Skocz do zawartości

Zdjęcie

Obrotomierz z zegarow samochodu


11 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 16 sierpień 2014 - 08:56

Obrotomierz z zegarow samochodu Witam, tak j.w. czy da sie zastosowac obrotomierz silnika samochodu zeby np. pokazywal obroty silnika w dieslu np. w Bizonie, jaki czujnik trzeba by zalozyc na kole pasowym? Tam sygnal jest brany z cewki zaplonowej i tu chyba moze byc problem?
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Obrotomierz z zegarow samochodu Dzisiaj, 21:37
  •  

#2 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 sierpień 2014 - 09:54

Obrotomierz z zegarow samochodu Nie ma żadnego problemu. Sygnał można brać z alternatora i odpowiednio skalibrować obrotomierz.

#3 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 16 sierpień 2014 - 12:46

Obrotomierz z zegarow samochodu Ok to jesli mam altek Bizona i obrotomierz z Opla np. VectryA to co musze zrobic zeby dobrze dzialalo??
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#4 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 sierpień 2014 - 12:51

Obrotomierz z zegarow samochodu Odpowiednio skalibrować obrotomierz. Trzeba zmienić stałą czasową tachometru żeby dopasować go do innej częstotliwości wejściowej. A co trzeba dokładnie zrobić to już zależy jaki tam jest układ tachometru.

#5 Share Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1595 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 16 sierpień 2014 - 12:54

Obrotomierz z zegarow samochodu Yyy to moze lepiej dam sobie z tym spokoj.
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#6 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 sierpień 2014 - 10:22

Obrotomierz z zegarow samochodu Zajrzyj na PW, to coś się wykombinuje.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Obrotomierz z zegarow samochodu Dzisiaj, 21:37
  •  

#7 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 949 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 26 styczeń 2015 - 11:56

Obrotomierz z zegarow samochodu

Witam zamontowałem taki obrotomierz sygnał z alternatora "W"  zrobiłem dzielnik /7  na 4017 obroty się zgadzają tylko przy wyższych pojawiają się zakłócenia wskazówka czasem skacze.

Jak filtrujecie sygnał z alternatora obecnie mam rezystor i dioda zenara dla bezpieczności .

Zwykły filtr dolnoprzepustowy RC kondensator równolegle do zenaera czy jakieś inne wynalazki.

i3rys1.jpg


Edytowany przez ansu, 26 styczeń 2015 - 11:59.


#8 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 26 styczeń 2015 - 16:32

Obrotomierz z zegarow samochodu

Oscyloskop w rękę i zobacz jak to tam wygląda. Najlepiej wrzuć tutaj oscylogramy, to się coś wymyśli, bo temat zakłóceń nie jest prosty tak prosty jak się z pozoru wydaje. A tak w ogóle pierwsze pytanie jakie powinno być zadane: jaki to obrotomierz i jakie ma obwody wejściowe?



#9 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 949 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 26 styczeń 2015 - 18:29

Obrotomierz z zegarow samochodu

Bez przesady oscyloskop. Wiznę garść kondensatorów na początek prosty filtr RC 6k i 100nF Jakie obwody wejściowe ma obrotomierz nie wiem nie rozbierałem.

Widzę różne rozwiązania z komparatorem na wejściu czy sam filtr RC wystarczy?



#10 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 26 styczeń 2015 - 18:40

Obrotomierz z zegarow samochodu

Nie tędy droga. Metodą prób i błędów nic nie zrobisz. Filtr dolnoprzepustowy nie pomoże, bo przy pewnej częstotliwości odetnie sygnał. Dlatego najpierw oscyloskop, a jak będzie wiadomo jakie są to zakłócenia będzie można pomyśleć o sposobie ich eliminacji. No i wstaw zdjęcie tego obrotomierza, żeby było wiadomo z czym mamy do czynienia. O jaki komparator Ci chodzi? Jak już to przerzutnik Schmitta.



#11 Share ansu

ansu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 949 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LSW

Napisany 26 styczeń 2015 - 21:16

Obrotomierz z zegarow samochodu

Czy przerzutnik Schmitta jest komparatorem ??

 

OK jak wygląda najprostszy układ wejściowy obrotomierza korzystającego z sygnału W" alternatora ma ktoś jakiś schemat

Zrobię tak dołożę tranzystor na wszelki....

Załączony plik  obr.gif   3,29KB   0 pobrań

Znalazłem jeszcze ale mi nie pasuje za bardzo

Załączony plik  altrenatora.jpg   69,12KB   0 pobrań


Edytowany przez ansu, 26 styczeń 2015 - 21:17.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Obrotomierz z zegarow samochodu Dzisiaj, 21:37
  •  

#12 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 27 styczeń 2015 - 10:19

Obrotomierz z zegarow samochodu

Wszystko ok, tylko te układy współpracują z mikroprocesorem, gdzie można programowo pozbyć się zakłóceń. A Ty jak u siebie dasz układ różniczkujący, to zakłócenia szpilkowe i tak przedostaną się na wejście obrotomierza. Tyle, że to jest tylko gdybanie, bo nadal nie wiemy jakie są to zakłócenia. 
Załączony plik  A124B+D+.JPG   80,1KB   0 pobrań
Spójrz na to, tu jest akurat sygnał z B+, ale zakłócenie powtarza się okresowo i obrotomierz zareaguje na takie szpilki. Żeby je wyeliminować wystarczy niewielkie opóźnienie, ale jak u Ciebie zakłócenia będą miały dłuższy czas to ta metoda i tak nie pomoże. Moim zdaniem pomógłby układ Schmitta z odpowiednio dużą histerezą, ale tak jak napisałem jest to tylko gdybanie.



Podobne tematy obrotomierz zegarow samochodu