Polecane posty

Prawidłowe ciśnienie w silniku, przy maksymalnej prędkości obrotowej wału korbowego i normalnej temperaturze roboczej oleju (60-80*C)powinno zawierać się w granicach 0,2-0,4MPa. Tak pisze w instrukcji obsługi, zmień ciśnieniomierz i zobacz. Może to tylko on nawalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Na duży rozrzut ciśnienia oleju między ciepłym a zimnym silnikiem nic nie poradzisz.

Możesz jedynie podnieść ciśnienie zimnego oleju do 4atm. więcej nic nie da i nie powinno być.

Więc podłóż pod zawleczkę zaworu pompy cienką podkładkę.

Najpierw jak piszesz sprawdź innym manometrem.

 

Edit:

Masz problem z ciśnieniem oleju a wlewasz 10W40.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Co do olejów to muszę Ci napisać że nie masz zielonego pojęcia:) Napiszę CI kilka informacji abyś mógł spać spokojnie. Zalecany przez producenta olej to 15W40 jest to olej z reguły mineralny choć nie musi ( taką lepkość może mieć półsyntetyk). Z reguły są to oleje wielosezonowe. Co do samych właściwości to 15W oznacza tylko że olej utrzymuje swoją lepkość do ok -20*C temp. otoczenia i czym mniejsza wartość tym lepiej, natomiast 40 oznacza że ten olej powinien utrzymywać swoje parametry przy temperaturze zewnętrznej ok 35*C nawet do 40*C. Skoro producent zaleca taki a nie inny olej to znaczy że do takiego został zaprojektowany układ smarowania a zmiana na 10W40 nic Ci nie da bo to wcale nie musi być rzadszy olej - jedynie na zimę lepszy. Jakość oleju to już inna bajka. Jeśli zalany miałeś oryginalnym milvusem to nic się mu nie stanie. Oleje Fuscha to wyższa półka i po prostu zachowuje lepsze parametry przy wyższej temperaturze a podczas orki lekko nie jest dla silnika. Jak chcesz mieć dobry olej to śmiało możesz lać Turdus 15W40 tylko oryginał. 10W - leje się tylko w przypadku gdy dużo w mrozy używasz ciągnika. Co do kontrolki to na ciepłym ma być min 2 bar ale na dużych obrotach aty na średnich masz ponad 3. Sprawdź najpierw temp. czy ma max 80*C bo jak ma więcej to będzie i mniejsze ciśnienie. Albo idź do psychologa zanim silnik zmienisz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jaki wał założyłeś i panewki.Kolejna sprawa wałek rozrządu był robiony bo on też gubi ciśnienie a może być wadliwa pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Ja miałem ten sam problem ,wymień chłodnice ,lup jak ja założyłem wentylator chłodnicy od C -360 .Jest trochę zabawy ,problem znikną .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    43

Tam wałek rozrządu ma dużą tolerancje zostaw go w spokoju ,on wytrzymuje dużo ,zacznij od najprostszych rzeczy ,a jakom masz temp jak zaczyna mrugać kontrolka oleju ? . Sprężarkę powietrza odłącz smarowanie,ona potrafi gubić ciśnienie oleju silnika

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamyk82    1

Jeżeli zaraz po remoncie jedzie się orać to nie dziw się że takie cuda się dzieją .

Powoli szykuj kasę na kolejny remont .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamyk82    1

Nie mów że orka to lekka praca .

 

Nie chce być prorokiem ale panewek to tam już nie ma .

 

Po takiej naprawie gdzie oprócz zestawów naprawczych wymieniamy również wał silnik wymaga długiego docierania 50 mth to min , mowa oczywiście o prawidłowym docierani czyli stopniowym zwiększaniu obciążenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

No niby wszystko wiedziałeś a piszesz że gęstszym 15W40 a o tej wypowiedzi z 20W już nie wspomnę bo co innego jakbyś napisał że chcesz zalać gęstszym 15W50 to może coś byłoby na rzeczy coć i on nie musiałby być wcale gęstszy:). Co do docierania też wszystko wiedziałeś i pojechałeś lekką orkę robić na dotarcie silnika. Następny remont zrób u kogoś co zagwarantuje Ci że nowy wał będzie wyosiowany w bloku a tuleje oryginały wciśnie surowe i będzie je honował. No i o wałku nie zapomni oraz masie innych rzeczy. A co do pompy to przed jej podkręcanie jedź do mechanika to CI ją sprawdzi. A teraz jeździj i się nie przejmuj lub jedź do mechanika i niech zobaczy co się na tych panewkach dzieje to może sam wymiana panewek coś poprawi jak wał będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krystianoo92
      Witam kupiłem nie dawno John deere 6920s  i gdy robię coś na górach dość dużych to zaczyna pokazywać komunikat o niskim ciśnieniu oleju przekładniowego.
       
      Może ktoś spotkał się z czymś takim?
    • Przez Nightdevil
      Witam 
       MF3070

      Zwiększa mi się stan oleju w silniku... pompka zasilająca zmieniona , świeca płomieniowa także 
      czy kolejny krok wyjęcie pompy i regeneracja (dosyć droga)  czy jakieś jeszcze opcje są ? 
      po dniu pracy olej na miarce zwiększył sie od minimum do 1cm ponad MAX, ciagnik nie dymi , nie odczułem zmiany siły .
    • Przez antoniekek
      Witajcie, postawiłem na noc  ciagnik Renault  651 na delikatnym spadzie terenu. Przodem niżej.
      Rano pod ciągnikiem była plama oleju, kapie po zawleczce za misą olejowa tak jakby pod  sprzęgłem, tak jak na zdjęciach. Pierwszy raz widzę tam olej. Jakieś pomysły jaka może być przyczyna wycieku? Po przestawieniu ciągnika na równy teren kąpanie ustało.


    • Przez center
      Hey,
      Kto mi podpowie skąd ten wyciek w zetorze 7211?  czy to olej czy płyn ? pod ciągnikiem na kapane.  Ubywa mi płynu hamulcowego ale prawy cylinderek nowy i przewód reszta sucho, lewy przewód suchy... Pod spodem  prawa strona skrzyni mokra i spód. miedzy mostem a skrzynią.. z góry dekiel suchy, tylko dołek  przy dźwigniach terenowe szosowe mokry. Czy może to cieknąć z dźwigienek bo jest na nich luz ?
       
      Pozdrawiam!




    • Przez kamil5421
      Witam. Potrzebuje informacji ile Oleju wchodzi do silnika w Ciągniku Claas Ares 836 z 2005r . silnik Jonh Deere  model 6068
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj