mrursus7

Belarus 820 wałek wom

Polecane posty

mrursus7    9

Witajcie. Potrzebuje na wczoraj pomocy od was. A więc problem zaczął sie w sieczkarni. Podpjelismy ( jednorzędową ) i pojechalismy ciąć. Raz w koło i nagle zapchałą sie i potem z 20 razy tak samo. Przejrzałem całe forum i wymieniliśmy taśmy na wałku wom. Dziś pojechalismy w pole ujechaliśmy 20 m i znowu to samo. Widać , że sieczkarnia nie ma wystarczających obrotów jak np rok temu podczas cięcia. Regulowałem ją kilka razy lecz to nic nie dalo. Wieksza kukurydza i już zapchana. Prosze o pomoc może jest tu jakiś spec który wie o co kaman :) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrursus7    9

Sieczkarnia potrzebuje 540. Cielismy rok temu i bylo dobrze. Dodam rowniez , ze miesiac temu popsulo sie sprzeglo , podciagnelem je i dziala . Czy to moze byc cos wspolnego ? Poprostu sieczkarnia nie ma sily wyrzutu i sie zapycha.. tak jakby stracil moc na walku wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

A jakie kolego założyłeś taśmy kostka czy parciane? I są różnej szerokości czy jednakowe? Sprężyna jest dobra od docisku? Ja raz żeby skończyć bez regulacji to dźwignie dociskałem z całej siły i pomogło żeby skończyć:) Sprzęgło jest tylko od jazdy. I czy ten bęben co taśma się zaciska nie był za bardzo śliski, potrafi się to bardzo zrobić śliskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrursus7    9

Kostka. Sa jednakowe. Hmmn ciezko.okreslic czy ten beben jest slizgi a to.musi byc szorstki czy jaki ? Na pusto ma spore obroty ale potem gdy dostaje kukurydze to poprostu slabnie... wymienilem te tasmy a tu nadal. Regulacje robilem juz kilka razy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Te z ciągnącą szersza a hamującą wąską są dużo lepsze. Czasami się zrobi jak lusterko. Ja to lekko biorę papierkiem ściernym albo tokarką to na początku jak jest duża maszyna to silnik potrafi zgasnąć. Może hamulec Ci trzyma za bardzo. Opisz jak to regulujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    1

Moim zdaniem, jeżeli wymieniałeś taśmy to poprostu są za słabo naciągnięte od góry pod tą małą pokrywką, jest jescze opcja, że na wałku, na którym są taśmy żle ustawiłeś. Patrząc z tyłu o ile dobrze pamiętam nacięcie powinno być chyba z prawej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotras84    1

Jakie nacięcie ?

 

na wałku z mimosrodem z jednej strony jest ścięcie, które powinno być pionowo z prawej strony

Edytowano przez Piotras84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Wom w mtz jest słaby z natury. Ja w ubiegłym roku kupiłem zarówno taśmy, jak i bębny, przy czym przeszedlem na sserszą taśmę startującą. W tym roku znowu pojawił się ten sam problem ze ślizgającym się womem. Po rozbiórce okazało się, że stalowy bęben ma rysy, nierówności. Tym razem przetoczyłem go lekko i zamontowałem nową taśmę, problem zniknął.Wychodzi na to, że co roku taki remont muszę robić i tyle. Maksymalne obciążenie dla wom w mtz to około 60km, jak się pracuje maszynami o takich potrzebach, to zużycie wom będzie szybkie. Druga sprawa to oczywiście właściwa regulacja napięcia taśm i sprężyny.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Cześć :D nie zakładam nowego tematu piszę tutaj...

 

u mnie w mtz 82 regulowałem naciąg taśm bo wałek nie kręcił i teraz wszytko ładnie mi grało, aż po tygodniu wożenia przy beczce (miałem obroty normalnie 540) załączam a tu nie kręci wałek ???? o co tu chodzi??

dźwignia normalnie chodzi a wałek nie, to pod ciągnikiem pod skrzynią ruszełyme kluczem 17 po uprzednim po puszeczniu kluczem 14 tej blaszki i zmieniłem obroty na 1000  działało to woziłem dalej, i później jak chciałem zmienić na 540 to cały czas zapie*dala mi na 1000 obr/min jak dokładnie działa te przełanczanie??? robić to na zgaszonym ciągniku czy jak? Bo czytałem z pronarowskich instrukcji że tam się własnie min za pomocą tego przeprowadza regulację ?? i czy mtz 82 ma jakieś obroty wałka przez skrzynie??

 

z góry dzięki za pomoc kiedyś może ogarnę tego mtz :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor52    0

ja jak przełanczam obroty to luzuje kluczem 14 i uruchamiam silnik i potem kluczem 17 jedno ręko przekręcam a drugą gasze silnik i wtedy przełancza się bez zgrzytu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj