnego ze stajni renault? dodam ze wolałbym skrzynie 40km/h czy jakies modele miały taka?


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

w tej cenie może ceres 75 czy 85 lub 106,54 z rynku na DE, choć tu moc o wiele większa

skrzynie 40 to wszystkie serie zaczynające się po 95r.


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    231

czyli wszystkie xx-34 odpadaja. Więc może lepiej taniej kupic cos xx-12 albo dołożyc na caresa

jakie sa róznice pomiędzy xx-12, xx-14 a xx-34???


Rolnik z powołania :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek6633    1

Posiadam renówkę Temis 610 Z  z silnikiem  Iveco 6 cyl  bez turbo  od czterech lat  przebieg 10500 mtg i stan silnika nadal bdb oleju od wymiany do wymiany co 200 mtg niewiele ubędzie nie trzeba dolewać , w zimie przy około 5 stopniach mrozu pali bez grzania świecy płomieniowej , pali tak szybko jak silnik benzynowy w samochodzie , w głębokiej orce spala 13 litrów na 1 ha ,jestem zadowolony z tego silnika  przy silniku nie było nic robione.

Edytowano przez slawek6633
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146
19 godzin temu, Pajej napisał:

czyli wszystkie xx-34 odpadaja. Więc może lepiej taniej kupic cos xx-12 albo dołożyc na caresa

jakie sa róznice pomiędzy xx-12, xx-14 a xx-34???

12 ma napęd tylko na tył

14 produkowane do roku 89 włącznie

 

jeśli szukałbyś ceresa patrz też na JD, były licencyjne modele 3300 i 3400


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239

panowie jak to jest z tym Aresem? własnie rozglądam się za takim, czytam rozne opinie, jak dokładnie jest z ta skrzynia?

duzo ludzi straszy ta skrzynią, ale to raczej tacy którzy rozwój zatrzymali w latach 80 tych, na co zwracać uwage przy kupnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Na to samo co w każdym: czy biegi wchodzą, nie wyskakują, czy skrzynia cicho chodzi i bez szmerów, zająknięć i chrupnięć, czy półbiegi dobrze pracują bez szarpnięć, czy hydraulika działa bezproblemowo, nie ma "awaryjnych kontrolek" na wyświetlaczu, ja zawsze lubię sobie przejść za ciągnikiem i posłuchać z zewnątrz jak skrzynia chodzi. Działanie skrzyni najlepiej sprawdzić na zimno i na rozgrzanym oleju. Ogólnie zasada taka sama jak dla każdej skrzyni z półbiegami.

Jaka seria cię interesuje bo mniejsze modele mają inne skrzynie jak większe wersje.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj