Skocz do zawartości

Zdjęcie

Class 88 zapowietrza się


26 odpowiedzi na ten temat

#1 Share RolnikZawodowy

RolnikZawodowy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów

Napisany 16 wrzesień 2014 - 20:15

Class 88 zapowietrza się

Mam classa 88. Zrobiłem pompkę zasilającą i tak schodzi mi paliwo. Zapowietrza się. Co może być przyczyną. 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Class 88 zapowietrza się Dzisiaj, 02:37
  •  

#2 Share pablo-harvest

pablo-harvest

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rudnik nad Sanem
  • Zainteresowania:Motoryzacja,oglodanie filmów oraz czytanie czasopism dotyczących technologii rolnictwa

Napisany 16 wrzesień 2014 - 20:49

Class 88 zapowietrza się

zobacz na przewody paliwowe.



#3 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 16 wrzesień 2014 - 22:32

Class 88 zapowietrza się

zaloz jeszcze dodatkowo zaworek zwrotny i bedzie spokoj.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#4 Share nunu85

nunu85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1165 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 wrzesień 2014 - 12:13

Class 88 zapowietrza się

jak przewosy sa neiszczelne, to zaworek w wiekszosci przypadków g.... daje.

a jak sa szczelne, to i zaworek niepotrzebny.

 

Kolego RZ, od zbiornika do filtra/pompki zasilajacej idzie dosc długi wąż.

Wymień go i to na 90% załatwi sprawe.

 

Jak nie pomoze, to wymien ten drugi-powrotny. (daj do zakucia, nie wyjdzie wiecej niz 100)

 

 



#5 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 16 październik 2014 - 20:20

Class 88 zapowietrza się

Panowie nie bede zakładał nowego tematu bo mam podobny problem jak kolega. Otóż mam 2 lata problem z zapowietrzaniem się kombajnu. Napisze co zostało wymienione. Filtr paliwa przewód idący do pompy wszystkie uszczelki i to by było na tyle w sumie. Dodam ze w zbiorniku nie mam rurki tylko wąż jest bezpośrednio wrzucony do zbiornika. Nie wiem o jakim zaworze zwrotnym pisze kolega z góry może by i u mnie pomógł. Ogólnie była taka sytuacja ze nie wiedzielismy juz z ojcem co zrobic rozkrecilismy pompe poczyścilismy ja wymieniclismy przewód i nic wkońcu postawilismy karnister 30 litrów w kabinie dalismy drugi krótki przewód i po takim zabiegu kombajn odpalił i sie nie zapowietrzał. Jednyne co nas zdziwiło po wykoszeniu około 10 arów wciągneło ten karnister ropy tzn napewno poszło prwie wszystko na przelew ale sie zastanawiamy czy to nie za duzo ? Moze tu gdzieś tkwi przyczyna? Dodam jeszcze ze zbiornik nie był czyszczony. Ogólnie kupilismy kobajn 2 lata temu i prawie od samego poczatku mamy z tym zapowietrzaniem problem. Ostatni hektar w tym roku to moze z 30 razy pompowałem paliwo pompką tak sie zapowietrzał ale chciałem juz dokosic. Co mi poradzicie? Dodam jeszcze ze po tym incydencie z karnistrem załozylismy nowy przewód i podłączylismy normalnie do zbiornika pokosilismy 2 dni i problemy zaczeły sie na nowo.



#6 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 16 październik 2014 - 20:57

Class 88 zapowietrza się

Napisz jaki sprzęt. W moim fahrze zatarła się pompka - stanął popychacz i nie odbił, podobne objawy były, na ręcznym pompowaniu było ok, bez pompowania po parunastu sekundach zapowietrzał się 



#7 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 17 październik 2014 - 18:56

Class 88 zapowietrza się

Właśnie zapomniałem o najważniejszym kombajn to claas dominator 86. Czyli co rozebrac pompke? Widoczna jest ta usterka? Ja słabo sie znam ale ojciec dość dobrze da sie to zauważyc?Teoretycznie to troche rozkrecalismy pompke na polu ale były tam 2 śruby których nie dalismy rady odkrecić nie było jak przytrzymac. Dodam ze silnik mercedesa 140 koni



#8 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 01 luty 2015 - 12:18

Class 88 zapowietrza się

Napisz jaki sprzęt. W moim fahrze zatarła się pompka - stanął popychacz i nie odbił, podobne objawy były, na ręcznym pompowaniu było ok, bez pompowania po parunastu sekundach zapowietrzał się 

 

Właśnie zapomniałem o najważniejszym kombajn to claas dominator 86. Czyli co rozebrac pompke? Widoczna jest ta usterka? Ja słabo sie znam ale ojciec dość dobrze da sie to zauważyc?Teoretycznie to troche rozkrecalismy pompke na polu ale były tam 2 śruby których nie dalismy rady odkrecić nie było jak przytrzymac. Dodam ze silnik mercedesa 140 koni



#9 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 01 luty 2015 - 12:31

Class 88 zapowietrza się

Skoro na ręcznym pompowaniu silnik nie gasł to wina pompki. Jak masz coś na podobę jak w U C360 to wykręć ją i sprawdź czy trzpień nie zacina się



#10 Share Jacek23

Jacek23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 01 luty 2015 - 20:51

Class 88 zapowietrza się

 Przyczyn jest wiele.

Po kolei: przewody, pompka zasilająca ręczna może być nieszczelna i łapać powietrze. Jest między główną pompą zasilającą a zbiornikiem i jest tam w trakcie pracy podciśnienie.

Słaba pompa zasilająca główna. Po wymontowaniu naciśnij popychacz musi wydawać charakterystyczny odgłos.

Popychacz wytarty efektem tego zbyt mały skok.  Może być zbyt gruba uszczelka pod pompą. 

Filtr myślę , że wymieniłeś.

Sprawdź uszczelkę w króćcu pompy wtryskowej (wejście do pompy od filtra).

Jeśli zbyt mocno został króciec dokręcony to powoduje uszkodzenie tej uszczelki i zamknięcie dopływu paliwa do pompy.

Objaw jest taki jak zapowietrzenie a w rzeczywistości zbyt mało paliwa dociera do pompy i silnik wchodzi na obroty powoli lub wcale, pod obciążeniem słabnie.

W króćcu jest umieszczony mały filtr siateczkowy jeśli będzie zatkany to objawy takie same. 


_____________________________________________


 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Class 88 zapowietrza się Dzisiaj, 02:37
  •  

#11 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 02 luty 2015 - 15:48

Class 88 zapowietrza się

 Przyczyn jest wiele.

Po kolei: przewody, pompka zasilająca ręczna może być nieszczelna i łapać powietrze. Jest między główną pompą zasilającą a zbiornikiem i jest tam w trakcie pracy podciśnienie.

Słaba pompa zasilająca główna. Po wymontowaniu naciśnij popychacz musi wydawać charakterystyczny odgłos.

Popychacz wytarty efektem tego zbyt mały skok.  Może być zbyt gruba uszczelka pod pompą. 

Filtr myślę , że wymieniłeś.

Sprawdź uszczelkę w króćcu pompy wtryskowej (wejście do pompy od filtra).

Jeśli zbyt mocno został króciec dokręcony to powoduje uszkodzenie tej uszczelki i zamknięcie dopływu paliwa do pompy.

Objaw jest taki jak zapowietrzenie a w rzeczywistości zbyt mało paliwa dociera do pompy i silnik wchodzi na obroty powoli lub wcale, pod obciążeniem słabnie.

W króćcu jest umieszczony mały filtr siateczkowy jeśli będzie zatkany to objawy takie same. 

 

Filtry wymienione przewody też wszystkie miedziane uszczelki też ostatnio spuśculismy rope ze zbiornika myslelismy moze syf jest w zbiorniku ale czysto. Sprawdze pozostałe rzeczy o których napisałeś Ty i kolega wyżej dodam że pytalismy znajomego to mówił że może przyczyna tkwić w zaworku od przelewu tym takim ze sprezynką i kulką że po prostu za duzo paliwa na przelew moze idzie takze to tez sie wymieni. Czytałem jeszcze na forum żeby zamontowac zaworek zwrotny przed pompa takze to też zrobimy. A jak odniesiesz sie do tego ze w żniwa kiedy postawilismy karnister z ropa w kabinie i dalismy przewód około 2 metry to wszystko było ok? Może po prostu krótki przewód był i musiało zostac mniejsze podcisnienie zeby pociagnąć ropę i dlatego moze szło sam nie wiem.
 



#12 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 02 luty 2015 - 19:13

Class 88 zapowietrza się

Sprawdziłeś ten popychacz w pompce? U mnie były identyczne objawy a Ty swoje... Skoro ręcznie pompujesz i jest ok to nie widzę innej przyczyny



#13 Share Jacek23

Jacek23

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 89 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 02 luty 2015 - 22:09

Class 88 zapowietrza się

A w którym odcinku podłączyłeś ten karnister?

Przed ręczną pompką czy za ?

Nie bardzo wiem o jakim zaworku przelewowym piszesz.

Jest zaworek na wejściu pompy wtryskowej za małym filtrem ale to nie powinno mieć wpływu.

Może rurka w zbiorniku mieć też nieszczelność.


Edytowany przez Jacek23, 02 luty 2015 - 22:10.

_____________________________________________


 


#14 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 16 luty 2015 - 19:36

Class 88 zapowietrza się

Sprawdziłeś ten popychacz w pompce? U mnie były identyczne objawy a Ty swoje... Skoro ręcznie pompujesz i jest ok to nie widzę innej przyczyny

 

 

A w którym odcinku podłączyłeś ten karnister?

Przed ręczną pompką czy za ?

Nie bardzo wiem o jakim zaworku przelewowym piszesz.

Jest zaworek na wejściu pompy wtryskowej za małym filtrem ale to nie powinno mieć wpływu.

Może rurka w zbiorniku mieć też nieszczelność.

Nie wiem co moge sprawdzić w tym popychaczu wydaje sie ok. Pompka reczna została wymontowana po wciśnięciu wydaje charakterystyczny dźwięk tak jaki pisaliscie. Popychacz ugina się dość cieżko. Zawór o jaki mi chodziło znajduje się w pompie głównej. Jest to zawór przelewowy ma dwie dziurki od dołu i z boku w środku sprężynka z kulką. Wymontowalismy go i kupilismy podobny tyle że do c360 jest prawie taki sam tylko ma od dołu mniejsza dziurke. Ogólnie kulka na spreżynce duzo cieżej sie wciska w nowym niż w tym co był także nie wiem moze to jakas przyczyna moze za duzo na przelew szło a za mało do silnika?
Rurka w zbiorniku powinna być ok był juz wczesniej z nia problem zaspawana została ale w żniwa wrzucalismy przewód bezposrednio do baku bo myslelismy ze to moze przez nia i tez nie pomagało.
Karnister był "zamontowany" przed pompką reczna od pompki recznej do karnistra był przewód około 1,5 metra. Ogólnie jeśli coś nie dokładnie tłumacze to wybaczcie ojciec sie bardziej tym zajmuje ja próbuje mu pomóc i szukam jakiejś pomocy w internecie bo latem była z tym zapowietrzaniem wielka bieda ostatnie 40 arów to moze z 30 razy pompowałem aby tylko dokosić i teraz mam nadzieje z wasza pomoca uda sie dobić co mu tam boli ;)



#15 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 21 lipiec 2015 - 07:36

Class 88 zapowietrza się Panowie zbliżają się żniwa kombajn juz teoretycznie wyszykowany ale boję się że znowu mogą być problemy. Gdzie się wstawia ten zaworem zwrotny o którym pisaliśmy jak to wygląda się nazywa i gdzie to mogę dostać ?

#16 Share volvo1150

volvo1150

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 21 lipiec 2015 - 07:53

Class 88 zapowietrza się

jaki zaworek 1 rzecz to sitko w pompce ręcznej jest i trzeba go czasem umyć  2 filtry i dobrze trzeba założyć bo może nie cieknąć a uszczelka będzie zawinięta i powietrze będzie łapać dobre przewody by powietrza nie ssał a ostatecznie może w baku być syf i przytyka paliwo ja tak miałem w Ursusie 4512 że co 15 min stawałem a zapowietrzanie się silnika może być spowodowane zapchaniem pompy paliwowej bo też kiedyś miałem jak chodził z 1 godz i sam z siebie gasł i od razu był zapowietrzony ale to trzeba tamte objawy posprawdzać by za pompę się brać bo to drogie biznesy



#17 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 21 lipiec 2015 - 07:58

Class 88 zapowietrza się uziu92 pisał o zaworku i w innych tematach tez coś na ten temat czytałem. przewody nowe dane filtr nowy pompka ręczna była rozkręcana i przeczyszczona bak czysty uszczelki i zaciski do przewodów nowe jeżeli się bd zapowietrzac to chyba zostaje pompa główna bo co innego.

#18 Share wojtal24

wojtal24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1712 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 21 lipiec 2015 - 08:18

Class 88 zapowietrza się problem może być w rurze w zbiorniku może zasysac powietrze bokiem ta rurka jest wktecana w zbiornik i do niej jest dokrecony przewód zasilający sprawdź również uszczelkę pod nowym filtrem bo to że nowy nie do końca dobry
ZETOR TEAM

#19 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 21 lipiec 2015 - 08:40

Class 88 zapowietrza się

uziu92 pisał o zaworku i w innych tematach tez coś na ten temat czytałem. przewody nowe dane filtr nowy pompka ręczna była rozkręcana i przeczyszczona bak czysty uszczelki i zaciski do przewodów nowe jeżeli się bd zapowietrzac to chyba zostaje pompa główna bo co innego.

 

Kolego, zaworek wygląda tak > http://tracker.shope...3,-101-0040/650

Najlepiej jest ko wkręcić w najniższym punkcie układu paliwowego, czyli w naszym przypadku na zbiorniku - wtedy masz pewność że żadne paliwo z powrotem się do niego nie cofnie. Jeśli on nie pomoże to znaczy że albo rurka w zbiorniku jest dziurawa, albo pompę diabli wzięli. Ale tylko jeśli masz pewność że wszystkie przewody i filtr są szczelne.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Class 88 zapowietrza się Dzisiaj, 02:37
  •  

#20 Share knoro93

knoro93

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1457 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie, okolice Bielska Podlaskiego

Napisany 21 lipiec 2015 - 09:34

Class 88 zapowietrza się dzięki trzeba będzie się zaopatrzyć w taki zaworek. Dziwne jest dla mnie to że kombajn raz pracował poprawnie a potem się zapowietrzal. Bez obciążenia natomiast nie było problemu.

Bylem w grene i facet powiedział mi ze taki zaworek nic nie daje w przypadku jakichś nie szczelności i to jest w sumie logiczne i powiedział ze ma on znaczenie tylko w przypadku odpalania kiedy paliwo spływa do zbiornika i są trudności z odpalaniem. Skoro nie mam z tym problemów to w zasadzie po co mi ten zaworek? Zapytam jeszcze jeśli przewody i cala reszta jest szczelna wszystko jest nowe gdzie jeszcze szukać problemu w pomoce ręcznej ? Gdzie tam może być awaria? Może w pompie głównej ? Jest tam jakaś część która może powodować zapowietrzanie się?

Edytowany przez knoro93, 21 lipiec 2015 - 12:26.


Podobne tematy